LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Doekies
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2020 16:07

Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door Doekies »

Al vanaf februari ben ik bezig met het probleem ivm slechte verbinding ( ben al ruim 4 jaar klant) bij Hollands nieuwe.
Dit is nu het antwoord: "Wij hebben voor u een controle uitgevoerd en het lijkt erop dat u in een gebied woont waar Hollands Nieuwe geen volledige dekking kan bieden. Omdat wij niet kunnen voldoen aan een optimale dekking, bieden wij u de optie om het afgesloten abonnement kosteloos te ontbinden.  
Ik kan in het systeem wel zien dat u een telefoon bij uw abonnement heeft. Omdat het toestel nu eigendom van u is, dient u wel aan de resterende toestelkosten te voldoen. Het bedrag hiervan is €161" Kan dit zomaar???

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk kan dat. U hebt een telefoon op afbetaling gekocht naast een abonnement. Het abonnement gaat stop, maar die telefoon hebt u toch?

sake1987

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Jazeker kan dat, maar u kunt uw telefoon wel weer gebruiken bij de nieuwe provider.

Arizonakid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ja, je koopt die telefoon op afbetaling, maar ben wel gelijk eigenaar, dus bij ontbinden abonnement moet je wel je toestel betalen.

Doekies
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2020 16:07

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door Doekies »

Doekies schreef:
18 sep 2020 16:17
Al vanaf februari ben ik bezig met het probleem ivm slechte verbinding ( ben al ruim 4 jaar klant) bij Hollands nieuwe.
Dit is nu het antwoord: "Wij hebben voor u een controle uitgevoerd en het lijkt erop dat u in een gebied woont waar Hollands Nieuwe geen volledige dekking kan bieden. Omdat wij niet kunnen voldoen aan een optimale dekking, bieden wij u de optie om het afgesloten abonnement kosteloos te ontbinden.  
Ik kan in het systeem wel zien dat u een telefoon bij uw abonnement heeft. Omdat het toestel nu eigendom van u is, dient u wel aan de resterende toestelkosten te voldoen. Het bedrag hiervan is €161" Kan dit zomaar???
Ps.... ik heb ruim half jaar volledige kosten betaald, terwijl ze nu dus toegeven geen optimale dekking hebben kunnen geven....

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moet u wat abonnement terugvragen. Niet het toestel.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Doekies schreef:
18 sep 2020 16:17
Omdat wij niet kunnen voldoen aan een optimale dekking, bieden wij u de optie om het afgesloten abonnement kosteloos te ontbinden.  
Ik kan in het systeem wel zien dat u een telefoon bij uw abonnement heeft. Omdat het toestel nu eigendom van u is, dient u wel aan de resterende toestelkosten te voldoen. Het bedrag hiervan is €161" Kan dit zomaar???
Die telefoon moet je natuurlijk gewoon betalen, maar het was natuurlijk niet in één keer te betalen. Daarnaast is er nog de kwestie van het abonnement, misschien heb je recht op geld terug.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door mahadma »

Betaal het toestel in één keer af, doe er een sim only in en bellen!

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom denkt u dat u het toestel niet hoeft te betalen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als uw telefoon onderdeel was van het abonnement en het "telefonie" deel valt weg door de schuld van de provider, waarom stelt u niet voor om alleen het maandbedrag voor de telefoon door te laten lopen en voor de "telefonie" een goede provider te nemen met een Sim Only.

En bereken even het verschil tussen abbo voor alleen telefoon en het in één keer betalen van de 161 euro.

Wel even een bijkomende vraag..
Heeft u niet een abbo genomen met een "gratis telefoon erbij" aanbieding?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door omega19 »

Doekies schreef:
18 sep 2020 16:17
Al vanaf februari ben ik bezig met het probleem ivm slechte verbinding ( ben al ruim 4 jaar klant) bij Hollands nieuwe.
Dit is nu het antwoord: "Wij hebben voor u een controle uitgevoerd en het lijkt erop dat u in een gebied woont waar Hollands Nieuwe geen volledige dekking kan bieden. Omdat wij niet kunnen voldoen aan een optimale dekking, bieden wij u de optie om het afgesloten abonnement kosteloos te ontbinden.  
Ik kan in het systeem wel zien dat u een telefoon bij uw abonnement heeft. Omdat het toestel nu eigendom van u is, dient u wel aan de resterende toestelkosten te voldoen. Het bedrag hiervan is €161" Kan dit zomaar???
Ik zie alleen niet in waarom je de telefoon nu in 1 keer moet betalen. De afbetalingsregeling kan in stand blijven.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door kuklos »

omega19 schreef:
19 sep 2020 10:46
Ik zie alleen niet in waarom je de telefoon nu in 1 keer moet betalen. De afbetalingsregeling kan in stand blijven.
Er is zonder abonnement geen pressiemiddel meer als de klant weigert te betalen. Met een abonnement kan je dat nog stopzetten, doch zonder abonnement moet je als provider maar zien dat je je geld krijgt als de klant weigert te betalen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door omega19 »

kuklos schreef:
19 sep 2020 10:56
omega19 schreef:
19 sep 2020 10:46
Ik zie alleen niet in waarom je de telefoon nu in 1 keer moet betalen. De afbetalingsregeling kan in stand blijven.
Er is zonder abonnement geen pressiemiddel meer als de klant weigert te betalen. Met een abonnement kan je dat nog stopzetten, doch zonder abonnement moet je als provider maar zien dat je je geld krijgt als de klant weigert te betalen.
Dat begrijp ik maar is geen valide argument.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door kuklos »

omega19 schreef:
19 sep 2020 10:58
kuklos schreef:
19 sep 2020 10:56
omega19 schreef:
19 sep 2020 10:46
Ik zie alleen niet in waarom je de telefoon nu in 1 keer moet betalen. De afbetalingsregeling kan in stand blijven.
Er is zonder abonnement geen pressiemiddel meer als de klant weigert te betalen. Met een abonnement kan je dat nog stopzetten, doch zonder abonnement moet je als provider maar zien dat je je geld krijgt als de klant weigert te betalen.
Dat begrijp ik maar is geen valide argument.
Sorry, maar dat snap ik niet. Waarom is het geen valide argument?

sake1987

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kan niet in TS zijn portemonnee kijken, maar zou zeggen, maak in 1 x schoonschip met Hollandse Nieuwe en neem eerst een Sim only bij een provider die wel dekking heeft.
Via welke provider geeft Hollandse Nieuwe hun signaal door?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
19 sep 2020 10:56
omega19 schreef:
19 sep 2020 10:46
Ik zie alleen niet in waarom je de telefoon nu in 1 keer moet betalen. De afbetalingsregeling kan in stand blijven.
Er is zonder abonnement geen pressiemiddel meer als de klant weigert te betalen. Met een abonnement kan je dat nog stopzetten, doch zonder abonnement moet je als provider maar zien dat je je geld krijgt als de klant weigert te betalen.
>>
Dan kun je als provider op z'n minst een voorstel doen voor beide en het dan aantrekkelijk maken om meteen het volledige bedrag te betalen.
Daar komt bij, wat is de geschiedenis van betalingen dat TS niet meer betrouwbaar zou zijn?
Immers, in dit geval is het de telecom provider die niet kan voldoen aan zijn verplichtingen en niet omdat de klant TS niet kan voldoen aan zijn verplichtingen..

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
19 sep 2020 11:04
Daar komt bij, wat is de geschiedenis van betalingen dat TS niet meer betrouwbaar zou zijn?
Immers, in dit geval is het de telecom provider die niet kan voldoen aan zijn verplichtingen en niet omdat de klant TS niet kan voldoen aan zijn verplichtingen..
Bedrijfsbeleid. Algemene ervaringen in het verleden. Zo'n provider gaat echt niet per klant een individueel voorstel maken als ze honderdduizenden (?) klanten hebben. Dan is het gewoon massaproductie en one size fits all.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
19 sep 2020 11:07
hebra98 schreef:
19 sep 2020 11:04
Daar komt bij, wat is de geschiedenis van betalingen dat TS niet meer betrouwbaar zou zijn?
Immers, in dit geval is het de telecom provider die niet kan voldoen aan zijn verplichtingen en niet omdat de klant TS niet kan voldoen aan zijn verplichtingen..
Bedrijfsbeleid. Algemene ervaringen in het verleden. Zo'n provider gaat echt niet per klant een individueel voorstel maken als ze honderdduizenden (?) klanten hebben. Dan is het gewoon massaproductie en one size fits all.
>>
En wat dan als TS gewoon niet accepteert dat hij vast zit aan een deel van een product?
Hij kan ook zeggen, geen telefonie neem dan de telefoon ook maar terug en vergoed mij al die tijd dat jullie product niet bruikbaar was?
Dus alle betalingen voor een ondeugdelijk dienst en daarom onbruikbaar product.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
19 sep 2020 11:11
En wat dan als TS gewoon niet accepteert dat hij vast zit aan een deel van een product?
Hij kan ook zeggen, geen telefonie neem dan de telefoon ook maar terug en vergoed mij al die tijd dat jullie product niet bruikbaar was?
Dus alle betalingen voor een ondeugdelijk dienst en daarom onbruikbaar product.
Joh, geen idee. Ik leg enkel uit waarom ze dit willen, maar ik maak het beleid niet en heb geen idee wat ze dan gaan doen. Als je die informatie wil, bel Hollands Nieuwe.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
19 sep 2020 11:13
hebra98 schreef:
19 sep 2020 11:11
En wat dan als TS gewoon niet accepteert dat hij vast zit aan een deel van een product?
Hij kan ook zeggen, geen telefonie neem dan de telefoon ook maar terug en vergoed mij al die tijd dat jullie product niet bruikbaar was?
Dus alle betalingen voor een ondeugdelijk dienst en daarom onbruikbaar product.
Joh, geen idee. Ik leg enkel uit waarom ze dit willen, maar ik maak het beleid niet en heb geen idee wat ze dan gaan doen. Als je die informatie wil, bel Hollands Nieuwe.
>>
Je bedoelt, dat TS dan moet bellen... We hebben het over zijn vraag of hij zomaar een rekening kan krijgen voor 161 euries.

Gesloten