Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
20 sep 2020 15:26
Een vraagje van praktische aard.
Wanneer mag ik de verwarming weer aanzetten?
Dit jaar is het lastig. Normaal mag de verwarming aan na een Zuidlaardermarkt. De Zuidlaardermarkt gaat dit jaar wegens omstandigheden niet door. Dat zou kunnen betekenen dat ik de hele winter de vewarming niet aan mag zetten.
Inderdaad, en heel voordelig.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

hebra98 schreef:
20 sep 2020 15:37
Reden kan zijn als er geen onderwerp is ingegeven of u probeert te versturen naar een ontvanger die in een z.g. "black list" (RBL) staat .

Controleer het adres even hier..
https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Dat van dat onderwerp zou kunnen,hoewel ik dat vreemd vind ,op mijn laptop geeft dat nooit problemen.
Maar dank voor de suggestie.
En het is een betrouwbaar adres.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
20 sep 2020 15:26
Een vraagje van praktische aard.
Wanneer mag ik de verwarming weer aanzetten?
Dit jaar is het lastig. Normaal mag de verwarming aan na een Zuidlaardermarkt. De Zuidlaardermarkt gaat dit jaar wegens omstandigheden niet door. Dat zou kunnen betekenen dat ik de hele winter de vewarming niet aan mag zetten.
Toevallig is Berend Botje onderweg naar Zuidlaren.
Vraag hem om, als hij aankomt in Zuidlaren, in het 'sprookjeshof' even de gaskraan wil opendraaien zodat u de verwarming weer kan gaan gebruiken, mocht het nog een keer kouder worden dit seizoen.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
20 sep 2020 15:26
Een vraagje van praktische aard.
Wanneer mag ik de verwarming weer aanzetten?
Dit jaar is het lastig. Normaal mag de verwarming aan na een Zuidlaardermarkt. De Zuidlaardermarkt gaat dit jaar wegens omstandigheden niet door. Dat zou kunnen betekenen dat ik de hele winter de vewarming niet aan mag zetten.
Maar waarom zou je de verwarming nog aanzetten? Het wordt dit jaar een warme winter, hebben ze me gezegd. Half Nederland ligt te puffen onder de dekens vanwege de Corona. Moet je eens kijken wat dat voor de opwarming van de aarde betekent. Nee hoor, dit jaar geen winter.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag, in het kader van de komende verhuizing, de schuur verder leeggeruimd. Ongelooflijk wat een mens een rotzooi kan hebben. Weer een paar dozen gevuld, de auto ligt weer vol met troep voor de gemeentewerf, enkel nog het gereedschap, de schroefjes, de dingetjes en de dangetjes uitzoeken. Toen ik hierheen kwam had ik drie aanhangers met spullen. Gevoelsmatig is het nu drie keer zoveel. Spullen waar je niks mee doet. Afijn, morgen het vierde ritje spullen wegbrengen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kun je het niet gratis laten ophalen door de gemeente of kringloop?

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee eigenlijk. Maar ach, de gemeentewerf is hier vlakbij, en ik combineer het met andere ritjes, zoals naar de bibliotheek bijvoorbeeld. En door het in stukjes en beetjes te brengen blijft het voor mij ook weer hanteerbaar.

De kringlopen hier verwachten dat je het komt brengen, die halen het ook niet op. Op de gemeentewerf staat een container waar je spullen in kunt doen voor een heel andere kringloop, een paar dorpen verder. Vind ik ook best.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Heerlijk dat " ontspullen ' WA , dat geeft ruimte/ lucht en rust.
Over het algemeen hebben mensen teveel troep verzameld, zo nu en dan verhuizen en gaan opruimen is dan een uitkomst. :wink:

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad moederslink, het geeft op alle manieren lucht en rust. Ik denk dat er nog wel meer weg kan.

Een aantal best wel dure tijdschriften liggen nu op de gemeentewerf, andere gaan van de week naar het vrijwilligerswerk, voor op de leestafel. Denk dat het voor sommigen best wel fijn kan zijn als ze even een momentje rust willen pakken en dan in de 'Columbus' kunnen bladeren. Een hoop boeken waren al weg, daar deed ik toch al niks mee. Van de week daar nog eens naar kijken, er kan denk ik nog wel meer weg. De boekenkasten moeten vervangen worden, waarom zal je kasten kopen voor spullen die je niet nodig hebt of niet gebruikt...

Vanavond heel wat gaatjes in de muren dicht stoppen, je wil niet weten wat er aan planken af is gegaan. Dat gaat voor een deel ook niet mee; er komt zo'n stellingkast van 22-25 euro. Opbouwen is simpel, en twee schroeven in een latje aan de muur volstaat om het te verankeren.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hij komt dit jaar al laatste binnen.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
20 sep 2020 19:37
Hij komt dit jaar al laatste binnen.
De rode lantaarn dus.
Mar wel zielig/ontluisterend voor zo`n sportman.
Denk dat hij met een gebroken been door mij nog niet bij te houden is. :(

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
20 sep 2020 17:37
er komt zo'n stellingkast van 22-25 euro. Opbouwen is simpel, en twee schroeven in een latje aan de muur volstaat om het te verankeren.
Of koop een stelling met een diagonaal kruis aan de achterkant, dan hoef je hem niet vast te zetten en kun je hem later nog verplaatsen. :idea:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ray173 schreef:
22 sep 2020 13:44
Bij afwezigheid van ons als ouders dacht onze zoon, nu is het feest.
Wij waren een paar dagen op vakantie, zoon wilde thuis blijven en dacht ik ga feestje geven met vrienden en vriendinnen. Wij vinden dat geen probleem als het maar netjes opgeruimd wordt. Nu komt het, hij dacht gezellig een waterpijp op te steken in huis ...
Quote uit een ander topic, die bij mij de vraag opriep, wat bij ons anders is.
We zijn 12 dagen weggeweest en vooraf had zoon zelf bedacht, dat hij bij vriend kon eten en ze zouden hier slapen. Prima. Terwijl we weg waren, heeft hij minstens twee keer per dag zich gemeld, terwijl we niets hadden afgesproken daarover. Bij thuiskomst was het huis grotendeels opgeruimd en na het 'hoe was het' kwam 'ja, sorry, de was ligt er nog. Hoe werkt die machine?'

Misschien toch een waterpijp kopen.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

yep,ze moeten zo af en toe de beest uit kunnen hangen,deden wij vroeger ook toch?

J. Deltoer
Berichten: 3083
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

scharrelschipper schreef:
22 sep 2020 19:52
yep,ze moeten zo af en toe de beest uit kunnen hangen,deden wij vroeger ook toch?
Nou, ik niet hoor...daarom haal ik dat tegenwoordig in....

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Afgelopen zomer waren de buren bij ons aan het barbecueën. Zaten de buurjongens van 5 en 6 met de tuinslang te spelen. Deden net alsof ze hun moeder nat gingen sproeien, maar de kraan stond niet open. Snel tegen de jongste van 3 gezegd dat ie even die kraan open moest draaien. Moeders kletsnat en iedereen ging stuk. Soms is positieve aansturing ook mooi. Een beetje kattenkwaad blijft leuk, het wordt echter steeds minder gewaardeerd.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De regering ziet in kernenergie een mogelijkheid om minder uitstoot te creëren. Persoonlijk vind ik dat wel een goede ontwikkeling, maar er zit wel een maar aan. Ik hoop wel dat ze voor thorium gaan en niet voor uranium. Thorium zorgt namelijk amper voor reststoffen, de rotzooi die overblijft is veel minder lang nucleair en er is geen kans op een meltdown. Helaas dat men in de jaren 50 voor uranium heeft gekozen als grondstof voor kernenergie, anders waren we nu al veel verder in de wereld.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kalkar was kennelijk vijftig jaar te vroeg. Terwijl het toch geen slecht idee was. Hoewel?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kweekreactor_Kalkar

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bizzey, Rugged, Trobi, Dyna, Outsiders, DJ Chuckie, Zoe Livay, Abstract, Yes-R en Kosso...

Dat zal toch niet in het rijtje Mies Bouwman - Joop Dodeder - Tom Manders (Dorus) - Tante Lien - Wim Kan - Wim Sonneveld - Toon Hermans horen, mag ik hopen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mies Bouwman helemaal onder de tattoos. Ook zo'n tramp stamp op haar onderrug. En natuurlijk zo'n sleeve.

Klinkt als heiligschennis.

Plaats reactie