LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen contractverlenging: Wat zijn nu mijn rechten en plichten?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Cleanlady
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2020 07:50

Geen contractverlenging: Wat zijn nu mijn rechten en plichten?

Ongelezen bericht door Cleanlady »

Hallo,

Mijn jaarcontract loop 7 oktober af dit jaar.

Op 20 juli had ik een operatie op de planning staan
Eind mei kreeg ik te horen dat mijn contract niet werd verlengd en ik na mijn vakantie vrij ben voor reïntegratie.
6 juli was mijn vakantie en ook mijn laatste werkdag.

Werkgever gemaild vorige week en aangegeven dat ik het niet fijn vind de manier hoe ik op straat ben gezet.

Ik heb aangegeven dat ik ziek ben klachten van mijn operatie en niet kan werken, nu hebben zij de bedrijfsarts ingeschakeld, en willen dat ik ga reïntegreren.

Eerst zeggen ze nee; je staat daar vrij in. En nu zeggen ze: Je moet wel reïntegreren, omdat ik zei dat ik nog ziek ben.

Ik snap het even niet. 😮
Wat zijn mijn rechten en plichten?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen contractverlenging: Wat zijn nu mijn rechten en plichten?

Ongelezen bericht door berndv »

als uw arbeidsovereenkomst nog tot 7 oktober duurt, dan zou ik zeggen dat u wel mee zou moeten werken aan een plan voor reintegratie. Ook al eindigt uw overeenkomst volgende maand. Zo te lezen hebben ze u tijdig aangegeven dat uw overeenkomst niet verlengd gaat worden.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geen contractverlenging: Wat zijn nu mijn rechten en plichten?

Ongelezen bericht door kuklos »

Cleanlady schreef:
16 sep 2020 08:01
Mijn jaarcontract loop 7 oktober af dit jaar.
...
Eind mei kreeg ik te horen dat mijn contract niet werd verlengd
Dus ruim voor het einde van je contract is je verteld dat het niet verlengd zou worden. Dat is netjes.
Cleanlady schreef:
16 sep 2020 08:01
Werkgever gemaild vorige week en aangegeven dat ik het niet fijn vind de manier hoe ik op straat ben gezet.
Je bent niet op straat gezet, je contract wordt niet verlengd. Maar wat is er niet fijn aan?

Cleanlady schreef:
16 sep 2020 08:01
Op 20 juli had ik een operatie op de planning staan
Eind mei kreeg ik te horen dat mijn contract niet werd verlengd en ik na mijn vakantie vrij ben voor reïntegratie.
6 juli was mijn vakantie en ook mijn laatste werkdag.
het schuingedrukte stuk snap ik niet, wat bedoel je daarmee?
Of bedoel je dar je is verteld dat je vanwege het aflopen van je contract vrijgesteld bent van reïntegratie en ook niet meer terug hoeft te komen op het werk?
Cleanlady schreef:
16 sep 2020 08:01
Ik heb aangegeven dat ik ziek ben klachten van mijn operatie en niet kan werken, nu hebben zij de bedrijfsarts ingeschakeld, en willen dat ik ga reïntegreren.

Eerst zeggen ze nee; je staat daar vrij in. En nu zeggen ze: Je moet wel reïntegreren, omdat ik zei dat ik nog ziek ben.

Ik snap het even niet. 😮
Ik ook niet meer. Moest je in eerste instantie nu wel of niet reïntegreren na je operatie? En is dat later veranderd?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Geen contractverlenging: Wat zijn nu mijn rechten en plichten?

Ongelezen bericht door omega19 »

kuklos schreef:
16 sep 2020 12:28
Je bent niet op straat gezet, je contract wordt niet verlengd. Maar wat is er niet fijn aan?
Is dit serieus?

Gewoon naar de bedrijfsarts gaan. Als hij zegt dat je 100% ziek bent kun je niet reintegereren.
Als hij aangeeft dat je wel (gedeeltelijk) kunt werken , ga je 3 weken reintergreren

Het is zeker niet fijn als je je baan verliest, maar focus op een nieuwe baan en niet op dit bedrijf

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geen contractverlenging: Wat zijn nu mijn rechten en plichten?

Ongelezen bericht door kuklos »

omega19 schreef:
16 sep 2020 13:05
kuklos schreef:
16 sep 2020 12:28
Je bent niet op straat gezet, je contract wordt niet verlengd. Maar wat is er niet fijn aan?
Is dit serieus?
Natuurlijk is dat serieus. Dit is de normale gang van zaken.
Lees eens goed wat TS schreef. Ze vindt de manier waarop ze "op straat is gezet" niet fijn. Wat is er niet fijn aan? Zoveel maanden van tevoren weten dat je contract niet verlengd gaat worden is juist prettig, het kort van tevoren weten is niet prettig.

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen contractverlenging: Wat zijn nu mijn rechten en plichten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cleanlady schreef:
16 sep 2020 08:01
Werkgever gemaild vorige week en aangegeven dat ik het niet fijn vind de manier hoe ik op straat ben gezet.
Hoe had je gewild dat ze het hadden gedaan? De werkgever is verplicht om dit aan te geven en moet daar bewijs van verzamelen.
Cleanlady schreef:
16 sep 2020 08:01
Eerst zeggen ze nee; je staat daar vrij in. En nu zeggen ze: Je moet wel reïntegreren, omdat ik zei dat ik nog ziek ben.
Je bent niet meer bij hen in dienst of je hebt nog even vakantie. Dat is iets dat je met het UWV mag afhandelen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen contractverlenging: Wat zijn nu mijn rechten en plichten?

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
16 sep 2020 13:32
Cleanlady schreef:
16 sep 2020 08:01
Eerst zeggen ze nee; je staat daar vrij in. En nu zeggen ze: Je moet wel reïntegreren, omdat ik zei dat ik nog ziek ben.
Je bent niet meer bij hen in dienst of je hebt nog even vakantie. Dat is iets dat je met het UWV mag afhandelen.
Dat lees ik anders:
Cleanlady schreef:
16 sep 2020 08:01
Mijn jaarcontract loop 7 oktober af dit jaar.
Ik lees nergens iets over tussentijdse opzegging, dus voor zover ik het goed begrijp is mevrouw nog zo'n ruime 3 weken in dienst.

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen contractverlenging: Wat zijn nu mijn rechten en plichten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cleanlady schreef:
16 sep 2020 08:01
6 juli was mijn vakantie en ook mijn laatste werkdag.
Als TS een arbeidsovereenkomst heeft en geen vakantie heeft dan moet ze in beginsel mee werken aan re-integratie.

Gesloten