LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Forero?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Herman van Lier
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2020 11:44

Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Herman van Lier »

Ik heb via een reclamespot bij Facebook een Comfi light lamp besteld bij de firma FORERO en via Ideal betaald.
Niets geleverd en geen enkele reacties op mijn e-mails. Ook hebben ze een telnummer waar je de taalkeuze moet kenbaar maken. Dat heb ik dus maar niet gedaan.

Ik heb het idee dat ik opgelicht ben en heb aangifte gedaan bij de politie en melding gedaan bij Consuwijzer.

Zijn er meer mensen die "slachtoffer" zijn van de firma FORERO?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ongetwijfeld zullen er meer slachtoffers zijn, het stikt namelijk van de mensen die zich graag laten beduvelen. Bij wie hebt u gekocht? Inderdaad, er is geen ondernemer te vinden. De algemene voorwaarden zijn niet compleet, de naw gegevens ontbreken. De verkoper laat zich voordoen als zogenaamde tussenpersoon.

Of u opgelicht bent is de vraag, menig dropshipper levert wel, maar dat gaat weken tot maanden duren. China ligt niet naast de deur en vanwege een of ander virusje is er minder transport tussen China en Nederland. En een dropshipper wil wel de lusten hebben (leuke winstmarges), maar niet de lasten (lastige vragen beantwoorden, zaken uitzoeken, enz).

Wederom een gevalletje leergeld. Niet zomaar ergens gaan bestellen.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Forero is een dropshipper. Je product komt uit China, nog maar een maandje afwachten. Je lamp komt op zeker bij Ali E vandaan.
Ja hoor, gevonden https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... light+lamp

Bestelling en levering (dan weten we eigenlijk al genoeg) https://forero.nl/pages/bestelling-en-levering

Om ervoor te zorgen dat we eerlijke prijzen kunnen vragen voor onze producten hebben wij ervoor gekozen om de producten direct vanuit de leverancier naar jouw toe te sturen. Zo kunnen wij enorm besparen op opslag-transport-en verpakkingskosten en kunnen wij jou de producten aanbieden voor een eerlijke prijs.

SylviaZoetermeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2020 10:43

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door SylviaZoetermeer »

Ook voelen ons gedupeerd door Forero! 1 + 1 gratis comfy light besteld voor € 32,90 (incl. verzendkosten). Die zouden de volgende dag verstuurd worden. 25/8 bevestigingsmail (met weer een kortingscode voor de volgende bestelling!) gekregen waarin ze dan ineens aangeven dat de producten rechtstreeks vanuit de leverancier naar ons worden verzonden waardoor zij het pakketje binnen 0 - 16 dagen bezorgen. 2/9 een mail met track& trace gekregen. Deze site werkt niet. Toen kreeg ik argwaan en ben ik gaan mailen:

[email protected] bestaat niet. Www.forero.nl bestaat evenmin. Op de bevestigingsmail staat helemaal onderin de naam Klaviyo. Daar ben ik naar gaan zoeken. Hier kwam ik uit op een bedrijf dat Polaris Growth heet en een vestiging in Den Haag en Amsterdam heeft. Ik heb Den Haag gebeld. Polaris Growth is een e-commerce bedrijf. Ik kreeg te horen dat Klaviyo een hulpmiddel is om meer business binnen te halen. Ik heb mijn mails van forero naar dit bedrijf doorgestuurd, zodat hij via Klaviyo kan proberen om Forero op te sporen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die levertijd had u toch van tevoren kunnen weten als u gelezen zou hebben? Dus nu maar geduld hebben

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Die lamp komt wel binnen, ergens binnen een week of 10. Allemaal aliexpress spul wat prijstechnisch 10x over de kop gaat, en door de “verkoper” daar rechtstreeks gekocht wordt en naar uw adres opgestuurd.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn........

Chrispa
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2020 10:24

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Chrispa »

Heb draaglamp (1+1) aangekocht. Kreeg bevestiging via mail...maar nu blijkt noch website noch e-mail adres nog te bestaan...Nog effe wachten dan maar...in de hoop...Zo niet mss gezamenlijk op inquiry en aanklagen🤔

Ben Vanvoorden
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2020 13:12

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Ben Vanvoorden »

Via facebook advertentie fietszadels 1 + 2 gratis besteld bij forero op 28/8/20.Na een weekje bericht gedaan dat ik nog niets ontvangen had.Ik kreeg bericht terug dat ik pech had: er was een actie geweest 1 +2 gratis, maar ik had er geen recht op omdat ik actiecode niet had ingewisseld. Volgende dag (4/9/20) krijg ik een é-mail dat mijn bestelling (1+2 gratis) voor 30 euro verzonden is. Vandaag 10/9/20 nog steeds niets ontvangen. Ik wil terug een mailtje sturen. resultaat: mailadres bestaat niet.

hans.paliama-leatemia
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2020 16:50

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door hans.paliama-leatemia »

Ben nu ook de dupe van aankoop 1 Comfy Light krijg je er 3! Kreeg begin september een bevestigingsmail en tot op heden geen bericht dat het is verzonden.

Vandaag mail gezonden maar krijg een foutmelding dat adres niet correct is / adres is gevonden.

Als ik de berichten lees ben ik bang dat ik naar me geld kan fluiten...

Wat nu?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat nu? Rustig afwachten.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Sira »

De site is al van internet af, ze hebben de buit binnen.

Volgende keer eerst het bedrijf checken en reviews lezen. Andere mogelijkheid is helemaal van Facebook af te gaan, al is het maar uit zelfbescherming.

Patk
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2020 12:06

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Patk »

:oops: Ook ik de dupe van bestelling comfort light 1+1 gratis, weken geleden besteld, meerdere malen e-mail gestuurd waarop geen antwoord tot op heden niets ontvangen en Forero-site is nergens meer te vinden!
Voor mij nooit meer dit soort “bedrijven“ alleen gerenommeerde bedrijven bij online aankopen!

ErwinPouli
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2020 13:52

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door ErwinPouli »

Zelfde ervaring met Forero met de zgn. ComfyLight; 2 halen 1 betalen.
Vandaag 1 lampje ontvangen (geen 2), maar lijkt niet eens op de Comfylight. Dit is Chinese troep, van ik schat € 1,99.
Duidelijk een geval van erin gestonken :-(

ArnoldLombarts
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2020 14:24

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door ArnoldLombarts »

Bestelling van 1 Comfy Light +2 besteld 27 augustus.
3 september een bevestigingsmail gekregen dat product onderweg is met een track&trace code.
Deze werkt echter totaal niet. Vandaag plotseling toch de bestelling ontvangen via DHL.
Pakje was al te klein voor 3x Comfy Light. Dit klopt dus ook.
In het pakketje zit een goedkope plastic USB Outdoor lightning Bubble Ball.
Geprobeerd een mail te sturen naar [email protected] maar deze is niet meer online evenals de website.
Dit ruikt naar oplichting. Ik heb in ieder geval nog iets ontvangen.

Miranda2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2020 17:23

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Miranda2020 »

Helaas ben ik er ook ingetrapt, het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Straks filmpje wat je via het spelen van Wordfeud te zien kreeg en ook ik was zo stom tot bestellen over te gaan. Balen dat er zoveel mensen bestaan die andere een poot uit willen draaien. Uiteindelijk ben ik zelf verantwoordelijk maar met het verdwijnen van alle fysieke winkels lijkt het wel dat je straks niet anders meer kunt. En ik me ouders maar waarschuwen, met kijk uit, pas op......en dan doe ik het nu zelf. Zucht.

jdonker
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2020 18:43

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door jdonker »

Comfy light besteld. Andere lamp ontvangen en ipv 1 + 1 gratis maar 1 lamp ontvangen.

Site offline.

Ben benieuwd waar dit gaat eindigen

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar dit eindigt? Gewoon hier en nu. De buit is binnen. Straks weer nieuwe advertentie op Facebook en iedereen gaat weer bestellen en is zijn geld kwijt.

Eigen schuld, dikke bult.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door omega19 »

Lady1234 schreef:
13 sep 2020 12:41
Waar dit eindigt? Gewoon hier en nu. De buit is binnen. Straks weer nieuwe advertentie op Facebook en iedereen gaat weer bestellen en is zijn geld kwijt.

Eigen schuld, dikke bult.
Uiteindelijk zijn het gewoon oplichters en dienen zij bestraft te worden, en de slachtoffers gecompenseerd

sake1987

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door sake1987 »

omega19 schreef:
13 sep 2020 16:42
Lady1234 schreef:
13 sep 2020 12:41
Waar dit eindigt? Gewoon hier en nu. De buit is binnen. Straks weer nieuwe advertentie op Facebook en iedereen gaat weer bestellen en is zijn geld kwijt.

Eigen schuld, dikke bult.
Uiteindelijk zijn het gewoon oplichters en dienen zij bestraft te worden, en de slachtoffers gecompenseerd
Als je, je product netjes binnen krijgt (via Ali) is het geen oplichter maar een slimme handelaar.
En vaak krijg je het ook wel binnen alleen een stukje duurder dan dat je het zelf bij Ali zou bestellen.
Echter Nederland stelt wat eisen wat betreft aan kopen online, zoals het binnen 14 dagen retourneren en dan laten ze het afweten en komt de term oplichting wel weer in beeld.
Het grappige is, als je rechtstreeks bij Ali koopt, kan je wel retourneren en komt het product niet vul je een dispuut in en heb je je geld terug.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is toch veel leuker om tegen bedrijven aan te schoppen. En de consument is zielig en moet bij het handje genomen worden. 😳

Gesloten