LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
15 sep 2020 21:18
Ik heb me bij de aankoop van een tv of zoiets nog nooit afgevraagd of hij wel voor de Nederlandse markt geschikt is.
Doe je geen onderzoek, dan krijg je bij dit bedrijf de Hongaarse uitvoering
Lady1234 schreef:
15 sep 2020 21:18
Heel wonderlijk, vind ik, dat iemand daar zo uitgebreid onderzoek naar doet.
En doe je wel onderzoek, dan krijg je bij dit bedrijf blijkbaar, ondanks andersluidende toezeggingen, ook de Hongaarse uitvoering

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom zou je veronderstellen dat dat in je maag gesplitst wordt? Dan moet je toch al een idee hebben dat dat bedrijf niet klopt en koop je daar niets? En die hele onzin voor een jaar extra garantie?

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Sorry maar ik zie het hele probleem niet. Je kijkt via een HDMI ingang met een Ziggo next box. Waarom zou je in hemelsnaam een ci kaart erin stoppen en de zenders zoeken? Updates kunnen prima via USB. Maar de next box ondersteunt al veel apps, daarnaast kunt u ook streamen via pc/mobiel enz. Wat denkt u te gaan missen in de tv?
En u zegt niets over de prijs.
Was de tv veel goedkoper bij de tv Reus? Dit was vast de reden om hem daar te kopen. Stof tot nadenken......

sake1987

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door sake1987 »

Justmeagain schreef:
16 sep 2020 00:33
Sorry maar ik zie het hele probleem niet. Je kijkt via een HDMI ingang met een Ziggo next box. Waarom zou je in hemelsnaam een ci kaart erin stoppen en de zenders zoeken? Updates kunnen prima via USB. Maar de next box ondersteunt al veel apps, daarnaast kunt u ook streamen via pc/mobiel enz. Wat denkt u te gaan missen in de tv?
En u zegt niets over de prijs.
Was de tv veel goedkoper bij de tv Reus? Dit was vast de reden om hem daar te kopen. Stof tot nadenken......
Helemaal mee eens, je kan de tv met de Next gewoon gebruiken.
Echter als ze een TV met Nederlandse code verkopen en dit ook op de factuur hebben staan, wil je deze TV.
Men had je ook de keus kunnen geven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door sylvesterb »

berndv schreef:
15 sep 2020 16:57
heb je ook een linkje naar de uitspraak? Ik lees een heel lang verhaal en een titel over voor de rechter en oplichting, maar in het hele verhaal gaat het 3 zinnen over de rechtszaak. Ik ben wel benieuwd naar hoe de rechter er tegen aan kijkt.
Ik eigenlijk ook wel, want zoals ik het lees heeft TV Reus de non-conforme Televisie proberen op te halen met een toezegging tot terugbetaling. Dat deze ingepakt dient te zijn lijkt me logische dat TS hier geen zin/behoefte aan heeft lijkt me niet voldoende. Zo sterk vind ik de zaak niet klinken, maar als de tegenpartij verstek laat gaan dan win je vrijwel altijd.

Daarnaast twijfel ik erover of ze zijn veroordeeld voor "Oplichting" volgens mij is dit een strafbaar feit en zou erg vreemd zijn als dit in een civiele procedure de uitspraak is.

Dit echter zo hard melden in een topic lijkt me niet verstandig, er was enige tijd geleden een topic waarbij iemand flink in de problemen kwam door dit soort uitspraken.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat kennelijk nog steeds nergens over. Tip: koop een tv gewoon in een stenen winkel. Kun je de adviseurs gek vragen, kun je het ding aan alle kanten bekijken en testen, je kunt hem gelijk meenemen, en zoveel verschil in prijs is er ook weer niet.

En het scheelt ook oneindig gedoe als de postbezorger, of een van zijn voorgaande collega's, het ding heeft laten vallen.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door 16again »

Justmeagain schreef:
16 sep 2020 00:33
Sorry maar ik zie het hele probleem niet. Je kijkt via een HDMI ingang met een Ziggo next box. Waarom zou je in hemelsnaam een ci kaart erin stoppen en de zenders zoeken?
HDMI zal wel werken.
Maar wij gebruiken digitaal signaal via de coax , dat scheelt weer een kastje en afstandsbediening bij de TV.
En dan is het wel noodzakelijk als de TV de standaarden aan boord heeft, die hier worden gebruikt

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
16 sep 2020 07:49
Tip: koop een tv gewoon in een stenen winkel. Kun je de adviseurs gek vragen, kun je het ding aan alle kanten bekijken en testen, je kunt hem gelijk meenemen, en zoveel verschil in prijs is er ook weer niet.
Plus het bedrijf komt met eigen mensen langs om de tv te bezorgen en installeert ook als je dat wilt. En mochten er problemen zijn komt dat zelfde mannetje in dezelfde auto met opdruk van de verkoper weer langs om naar de problemen te kijken en ze op te lossen.

Soms is dat offline winkelen helemaal niet zo verkeerd. Sowieso zal je een tv altijd offline moeten gaan bekijken. Loop eens een winkel in, kijk naar alle tv’s die er staan en verbaas je over de verschillen in kleur van het beeld en de snelheid. Tenzij je graag een vreselijke klant wil zijn en elke tv die je besteld gaat uitproberen hoe het thuis overkomt en dan weer terug sturen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
15 sep 2020 23:08
Maar waarom zou je veronderstellen dat dat in je maag gesplitst wordt? Dan moet je toch al een idee hebben dat dat bedrijf niet klopt en koop je daar niets? En die hele onzin voor een jaar extra garantie?
Tsja, de mensen kopen daar omdat ze de goedkoopste zijn. Zo goedkoop dat je na zou moeten denken of dat wel kan. Zo goedkoop dat je dus goed je huiswerk moet doen. Als iets te mooi is om waar te zijn......
sylvesterb schreef:
16 sep 2020 07:17
Daarnaast twijfel ik erover of ze zijn veroordeeld voor "Oplichting" volgens mij is dit een strafbaar feit en zou erg vreemd zijn als dit in een civiele procedure de uitspraak is.
Daar hoef je niet over te twijfelen: ondanks de schreeuwende en misleidende kop van dit topic is dat niet het geval. Er is slechts een civiele procedure gevoerd, de aangifte die TS deed heeft tot niets geleid.

Al met al is dit topic wel een aardige deceptie :D Het is meermaals met veel bombarie aangekondigd, inclusief allerhande "interessante" statements over de rol van Radar, er komt een OP van maar liefst 3 posts, en uiteindelijk blijkt het een verhaal van dertien in een dozijn te zijn, dat in een paar zinnen samen is te vatten.

En we weten al met al nog steeds niet of TS al lekker TV zit te kijken :mrgreen:

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door geengast »

Ik mis in dit hele verhaal toch een aantal technische punten: Ziggo heeft de 'smartcard' zoals u het meldt al lang in de ban gedaan. Tenminste als er niet aan heel veel andere voorwaarden wordt voldaan. Er kan alleen nog gewerkt worden met CI+ modules van Quantis of @Smit.
Of je überhaupt een CI+ module kunt gebruiken ligt aan de regio waar je woont. Daarvoor moet je een ZIggo postcode check doen.

Ziggo waarschuwt bovendien dat ELKE firmware update van een televisietoestel ervoor kan zorgen dat de CI+ module niet meer werkt. Verder waarschuwen ze ook dat de hardware module en de smartcard een eenheid vormen die samen moet werken.

Al met al genoeg waarschuwingen dat de werking van een CI+ module geen goed alternatief is voor een mediabox.

Dus misschien is een firmware update van een 'Hongaars' toestel voldoende om de problemen op te lossen. Want dat is toch eigenlijk het eerste wat je doet bij een apparaat: kijken of er updates zijn?

Ook mis ik in het verhaal of een 'Hongaars' toestel beter of slechter is. U beoordeelt een apparaat enkel op de werking van een smartcard die in heel Nederland al veel problemen oplevert.

sake1987

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door sake1987 »

geengast schreef:
16 sep 2020 08:42
Ik mis in dit hele verhaal toch een aantal technische punten: Ziggo heeft de 'smartcard' zoals u het meldt al lang in de ban gedaan. Tenminste als er niet aan heel veel andere voorwaarden wordt voldaan. Er kan alleen nog gewerkt worden met CI+ modules van Quantis of @Smit.
Of je überhaupt een CI+ module kunt gebruiken ligt aan de regio waar je woont. Daarvoor moet je een ZIggo postcode check doen.

Ziggo waarschuwt bovendien dat ELKE firmware update van een televisietoestel ervoor kan zorgen dat de CI+ module niet meer werkt. Verder waarschuwen ze ook dat de hardware module en de smartcard een eenheid vormen die samen moet werken.

Al met al genoeg waarschuwingen dat de werking van een CI+ module geen goed alternatief is voor een mediabox.

Dus misschien is een firmware update van een 'Hongaars' toestel voldoende om de problemen op te lossen. Want dat is toch eigenlijk het eerste wat je doet bij een apparaat: kijken of er updates zijn?

Ik heb boven een Philips tv die niet Ziggo gecertificeerd is. Heb er nu een tweede Next box bij wat prima functioneert. Maar wilde een CI module, ben in contact geweest met ziggo, maar kan de tv niet dusdanig updaten dat hij ziggo accepteert.
Maar ja ben toen ook voor de goedkoopste op internet gegaan.
Maar mij is toen niet specifiek een Nederlandse beloofd , wat bij TS wel het geval is.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
16 sep 2020 08:25
sylvesterb schreef:
16 sep 2020 07:17
Daarnaast twijfel ik erover of ze zijn veroordeeld voor "Oplichting" volgens mij is dit een strafbaar feit en zou erg vreemd zijn als dit in een civiele procedure de uitspraak is.
Daar hoef je niet over te twijfelen: ondanks de schreeuwende en misleidende kop van dit topic is dat niet het geval. Er is slechts een civiele procedure gevoerd, de aangifte die TS deed heeft tot niets geleid.
De juridische betekenis van oplichting is minder omvattend dan in de volksmond. Waardoor dit ook niet zomaar smaad/laster is.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
16 sep 2020 09:32
Moneyman schreef:
16 sep 2020 08:25
sylvesterb schreef:
16 sep 2020 07:17
Daarnaast twijfel ik erover of ze zijn veroordeeld voor "Oplichting" volgens mij is dit een strafbaar feit en zou erg vreemd zijn als dit in een civiele procedure de uitspraak is.
Daar hoef je niet over te twijfelen: ondanks de schreeuwende en misleidende kop van dit topic is dat niet het geval. Er is slechts een civiele procedure gevoerd, de aangifte die TS deed heeft tot niets geleid.
De juridische betekenis van oplichting is minder omvattend dan in de volksmond. Waardoor dit ook niet zomaar smaad/laster is.
Dat zou goed kunnen zijn. Echter is het, mogelijk onterecht, constant roepen van Oplichting!! op het forum wel vrij storend vind ik, en best iets waar de moderatie best wat aan zou mogen doen. Mensen vinden in de volksmond helaas nogal snel dat er sprake is van oplichting. Ook bij vermeende diefstal zie je dit vaak gebeuren, waarbij beschuldigingen van diefstal nogal erg snel geuit worden.

Ook in dit topic weer, terwijl er mogelijk helemaal geen sprake is van oplichting.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 sep 2020 09:32
Moneyman schreef:
16 sep 2020 08:25
sylvesterb schreef:
16 sep 2020 07:17
Daarnaast twijfel ik erover of ze zijn veroordeeld voor "Oplichting" volgens mij is dit een strafbaar feit en zou erg vreemd zijn als dit in een civiele procedure de uitspraak is.
Daar hoef je niet over te twijfelen: ondanks de schreeuwende en misleidende kop van dit topic is dat niet het geval. Er is slechts een civiele procedure gevoerd, de aangifte die TS deed heeft tot niets geleid.
De juridische betekenis van oplichting is minder omvattend dan in de volksmond. Waardoor dit ook niet zomaar smaad/laster is.
Dat schreef ik ook niet. De topictitel doet echter vermoeden dat de rechter TV-Reus veroordeelt heeft voor oplichting - en dat is een misleidende voorstelling. Voor iemand als TS, die in dit topic duidelijk laat zien van de principes te zijn, is dat nogal incongruent. De emotie doet gekke dingen blijkbaar ;)

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
15 sep 2020 21:18
Ik heb me bij de aankoop van een tv of zoiets nog nooit afgevraagd of hij wel voor de Nederlandse markt geschikt is.

Heel wonderlijk, vind ik, dat iemand daar zo uitgebreid onderzoek naar doet.
Nu vraag ik me af of degene die dat wel doet nou dom is of degene die dat niet doet.

sake1987

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door sake1987 »

Geip Suusje schreef:
16 sep 2020 17:14
Lady1234 schreef:
15 sep 2020 21:18
Ik heb me bij de aankoop van een tv of zoiets nog nooit afgevraagd of hij wel voor de Nederlandse markt geschikt is.

Heel wonderlijk, vind ik, dat iemand daar zo uitgebreid onderzoek naar doet.
Nu vraag ik me af of degene die dat wel doet nou dom is of degene die dat niet doet.
Met niet voor de Nederlandse markt TV's , kan je problemen krijgen met updates en ze kunnen moeilijk doen bij het installeren van Nederlandse providers.
Dus geen onderzoek/controle is wonderlijk.
En ik ben er zelf 2 jaar geleden ook ingestonken, heb een Philips (niet voor Nederland boven op slaapkamer ) maar heb updates en af en toe geluid problemen. Gelukkig werkt hij wel met de Next er tussen.
Wel besloten om dit niet meer online aan te schaffen.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sake1987 schreef:
16 sep 2020 17:47
Geip Suusje schreef:
16 sep 2020 17:14
Lady1234 schreef:
15 sep 2020 21:18
Ik heb me bij de aankoop van een tv of zoiets nog nooit afgevraagd of hij wel voor de Nederlandse markt geschikt is.

Heel wonderlijk, vind ik, dat iemand daar zo uitgebreid onderzoek naar doet.
Nu vraag ik me af of degene die dat wel doet nou dom is of degene die dat niet doet.
Met niet voor de Nederlandse markt TV's , kan je problemen krijgen met updates en ze kunnen moeilijk doen bij het installeren van Nederlandse providers.
Dus geen onderzoek/controle is wonderlijk.
En ik ben er zelf 2 jaar geleden ook ingestonken, heb een Philips (niet voor Nederland boven op slaapkamer ) maar heb updates en af en toe geluid problemen. Gelukkig werkt hij wel met de Next er tussen.
Wel besloten om dit niet meer online aan te schaffen.

Mijn tv, al jaren oud, draaide eerst met Canal digitaal, daarna een jaar of acht op KPN, en daarna, nu ruim 3,5 jaar op Ziggo, met sinds kort de Next. En alles zonder problemen.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
16 sep 2020 20:09
sake1987 schreef:
16 sep 2020 17:47
Geip Suusje schreef:
16 sep 2020 17:14

Nu vraag ik me af of degene die dat wel doet nou dom is of degene die dat niet doet.
Met niet voor de Nederlandse markt TV's , kan je problemen krijgen met updates en ze kunnen moeilijk doen bij het installeren van Nederlandse providers.
Dus geen onderzoek/controle is wonderlijk.
En ik ben er zelf 2 jaar geleden ook ingestonken, heb een Philips (niet voor Nederland boven op slaapkamer ) maar heb updates en af en toe geluid problemen. Gelukkig werkt hij wel met de Next er tussen.
Wel besloten om dit niet meer online aan te schaffen.

Mijn tv, al jaren oud, draaide eerst met Canal digitaal, daarna een jaar of acht op KPN, en daarna, nu ruim 3,5 jaar op Ziggo, met sinds kort de Next. En alles zonder problemen.

Ik vraag me af of je nog wel weet hoe je vroeger een TV moest kopen. Het is al zo lang geleden.
Je moet nog veel leren als het zover is.

sake1987

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
16 sep 2020 20:09
sake1987 schreef:
16 sep 2020 17:47
Geip Suusje schreef:
16 sep 2020 17:14

Nu vraag ik me af of degene die dat wel doet nou dom is of degene die dat niet doet.
Met niet voor de Nederlandse markt TV's , kan je problemen krijgen met updates en ze kunnen moeilijk doen bij het installeren van Nederlandse providers.
Dus geen onderzoek/controle is wonderlijk.
En ik ben er zelf 2 jaar geleden ook ingestonken, heb een Philips (niet voor Nederland boven op slaapkamer ) maar heb updates en af en toe geluid problemen. Gelukkig werkt hij wel met de Next er tussen.
Wel besloten om dit niet meer online aan te schaffen.

Mijn tv, al jaren oud, draaide eerst met Canal digitaal, daarna een jaar of acht op KPN, en daarna, nu ruim 3,5 jaar op Ziggo, met sinds kort de Next. En alles zonder problemen.
Zoals jezelf al aangeeft mijn tv al jaren oud.
Werkt tegenwoordig met Smart wel iets anders

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ sake
“Werkt tegenwoordig met Smart wel iets anders“

Ja, hij werkt dus met alles. En de apps doen het ook gewoon.

@geip suusje
“Ik vraag me af of je nog wel weet hoe je vroeger een TV moest kopen. Het is al zo lang geleden.
Je moet nog veel leren als het zover is“

Waarom zo denigrerend? Koop een tv bij een fatsoenlijke zaak en je bent klaar.

Gesloten