LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

StevieNL81 schreef:
22 sep 2020 10:27
HansdenVB schreef:
22 sep 2020 10:23
Als je windows gebruikt kan je ook de helpdesk van microsoft bellen en dan via teamviewer toegang tot de p.c. geven misschien vinden ze zo wel wat het probleem is als je eigen virusscanner enz. niks vind.
Nee joh die mensen bellen je zelf altijd als ze zien dat je problemen hebt :mrgreen: :mrgreen:
>>
Grappig trouwens, Al hebben ze toegang tot je computer, als deze nog niet "betrouwbaar" is gemaakt, kunnen ze nog steeds niet inloggen in je PP.
Of je moet even zo aardig zijn om de SMS code voor ze in te voeren. :evil: :evil:

Dus bij verdenking van één (of meer) appara(a)t(en), niet deze als betrouwbaar aanmerken.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Of teruglopend engineeren en kijken waar het fout is gegaan. Als ze willen hacken doen ze dat toch wel daar is geen onkruid tegen opgewassen. Ik las ook dat google account codes kunnen bewaren, reply van sylvester, wist dat niet maar lijkt me ook een goede tip.

WIFI trouwens, blijkt ook heel simpel te zijn.
https://www.gratishacken.nl/wifi-hacken/

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Even een update.
Via het berichtencentrum kreeg ik bericht van Paypal dat ze mijn bankrekening hebben verwijderd.
Zo kan er geen geld meer van mijn Paypal en direct van de bankrekening afgehaald worden.
Gisteren heb ik het Paypal email adres van mij veranderd naar een ander adres wat ik had.
Echter.... Paypal kon geen geld afschrijven van mijn bankrekening (logisch)
Nu sta ik 33 euro in het rood op mijn Paypal rekening.
Dit komt omdat toen de hacker iets bestelde ik geen geld meer op mijn Paypal rekening had.
Omdat ze transactie via de bank niet voltooid kon worden hebben ze dit dus geannuleerd en dat bedrag ingehouden op paypal.
Nu is mijn vraag, hoeveel kan je in het rood staan bij Paypal? Is het zo dat je nu nog steeds dingen kan kopen en betalen met PayPal ook al sta je in de min?
Dit kon ik nergens vinden op internet.
Als iemand dat weet dan hoor ik het graag.
Sinds gisteren middag heb ik geen melding meer gehad dat mijn wachtwoord veranderd is.
Gisteravond heb ik zelf al mijn wachtwoorden nogmaals veranderd voor het geval dat.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

Bedankt voor de update..
Toch nog een paar vragen:
Moet je nu wel elke keer de SMS code invullen?
Hebben ze ook het adres aangepast op je paypal rekening? Daar stuurt men toch de spullen naartoe?
Kun je in je betalingen zien waaraan de bedragen zijn besteed, of wat ervoor is gekocht?
Staat er geen "ontvanger" van je betalingen?
Kun je geen contact opnemen met de verkoper (aan wie betaald is) en vragen de bestelling te stoppen of, als dat niet kan, naar jouw paypal (echte) adres te sturen?

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

hebra98 schreef:
22 sep 2020 14:56
Bedankt voor de update..
Toch nog een paar vragen:
Moet je nu wel elke keer de SMS code invullen?
Hebben ze ook het adres aangepast op je paypal rekening? Daar stuurt men toch de spullen naartoe?
Kun je in je betalingen zien waaraan de bedragen zijn besteed, of wat ervoor is gekocht?
Staat er geen "ontvanger" van je betalingen?
Kun je geen contact opnemen met de verkoper (aan wie betaald is) en vragen de bestelling te stoppen of, als dat niet kan, naar jouw paypal (echte) adres te sturen?
Ja, die moet ik elke keer invoeren.
Maar alleen als ik me daarvoor uitlog.
Ze hebben geen adres aangepast.
Ik zie alleen dat ze online computer spellen Keys hebben gekocht.
Dit is betaald met mijn Paypal.
Ik kan daar niet zien waar ze de codes naartoe hebben gestuurd.
Er staat ook geen ip adres of omschrijving bij en ook geen ontvanger.
Vorige nacht heb ik wel de verkoper van die site waar het gekocht is een mail gestuurd, maar tot op heden nog geen reactie.
Ik heb toevallig net nog een mail gestuurd of mijn account verwijderd kan worden.
Dit kon alleen door een 'ticket' aan te maken en het aan de klantenservice te vragen.
Er was geen optie om dat via die site bij account oid te doen.

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

fonsflons schreef:
22 sep 2020 15:10
Maar betekend dit dat je zelf al een account had bij die winkel?
Nee, ik kon die hele webwinkel niet.
Door de pushup berichten die ik kreeg zag ik dat er een account was aangemaakt en daarna 'bedankt voor uw order'
Toen ik in mijn email keek om het te lezen waren die mails verwijderd.
Daaruit concludeer ik dus dat ze ook mijn outlook wachtwoord hadden.
Gelukkig heb ik wel screenshots gemaakt toen ik die push meldingen kreeg.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door sylvesterb »

0108daniel schreef:
22 sep 2020 14:50
Nu is mijn vraag, hoeveel kan je in het rood staan bij Paypal? Is het zo dat je nu nog steeds dingen kan kopen en betalen met PayPal ook al sta je in de min?
Je kunt niet verder rood staan bij Paypal zij zullen je nu de kans geven om het saldo aan te vullen. Paypal is natuurlijk niet verantwoordelijk dat je geen "Two-factor authentication" gebruikte en je gegevens bij derden in handen zijn gevallen.

Ik zou dus zsm die EUR 33,00 alsnog overmaken zodat je saldo nul is. Als Paypal je alsnog compenseert krijg je dit gewoon als tegoed op je paypal rekening. Betaal je het niet dan zullen de kosten uiteindelijk enkel hoger worden.

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

sylvesterb schreef:
22 sep 2020 15:21
0108daniel schreef:
22 sep 2020 14:50
Nu is mijn vraag, hoeveel kan je in het rood staan bij Paypal? Is het zo dat je nu nog steeds dingen kan kopen en betalen met PayPal ook al sta je in de min?
Je kunt niet verder rood staan bij Paypal zij zullen je nu de kans geven om het saldo aan te vullen. Paypal is natuurlijk niet verantwoordelijk dat je geen "Two-factor authentication" gebruikte en je gegevens bij derden in handen zijn gevallen.

Ik zou dus zsm die EUR 33,00 alsnog overmaken zodat je saldo nul is. Als Paypal je alsnog compenseert krijg je dit gewoon als tegoed op je paypal rekening. Betaal je het niet dan zullen de kosten uiteindelijk enkel hoger worden.
Dat snap ik uiteraard.
Weet je toevallig hoelang je de tijd heb om dat aan te vullen?
Dit omdat Paypal de ongeautoriseerde claim nog aan het herzien is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

Je acties zijn volgens mij voldoende, ik kan mij niet voorstellen dat de hacker nog mogelijkheden ziet om je account te misbruiken.
Zeker niet als je voorlopig ieder geval de SMS code even blijft gebruiken en goed uitlogt na gebruik.
Volgens mij kun je wel ergens op een site een check doen of jouw mailadres bekend staat als "hacked"
Was een tijdje terug, volgens mij bij opgelicht oid. (zie onderaan)
En als je kunt achterhalen waar het product naartoe is gegaan, dan kom je wel dichter bij de "proletarische shopper"

En, je bedoelt je account bij PP stoppen?
Ik denk niet echt dat je probleem in het account zit maar meer in de inlog (die je al aangepast en dubbel veilig hebt gemaakt)

Ze weten dat je hiermee bezig bent, dus ik ga er even vanuit dat ze je wel eerst een bericht sturen om te betalen, als dat niet anders kan.

(edit) ik geloof dat het onderstaande site is waar je kunt checken.
https://haveibeenpwned.com/
Laatst gewijzigd door hebra98 op 22 sep 2020 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door sylvesterb »

HansdenVB schreef:
22 sep 2020 10:23
Als je windows gebruikt kan je ook de helpdesk van microsoft bellen en dan via teamviewer toegang tot de p.c. geven misschien vinden ze zo wel wat het probleem is als je eigen virusscanner enz. niks vind.
De helpdesk van Microsoft en toegang gegeven via teamviewer? De echte helpdesk van Microsoft logt niet in via teamviewer om je te helpen dit zijn veelal criminelen die op deze manier juist toegang tot je computer krijgen. Echt heel gevaarlijk advies wat je hier geeft.

Er zijn weinig virussen die inlognamen binnen halen, de standaard beveiliging van Windows houdt wel het meeste tegen en als dit niet zo is dan heeft scannen nog weinig zin want dan zit het "virus" al in je OS en dan krijg je het vrijwel niet weg.

Veelal is de oorzaak gewoon slechte wachtwoorden en je gegevens overal hetzelfde houden op een bepaald moment is jouw wachtwoord wel in handen van de criminelen die gewoon op elke site uitproberen of het lukt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door sylvesterb »

0108daniel schreef:
22 sep 2020 15:24
Dat snap ik uiteraard.
Weet je toevallig hoelang je de tijd heb om dat aan te vullen?
Dit omdat Paypal de ongeautoriseerde claim nog aan het herzien is.
Geen idee niet erg lang volgens mij. maar als je claim wordt toegewezen krijg je alles terug op je paypal account. Ik zou dus om verdere narigheid te voorkomen en het relatief lage bedrag (kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken) het gewoon overmaken. Als de de claim afwijzen en ze sturen het naar het incassobureau dan zit je aan € 40,00 incassokosten (heel simpel gezegd want je hoort eerst een 14 dagen brief te krijgen).

HansdenVB

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door HansdenVB »

sylvesterb schreef:
22 sep 2020 15:26
HansdenVB schreef:
22 sep 2020 10:23
Als je windows gebruikt kan je ook de helpdesk van microsoft bellen en dan via teamviewer toegang tot de p.c. geven misschien vinden ze zo wel wat het probleem is als je eigen virusscanner enz. niks vind.
De helpdesk van Microsoft en toegang gegeven via teamviewer? De echte helpdesk van Microsoft logt niet in via teamviewer om je te helpen dit zijn veelal criminelen die op deze manier juist toegang tot je computer krijgen. Echt heel gevaarlijk advies wat je hier geeft.

Er zijn weinig virussen die inlognamen binnen halen, de standaard beveiliging van Windows houdt wel het meeste tegen en als dit niet zo is dan heeft scannen nog weinig zin want dan zit het "virus" al in je OS en dan krijg je het vrijwel niet weg.

Veelal is de oorzaak gewoon slechte wachtwoorden en je gegevens overal hetzelfde houden op een bepaald moment is jouw wachtwoord wel in handen van de criminelen die gewoon op elke site uitproberen of het lukt.
Wat een onzin microsoft heeft mij al vaker via teamviewer geholpen en ja dat was gewoon de echte microsoft.

Nijogeth
Berichten: 9975
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

0108daniel schreef:
21 sep 2020 23:07
Ah Dankje!
Daar staan alleen mijn eigen mobiel en computer.
Tot wel uit 2018.
Ik heb alles verwijderd :)
Dat is wel even een alarm. Jammer dat je het al hebt verwijderd, maar het was het moment om te kijken of er op de momenten dat die gekocht dingen werden gebruikt werd gemaakt van je mobiel of computer. Als dat zo was, dan is deze namelijk gebruikt om die spullen te kopen en is deze gehackt.

Dat is nu uiteraard niet meer na te gaan. Maar als deze niet op deze tijden actief zijn geweest, kan het zijn dat de dader deze info zelf heeft verwijderd.

Overigens misschien een idee om bij de webwinkel na te vragen op welk adres er afgeleverd wordt of dat u het afleveradres mag veranderen. Dan kunt u de spullen achteraf gewoon terugsturen (als ze niet al geleverd zijn).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Online computer spellen keys" zijn er gekocht. Geen tastbare goederen.

Er bestaat trouwens een levendige handel in gekraakte PP accounts.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar.... Zeker weten dat een huis-of familie genoot niet bezig is geweest. Toevallig gisteren collega gesproken wiens schatje voor maar liefst 180 euro aan in game aankopen had gedaan......

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Vanochtend een bericht van Paypal gehad.
Ze hebben de herziening afgerond van mijn account en krijg alle bedragen teruggestort :)
Ik heb nu geen verlies geleden.
Ik zat een beetje te denken.....
Als de hacker op mijn Paypal account kon komen, dan hadden hun mijn email adres kunnen wijzigen naar een email adres van hun.
Daardoor had ik sowieso nooit meer op mijn Paypal account gekund.
Dit is wat ik dus heb gedaan, voor de zekerheid mijn Paypal email adres veranderd naar een ander email adres van een nieuw email account.
Ik heb dus mijn primaire adres verwijderd en mijn nieuwe primair gemaakt.
Gelukkig hebben hun dat niet gedaan, zouden ze dit uberhaubt kunnen of weten?

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

hebra98 schreef:
22 sep 2020 15:26
Je acties zijn volgens mij voldoende, ik kan mij niet voorstellen dat de hacker nog mogelijkheden ziet om je account te misbruiken.
Zeker niet als je voorlopig ieder geval de SMS code even blijft gebruiken en goed uitlogt na gebruik.
Volgens mij kun je wel ergens op een site een check doen of jouw mailadres bekend staat als "hacked"


(edit) ik geloof dat het onderstaande site is waar je kunt checken.
https://haveibeenpwned.com/
Jou had ik nog niet beantwoord.
Ik zag elders ook die site en mijn email adres is inderdaad gehacked.
Ik heb alle wachtwoorden aangepast.
Jammer dat ik niet kan zien waar die wachtwoorden zijn gebruikt of waar ze gehacked zijn.
Is het mogelijk dat mijn email adres na een tijdje weer 'safe' is op die site of blijft die 'oh no you are pwned' altijd staan?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

Zover ik weet kun je naar beneden scrollen op de pagina waar je de informatie ziet.
Volgens mij staat er dan wel iets meer informatie en waar de problemen mogelijk optreden.

U moet bedenken dat een hacker uw mail adres kan gebruiken waar u dezelfde combinatie gebruikt welke nu "ge-hacked" zijn.

Dus als u uw email adres en zelfde ww ook elders gebruikt, is het de vraag of deze hacker weet dat u daar klant bent.

Als het niet duidelijk is mag u mij ook een PB sturen...

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Dankje Fons en Hebra.

@Fons: hmm dat is jammer, want ik weet dat ik alle wachtwoorden heb aangepast, maar zo weet ik niet of ik nu ook 'veilig' tussenhaakjes ben.

@Hebra: Klopt, daar staan 3 informatie tabs, maar niet waar het vandaan komt of wat ik zou moeten doen of kan achterhalen waar het gebeurd is.

Mijn account van Paypal is inmiddels hersteld.
Ik hoef ook mijn bankrekening niet meer te koppelen, ik kan gewoon geld terugboeken naar mijn rekening zonder een bankrekening te koppelen :)
Omdat ik veel verkoop op Ebay zal ik vaker geld terugstorten ipv 1x per maand.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dat is goed te weten.
Dan moet je even nog met twee dingen rekening houden.
1
  • Je PP account is gekoppeld via jouw mail adres, dus als er betalingen gedaan moeten worden aan jou moet daar het juiste mailadres staan.
2
  • En het is het beste om voorlopig je SMS code aan te laten staan en vooral geen apparaten meteen te vertrouwen.
    Want als je nu een SMS krijgt en jezelf niet aan het inloggen bent, weet je dat ze het nog proberen (maar niet lukt uiteraard)

Gesloten