LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
paul.valk
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2020 16:14

Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door paul.valk »

Deze middag meldde ik me aan op de website ikzoekeenschoonmaker.nl Ik las dat de dienst gratis was en ik 12,50 per uur zou betalen voor de schoonmaker. Kortom een account aanmaken, voorwaarden aanvinken en kijken of er iets uit komt. Maar .. ik had toch beter moeten opletten. Je betaald 8,95 abonnementskosten per maand en minimaal voor een jaar. Dat heb ik nergens tijdens het aanmelden duidelijk gezien.

Vervolgens heb je 14 dagen recht denk je om te herroepen voor dergelijke dingen. Maar aangezien ze binnen enkele uren een kandidaat hadden gevonden en ze in hun voorwaarden stellen dat je herroepingsrecht dan vervalt, krijg ik al de factuur voor ik akkoord ben met een schoonmaker.

Dit zijn praktijken die mij heel boos maken. Ga hier niet mee akkoord en stel dat er geen sprake is van correcte voorwaarden en dus geen contract. Wat kan ik doen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Op de hoofdpagina staat duidelijk:
Een schoonmaakster vinden doet u bij ikzoekeenschoonmaakster.nl. Vaak al binnen 3 werkdagen vinden wij uw betrouwbare schoonmaakser. U sluit een schoonmaakabonnement af voor € 8,99 per maand. Zo maakt u zich gegarandeerd nooit meer druk om uw huishouden. Met dit abonnement krijgt u vergoeding bij schade, diefstal of ongevallen, garantie gedurende de gehele looptijd van het abonnement en vervangende hulp indien noodzakelijk. Met ons schoonmaakabonnement bent u goedkoper uit en geniet van de volgende voordelen
Onder het kopje: https://www.ikzoekeenschoonmaakster.nl/kosten staat:
Voor slechts € 8,99 per maand kijkt u nooit meer om naar uw huishouden en uw zoektocht naar een geschikte schoonmaakster.
Dus geen idee over welke praktijken u het heeft maar de enige praktijk die ik zie is dat u gewoon slecht heeft gelezen, want ik kan nergens op de website vinden dat het een gratis dienst is.

Dus u kunt achteraf spijt hebben maar op diensten zitten geen 14 dagen wettelijke bedenktermijn zover ik weet en u heeft een dienst afgenomen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt een wettelijke bedenktijd. Lees eens hier, doorscrollen en onderwerpen aanklikken.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd

Voortaan beter lezen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door omega19 »

Ik vind het een twijfelachtige website. Je sluit een schoonmaak-abonnement af voor euro 8,99 per maand. Je zou denken dat zij daarvoor alles regelen. Dat is echter niet waar. Je sluit zelf een arbeidscontract met de schoonmaker af en bent formeel verantwoordelijk voor doorbetaling tijdens ziekte etc. Dit staat echter alleen in de kleine letters. Ze doen zich een beetje voor als een uitzendburo voor schoonmakers, maar zijn dit dus niet
Moet ik een contract voor de schoonmaakster opstellen?
Wanneer u een schoonmaakster in dienst heeft, heeft u wettelijk gezien een arbeidsovereenkomst met deze persoon. Dit kan zowel een mondelinge als een schriftelijke afspraak zijn over de inhoud van het werk, de uitbetaling van het loon, de werktijden enzovoort. U kunt hiervoor ons standaard contract gebruiken. U kunt dit contract downloaden zodra u zich hebt ingeschreven.

Wat gebeurt er als mijn schoonmaakster ziek is?
Als de schoonmaakster ziek is moet u officieel gezien de eerste zes weken 70% doorbetalen (art. 7:629 lid 2 BW). Toch merken we dat de meeste mensen afspreken dat de schoonmaakster een andere dag langs komt om de uren in te halen. U kunt dit zelf met de schoonmaakster afspreken en eventueel vastleggen in het contract.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

omega19 schreef:
12 sep 2020 11:31
Ik vind het een twijfelachtige website. Je sluit een schoonmaak-abonnement af voor euro 8,99 per maand. Je zou denken dat zij daarvoor alles regelen.
Je moet wel heel naïef zijn als je denk dat zij voor EUR 8,99 per maand alle risico die je noemt afdekken, als de schoonmaker 1 uurtje ziek is dan maken ze al verlies.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door omega19 »

sylvesterb schreef:
12 sep 2020 18:59
omega19 schreef:
12 sep 2020 11:31
Ik vind het een twijfelachtige website. Je sluit een schoonmaak-abonnement af voor euro 8,99 per maand. Je zou denken dat zij daarvoor alles regelen.
Je moet wel heel naïef zijn als je denk dat zij voor EUR 8,99 per maand alle risico die je noemt afdekken, als de schoonmaker 1 uurtje ziek is dan maken ze al verlies.
Normaalgesproken zit er ook een (groot) verschil in uurloon wat je betaalt als klant, en dat wat de werknemer krijgt
Dat is hier niet het geval, maar staat ook in de kleine lettertjes

Het wordt in de website volstrekt onvoldoende toegelicht dat je de formele werkgever van de schoonmaker wordt. Die 8,99 per maand betaal je voor werkelijk niks

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

paul.valk schreef:
11 sep 2020 16:23
Deze middag meldde ik me aan op de website ikzoekeenschoonmaker.nl Ik las dat de dienst gratis was en ik 12,50 per uur zou betalen voor de schoonmaker. Kortom een account aanmaken, voorwaarden aanvinken en kijken of er iets uit komt. Maar .. ik had toch beter moeten opletten. Je betaald 8,95 abonnementskosten per maand en minimaal voor een jaar. Dat heb ik nergens tijdens het aanmelden duidelijk gezien.

Vervolgens heb je 14 dagen recht denk je om te herroepen voor dergelijke dingen. Maar aangezien ze binnen enkele uren een kandidaat hadden gevonden en ze in hun voorwaarden stellen dat je herroepingsrecht dan vervalt, krijg ik al de factuur voor ik akkoord ben met een schoonmaker.

Dit zijn praktijken die mij heel boos maken. Ga hier niet mee akkoord en stel dat er geen sprake is van correcte voorwaarden en dus geen contract. Wat kan ik doen?
De website www.ikzoekeenschoonmaakster.nl etc ken ik goed en ik voel me verplicht hier te melden als volgt. Deze site is niet ok en belooft je dat indien je je inschrijft en ze een match vinden je moet betalen, een bepaalde som. Echter zijn de personen die reageren en in waarschijnlijk 100% van de gevallen uiteindelijk nimmer geneigd zijn om te komen. Ze haken af op bepaalde bezwaren die niet echt zijn bijvoorbeeld dat ze geen goed gesprek of klik hadden met u of andere vreemde eisen of verweren. De site eist dan toch dat je betaalt want ze hebben een zgn match gevonden en de rest is niet aan hen en is uw eigen risico. Ik heb toen de site goed bekeken en ze stellen een enorm aantal schoonmakers ter beschikking te hebben. Volgens het rapport van het UWV zijn er slechts een zeer beperkt aantal schoonmakers werkzaam in huishoudelijke sector en ook weinig welke volgens deze wijze werken dus zelfstandig en zonder arbeidscontract. Deze website schermt echter met rond enorme aantallen welke ze aan u zouden kunnen matchen. Deze personen reageren wel maar komen uiteindelijk helemaal niet. Ik heb er mee te maken gehad en een deurwaarder sommeerde mij te betalen. Na een goede schriftelijke correspondentie dat deze site niet realistisch is en beloftes doet die ze niet waar kunnen maken en er wellicht geen enkele match/persoon daadwerkelijk komt, en voor zover gesteld kan worden dat dat echt iemand is die intentie heeft te komen, heeft de deurwaarder de claim laten vallen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ze stellen 236k schoonmakers te hebben dat is grote onzin want de markt heeft die niet in die sector en is een zeer misleidend iets. Ze rekenen direct kosten voor een zogenaamde match en er komt echt niet uit. Er zijn maar zeer weinig schoonmaakster cq huishoudelijke krachten die in deze particuliere cq private sector werken en zeker geen 236.000. De schoonmaakers die in dienst van u treden zoals beoogd betreft slechts 3% van de hele branche schoonmaakbranche uberhaupt. De site wijst duidelijk dat u een contract sluit met de betreffende persoon zelf en niet met een schoonbedrijf en doelt dus op deze groep die zeer klein is en zelfstandig werkt. Gaat om enkele tienduizenden maar en de markt is krap en de vraag heel groot. Er is grote vraag cq krapte op deze markt die nauwelijks gevuld kan worden. Deze site beweert tegenovergestelde.

Hierbij het UWV rapport
https://www.uwv.nl/overuwv/kennis-cijfe ... -2019.aspx

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door kokka »

omega19 schreef:
12 sep 2020 19:14
sylvesterb schreef:
12 sep 2020 18:59
omega19 schreef:
12 sep 2020 11:31
Ik vind het een twijfelachtige website. Je sluit een schoonmaak-abonnement af voor euro 8,99 per maand. Je zou denken dat zij daarvoor alles regelen.
Je moet wel heel naïef zijn als je denk dat zij voor EUR 8,99 per maand alle risico die je noemt afdekken, als de schoonmaker 1 uurtje ziek is dan maken ze al verlies.
Normaalgesproken zit er ook een (groot) verschil in uurloon wat je betaalt als klant, en dat wat de werknemer krijgt
Dat is hier niet het geval, maar staat ook in de kleine lettertjes

Het wordt in de website volstrekt onvoldoende toegelicht dat je de formele werkgever van de schoonmaker wordt. Die 8,99 per maand betaal je voor werkelijk niks
op hun website staat dat ze voor die 8.99 per maand ( minimaal een jaar 107.88) een witte schoonmaakster voor je zoeken en jou haar contact gegevens geeft.. ik vind het toch wel een mooi business model haha

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Contractvoorwaarden ikzoekeenschoonmaker.nl

Ongelezen bericht door A. Smit »

Ik ken www.ikzoekeenwittewerkster.nl is dezelfde aanbieder. ben al sinds 2013 tevreden over ze. vanmorgen ontving ik wel een mail die ik (nog) niet goed gelezen heb. iets over 46 cent per maand aan izeww betalen en rest aan de hulp. krijg die hulp via wmo en svb betaalt die.

Gesloten