LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Forero?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door omega19 »

Lady1234 schreef:
13 sep 2020 17:37
Het is toch veel leuker om tegen bedrijven aan te schoppen. En de consument is zielig en moet bij het handje genomen worden. 😳
Bedrijven die niet leveren moet idd aan de kaak worden gesteld en dat heeft niks met zielig te maken

sake1987

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door sake1987 »

omega19 schreef:
13 sep 2020 17:51
Lady1234 schreef:
13 sep 2020 17:37
Het is toch veel leuker om tegen bedrijven aan te schoppen. En de consument is zielig en moet bij het handje genomen worden. 😳
Bedrijven die niet leveren moet idd aan de kaak worden gesteld en dat heeft niks met zielig te maken
Ben het helemaal met je eens, dat dit soort bedrijven aan de kaak moeten worden gesteld.
Maar hoe en waar begin je?
Zou zeggen bij de providers van Sociale Media.
Nadeel is dat de bedragen die verloren gaan heel veel ergenis veroorzaken, maar geen zoden aan de dijk zetten voor een juridische zaak.
Of je moet heel principieel zijn met genoeg geld.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het duurt even voordat het uit China hier is.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door omega19 »

Lady1234 schreef:
13 sep 2020 18:03
Het duurt even voordat het uit China hier is.
1dag met het vliegtuig

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door omega19 »

sake1987 schreef:
13 sep 2020 18:01
Ben het helemaal met je eens, dat dit soort bedrijven aan de kaak moeten worden gesteld.
Maar hoe en waar begin je?
Zou zeggen bij de providers van Sociale Media.
Nadeel is dat de bedragen die verloren gaan heel veel ergenis veroorzaken, maar geen zoden aan de dijk zetten voor een juridische zaak.
Of je moet heel principieel zijn met genoeg geld.
Ben het met je eens dat de man met de hamer hier niet het geschikte middel is.
Inderdaad de publiciteit zoeken, en op die manier potentiele nieuwe slachtoffers waarschuwen

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

omega19 schreef:
13 sep 2020 18:15
sake1987 schreef:
13 sep 2020 18:01
Ben het helemaal met je eens, dat dit soort bedrijven aan de kaak moeten worden gesteld.
Maar hoe en waar begin je?
Zou zeggen bij de providers van Sociale Media.
Nadeel is dat de bedragen die verloren gaan heel veel ergenis veroorzaken, maar geen zoden aan de dijk zetten voor een juridische zaak.
Of je moet heel principieel zijn met genoeg geld.
Ben het met je eens dat de man met de hamer hier niet het geschikte middel is.
Inderdaad de publiciteit zoeken, en op die manier potentiele nieuwe slachtoffers waarschuwen
Hielp dat maar. Elke dag komen weer nieuwe topics op diverse fora. De naam van de webshop is steeds anders, maar voor de rest is het allemaal exact hetzelfde. Zolang mensen zelf niet eerst kijken maar gewoon blind alles doen, dan zal er niets veranderen. Hoeveel publiciteit je ook zoekt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

omega19 schreef:
13 sep 2020 18:12
Lady1234 schreef:
13 sep 2020 18:03
Het duurt even voordat het uit China hier is.
1dag met het vliegtuig
Men stuurt dat spul wat te geef is, niet per vliegtuig. Maar dat wist u wel.

Retep17
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2020 11:48

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Retep17 »

Inderdaad, ook ik ingetuind.
1 lamp besteld en zou er drie krijgen, maar ontving een compleet andere goedkope bulblamp!
Inderdaad eigen schuld, maar toch schandalig dat dit zo makkelijk kan.
Kreeg bevestiging e-mail met verwijzing naar de site ook track & trace code (die niet werkte).
site niet meer bereikbaar en e-mail adres was een gmail-account (toen had ik al scherp moeten zijn)
Helaas!
Geleerd dat de plaatselijke ondernemer een betere keus is (wel iets duurder, maar betrouwbaar en service gericht)

anietje1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2020 10:20

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door anietje1964 »

Ik heb op 18 augustus een bestelling gedaan bij forero, tot op heden ,nu een maand later nog niks ontvangen, is al wel betaald, heb al diverse mails gestuurd, ook via die site, nu bestaat ineens die site niet meer en de mail van die site krijg ik ook terug, dus kan ook niks meer sturen, ik was bereid om aangifte te doen bij politie van internetfraude totdat ik vorige week weer een mail heb gestuurd naar een gmail adres wat ik nog van ze had en als antwoord kreeg dat mijn bestelling verzonden was ????nu een week verder nog steeds niks gezien , ik baal hier enorm van en voel me knap belazerd door forero, is het dan toch een nep site, zijn er nog meer gedupeerde??? Heb vandaag 17 september dus weer een mail van ze gehad met een andere trackingscode van mijn pakketje, als ik dat aanklik kom ik op een Chinese site en is mijn pakketje nergens terug te vinden, ik denk omdat ik iedere keer berichtjes stuur naar dat gmail adres dat ze me zo zoet willen houden want dat berichtje krijg ik niet terug gestuurd , via info@forero wel, die komt telkens terug, ik zal hier dat gmailadres ook neer zetten, misschien kan er iemand iets mee forerocontact@gmail,com.... maar ben me er nu na dit alles gelezen te hebben wel bewust van dat ik niks meer krijg en mijn geld, 44,95 gewoon kwijt ben, balennnnnn :( :( :(

tdg
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2020 20:32

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door tdg »

Ik heb op 4-9 een bestelling geplaatst voor de Comfy light bij Forero (1 betalen en 2 gratis) voor 29.95
De reclame komt steeds langs bij Wordfeud op je gsm.
Inderdaad belofte volgende dag in huis.
Op 14-09 krijg ik een "lullig" buitenlampje, die in de verste verte niet lijkt op de bestelde lamp en het is er maar 1.
De ontvangst mail geretourneerd, maar [email protected] bestaat niet.
in de ontvangstmail staat :
Heeft u vragen over uw bestelling? Stuur dan een mailtje naar [email protected] en wij helpen u met plezier verder.
Op de site van colio.nl staat dat ze binnen 24 uur reageren.
Ik heb reeds 2 mails gestuurd, maar geen enkele reactie.
Ik denk dat hun plezier eruit bestaat dat ze zich kapot lachen om al de bestellingen.
Het vervelende is, dat een telefoonnummer niet te vinden is.

Ik heb een check gedaan op betrouwbaarheid: die site is dus ook niet betrouwbaar.
Helaas heb ik deze site niet eerder gezien.
Dus mocht je dit lezen: niets bestellen bij Forero of Colio

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Hoe heeft u allen de betaling verricht?
Is dat via credit card of Paypal?

Dan kunt u informeren of u eventueel aankoopbescherming heeft.
En als vele problemen hebben ondervonden via PayPal kan deze wellicht iets meer?

sake1987

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door sake1987 »

hebra98 schreef:
19 sep 2020 18:35
Hoe heeft u allen de betaling verricht?
Is dat via credit card of Paypal?

Dan kunt u informeren of u eventueel aankoopbescherming heeft.
En als vele problemen hebben ondervonden via PayPal kan deze wellicht iets meer?
Meestal accepteren deze bedrijven alleen idael

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

tdg schreef:
18 sep 2020 20:41
Ik heb op 4-9 een bestelling geplaatst voor de Comfy light bij Forero (1 betalen en 2 gratis) voor 29.95
De reclame komt steeds langs bij Wordfeud op je gsm.
Inderdaad belofte volgende dag in huis.
Op 14-09 krijg ik een "lullig" buitenlampje, die in de verste verte niet lijkt op de bestelde lamp en het is er maar 1.
De ontvangst mail geretourneerd, maar [email protected] bestaat niet.
in de ontvangstmail staat :
Heeft u vragen over uw bestelling? Stuur dan een mailtje naar [email protected] en wij helpen u met plezier verder.
Op de site van colio.nl staat dat ze binnen 24 uur reageren.
Ik heb reeds 2 mails gestuurd, maar geen enkele reactie.
Ik denk dat hun plezier eruit bestaat dat ze zich kapot lachen om al de bestellingen.
Het vervelende is, dat een telefoonnummer niet te vinden is.

Ik heb een check gedaan op betrouwbaarheid: die site is dus ook niet betrouwbaar.
Helaas heb ik deze site niet eerder gezien.
Dus mocht je dit lezen: niets bestellen bij Forero of Colio
Op 3 september is hier het topic geopend.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door hebra98 »

sake1987 schreef:
19 sep 2020 18:46
hebra98 schreef:
19 sep 2020 18:35
Hoe heeft u allen de betaling verricht?
Is dat via credit card of Paypal?

Dan kunt u informeren of u eventueel aankoopbescherming heeft.
En als vele problemen hebben ondervonden via PayPal kan deze wellicht iets meer?
Meestal accepteren deze bedrijven alleen idael
>>
Tja, vermoedelijk wel.. Maar dat kan alleen de benadeelde beantwoorden denk ik.

EwoudUphof
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2020 13:41

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door EwoudUphof »

Klaviyo is email software en niet het bedrijf achter Forero


Beste mensen,

Vervelend om te horen dat jullie opgelicht zijn. Echter krijgen wij (Polaris Growth) tientallen telefoontjes, maar wij kunnen U niet helpen.

Polaris Growth is een marketing bureau en wij adviseren webwinkels over email software genaamd Klaviyo.
Klaviyo is e-mail software (zoals Gmail en Hotmail, maar dan zakelijk).
Forero is geen klant van Polaris Growth en wij kennen deze mensen ook niet.

Polaris Growth bellen heeft geen zin.

Ik raad aan om het volgende te doen:
- Doe online aangifte op Politie.nl. Eén aangifte helpt niet, maar als er een hoop tegelijk binnenkomen wordt er wellicht wel iets mee gedaan.
- Vraag bedrijfsgegevens op via www.sidn.n voor Forero.nl -> Ik krijg hier Shenzhen, Trading co, Ltd, forero.nl uit

Chrispa
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2020 10:24

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Chrispa »

Heb mijn bank aangesproken en aangifte gedaan van frauduleus gebruik van mijn kredietkaart + kaart geblokkeerd...afwachten...maar weinig hoop...

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
13 sep 2020 17:37
Het is toch veel leuker om tegen bedrijven aan te schoppen. En de consument is zielig en moet bij het handje genomen worden. 😳
Heb je de voorgaande teksten wel gelezen? De consument bestelt en betaalt, en krijgt misschien geleverd, en als het al geleverd krijgt, niet hetgeen wat besteld is, maar goedkope chinese troep.

Maar u schopt graag tegen opgelichte consumenten aan...

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, die consumenten gaan naar de markt met een open mand. Bij de ingangen hangen bordjes: “Let op, zakkenrollers”.

Zij leggen hun portemonnee open en bloot boven op de aangekochte spullen en aan het eind van de markt gaan ze zich bij het politiepostje beklagen dat ze bestolen zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Uw vergelijking raakt (weer) kant noch wal.

Nogmaals: dit is een consumentenforum. Mensen komen hier om hun (negatieve) ervaringen te delen en het enige wat u doet is de hele dag op de loer liggen om ze af te branden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Forero?

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
22 sep 2020 15:30
Daarnaast is er ook tot in den treuren door de moderatie gevraagd niet elkaars reacties te veroordelen. Staat de manier van reageren van iemand jou niet aan, wat dan nog? Dan reageer je gewoon zelf richting een TS zoals jij vind dat het hoort, maar ga je niet de andere reageerder terecht spreken omdat het niet naar jou maatstaf is.
Zeker niet als je tegelijk dit in het feedback-topic plaatst...:
J. Deltoer schreef:
22 sep 2020 13:57
Ik stel ook een constructieve discussie voor, zonder arrogantie, beledigingen, verdachtmakingen en het afbranden van nieuwkomers. Zo is dit forum bedoeld.

Gesloten