LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw verdienmodel ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
cobivdstar
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2020 10:37

Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door cobivdstar »

De ING Bank heeft een nieuw verdienmodel gevonden. Ik een getrouwde vrouw met een eigen bank rekening bij de ING bank waarop mijn AOW/pensioen maandelijks wordt gestort. Voor deze rekening heb ik een pasje waar ik voor betaal. Mijn echtgenoot heeft geen pasje van deze rekening en maakt ook geen gebruik van deze rekening. Het is enkel een en/of rekening uit juridisch oogpunt. Als mij iets zou overkomen kan mijn echtgenoot over mijn geld beschikken. Er wordt aangedragen als uitleg dat er bij een en/of rekening er meer transacties zouden zijn. Dus meer kosten! Wat een kul verhaal als er bij een en/of rekening maar 1 pasje is. Met mij zijn er dus heeeel veel mensen die de extra €1,10 per maand moeten gaan aftikken. Denk aan ouderen die een en/of rekening hebben met 1 van de kinderen die de financiën voor hun ouders behartigen en ook vaak geen extra pasje hebben. De ING heeft Iets aardigs bedacht om weer wat extra geld binnen te harken.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan is het toch simpel? Dan laat u de naam van uw echtgenoot verwijderen. Als er iets met u zou gebeuren, kan hij toch wel over uw geld beschikken. Geef hem de inlogcodes.

En ook kiNderen hoeven niet vermeld te staan op zo’n rekening.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lady1234 schreef:
06 sep 2020 15:11
Dan is het toch simpel? Dan laat u de naam van uw echtgenoot verwijderen. Als er iets met u zou gebeuren, kan hij toch wel over uw geld beschikken. Geef hem de inlogcodes.

En ook kiNderen hoeven niet vermeld te staan op zo’n rekening.
Precies. En een andere mogelijkheid is om over te stappen naar een andere bank.

Keuze genoeg, lijkt mij zo.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dan maar op zoek naar een goedkopere bank zonder verdienmodel. Of het advies van @lady1234 opvolgen.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En heeft uw man dan ook een en/of rekening uit juridisch oogpunt, waarvan u een pasje hebt? Ook uw naam er af. Scheelt € 2,20 per maand.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door criticus2 »

u heeft die en/of rekening toch uit eigen keuze en overweging? hij heeft geen eigen pas maar moet er wel bij kunnen? dat snap ik dus niet, in relatie tot de overweging een en/of rekening te nemen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mijn vrouw en ik hebben allebei een app van de bank en schriftelijk akkoord gegeven om elkaars gegevens te kunnen zien en gebruiken. Mocht haar wat gebeuren kan ik gewoon bij het geld en andersom.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nieuw verdienmodel nog wel. Tis wat. Daar worden ze inderdaad rijk van.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is dit verdienmodel van de ING niet zo lang geleden in een ander topic ook al ter sprake gekomen.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dus weer eens een gevalletje van wat onderzoek doen voor je gaat gillen?

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
06 sep 2020 15:11
Dan is het toch simpel? Dan laat u de naam van uw echtgenoot verwijderen. Als er iets met u zou gebeuren, kan hij toch wel over uw geld beschikken. Geef hem de inlogcodes.
Volgens mij heeft echtgenoot bij overlijden dan de inlogcode van een geblokkeerde rekening

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
06 sep 2020 19:51
Lady1234 schreef:
06 sep 2020 15:11
Dan is het toch simpel? Dan laat u de naam van uw echtgenoot verwijderen. Als er iets met u zou gebeuren, kan hij toch wel over uw geld beschikken. Geef hem de inlogcodes.
Volgens mij heeft echtgenoot bij overlijden dan de inlogcode van een geblokkeerde rekening
Hoezo? Die rekening wordt pas geblokkeerd als het overlijden wordt doorgegeven.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daar kun je dus weken mee wachten en in de tussentijd de noodzakelijke dingen regelen. Als dat gedaan is de bank op de hoogte brengen. ING heeft op dit moment drie weken nodig om een melding van overlijden te verwerken; dan kun je maar beter eerst de "voorkant" geregeld hebben.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door Brahms »

Vergeet niet het erfrecht. Als een der ouders overlijdt gaan de (eventuele) kinderen en de partner wel erven, dus even snel de rekening leeghalen van de overledene is niet altijd even handig.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Brahms schreef:
07 sep 2020 02:07
Vergeet niet het erfrecht. Als een der ouders overlijdt gaan de (eventuele) kinderen en de partner wel erven, dus even snel de rekening leeghalen van de overledene is niet altijd even handig.
.???
Als een der ouders overlijdt erft de ander, zonder testament, en die houdt eventueel een schuld aan de kinderen. Dus rekening leeghalen is zinloos.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over leeghalen van een rekening heb ik het niet gehad. Ik doelde op vaste overschrijvingen, incasso's, nog binnengekomen rekeningen. Rekeningen op één naam worden door ING geblokkeerd na melding van overlijden; zelfs incasso's worden niet meer uitgevoerd. Als achterblijvende partner is het dan handiger om dat al geregeld te hebben, dan afhankelijk te zijn van de Nabestaandendesk, die lange verwerkingstijden heeft.

rijschoq
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2015 10:07

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door rijschoq »

Sinds de overname van de postbank door ING is het iedere keer een beetje minder en duurder geworden. Particulieren betalen het witwas verdienfeestje van de top. Het boetebedrag moet toch ergens vandaan komen en iedere euro die ze er uit kunnen peuteren is maal het aantal rekeninghouders een fors bedrag. Welke reden er ook door ING aan gegeven wordt en hoe goed je dit wil gaan praten met allerlei drogredenen dit doet mij weinig. En ja ik heb mijn beleggingsportefeuille overgeboekt, mijn spaargeld al in veiligheid gebracht en heb alleen nog een betaalrekening waar echt het minimale opstaat voor de dagelijkse financiële zaken en geen cent meer. Rekenen ze kosten dan krijgen ze kosten.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door JozJan »

Bravo...

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuw verdienmodel ING

Ongelezen bericht door witte angora »

rijschoq schreef:
21 dec 2020 17:19
Particulieren betalen het witwas verdienfeestje van de top.

[...]

Het boetebedrag moet toch ergens vandaan komen
Vertel, ik ben erg nieuwsgierig naar de ins en outs.

Gesloten