LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Markem
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2020 09:45

Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door Markem »

Ik heb bij Vueling een retourvlucht geboekt, die is gecanceld vanwege het faillissement van de uitvoerder van de vlucht Level. Voor de terugbetaling van de misgelopen vlucht word ik verwezen naar het failliete Level. Ik e-mail ze steeds dat ik niet met Level contracteerde, dus dat ik Vueling aansprakelijk houd voor de refund. Afgezien van het feit dat ik consequent met mr. en mijn mans naam wordt aangesproken terwijl Ik, een vrouw, op mijn naam het ticket boekte, geven ze geen inhoudelijk antwoord maar blijven ze verwijzen naar Level. Vind ik tamelijk schandalig

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dat is de schuld van de EU en zijn verordening 261/2004.

De ANVR schrijft op haar website overigens dat Vueling bij haar heeft aangegeven vouchers te verstrekken voor de Level-vluchten.
Wellicht iets om achteraan te gaan.
In het ANVR bericht van 22 juni hebben we je geïnformeerd over het faillissement van Level. In aanvulling merken wij op dat wanneer een ticket is geboekt bij Vueling maar Level de operating carrier is, Level de aan te spreken carrier is. Dit is zo geregeld in de EU wet- en regelgeving. Vueling heeft ons inmiddels laten weten voor deze vluchten een voucher te verstrekken.

ErnestOtte
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2020 18:39

Re: Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door ErnestOtte »

Ik zit in zelfde schuitje. Echter is mijn betaling via creditcard rechtstreeks naar Vueling gegaan. Dus ondanks LevelEurope heb ik betaald aan Vueling. Ik heb niets te maken met hun goede bedoelingen en vouchers. Ik had in maart aangegeven een refund te willen. Geen credit.

ErnestOtte
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2020 18:39

Re: Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door ErnestOtte »

Nu opeens reageert Vueling in mijn twitter met een link naar Level. Nog steeds kastje muur. Maar ik dacht laat ik eens inloggen daar met mijn bookingcode en email. Wat schetst, daar is mijn boeking zichtbaar met de bedragen die ik betaald heb. Maar er zijn ook 2 bedragen die - staan. Terhoogte van datzelfde betaalde bedrag. Ook opeens in de flightcredit van Vueling is de uiterste houdbaarheid nu opeens 3 oktober 2021 geworden. Dat was 31 december 2020.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door berndv »

ErnestOtte schreef:
15 aug 2020 19:20
Ik zit in zelfde schuitje. Echter is mijn betaling via creditcard rechtstreeks naar Vueling gegaan. Dus ondanks LevelEurope heb ik betaald aan Vueling. Ik heb niets te maken met hun goede bedoelingen en vouchers. Ik had in maart aangegeven een refund te willen. Geen credit.
Waar de betaling heen gaat is niet heel erg relevant, waar u de overeenkomst mee gesloten heeft wel.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt met Vueling a) of een overeenkomst dat zij de vlucht zullen uitvoeren of b) een overeenkomst dat zij met Level een overeenkomst in jouw naam zullen sluiten.

e.nootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2020 10:35

Re: Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door e.nootje »

Ik zit ook in hetzelfde schuitje. Vlucht van 5 april met meerdere personen. Oorspronkelijk werd ik eind maart door Vueling al verwezen naar Level. Daar dus mijn claim ingediend. Keurige email terug dat ik binnen 10 dagen vouchers zou ontvangen per email. Maar daarna een email gehad (van Levelcare) dat ik het via de "My booking"- button op de site kon regelen, maar dat had ik al gedaan!
Als ik het nu doe, wordt ik doorverwezen naar "Regional Court Korneuburg". Waarschijnlijk het hof dat het faillissement regelt? Ik kan daar de claim indienen maar wel na € 23,- betaald te hebben! Ik vertrouw er niet op dat dat soelaas biedt.
Is er een manier om een claim in te dienen bij Vueling bij wie ik feitelijk de vlucht heb geboekt. Heeft iemand daar ervaring mee?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door berndv »

e.nootje schreef:
25 aug 2020 10:50
Is er een manier om een claim in te dienen bij Vueling bij wie ik feitelijk de vlucht heb geboekt. Heeft iemand daar ervaring mee?
U kunt een advocaat in de arm nemen en ze voor de rechter dagen. Maar dan zult u waarschijnlijk wel iets meer moeten voorschieten dan die 23 euro die u kwijt zou zijn via de normale paden.

dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Re: Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door dlanor »

er was gister(24 aug) een onderwerp/artikel over op TV bij Max vakantie man, de advocaat is er mee bezig dar, sluit je aan in deze zaak zou ik zeggen. Precies dezelfde problemen en geen bereikbaarheid Vueling.

ErnestOtte
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2020 18:39

Re: Vueling geeft geen geld terug bij failissement Level

Ongelezen bericht door ErnestOtte »

Wanneer ik mijn gegevens nakijk heb ik de vlucht via Expedia betaald. Creditcard toont VUELING. De dag erop heb ik bij VUELING ingelogd om de stoelen en koffer te boeken. Ook aan VUELING betaald. NIET met FlyLevel.

Gesloten