LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Als vervolg op viewtopic.php/diversen-f1/pakket-verkee ... c9f5149321, waarbij dit te berde kwam.

Gisteren zou tussen 16.45 en 19.15 uur een pakketje bezorgd worden.
Echter er kwam geen bezorger opdagen.
Later op de avond was te lezen dat het pakket "morgen" bezorgd zou worden.
Vandaag is "morgen" "vandaag" geworden.
Ik heb nu ook meer geschiedenis op track&trace:
PostNLreis.png
(32.44 KiB) 2565 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
1. De zending zou dus al kort na de bestelling zijn ontvangen 31 augustus 17:09
Zending is ontvangen door PostNL .
Het lijkt er op dat dat wel al vast in de computer is gezet, maar niet daadwerkelijk is gebeurd.
2. Gisternacht om 4.15 is het bezorgmoment bijgewerkt. Intern bij PostNL.
Maar ik krijg hiervan geen bericht op track@trace.
3. De zending wordt "opnieuw" ontvangen: op 1 september 18:14
Zending is ontvangen door PostNL
4. De zending is vanochtend 2 september 10:05 gesorteerd. Bezorgtijd: vandaag tussen 17:00 en 19:30

Wat hier in ieder geval hapert is dat "ontvangen" niet daadwerkelijk is geschied, maar slechts in de computer staat. Men neemt een voorschot op wat men achteraf niet waar maakt of kan waarmaken.
Oplossing voor PostNL: zet het niet in de computer voor ontvangen als je het pakket niet echt hebt.

Verder blijkt dat ze 'sochtends om 4.15uur al in de gaten hebben dat het pakket er niet is.
Oplossing voor PostNL: geef dat direct door via track&trace, ipv een dag later als de afgesproken bezorgtijd verstreken is.
Jullie (PostNL) hebben het gvd de hele dag geweten, en zegt niks tegen de klant die netjes voor jullie thuis blijft.

sake1987
Berichten: 249817
Lid geworden op: 23 jun 2009 23:00
Beste antwoord
Gekozen door Geip Suusje

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

door Not logged in » 02 sep 2020 12:55

Daarom laat ik zoveel mogelijk (indien mogelijk) op een afhaalpunt bezorgen.

Als ik zelf iets verkoop, maak ik alvast een pakket zegel op de computer aan, deze print ik uit en plak hem op het pakket.
Ik voer dan de track en trace zelf ook even in om te zien of het pakket daadwerkelijk en wanneer wordt afgeleverd.
Er staat dan de melding zending wordt verwacht, pas als ik het pakket naar het post.nl punt breng wordt hij daar gescand en veranderd de melding in pakket is door post.nl ontvangen.

Het is wel zo dat de ontvanger in de nog niet ontvangen fase wel al een mogelijke datum en tijdvak krijgt, wat wel vreemd is want ik heb een week de tijd om het pakket in te leveren.
NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U besteld iets bij een verkoper. Deze verkoper gaat uw pakket verzendklaar maken en meldt direct een verzending aan bij PostNL. PostNL verwerkt deze direct administratief door uw pakje in te plannen. De reden is dat ze daarmee al een plekje reserveren en niet verrast worden op het moment dat ineens alle pakjes bij de bus staan. Er kan namelijk maar een maximale hoeveelheid mee.
Pas op het moment dat de verkoper het pakje aan PostNL meegeeft kan daadwerkelijk het pakje verbonden worden aan het administratieve gedeelte.
Als de verkoper het pakje te laat aflevert, dan strookt het niet meer met de planning. Dan is het niet de schuld van PostNL, maar van de verkoper.

sake1987

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Daarom laat ik zoveel mogelijk (indien mogelijk) op een afhaalpunt bezorgen.

Als ik zelf iets verkoop, maak ik alvast een pakket zegel op de computer aan, deze print ik uit en plak hem op het pakket.
Ik voer dan de track en trace zelf ook even in om te zien of het pakket daadwerkelijk en wanneer wordt afgeleverd.
Er staat dan de melding zending wordt verwacht, pas als ik het pakket naar het post.nl punt breng wordt hij daar gescand en veranderd de melding in pakket is door post.nl ontvangen.

Het is wel zo dat de ontvanger in de nog niet ontvangen fase wel al een mogelijke datum en tijdvak krijgt, wat wel vreemd is want ik heb een week de tijd om het pakket in te leveren.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
02 sep 2020 12:54
Als de verkoper het pakje te laat aflevert, dan strookt het niet meer met de planning. Dan is het niet de schuld van PostNL, maar van de verkoper.
Volgens mij is het wel de schuld van PostNL dat zij zeggen het te hebben ontvangen.
Oplossing: vermeld bij track&trace dan de simpele waarheid: "pakket aangemeld".

Zo moeilijk is dat toch niet?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik gaf gisteren al mijn voorbeeld van een pakket die op "onderweg" staat maar niet komt...
Hier is deze, net een screencapture gemaakt.
ik zal kijken of ik nog wat meer blunders kan laten zien..
PostNL TenT.png
(34.09 KiB) 2358 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door hebra98 op 02 sep 2020 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Aanvulling.
Ik checkte zo juist even.
Er blijkt vertraging. Het tijdvak van leveren is een dik uur opgeschoven.
Bezorgtijd: vandaag tussen 18:35 en 20:35
Bezorger is onderweg

Zoiets kan soms lastig uitpakken, maar ik kan er begrip voor opbrengen nu ik op de hoogte wordt gehouden.
(De vertraging/misinformatie van gisteren had niets met de bezorger te maken, dat is puur aan hogere PostNLorganisatie te verwijten)
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 02 sep 2020 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dan dit pakket...
Tussen 6 en 16 juli meerdere dagen meldingen gekregen dat het pakket "morgen tussen 16.00 en 18.00 uur" aankomt.
Want vanaf het moment dat het pakket wordt verwacht, sturen ze je meteen een bericht met een tijd voor de volgende dag.
(Die berichten zetten ze dan alleen even niet in dit "lijstje".)
Dus vanaf 6 juli in de avond kreeg ik berichten, 7e morgen.... 8e morgen.... 9e morgen....
En na de vierde dag was het nog niet ontvangen door postnl en was niet bekend wanneer het pakket zou worden bezorgd.
Dus ze hebben vier afspraken gemaakt maar zijn deze alle vier niet nagekomen.
En dat is, volgens mij, te wijten aan een simpele fout in de werkmethode.
Je maakt een afspraak alleen voor een pakket als je hem daadwerkelijk binnen hebt. En niet "het komt" en we weten niet wanneer.

PostNL TenT2.png
(36.39 KiB) 2331 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

fonsflons schreef:
02 sep 2020 14:35
Dat je de 6e, 7e etc meldingen krijgt is omdat postnl ervanuit gaat dat een aangemeld pakketje ook ingeleverd wordt. Vandaag aanmelden en inleveren is naar verwachting morgen bezorgt. Dat de verzender het dan niet inlevert....
PostNL gaat uit van... iets waar zij geen grip op hebben. Tsja.
Dat PostNL dan richting de ontvanger via track&trace al bij voorbaat toezeggingen doet en de dus verantwoordelijkheid neemt voor een nalatige verzender is niet zo slim.
PostNL wil schuldig zijn. Dan krijgen zij dus terecht de moppers.
PostNL moet bij de ontvanger niet gaan zeuren dat het de schuld van een ander is nu zij juist de verantwoordelijkheid naar zich toe hebben getrokken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door berndv »

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 14:57
PostNL wil schuldig zijn.
Grappig dat je het zo opvat. PostNL heeft ook een disclaimer bij hun track en trace. Namelijk dat het zuiver indicatief is en er geen rechten aan kunnen ontlenen. Ik denk dat één van de redenen daarvan is, dat ze hierin niet alleen afhankelijk zijn van hun eigen bedrijfsprocessen, maar ook afhankelijk zijn van externe factoren.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
02 sep 2020 14:35
@ Hebra,

bij je eerste screenshot zie ik niets heel geks staan: Alleen dat er een keer gesorteerd staat voordat er ontvangst staat. Er staat nergens dat het onderweg is zoals jij aangeeft. Alleen verwacht, ontvangen en gesorteerd. De verkeerde volgorde komt waarschijnlijk doordat het als pallet aangeleverd is door de verzender en daardoor al in het sorteersysteem komt voordat het daadwerkelijk gescanned als ontvangen wordt (bijv. kassa afleverpunt.)

Bij het tweede screenshot zie ik ook niets geks. Verzender maakt online etiket aan op 6 juli maar levert het pas daadwerkelijk af bij postnl op de 16e. Vandaar uit verloopt het het normale proces: ontvangen, gesorteerd, onderweg, bezorgt. Zelfs precies midden in het aangegeven tijdsvak.
Dat je de 6e, 7e etc meldingen krijgt is omdat postnl ervanuit gaat dat een aangemeld pakketje ook ingeleverd wordt. Vandaag aanmelden en inleveren is naar verwachting morgen bezorgt. Dat de verzender het dan niet inlevert....
>>
Je vrije opvatting bij Sc één klopt natuurlijk niet.
Bovenaan staat de laatste stap in het (niet) bezorgtraject.

Bij de eerste zie je daar niet de datum 24 juli 23:50 uur en Zending gesorteerd, bezorgmoment nog niet bekend en dit geeft dus aan dat het pakket al vanaf 24 juli zoek is? Dat staat in de APP en bij on-line tracking.
Dus vanaf 24 juli is dit bij postnl maar ze weten al zo lang niet wanneer het bezorgd wordt.
>>
Bij de tweede krijg ik tussen de 6e en de 16de tot 4 verschillende valse meldingen dat het morgen wordt bezorgd.
Dan moeten ze pas melding maken dat het morgen wordt bezorgt, op de 16e als ze het pakket in huis hebben!!

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 14:57
fonsflons schreef:
02 sep 2020 14:35
Dat je de 6e, 7e etc meldingen krijgt is omdat postnl ervanuit gaat dat een aangemeld pakketje ook ingeleverd wordt. Vandaag aanmelden en inleveren is naar verwachting morgen bezorgt. Dat de verzender het dan niet inlevert....
PostNL gaat uit van... iets waar zij geen grip op hebben. Tsja.
Dat PostNL dan richting de ontvanger via track&trace al bij voorbaat toezeggingen doet en de dus verantwoordelijkheid neemt voor een nalatige verzender is niet zo slim.
PostNL wil schuldig zijn. Dan krijgen zij dus terecht de moppers.
PostNL moet bij de ontvanger niet gaan zeuren dat het de schuld van een ander is nu zij juist de verantwoordelijkheid naar zich toe hebben getrokken.
U wilt juist dat PostNL schuldig is. Zo lang de verkoper het pakket niet aflevert bij een PostNL punt, dan ligt dat NIET bij postNL. Dat zij wel al een reservering plaatsen is hun keuze en niets mis mee. Het gaat namelijk vaker goed dan fout.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
02 sep 2020 15:26
Het gaat namelijk vaker goed dan fout.
:lol:
Ik meen dat iemand 20% noemde dat het fout gaat.
Vind je dat ook acceptabel bij het slootjespringen?
Of het oversteken?
Of kans op een coronabesmetting?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heremetijd, wat een wereldprobleem. En dan nog, een pakje niet op de afgesproken tijd krijgen, vergelijken met een corona besmetting of met aangereden worden bij het oversteken.

Dit probleempje wordt wel zwaar overdreven.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 15:33
NeoDutchio schreef:
02 sep 2020 15:26
Het gaat namelijk vaker goed dan fout.
:lol:
Ik meen dat iemand 20% noemde dat het fout gaat.
Vind je dat ook acceptabel bij het slootjespringen?
Of het oversteken?
Of kans op een coronabesmetting?
Wat u meent heb ik geen boodschap aan, wel aan feiten. Ik ben dus heel benieuwd hoe u aan die 20% fouten zou komen. Ik ken namelijk hele andere cijfers. En dan wel de cijfers die PostNL aan te rekenen is.

Verder is het heel logisch, als u een afspraak bij de kapper maakt en met de fiets is het 10 minuten rijden, dan is het niet de schuld van de fiets als u er 20 minuten over gedaan hebt.

Moneyman
Berichten: 30027
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
02 sep 2020 15:53
Dit probleempje wordt wel zwaar overdreven.
Ach, er denigrerend over doen voegt ook weinig toe, toch?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
02 sep 2020 15:53
Heremetijd, wat een wereldprobleem. En dan nog, een pakje niet op de afgesproken tijd krijgen, vergelijken met een corona besmetting of met aangereden worden bij het oversteken.

Dit probleempje wordt wel zwaar overdreven.
>>
Als je niets nuttigs weet te tikken, tik dan niet!!

Jij bepaald niet waar anderen over willen posten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
02 sep 2020 16:30
hebra98 schreef:
02 sep 2020 16:26

>>
Als je niets nuttigs weet te tikken, tik dan niet!!
Grappig, dat dacht ik al toen ik de topictitel in de lijst zag staan.
>>
En dan krijgen we het toch voor elkaar dat je 4 keer hier aandacht aan besteed... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
02 sep 2020 16:01
Verder is het heel logisch, als u een afspraak bij de kapper maakt en met de fiets is het 10 minuten rijden, dan is het niet de schuld van de fiets als u er 20 minuten over gedaan hebt.
Euh... dank voor uw reactie. :lol:
Heb nog wel een vraagje: als het niet de schuld van de fiets is, wie dan wel?
(Ik neem aan dat U bedoelt dat de afspraak bij de kapper in het 100 loopt en dat er een schuldige aangewezen moet worden)
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 02 sep 2020 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
02 sep 2020 16:35
hebra98 schreef:
02 sep 2020 16:32

>>
En dan krijgen we het toch voor elkaar dat je 4 keer hier aandacht aan besteed... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Weet je precies hoelang en hoevaak ik vandaag een grote boodschap gedaan heb.
>>
Tja, de uitspraak is wel, you are full of... Nu niet meer? :twisted: :twisted:

HansdenVB

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Dan toch ook maar even reageren, het is niet zo dat postnl afspraken niet nakomt de tijden in de track&trace en de app zijn een "indicatie" waar geen rechten aan ontleent kunnen worden er was dus nooit een harde "afspraak" die niet nagekomen is.

Gesloten