LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik las het anders:
er zat betonemaille op , de bewoners betegelen dit na een paar jaar zelf en de rekening daarvan werd naar de WBV opgestuurd met hun toestemming en dus ook nog eens betaald door de WBV .
Plus dan nog huurverhoging ?
Tja dan komt eea wel in een ander daglicht te staan dunkt mij.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

NPO Radio 1:

Radar Consumentennieuws

https://www.nporadio1.nl/consument/2658 ... odemieterd

Begin jaren tachtig zelf het betonemail betegeld en zelf een toiletpot geplaatst. In 2008 door Woonlinie vervangen tegen huurverhoging.

Hoe gaat dit aflopen?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En zo blijken er dus weer eens hiaten in het verhaal van TS te zitten. Ze hebben dus zelf betegeld en niet de WBV. Het is een woningverbetering geweest omdat er voorheen geen tegeltjes op zaten.

Tja, met een incompleet en onjuist verhaal is het lastig het juiste advies te geven.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door witte angora »

Het blijft allemaal maar wazig moet ik zeggen. Het lijkt er dus op dat het zo is gegaan:

Begin jaren 80 is het betonemaille betegeld, op eigen kosten
In 2008 is het nog eens betegeld met toestemming van de wbv, die prima de nota wilde betalen, maar wel iedere maand 7 euro terug wilde zien.

In feite is er dus een zav vervangen: de zelf aangebrachte tegels op de muur. Dan is het niet gek dat de wbv daar geld voor vraagt, denk ik.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
24 sep 2020 04:46
NPO Radio 1:

Radar Consumentennieuws

https://www.nporadio1.nl/consument/2658 ... odemieterd

Begin jaren tachtig zelf het betonemail betegeld en zelf een toiletpot geplaatst. In 2008 door Woonlinie vervangen tegen huurverhoging.

Hoe gaat dit aflopen?
Als in de jaren ‘80 met toestemming van de verhuurder zelf alles is vervangen, is het nog steeds onderhoud als de verhuurder dit later vervangt op aanvraag van de huurder.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als de woningbouw bestaande onderdelen, voor gelijke maar nieuwe, vervangt op verzoek van de bewoner, dan mag dat dus nooit resulteren in een huurverhoging.
Uiteraard, als huurder een huurverhoging niet accepteert en de verhuurder daarom de vernieuwing niet wil uitvoeren, is de vraag of de huur deze hoogte mag hebben met deze oude voorzieningen.
Dus, het lijkt mij dat de verhuurder de keuze heeft of hij (nu) wel of niet de onderdelen vervangt maar kan dus geen "huurverhoging chantage" gebruiken.
En, de verhuurder loopt het risico dat als een huurder de huurprijs laat berekenen dat, door de oude meuk, de huurprijs wellicht omlaag moet.
Dus, het verhaal lijkt mij duidelijk. Als oud wordt vervangen voor nieuw is dat onderdeel van het onderhouden. Als de huurder specifieke voordelen haalt uit een vervanging (b.v. dubbele beglazing) dan kan dat mogelijk resulteren in een huurverhoging.

Ik denk dan alleen wel dat er overleg moet zijn of iedereen wel een huurverhoging wil en kan accepteren voor deze verbetering.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jammer van dat betonemaille; prachtig spul.

nelly.van-os

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door nelly.van-os »

Kort geleden een onderwerp geplaatst hier en er is wel wat gebeurt in die tijd.

Ik kreeg een mail van Radar en ben inmiddels ook al in de radio uitzending van stax&toine geweest. Radar heeft contact opgenomen met woningstichting Woonlinie, ikzelf heb een brief gestuurd maar Woonlinie wil momenteel geen kant op. Misschien handig om te zoeken op: 11 jaar onterecht huurverhoging betaald' Ik voel me besodemieterd'' NPO Radio1. Hier krijg je het verhaal duidelijk te lezen. Zo vreemd dat overal staat beschreven dat het niet mag maar vervolgens wordt er om de pot heen gedraaid.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door riddert »

Ik sta er versteld van hoeveel aandacht dit onderwerp genereert. Ik vind het zelf erg flauw van u om op zo'n manier onder gemaakte afspraken uit proberen te komen.
Desalniettemin volg ik het onderwerp met grote interesse, dus mochten er stappen gemaakt worden, dan hoor ik dat graag.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door gosewijn »

nelly.van-os schreef:
24 sep 2020 15:19
Kort geleden een onderwerp geplaatst hier en er is wel wat gebeurt in die tijd.

Ik kreeg een mail van Radar en ben inmiddels ook al in de radio uitzending van stax&toine geweest. Radar heeft contact opgenomen met woningstichting Woonlinie, ikzelf heb een brief gestuurd maar Woonlinie wil momenteel geen kant op. Misschien handig om te zoeken op: 11 jaar onterecht huurverhoging betaald' Ik voel me besodemieterd'' NPO Radio1. Hier krijg je het verhaal duidelijk te lezen. Zo vreemd dat overal staat beschreven dat het niet mag maar vervolgens wordt er om de pot heen gedraaid.
Wat doe je dan zelf Nelly . Jij hebt zelf hier op het forum ook niet alles verteld . De wbv heeft ook aangegeven dat zij kontakt met je zouden opnemen ,ook dat geef je hier niet aan .
Jij wilde een nieuwe moderne wc ,terecht dat je die zelf moet betalen .

nelly.van-os

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door nelly.van-os »

NeoDutchio schreef:
24 sep 2020 07:07
En zo blijken er dus weer eens hiaten in het verhaal van TS te zitten. Ze hebben dus zelf betegeld en niet de WBV. Het is een woningverbetering geweest omdat er voorheen geen tegeltjes op zaten.

Tja, met een incompleet en onjuist verhaal is het lastig het juiste advies te geven.
Dan had Woonlinie toen huurverhoging moeten vragen daarbij was dit in 1981 en de laatste keer in 2009 is wel 28 jaar, dan mag iets heus wel vernieuwd of gemoderniseerd worden. Nu geeft Woonlinie aan dat er in 2008 toe ze zijn komen kijken beton-emaille op de muren zat....hoe krijgen ze het verzonnen.

nelly.van-os

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door nelly.van-os »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 08:49
Als de woningbouw bestaande onderdelen, voor gelijke maar nieuwe, vervangt op verzoek van de bewoner, dan mag dat dus nooit resulteren in een huurverhoging.
Uiteraard, als huurder een huurverhoging niet accepteert en de verhuurder daarom de vernieuwing niet wil uitvoeren, is de vraag of de huur deze hoogte mag hebben met deze oude voorzieningen.
Dus, het lijkt mij dat de verhuurder de keuze heeft of hij (nu) wel of niet de onderdelen vervangt maar kan dus geen "huurverhoging chantage" gebruiken.
En, de verhuurder loopt het risico dat als een huurder de huurprijs laat berekenen dat, door de oude meuk, de huurprijs wellicht omlaag moet.
Dus, het verhaal lijkt mij duidelijk. Als oud wordt vervangen voor nieuw is dat onderdeel van het onderhouden. Als de huurder specifieke voordelen haalt uit een vervanging (b.v. dubbele beglazing) dan kan dat mogelijk resulteren in een huurverhoging.

Ik denk dan alleen wel dat er overleg moet zijn of iedereen wel een huurverhoging wil en kan accepteren voor deze verbetering.
Bij groot onderhoud mag geen huurverhoging worden toegepast. Woonlinie kan niet zeggen dat het geen groot onderhoud is want op hun site staat, Groot onderhoud aan uw woning...binnen onderhoud ( bijvoorbeeld vernieuwen van keukens, badkamers of toiletten.

nelly.van-os

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door nelly.van-os »

gosewijn schreef:
24 sep 2020 15:32
nelly.van-os schreef:
24 sep 2020 15:19
Kort geleden een onderwerp geplaatst hier en er is wel wat gebeurt in die tijd.

Ik kreeg een mail van Radar en ben inmiddels ook al in de radio uitzending van stax&toine geweest. Radar heeft contact opgenomen met woningstichting Woonlinie, ikzelf heb een brief gestuurd maar Woonlinie wil momenteel geen kant op. Misschien handig om te zoeken op: 11 jaar onterecht huurverhoging betaald' Ik voel me besodemieterd'' NPO Radio1. Hier krijg je het verhaal duidelijk te lezen. Zo vreemd dat overal staat beschreven dat het niet mag maar vervolgens wordt er om de pot heen gedraaid.
Wat doe je dan zelf Nelly . Jij hebt zelf hier op het forum ook niet alles verteld . De wbv heeft ook aangegeven dat zij kontakt met je zouden opnemen ,ook dat geef je hier niet aan .
Jij wilde een nieuwe moderne wc ,terecht dat je die zelf moet betalen .
Eerst even goed lezen graag

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eigenlijk te gek dat een dergelijk onderwerp zoveel aandacht krijgt. Alsof “echte” “misstanden” allemaal opgelost zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door moederslink »

kort en goed : u heeft de verbetering gekregen, nb betaald én uitgevoerd door de WBV en daar zat een huurverhoging aan vast. Aan u meegedeeld en door u ondertekend.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door hebra98 »

moederslink schreef:
24 sep 2020 16:43
kort en goed : u heeft de verbetering gekregen, nb betaald én uitgevoerd door de WBV en daar zat een huurverhoging aan vast. Aan u meegedeeld en door u ondertekend.
>>
Wat dus eigenlijk niet zo had mogen gebeuren, komt daar dan achteraan?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door moederslink »

Denk het niet.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 16:45
moederslink schreef:
24 sep 2020 16:43
kort en goed : u heeft de verbetering gekregen, nb betaald én uitgevoerd door de WBV en daar zat een huurverhoging aan vast. Aan u meegedeeld en door u ondertekend.
>>
Wat dus eigenlijk niet zo had mogen gebeuren, komt daar dan achteraan?
Nee natuurlijk niet. De Ts vroeg dat jaren voor haar beurt.

nelly.van-os

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door nelly.van-os »

witte angora schreef:
24 sep 2020 07:55
Het blijft allemaal maar wazig moet ik zeggen. Het lijkt er dus op dat het zo is gegaan:

Begin jaren 80 is het betonemaille betegeld, op eigen kosten
In 2008 is het nog eens betegeld met toestemming van de wbv, die prima de nota wilde betalen, maar wel iedere maand 7 euro terug wilde zien.

In feite is er dus een zav vervangen: de zelf aangebrachte tegels op de muur. Dan is het niet gek dat de wbv daar geld voor vraagt, denk ik.
Begin 80 zelf betegelt op kosten van de WBV na 28 jaar mag het best gemoderniseerd worden. Dan nog valt het nog onder ONDERHOUD en mag er nog steeds geen huurverhoging worden gevraagd.

nelly.van-os

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door nelly.van-os »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 08:49
Als de woningbouw bestaande onderdelen, voor gelijke maar nieuwe, vervangt op verzoek van de bewoner, dan mag dat dus nooit resulteren in een huurverhoging.
Uiteraard, als huurder een huurverhoging niet accepteert en de verhuurder daarom de vernieuwing niet wil uitvoeren, is de vraag of de huur deze hoogte mag hebben met deze oude voorzieningen.
Dus, het lijkt mij dat de verhuurder de keuze heeft of hij (nu) wel of niet de onderdelen vervangt maar kan dus geen "huurverhoging chantage" gebruiken.
En, de verhuurder loopt het risico dat als een huurder de huurprijs laat berekenen dat, door de oude meuk, de huurprijs wellicht omlaag moet.
Dus, het verhaal lijkt mij duidelijk. Als oud wordt vervangen voor nieuw is dat onderdeel van het onderhouden. Als de huurder specifieke voordelen haalt uit een vervanging (b.v. dubbele beglazing) dan kan dat mogelijk resulteren in een huurverhoging.

Ik denk dan alleen wel dat er overleg moet zijn of iedereen wel een huurverhoging wil en kan accepteren voor deze verbetering.
Inderdaad er is van oud naar nieuw gegaan dus onderhoud. WBV schrijft zelf op hun site Groot onderhoud aan uw woning: binnen onderhoud ( bijvoorbeeld vernieuwen van keukens, badkamers of toiletten ) Dat ze er nu ineens de naam renovatie aan geven...voor mij een raadsel. Maandag zal ik het horen want dan heb ik een gesprek met WBV

Gesloten