LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Ongelezen bericht door kweenie »

hebra98 schreef:
23 aug 2020 11:42
Vijftien vervolgberichten en we weten nog steeds niet waarom de deur overal is dichtgeslagen en accounts zijn geblokkeerd.

Ik wil graag eerst een idee hebben over de uitspraken die gedaan zijn, anders is er volgens mij geen nuttige reactie mogelijk
Als ik de openingspost zo bekijk, dan heb ik het vermoeden dat het niet zozeer aan de boodschap heeft gekregen, maar aan hoe de boodschap gebracht werd.

Georgie159
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34

Re: Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Ongelezen bericht door Georgie159 »

Aan de reacties te zien heb ik schijnbaar een knuppel in het hoenderhok gegooit? Helaas constateer ik dat ook hier mensen zijn die proberen mij voor niet goed wijs, dom, slecht geïnformeerd, racist en noem maar op weg te zetten. In een poging mij het zwijgen op te leggen? Maar roepen dat mijn opmerking/ vraag hier niet thuishoort in de hoop dat Radar deze zal verwijderen net als de NPO en Hart van Nederland ook deden? Ik heb geen probleem ermee als mensen het niet eens zijn met mij maar aub. niet dingen suggereren en roepen zonder 100% bewijs, of in een poging mij het zwijgen op te leggen! Ik heb hele pittige discussies gehad op Facebook met mensen van BLM en KOZP, vooral afgelopen zaterdag waarbij ik er vier met argumenten en door mij niet te laten intimideren monddood gemaakt! Daarbij werd ik zelfs bedreigd dat mijn tanden uit mijn bek geslagen zou worden door iemand met de profielnaam Carl John Johnson die duidelijk een nepprofiel erop nahoud, die met voorbedachte rade zich aanmeldt bij gesloten pro zwarte Piet groepen en van daaruit mensen beledigd, bedreigd, onterecht klacht indient bij Facebook tegen die mensen zodat deze geblokt worden door Facebook, en ondanks het bedreigen en ondanks dat vele mensen een klacht jegens dit persoon ingediend hadden dit persoon ongestoord zijn gang mag gaan van Facebook! Ik hoop dat ik de printscreen kan meezenden waarbij hij dat ook bij mij deed! Effe voor diegene die hier aan het roepen zijn dat BLM en KOZP wel meevallen en dat BLM opgericht was naar aanleiding van de dood van die man in Amerika. Wat trouwens niet klopt BLM was al eerder opgericht voordat die man gedood werd! En ja BLM en KOZP houden een extreem Marxistische denkwijze op na! En voor diegene die dit een politiek debat vind? Nee het gaat mij om een klacht tegen Facebook, en Facebook is een bedrijf en geen politieke partij!
Ik heb bij pro zwarte Piet groepen opgeroepen om dit niet te pikken van Facebook en te gaan klagen, bij advertenties van adverteerders vriendelijk uit te leggen dat ze gekwetst en teleurgesteld zijn in het beleid van Facebook om zo de aandacht te trekken van Facebook en natuurlijk heb ik opgeroepen om anders eventueel over te stappen naar FriendWeb.nl omdat zwarte Piet en andere Nederlandse tradities daar nog van harte welkom zijn! Waar zij waarschijnlijk ook niet blij mee waren was, dat ik de NPO en Hart van Nederland openbaar iedere dag opnieuw bleef vragen waarom uitslagen van polls veranderd waren, ondanks dat deze een dag eerder al gesloten was en/ of gewoon niet uitgezonden werden op televisie bij Hart van Nederland? Acties die groeperingen als BLM. en KOZP deze hele dag door zeven dagen in de week wel doen en geloof mij hun berichten naar bedrijven en instelling zijn een heel stuk minder vriendelijk en begripvol!! En ja natuurlijk leg ik mij als ECHTE Nederlander niet naar bij de blokkade van mijn profiel, bij het meten in twee maten door Facebook of andere bedrijven of instellingen en wil ik graag weten wat een programma als Radar en hun panel ervan vinden? De printscreen die ik gemaakt heb en wil toevoegen is schijnbaar te groot, misschien dat de beheerder hiermee zou kunnen helpen zodat u zelf een oordeel kunt maken? O voor diegene die oprecht helpen en adviseren en hier oprecht iets mee, ( willen), vriendelijk bedankt!!

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Compleet paranoïde.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Ongelezen bericht door Jasper45 »

lordi schreef:
24 aug 2020 06:23
Echte helden zijn de mensen die strijden tegen racisme, zoals de mensen van BLM en KOZP en ook daadwerkelijk actie ondernemen.
Mogelijk, zolang ze daarvoor worden betaald?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Ongelezen bericht door scontra »

Georgie159 schreef:
23 aug 2020 08:10
Omdat ik kritisch ben op extreem Marxistische organisaties
Wat is er mis met "gelijkheid voor iedereen" :?: :oops: :wink:

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Ongelezen bericht door omega19 »

Georgie159 schreef:
24 aug 2020 10:45
Effe voor diegene die hier aan het roepen zijn dat BLM en KOZP wel meevallen en dat BLM opgericht was naar aanleiding van de dood van die man in Amerika. Wat trouwens niet klopt BLM was al eerder opgericht voordat die man gedood werd!!
Dat is waar.
De organisatie bestond als langer, maar kwam (weer) in de bekendheid door de dood van George Floyd.
Het is nu een beweging geworden waarbij de banden met de oorspronkelijke organisatie er niet of nauwelijks zijn.

Georgie159 schreef:
24 aug 2020 10:45
En ja natuurlijk leg ik mij als ECHTE Nederlander niet naar bij de blokkade van mijn profiel, bij het meten in twee maten door Facebook of andere bedrijven of instellingen en wil ik graag weten wat een programma als Radar en hun panel ervan vinden?
Waarom wordt ECHTE met hoofdletters geschreven. Om te benadrukken dat er ook ONECHTE Nederlanders zijn ?

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Ongelezen bericht door Jasper45 »

scontra schreef:
24 aug 2020 11:50
Wat is er mis met "gelijkheid voor iedereen" :?: :oops: :wink:
Wat is er mis met Sinterklaas??

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Ongelezen bericht door kweenie »

omega19 schreef:
24 aug 2020 12:19
Waarom wordt ECHTE met hoofdletters geschreven. Om te benadrukken dat er ook ONECHTE Nederlanders zijn ?
Ik denk omdat je, gezien de vele taalfouten, er aan zou kunnen twijfelen of Georgie een Nederlander is?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Blokkage van Facebook omdat ik BLM en KOZP bestrijd!

Ongelezen bericht door Radar »

Georgie159 schreef:
23 aug 2020 08:10
Omdat ik kritisch ben op extreem Marxistische organisaties als BLM en KOZP, mensen waarschuw voor hun extremisme hebben zij massaal geklaagd over mij bij Facebook om mij monddood te krijgen en mij tot buigen te dwingen zoals ze ook Facebook tot buigen gedwongen hebben! Jammer dat u de echte helden blokkeert en monddood maakt! Ook als de 3 dagen voorbij zijn dan zal ik mijn verzet tegen deze gevaarlijke figuren en tegen onrecht niet staken!!! Op deze manier heb ik geklaagd bij facebook, maar mijn klacht kon niet in behandeling genomen worden?
Verder werd ik ook geblokkeerd omdat NPO radio 1 en Hart van Nederland een klacht ingediend hadden omdat ik blijf zeuren over hun Polls onder de bevolking waarbij gevraagd werd wat de Nederlander vond van de actie van Facebook om oa. zwarte Piet te weren! De uitslag aan het einde van het radioprogramma was , ( dikke anderhalve week geleden), dat 92% van de deelnemers tegen het besluit van facebook was. De dag erna, ondanks dat de poll al gesloten was was de uitslag opeens nog maar 76% tegen de actie van facebook? Toen ik hen hierop aansprak op Youtube, waar het radioprogramma nog te beluisteren was werd deze aflevering meteen verwijderd en wacht ik nog steeds op een antwoord??? Bij hart van Nederland hetzelfde, ik zit in hun panel en ons werd gevraagd wat wij van de actie van Facebook vonden en of dit een reden zou kunnen zijn om Facebook te verlaten? Normaal word hier in de avond uitzendingen aandacht aan geschonken maar helaas helemaal niets, niet is de Hart uitzendingen van die avond en ook niet in de dagen erna? Vreemd vroeg hen om uitleg op Facebook, mijn bericht werd elke keer verwijderd, op een gegeven moment werd ik door hen geblokkeerd en ik weet nog steeds niet wat de uitslag van de poll was/ is?
Ik eis dat ik bezwaar in kan dienen en dat de blokkade van mij terug gedraaid gaat worden! Ik eis dat het snoeren van mijn mond terug gedraaid word! Ik eis dat aanhangers van BLM en KOZP die wel ongestoord hun gang kunnen gaan eens eindelijk aangepakt worden ik heb printscreens waarbij ik bedreigd word met geweld door BLM aanhangers die na mijn klacht niet geblokt of verwijderd werden!
Mensen hoeven het niet met mij eens te zijn maar moeten mij niet monddood maken of proberen te maken!
Zucht...

Ik had een hele verhandeling klaarstaan, maar nee, bij nader inzien lijkt het me ook maar gewoon het beste om hier zo min mogelijk aandacht aan te besteden. Dit topic gaat op slot. Niemand is onder de indruk en zeker in deze ongenuanceerde vorm met geschreeuw over 'monddood maken' dit en 'marxisme en extremisme' dat maak je jezelf er eerlijk gezegd niet geloofwaardiger op. In werkelijkheid zit de vork vermoedelijk iets anders in de steel en zal het gaan om Facebook-ruzies die tot vervelens toe worden herhaald, conversaties waar de doorsnee gebruiker al na twintig seconden scrollen knallende, vernietigende migraine van krijgt.

Een ban uitdelen doen we daarentegen maar niet, dat is maar weer koren op de molen en bevestigt alleen maar de slachtofferrol ('Ze leggen me overal het zwijgen op!'). Wel wil ik je graag vriendelijk doch dringend verzoeken om dit soort discussies elders voort te zetten, dit platform is daar simpelweg niet de juiste plek voor. In beginsel is dit geen consumentenkwestie en Facebook is de gebruikers geen verklaring verschuldigd wat betreft wijzigingen in het beleid. In het verlengde daarvan hoeft Facebook bijvoorbeeld ook niet met individuele gebruikers in gesprek te gaan wat betreft de vraag waarom er geen plaatjes van Zwarte Piet meer mogen worden geplaatst, en staat het ook de beheerders van individuele Facebookpagina's vrij om bezoekers na wangedrag te blokkeren.

Je kunt van alles en nog wat 'eisen' over het terugdraaien van blokkades en het indienen van bezwaren, maar je maakt in principe gebruik van een gratis platform dat het voor de rest gewoon vrij staat om naar eigen inzicht gedrags- en huisregels op te stellen. Daarnaast weten we bovendien allemaal dat deze blokkades met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet zonder reden zijn opgelegd. De meeste mensen zitten er misschien wel helemaal niet op te wachten om onder talloze posts dezelfde uitgekauwde meningen en ordinaire ruzies over Zwarte Piet te moeten lezen, dat kan ik me - en nu spreek ik even op persoonlijke titel - maar al te goed voorstellen.

Mijn advies? Ga je tijd aan wat anders besteden, ruzie maken op sociale media is op geen enkele manier goed voor je gemoedstoestand. Dit soort topics hoef ik in principe niet te zien: het staat je natuurlijk vrij om je mening te hebben, maar het starten van dit soort topics zal jouw gewenste oplossing natuurlijk niet dichterbij brengen en deze topics voegen in die zin dan ook niets toe, dat snap je zelf ook wel.

Groeten, Radar^SK

Gesloten