laptopdiscount.nl

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door kokka »

Beste Forumleden,
Mijn Buurvrouw is, voor zover ik kan zien, het slachtoffer van een malafide webshop.
ze heeft een laptop besteld via Laptopdiscounter.nl en na de betaling via Ideal is het radiostilte, ze zijn niet bereikbaar en ze hebben natuurlijk ook geen fysiek adres. Ik heb even gekeken op de website en dan gaan alle alarmbellen af. heb ook getracht ze te vinden in het handelsregister van de kvk maar daar komen ze niet in voor. Er zitten hier aan hoop mensen die een stuk handiger zijn als ik in het opzoeken van dat soort bedrijven, is er iemand die me aan meer informatie over dit bedrijf kan helpen?
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door kokka op 02 sep 2020 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Om misverstanden te voorkomen heb je het over deze https://www.delaptopdiscounter.nl/ of deze https://laptopdiscount.nl/index.php Grappig, ik ga naar de homepage van de 1e link en er zit zomaar al iets in mijn winkelwagen. :?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

weet je zeker dat die website klopt? Die lust door naar hostingdiscounter.nl namelijk. Moet dat niet DELaptopdiscounter.nl zijn?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
02 sep 2020 15:12
Grappig, ik ga naar de homepage van de 1e link en er zit zomaar al iets in mijn winkelwagen. :?
haha bij mij ook :D een setje scharnieren ;)
DELL LATITUDE E5450 COMPLEET BACK COVER + SCHARNIEREN (0JX8MW)

Ik zie alleen dat deze club gewoon een adres op de site heeft staan, dus vraag me af of het wel over deze jongens gaat.
DeLaptopDiscounter.nl
Strijkviertel 59H
3454PK De Meern Telefoon
030-2074125 Openingstijden
Ma: Op afspraak
Di: 10:00 - 17:00
Wo: 10:00 - 17:00
Do: 10:00 - 17:00
Vr: 10:00 - 17:00
Za: 10:00 - 14:00
Zo: Gesloten E-mail
[email protected]
En in de AV staat:
Artikel 2. Identiteit van de ondernemer

Delaptopdiscounter.nl is een handelsonderneming voor in- en verkoop van nieuwe en gebruikte laptops, telefoons, aanverwante artikelen en service-onderhoud zoals reparaties, upgrades etc.

DeLaptopdiscounter.nl
Strijkviertel 59h
3454 PK DE MEERN

Telefoonnummer: 030-2074125
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 58011447
Btw-identificatienummer: NL002324638B67
Laatst gewijzigd door Moneyman op 02 sep 2020 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door Har45 »

Ik zie wel een delaptopdiscounter.nl

Bestaande handelsnamen
Delaptopdiscounter.nl | maintainit.nl | maintain-it.nl | maintainit | maintain-it

KVK 58011447Vestigingsnr. 000027397327Strijkviertel 593454PKDe Meern
58011447 0000 000027397327 Delaptopdiscounter.nl Detailhandel via internet in consumentenelektronica www.delaptopdiscounter.nl Eenmanszaak In- en verkoop van ...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door kokka »

het is laptopdiscount.nl ik neem aan dat ze die naam hebben gekozen omdat hij dus veel lijkt op het wel bestaande bedrijf delaptopdicounter

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hm, die is een stuk vager inderdaad. Helaas...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door kokka »

ja.. als je goed kijkt klopt het van geen kanten.. de prijzen zijn ook te mooi om waar te zijn. Mn buurvrouw erkent ook meteen dat ze dom is geweest en helaas heeft ze deze keer via ideal betaald. maar het zou mooi zijn als we er achter konden komen wie hier achter zit, dan kunnen we eens kijken of we via de juridische weg iets kunnen bereiken ( al dan niet met hulp van een van de collega's van Moneyman)

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Inderdaad niet ingeschreven bij KvK, bedrijfsgegevens alleen een e-mailadres en Whois geeft aan dat de eigenaar in het buitenland (Toronto, Canada) is gevestigd. Domein is geregistreerd in december 2019.

Ik ga nog even verder zoeken maar voorlopig ziet het er somber uit voor je buurvrouw.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Kokka: kun je de naam in de topictitel even corrigeren?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het SIDN administatieve contact staat op Host Master, 1337 Services LLC

Als je deze zoekt op google krijg ik meteen dit...
https://www.google.com/search?q=Host+Ma ... e&ie=UTF-8

Met de eerste:

https://www.uitspraken.nl/uitspraak/rec ... -2018-5205

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En een zooitje klachten op Klachtenkompas https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/l ... 75b8adaf43

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

kokka schreef:
02 sep 2020 15:22
ja.. als je goed kijkt klopt het van geen kanten.. de prijzen zijn ook te mooi om waar te zijn. Mn buurvrouw erkent ook meteen dat ze dom is geweest en helaas heeft ze deze keer via ideal betaald. maar het zou mooi zijn als we er achter konden komen wie hier achter zit, dan kunnen we eens kijken of we via de juridische weg iets kunnen bereiken ( al dan niet met hulp van een van de collega's van Moneyman)
In alle eerlijkheid: vrijwel zeker kansloos. In dit soort zaken is procederen goed geld naar kwaad geld gooien. Je moet er eerst maar echter zien te komen met wie je eigen zaken hebt gedaan (de host is er juist voor anonimiteit en zal niet meewerken, de rekeninghouder zal ongetwijfeld een geldezel zijn). En als je dat al weet, is het ongetwijfeld ook een bedrijfje op naam van een volgende stroman of vage entiteit in een vaag land. Kans op verhaal: nihil.

Sorry, mooier kan ik het niet maken.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door Har45 »


kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door kokka »

ZeerPrivé schreef:
02 sep 2020 15:30
@Kokka: kun je de naam in de topictitel even corrigeren?
waar zou het in moeten veranderen? of is het niet toegestaan om een website bij naam te noemen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt het verkeerde bedrijf in de titel (en de OP) genoemd :wink:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door kokka »

ja.. ik moest even een paar keer kijken haha.. maar ik heb het aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door berndv »

ik vermoed dat het deze is:
https://laptopdiscount.nl/
aangezien er gesproken wordt over het ontbreken van bedrijfsgegevens. De eerstgenoemde van zeerprivé heeft wel bedrijfsinformatie op de site staan.

Adres wel gevonden overigens. Weet niet of je er iets specifieks mee kan, maar bij de info voor het retourrecht staat een adres vermeld. Echter is bij de kvk geen bedrijf bekend onder die naam. Als ik op dat adres naar bedrijven kijk, krijg ik meer dan 50 hits. Sommige bedrijsnamen is niet echt een bedrijfstak uit te halen, behalve 1, IT Hardware and Software NL B.V. Maar die valt onder een Engelse houdstermaatschappij, dus dat lijkt mij ook niet echt te linken aan deze malafide webshop.

Als ik verder zoek op internet, lees ik vermoedens dat de beruchte superdeals b.v. uit Woerden achter deze webshop zit. Maar ook daar weinig concrete informatie.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door kokka »

Moneyman schreef:
02 sep 2020 15:42
kokka schreef:
02 sep 2020 15:22
ja.. als je goed kijkt klopt het van geen kanten.. de prijzen zijn ook te mooi om waar te zijn. Mn buurvrouw erkent ook meteen dat ze dom is geweest en helaas heeft ze deze keer via ideal betaald. maar het zou mooi zijn als we er achter konden komen wie hier achter zit, dan kunnen we eens kijken of we via de juridische weg iets kunnen bereiken ( al dan niet met hulp van een van de collega's van Moneyman)
In alle eerlijkheid: vrijwel zeker kansloos. In dit soort zaken is procederen goed geld naar kwaad geld gooien. Je moet er eerst maar echter zien te komen met wie je eigen zaken hebt gedaan (de host is er juist voor anonimiteit en zal niet meewerken, de rekeninghouder zal ongetwijfeld een geldezel zijn). En als je dat al weet, is het ongetwijfeld ook een bedrijfje op naam van een volgende stroman of vage entiteit in een vaag land. Kans op verhaal: nihil.

Sorry, mooier kan ik het niet maken.
daar was ik al een beetje bang voor. ik ben in elk geval een stuk wijzer geworden.
ik denk dat de laatste melding op klachtenkompas mijn buurvrouw is haha

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: laptopdiscount.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Heb het 070 nr. nog even geprobeerd dat ik op Klachtenkompas tegen kwam, buiten gebruik. Wat mij betreft, kans op geld terug vrijwel nihil.
ik denk dat de laatste melding op klachtenkompas mijn buurvrouw is haha
Dat vermoedde ik al. :wink:

Plaats reactie