LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

Via sollicitatie website Indeed kwam ik bij het uitzendbureau Jigler. Ik reageerde daar op een vacature die open stond voor zowel parttime als fulltime. Ik kreeg een uitnodiging voor gesprek met een mogelijke werkgever.
Tijdens dit gesprek kwam naar voren dat hij eigenlijk geen werk had...

Dat vond ik vreemd gezien de vacature wat anders zei. Na nog wat gepraat te hebben besloten we alsnog mij een kans te geven en alvast een dag mee te draaien.

De werkgever zou na ons gesprek nog contact opnemen met Jigler. Voordat dit was gebeurt kreeg ik een whatsappbericht van Jigler om alvast wat gegevens door te geven. Ondanks het hier zou gaan om maar enkele uurtjes was het advies om de loonheffing door hun te laten doen.

Omdat het op de een of andere manier toch niet helemaal lekker voelde ben ik toen gaan googlen en kwam ik op deze website: https://www.inspectie-checklist.nl/uitz ... heckpunten

Daar las ik o.a. "Als uw uitzendbureau het keurmerk heeft van de Stichting Normering Arbeid (SNA), beperkt u het risico dat ú aansprakelijk wordt gesteld voor niet afgedragen loonheffingen en btw. Daarbij verplichten sommige cao’s het om zaken te doen met uitzendbureaus die SNA-gecertificeerd zijn. Check daarom of uw cao hier iets over zegt".

Op basis daarvan besloot ik te checken of Jigler dat keurmerk draagt. Maar dat blijken ze niet te doen; https://www.normeringarbeid.nl/snakeurm ... normen%5D=

Omdat mij dat toch een beetje dubieus lijkt, omdat ik dan niet kan controleren of zij met hun constructie wel eerlijk handelen heb ik besloten niet verder in zee te gaan met hen.

Maar ben ik toch benieuwd naar de ervaringen van andere mensen met uitzendbureau Jigler.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Op hun site onder Contact vind ik:
Jigler.nl is het vacatureplatform van P-services HR group.

En als ik P-services opzoek op Stichting Normering Arbeid dan vind ik ze netjes, incl het certificaat.
Geen zorgen om maken lijkt mij.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door be3a18 »

Kort geleden nog op de radio.

Voor het opzetten van een uitzendbureau zijn er .... geen vereisten. Als ik dat morgen wil doen, geen enkel probleem. Verder heeft de website een LetsEnCrypt certificaat wat dus niks kost.

Als je gevoel Nee zegt, gewoon niet doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door berndv »

ErikPeter662 schreef:
09 sep 2020 20:21
Omdat het op de een of andere manier toch niet helemaal lekker voelde ben ik toen gaan googlen en kwam ik op deze website: https://www.inspectie-checklist.nl/uitz ... heckpunten

Daar las ik o.a. "Als uw uitzendbureau het keurmerk heeft van de Stichting Normering Arbeid (SNA), beperkt u het risico dat ú aansprakelijk wordt gesteld voor niet afgedragen loonheffingen en btw. Daarbij verplichten sommige cao’s het om zaken te doen met uitzendbureaus die SNA-gecertificeerd zijn. Check daarom of uw cao hier iets over zegt".
Dat is een checklist die geldt voor werkgevers, niet voor werknemers. De regel over loonheffing heeft dus te maken met wie de loonheffing afdraagt, dat is óf het bedrijf waar gewerkt wordt, óf het uitzendbureau. De CAO die het eventueel verplicht stelt om zaken te doen met gecertificeerde uitzendbureaus wordt dan ook de CAO van het inlenende bedrijf mee bedoeld.

Maar goed, zoals al gezegd, voldoet dit uitzendbureau ook gewoon onder de officiele regels.

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

StevieNL81 schreef:
10 sep 2020 15:51
Op hun site onder Contact vind ik:
Jigler.nl is het vacatureplatform van P-services HR group.

En als ik P-services opzoek op Stichting Normering Arbeid dan vind ik ze netjes, incl het certificaat.
Geen zorgen om maken lijkt mij.
Mijn eerste search of p-services leverde dit resultaat uit 2016 op; https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... a7f124bdbe

Feit dat het voor die persoon zo moest lopen bevestigd dat eerste gevoel.

En wie weet zijn er zo nog wel meer werknemers die niet weten waar ze klacht kunnen indienen. Zoveel zijn er nog niet werkzaam immers voor Jigler.

Ervaring leert me, bij twijfel niet doen voorkomt veel problemen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door berndv »

ErikPeter662 schreef:
11 sep 2020 14:11
Mijn eerste search of p-services leverde dit resultaat uit 2016 op; https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... a7f124bdbe

Feit dat het voor die persoon zo moest lopen bevestigd dat eerste gevoel.
En over andere uitzendbureaus zijn geen klachten? Heeft u ook gelezen hoe de klacht opgelost is:
Direct na mijn melding op ‘klachtenkompas’ heeft P-Services contact met mij opgenomen. Zij hebben mij alle hulp en ruimte geboden om tot een nette en volwaardige oplossing te komen. Hierbij heb ik onafhankelijk advies kunnen inwinnen, dit was erg prettig. Het heeft over en weer tijd gevraagd om één en ander uit te zoeken, hierbij is P-Services continu in contact met mij gebleven. Hiermee is zij de motor geweest om binnen afzienbare tijd tot een goede oplossing te komen om het misgelopen pensioen alsnog onder te kunnen brengen. Het contact is sinds april 2016 goed en prettig verlopen, al snel was het vertrouwen om tot een goede afronding te komen hersteld. Dit heeft bijgedragen aan een prettige afstemming en goede afronding met P-services. Specifiek gaat mijn dank uit naar dhr. ******, die dit proces heeft begeleid.
Als ik dit verhaal zo lees, dan lijkt het wel een verhaal uit het boekje.

Klachten kan je over ieder bedrijf vinden. Dat is ook niet heel raar, geen enkel bedrijf is perfect natuurlijk. Maar als ik kijk bij dit bedrijf op klachtenkompas kom ik 1 klacht tegen (eigenlijk 2 maar is dubbel door dezelfde persoon geplaatst). En die klacht is volledig naar tevredenheid van de klager opgelost. Net op diezelfde site even gezocht op randstad, zijn toch wel iets meer klachten over te vinden.

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

Ja natuurlijk lossen ze een probleem op wanneer het publiekelijk aan de schandpaal komt.
Zuiverder is het als ze het probleem meteen hadden opgelost en niet pas 3 jaar later.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door Moneyman »

P-service is een bekend en goed bekendstaand bureau. Niets mis mee, in tegendeel: ze behoren tot het betere deel van de markt. Ik heb beroepsmatig nogal wat met hen te maken: nooit problemen.

Dat je een enkele klacht op internet kunt vinden, zegt me eerlijk gezegd niet zoveel.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 11 sep 2020 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

Moneyman schreef:
11 sep 2020 14:37
P-service is een bekend en goed bekendstaand bureau. Niets mis mee, in tegendeel: ze behoren tot het betere deel van de markt. Ik heb beroepsmatig nogal wat met hen te maken: nooit problemen.

Misschien zijn ze voor bedrijven dan eerlijker dan voor particulieren.

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

Moneyman schreef:
11 sep 2020 14:37

Dat je een enkele klacht op internet kunt vinden, zegt me eerlijk gezegd niet zoveel.

Veel mensen weten misschien niet dat er een mogelijkheid is tot het online doen van klachten op onafhankelijke sites.

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

PietertjeTwee schreef:
11 sep 2020 15:57
Het is wel duidelijk dat je je conclusie al getrokken hebt en daar alles naartoe redeneert.
Het intellect wordt zo makkelijk gefopt... Daarom Je intuïtieve vermogen ontwikkelen is zo verkeerd nog niet.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom kom je hier advies vragen als je vervolgens alleen maar loopt te schoppen?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door juliomariner »

Aangezien dit bedrijf blijkbaar wel is aangesloten zou er op dit topic toch een slotje mogen of niet. De vraag is toch beantwoord?

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

Moneyman schreef:
11 sep 2020 16:10
Waarom kom je hier advies vragen als je vervolgens alleen maar loopt te schoppen?
Ah jij weer.. Typisch gevalletje van Projectie

https://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met alle respect. Je besluit op basis van je onderbuikgevoel niet met dit bureau te willen werken. Dat is prima, natuurlijk. Maar dat vind je niet genoeg: je moet er ook een topic over openen. Dat is nog steeds prima, natuurlijk.

In dit topic wordt je er vervolgens op gewezen dat de aanname waarop je je onderbuikgevoel baseerde, onjuist is en dat de ervaringen met dit (moeder)bedrijf gewoon goed zijn.

Dat zou normaal gesproken genoeg moeten zijn om eens na te denken of je niet misschien te hard van stapel bent gelopen en je op verkeerde gevoelens tot een beslissing hebt laten leiden.

Maar dat is niet wat je doet: je gaat in plaats daarvan om je heen schoppen, mensen beledigen en kracht van argumenten ontlenen aan zegge en schrijve één klacht over een bedrijf dat al 17 jaar bestaat... :lol:

Tsja - ik vind het allemaal prima, maar erg nuttig is de discussie natuurlijk niet op deze manier.

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

Nee, dat is nogal bezijden de waarheid zoals iedereen die even de moeite neemt van het lezen wel kan concluderen.

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

"P-Services (pay-rolling) verdient geld over mijn rug. Opgebouwd pensioen wordt niet conform afspraken uit de gesloten arbeidsovereenkomst afgedragen aan pensioen beheerder STIPP. In zowel 2014, 2015 als 2016 ontvang ik van verschillende personen binnen P-Services een dichte deur.
Helder is dat er iets niet is goed gegaan bij de pensioenafdracht, echter, deze fout herstellen 'ho maar'. P-Services doet er alles aan om mijn vraag onbeantwoord te laten, in de hoop dat deze kwestie sterft 'aan een stille dood'.
Hiermee handelt P-Services niet in lijn met normeringen als NEN, ABU en VPO. "

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... a7f124bdbe

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

De meeste mensen zullen niet weten dat je online je klacht kunt indienen en daarom zie je mogelijk maar 1 klacht.

ErikPeter662
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door ErikPeter662 »

Tot er bewijs is van het tegendeel lijkt mij dat wel verstandig ja!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitzendbureau Jigler niet ingeschreven bij SNA-keurmerk

Ongelezen bericht door Moneyman »

ErikPeter662 schreef:
11 sep 2020 16:39
De meeste mensen zullen niet weten dat je online je klacht kunt indienen en daarom zie je mogelijk maar 1 klacht.
Tuurlijk :lol: vandaar dat de klachtensites en consumentenfora overstromen :lol:

Gesloten