LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
desilange
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2020 18:01

Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Ongelezen bericht door desilange »

In de paasvakantie hebben wij een vakantie geboekt vanwege corona verplaatst naar eind augustus.
de tijd komt aldaar. alles ziet er goed uit dus zondag de tijdelijke reisverzekering aanvragen en betalen want dan is die voor de reisdag in werking. de maandag alles regelen verder en de hond naar de opvang brengen. in de avond tegen 18 uur krijgen we de melding dat onze bestemming oranje wordt. ondanks dat wij in Belgie wonen maar wel werkgever in Nederland moeten wij wel hiermee rekening houden . Wij vliegden via Transavia Eindhoven naar Valencia.
We waren al ingecheckt en al. Dus bellen laten uitchecken en tijdje wachten tot het werkt. tegen 22 uur konden we samen even kijken naar de wijziging die we wilden en de tijden. wilden we verder gaan naar betalen ,lukt dit niet vanwege foutmelding. we hebben meerdere keren geprobeerd. maar niks hielp. foutmelding vermelde om contact op te nemen, maar na 22 uur zijn ze niet bereikbaar.
dus de eerst mogelijke contact tijd is na 8 uur, dit is dus nadat onze vlucht is gegaan.

wij direct gebeld, maar ze konden niks doen. we hebben meermaals hierop de vraag gesteld. na onze beklag waren we klaar met Transavia en wilden onze terugvlucht dan ook annuleren. Zelfs dit lukte niet en hebben we ook weer berichten gestuurd om de vlucht te annuleren (nu printscreens gemaakt en doorgestuurd). dit is niet gedaan.

Nu staan beide vluchten op no show up. maar we wilden eigenlijk gewoon wijzigen naar een andere datum vanwege code oranje.
wat kunnen we nog doen? of zijn we gewoon ons geld compleet kwijt?
Laatst gewijzigd door Radar op 30 aug 2020 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Transavia toegevoegd aan topictitel

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Ongelezen bericht door tttlocke »

Geen idee. Het lijkt mij dat u overgeleverd bent aan de welwillendheid van Transavia. Als je gebruik wilt maken van het recht tot omboeken, is het in principe zaak dat tijdig te doen. Dat geldt ook voor de terugvlucht. Dat die nu ook op 'no show' staat, zou best eens kunnen zijn omdat u voor de heenvlucht niet verschenen bent.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Ongelezen bericht door WZZ »

Het is toch te hopen dat de piloten van Transavia kundiger zijn dan de administratie daar, want anders..... Wat een bedrijf!

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je bent nota bene al ingecheckt, en dan verwacht je nog om te kunnen boeken, dat lijkt mij kansloos.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Ongelezen bericht door moederslink »

desilange schreef:
30 aug 2020 18:17
(...)
Wij vliegden via Transavia Eindhoven naar Valencia.
(...)
Grappig... :D
schreef: We waren al ingecheckt en al
(...)
Nu staan beide vluchten op no show up. maar we wilden eigenlijk gewoon wijzigen naar een andere datum vanwege code oranje.
Al ingecheckt en al en daarna nog gewoon willen wijzigen :roll: .
Ik heb eerlijk gezegd géén idee wat u nog kunt verwachten van Transavia

johnpeek2
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 19:59

Re: Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Ongelezen bericht door johnpeek2 »

Code oranje/omboeken:
Los van het feit dat het bijna onmogelijk is contact te krijgen er geen mails gestuurd kunnen worden heb ik nu de ervaring dat men sjoemelt met de ticketprijzen.
Vanwege code oranje heb ik onze vlucht Eindhoven Malaga vv van 3/9 en 24/9 moeten annuleren.
Transavia geeft aan dat je kosteloos de tickets om kunt zetten.
Ik heb dat gisteren gedaan en mijn tickets omgezet naar mei 2021.
Als ik in het boekingsoverzicht kijk staat er een prijs per ticket heen van 57 euro en retour van 49 euro pp.
Echter toen ik de boeking definitief maakte stonden er heel andere ticketprijzen op mijn overzicht te weten: heen 87 en retour 139. Daarnaast berekent Transavia ook nog 100 euro wijzigingskosten. Dit laatste is in strijd met hetgeen het bedrijf ons heeft geschreven. We zouden vanwege code oranje gratis om kunnen boeken.
Omdat we de gewenste nieuwe datums graag definitief vast wilden leggen hebben we wel geboekt. Daarna een klacht ingediend via de mail ( na 50 minuten aan de telefoon in de wacht te hebben gestaan de moed maar opgegeven) en dan krijg je de mededeling dat het wel meer dan drie maanden kan duren voor je een antwoord krijgt.

desilange
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2020 18:01

Re: Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Ongelezen bericht door desilange »

DeZevendeHenk schreef:
31 aug 2020 18:36
Je bent nota bene al ingecheckt, en dan verwacht je nog om te kunnen boeken, dat lijkt mij kansloos.
We hadden gebeld om terug uit te checken, waarna een tijdje wachten dan je ticket kunt wijzigen. dit kon dus rond 22 uur en dan kregen we dus een foutmelding dat wij hun service center moesten contacteren die na 22 uur niet bereikbaar zijn. dit nog wel een uur geprobeerd, maar melding bleef komen. en eerst mogelijk moment van contact is dan 8 uur en om 7 uur vloog onze vlucht.

tja ook bij code oranje vlogen ze dus toch nog, wat wij ook gevraagd hebben toen.

desilange
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2020 18:01

Re: Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Ongelezen bericht door desilange »

breien schreef:
31 aug 2020 19:03
Twee vraagjes.
Ondanks code oranje. Is het vliegtuig wel vertrokken?
Heeft TS overlegd met de medewerkers van Transavia of heeft TS op eigen initiatief uitgecheckt?
transavia vloog dus toch nog met code oranje.

wij hebben op eigen initiatief uitlaten checken. hiervoor moet men wel hun bellen en hebben toen ook laten weten om te wijzigen. maar voordat het systeem dat werkelijk kan moet je een tijdje wachten, dat vermelden ze ook.
dus met inloggen kunnen ook zien dat we uitgecheckt waren en daarna willen wijzigen. maar bij wijziging konden wij niet verder omdat die melding gaf om contact op te nemen met hun. tja en dat is pas na 22 uur dat hun gesloten zijn. en na 8 uur weer bereikbaar, terwijl de vlucht om 7 uur al ging.

we hebben meermaals contact gehad en gevraagd om toch nog onze heenvlucht te kunnen wijzigen. maar omdat de vlucht al gegaan is kunnen zij niks doen hiermee. wij hebben duidelijk aangeven dat wij niet konden wijzigen, maar zij blijven zeggen omdat de vlucht al gegaan is kunnen zij niks meer doen.

wij balen hier goed van.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Transavia: wijziging vlucht niet mogelijk

Ongelezen bericht door moederslink »

uw verhaal was mij al wel duidelijk en dat u moest wachten.
Feit is dat u al ingecheckt was op eigen initiatief en niet bent gaan vliegen.
Dat is dan een no show.

Gesloten