LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Izanamihime
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:12

Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Izanamihime »

Hallo,

Ik had een vraagje en misschien kunnen jullie mij helpen.
Wij hebben als provider Online.nl (ongevraagd). Ooit Ziggo gehad maar die hield er mee op. Toen overgestapt naar Fiber.. en ergens gewoon een mail gekregen en vanaf vandaag zijn jullie van Online.nl.. Nouja, op zich geen problemen mee..

We hebben wel veel tv problemen sinds een kleine 2/3 maand al.. Veel blokjes in beeld en haperingen.. of hij staat in 1x stop. Al paar keer aan de telefoon gehangen maar dat helpt allemaal niks.

Nu is er 26 augustus een ddos aanval geweest.. We hebben de hele avond geen tv/internet/telefoon gehad.. Na middennacht was het weer hersteld. Maar de tv bleef het niet doen.
Volgende dag aan de telefoon en na 45 min in de wacht eindelijk iemand eraan.. binnen 3 tot 5 werkdagen zouden we bericht krijgen.
Niet dus.. 5 werkdagen later gebeld.. Ja het is overgenomen door een 3e partij. Helaas kunnen wij er niks aan doen.
Dat is nu dus 15 dagen geleden.. We hebben meerdere keren gebeld. Elke keer in de wacht gehangen.. Maar niemand kan ons helpen.

Nu is mijn vraag: Is dit reden voor contract breuk en kunnen wij dit contract verbreken ( want wij zitten nog vast aan het oude contract met fiber dat tot juni 2021 gaat )? Het internet ( met haperingen ) doet het wel gewoon.. en hun zeggen kijk maar tv op de laptop.

Alvast bedankt en sorry voor de muur van text
Groetjes,
Marjolein
Laatst gewijzigd door Radar op 11 sep 2020 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u zeker weet dat het probleem niet bij u ligt, dan kunt u Online is gebreke stellen en een ultimatum stellen waarin het opgelost moet zijn. Lukt dit niet, dan kan er daarna ontbonden worden.
Maar nogmaals, de oorzaak moet wel bij Online liggen. Een haperende WiFi zou ook kunnen komen door een goed geïsoleerd huis en/of veel betonijzer in uw huis.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beton in huis, vroeger goed gewerkt dus ik denk aan Online niet leverde waar U voor betaalde.

Let op! Niet opzeggen, dan betaal je tot die einddatum in 2021, maar Ontbinden wegens wanprestatie.

De juiste woorden als ze niet binnen een redelijke termijn een werkende verbinding opleveren.
En kijk vooral vooraf waar je naar toe kan, welke leverancier tegen welke prijs nu iets aanbied.
Zodra Online Offline is word dat moeilijker!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door berndv »

Zoals gezegd, u kunt ze een ultimatum stellen om de zaken weer werkend te krijgen en na het verstrijken van dit ultimatum de overeenkomst ontbinden. Hier zullen ze waarschijnlijk niet akkoord mee gaan, in ieder geval niet zo maar even. Het is wel een weg van lange adem, die in het uiterste geval voor de rechter uitgevochten zal moeten worden.

U kunt ook een klacht indienen bij de geschillencommissie. Kost u 50 euro, maar die krijgt u terug als u in uw gelijk gesteld wordt.

En u moet wel zeker weten dat de storing door online veroorzaakt wordt. Nu gaat u waarschijnlijk komen met het argument dat de tv het voor de aanval gewoon deed, dat is natuurlijk zo, maar dat geldt voor het netwerk van online ook, die deed het voor de aanval ook gewoon. En schijnbaar hebben zij de zaken wel kunnen herstellen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Doe alles schriftelijk (niet gaan bellen) via

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/o ... e674ab8d83

30 dagen nadat u de eerste keer een klacht heeft ingediend bij Online.nl kunt u naar de Geschillencommissie.

Izanamihime
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:12

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Izanamihime »

Reactie op Neodutchie: Vrij zeker van dat het niet aan ons ligt.. En ook al wel.. Zowel de router/modem als tv kastje zijn in bruikleen en zijn officieel van online.nl. Wij zitten al 2 jaar bij online.. afgezien van af en toe een storing.. Nog nooit grote problemen gehad ( dus denk niet dat het aan ons huis ligt )

Reactie aan komkommertijd: Dankje voor het advies over ontbinden in plaats van opzeggen! Denk niet dat het aan beton ligt want zoals hierboven al staat.. nooit eerder problemen zoals dit gehad. Qua andere providers.. bitterweinig hier in Almelo

Reactie aan Bern: Vandaag 12 september weer gebeld en ultimatum gesteld.. Moet wel zeggen dat het meer bluf is dan wat anders.. Wij hebben niet echt de finaciele middelen om het te gaan uitvechten. Wil dit afwachten voor ik de geschillen commisie benader

Reactie aan Bob schurkjens: Klacht gepost vandaag Nu maar weer afwachten..

Het is nu 12 September.. vanmorgen hadden we een hoopvolle email dat het was opgelost.. tv aangezet.. Niks hoor nog steeds het Waiting for connection beeld. Weer met hun aan de telefoon gehangen. volgens hun deed de televisie het weer normaal en was alles opgelost Moest maar even modem resetten.. Gedaan terwijl ik nog aan de telefoon hing. Nog steeds niks.. Ze hebben nieuwe ticket gemaakt.. Kan 3 tot 5 werkdagen gaan duren.. Weer helemaal opnieuw beginnen :(

Heb ze een ultimatum gesteld.. maar dat was meer bluf aangezien we niet de finaciele middelen hebben om dit voor een rechter of zoiets te gooien.. Ondertussen zeggen hun ook glashard.. Omdat het internet het werkt.. Telefoon werkt nog.. En we kijken tv via de laptop.. Dat er absoluut geen reden is voor contract breuk Want alles werkt normaal op tv na.
Ik weet niet wat ik verder nog moet doen

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Revoked »

Naar de Geschillencommissie. Kost je €50,- en bij winst krijg je dat terug.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:
12 sep 2020 20:23
Naar de Geschillencommissie. Kost je €50,- en bij winst krijg je dat terug.
Maar je moet dan eerst de provider melden dat je dit gaat doen en een redelijke termijn stellen voor herstel. Los daarvan bij de commissie heb je niet binnen een paar dagen een zaak hier gaat een lange periode aan vooraf.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is gewoon een rukprovider. Heb ze ook gehad. Ik zat ook een week zonder nadat ze overstapten op het KPN netwerk. Heeft dus weinig geholpen. Nog steeds dezelfde troep.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zitten en zaten dus altijd op het KPN netwerk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het probleem is de DNS server van Online. Die omzetten naar die van google in de router heeft bij mij de problemen opgelost. Hopen dat dat zo blijft nu.

https://allestoringen.nl/storing/online-nl/

Je moet in je router dus even je DNS instelling veranderen. Is niet moeilijk. Heb het zelf ook gedaan.
Voor de mensen die nog problemen hebben: log in op uw modem met een directe kabel- of wifiverbinding. Bij tabblad Thuisnetwerk verander DNS setting naar statisch en vul op de eerste regel 8.8.8.8 in. Druk op apply.
In je router staat waarschijnlijk 194.134.216.70 als DNS adres. Dat is de DNS server van Online.nl en die werkt niet of slecht. Heb hem net even getest met het appje "DNS Test" en dit adres geeft telkens een time-out. Deze dus vervangen door 8.8.8.8

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door V045 »

Ziggo levert waarschijnlijk nog steeds in uw regio.

Als er wel WIFI en telefonie beschikbaar is dan kan het aan de kabel van het modem naar de TV of de receiver liggen.

Met DNS gaan prutsen zoals hierboven is voor gevorderden en absoluut niet aan te raden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lady1234 schreef:
12 sep 2020 21:56
Ze zitten en zaten dus altijd op het KPN netwerk.
Online heeft in het verleden op het BBNED netwerk gezeten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zie dat de Online.nl DNS nog steeds een timeout geeft. Werkt dus niet goed.

Je DNS veranderen is zoals gezegd een eitje en zorgt ervoor dat jij weer een betrouwbare en stabiele verbinding hebt. Dus knal die waardeloze Online.nl DNS er uit en gebruik de gratis DNS van Google of een andere aanbieder. Zit zelf bij T-Mobile en had een soortgelijk probleem. Is nu voor eens en altijd opgelost.

Izanamihime
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:12

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Izanamihime »

DNS werkt hier niet.. Letterlijk 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan.. Op de google DNS gooien 8.8.8.8. en 8.8.4.4.
Ik persoonlijk heb gewoon het vermoeden dat dat kastje gewoon kapot is.. Heb er al een andere kabel achter gegooit.. Er is een andere tv op aangesloten geweest.. Gewoon nog steeds hetzelfde.

https://imgur.com/kSbySe8

Dat dus.. Wij hadden nooit hetzelfde probleem als andere mensen.. Hij doet het gewoon letterlijk niet. Toch heeft online ons op dezelfde hoop als iedereen gegooit.. en algemene oplossing gedaan en iedereen is happy.. Alleen was dat nooit ons probleem en dus kunnen we weer opnieuw beginnen.. ( Het is ondertussen 14 September en nog steeds geen televisie ) Internet/telefoon doet het overigens prima

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ik heb hier in de buurt al vaker klachten gehoord over slechte TV en of WIFI Hier was de reden dat er bij
vrijwel iedereen met klachten hier in de buurt een zendmast staat, welke het signaal verstoort.
Of dat bij U ook het geval is, kunt U zelf zien op het kaartje op onderstaande link.
Gewoon inzoomen naar uw eigen woonadres en U ziet zelf of er een mogelijke stoor zender in uw buurt zit.

https://antenneregister.nl/Html5Viewer/ ... r%5Fextern

Hier was de oplossing, (hier zit vrijwel iedereen bij Ziggo) een coax kabel gebruiken die 4G en LTE afgeschermd is.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Izanamihime schreef:
14 sep 2020 18:53
DNS werkt hier niet.. Letterlijk 1 van de eerste dingen die ik heb gedaan.. Op de google DNS gooien 8.8.8.8. en 8.8.4.4.
Ik persoonlijk heb gewoon het vermoeden dat dat kastje gewoon kapot is.. Heb er al een andere kabel achter gegooit.. Er is een andere tv op aangesloten geweest.. Gewoon nog steeds hetzelfde.

https://imgur.com/kSbySe8

Dat dus.. Wij hadden nooit hetzelfde probleem als andere mensen.. Hij doet het gewoon letterlijk niet. Toch heeft online ons op dezelfde hoop als iedereen gegooit.. en algemene oplossing gedaan en iedereen is happy.. Alleen was dat nooit ons probleem en dus kunnen we weer opnieuw beginnen.. ( Het is ondertussen 14 September en nog steeds geen televisie ) Internet/telefoon doet het overigens prima
Ik had onlangs ook dat mijn TV-ontvangst wegviel, is wel digitenne. Maar er kwam helemaal niks door: geen signaal.
TV software updaten en zenders updaten hielp niets.

Wat wel hielp: stekker uit de TV en terug er in. De TV begon dan met de GoogleAndroid ringen, en even later HUP! digitenne zenders waren terug.
Het komt er dus op neer dat het SmartTV (AndroidTV) gedeelte de ontvangst kan blokkeren. Die moet je opnieuw opstarten.
Jekomt er niet achter zolang je TV op standby blijft staan!

Izanamihime
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2020 19:12

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Izanamihime »

@Geip Suusje Stekker ligt er hier tegenwoordig altijd uit.. zo'n 1x per dag druk ik de stekker erin.. Reset ik alles ( router modem etc ) en probeer het even.. Doet niks.. laat hem zo'n 10/20 min aanstaan voor ik de stekker er weer uittrek aangezien hij heet/warm wordt.

Het is geen smart tv.. Tv is 18 jaar oud met een hdmi stekker ( Ja alle kabels vervangen ) en een tv ontvanger ernaast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door berndv »

Izanamihime schreef:
15 sep 2020 09:52
Het is geen smart tv.. Tv is 18 jaar oud met een hdmi stekker ( Ja alle kabels vervangen ) en een tv ontvanger ernaast
al getest met een andere tv? Geen idee welke ontvanger u heeft, maar als ik kijk bij online zie ik daar de MZ-101 als ontvanger genoemd staan, deze ontvanger ondersteund de HDMI 1.4a standaard, deze standaard is pas beschikbaar sinds maart 2010, dus zal op uw tv sowieso niet geimplementeerd zijn. 18 jaar geleden zaten we nog op HDMI 1. Pas sinds 2004 is er een update geweest naar 1.1 die bijvoorbeeld Dolby Digital en DTS toevoegde.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al 2 weken geen tv van Online.nl, reden voor contractbreuk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Alle nieuwere versies van HDMI zijn compatibel met oudere versies geïnstalleerd op oudere apparatuur. Dat kan het probleem dus niet zijn.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/High-de ... _interface

Gesloten