Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Saf12 »

Fast & Furious Scooters (https://www.fastfuriousscooters.nl/) houdt zich niet aan de wet en benadeelt consumenten. Dit bedrijf verkoopt scooters online en vraagt om een aanbetaling van 250 euro. Als de consument zich vervolgens bedenkt, wordt het duidelijk dat dit bedrijf lak heeft aan de regels. Dit bedrijf ontzegt consumenten het recht op bedenktijd. Als je opzegt binnen de bedenktijd, heb je recht op je geld terug. Fast & Furious Scooters betaalt je aanbetaling echter niet terug. Dit is in strijd met artikel 6:230o BW.

Dan rijst logischerwijs de vraag op waarom dit bedrijf je aanbetaling niet terugbetaalt. Dit bedrijf beroept zich op zijn algemene voorwaarden. Daarin zou bepaald zijn dat er geen recht op terugbetaling is in mijn geval. Het frappante hiervan is dat dit bedrijf geen algemene voorwaarden heeft die mijn geval dekken, laat staan dat deze zijn ter hand zijn gesteld. En ook als aan de vereisten voldaan zou zijn, dan zouden de algemene voorwaarden ongeldig verklaard (kunnen) worden, omdat deze dan in strijd zijn met dwingend recht (art. 6:230o BW).

Ik heb dit bedrijf meerdere keren verzocht mij terug te betalen, maar dit bedrijf blijft erbij dat ik mijn aanbetaling kwijt ben. Op een gegeven moment is dit bedrijf gestopt te reageren op mijn mailtjes. Inmiddels heeft de rechtbank uitspraak gedaan in deze zaak. Via deze link is het vonnis te zien: https://docdro.id/1gRiSpt. En wat denk je? Ja, inderdaad een verstekvonnis. Dit bedrijf heeft de dagvaarding volledig genegeerd en negeert nu nog de uitspraak van de rechter.

En dat is ook begrijpelijk. Dit bedrijf verdient aan annuleringen. Veel mensen bestellen een scooter en annuleren vervolgens. Dit bedrijf houdt dan elke keer 250 euro in. Dit is gewoon een verdienmodel. Veel mensen laten het er namelijk bij zitten. Daarom wil ik consumenten waarschuwen voor dit bedrijf. Bestel hier geen scooter! Dit bedrijf is malafide.

Als mensen hetzelfde hebben meegemaakt: meld het bij de Autoriteit Consument & Markt via consuwijzer.nl. Deze toezichthouder kan dit malafide bedrijf bv. een last onder dwangsom opleggen.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar een deurwaarder inschakelen met dat vonnis.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Schijnbaar weet u hoeveel mensen er eerst gaan bestellen en daarna gaan annuleren. Kunt u dan eens met cijfers komen? Even buiten de discussie of de winkel goed of fout bezig is, hebt u enig idee wat het kost om te herroepen? Menig grote webwinkel houdt bij wat er terug komt en legt een slot op afterpay als klanten te veel en te vaak herroepen. Dergelijke klanten kunnen deze winkeliers wel missen als kiespijn.

Maar goed, u hebt herroepen en gewoon recht op het geld terug. De uitspraak is er al, dus nu naar een deurwaarder om het geld terug te halen.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Saf12 »

NeoDutchio schreef:
26 sep 2020 11:31
Schijnbaar weet u hoeveel mensen er eerst gaan bestellen en daarna gaan annuleren. Kunt u dan eens met cijfers komen? Even buiten de discussie of de winkel goed of fout bezig is, hebt u enig idee wat het kost om te herroepen? Menig grote webwinkel houdt bij wat er terug komt en legt een slot op afterpay als klanten te veel en te vaak herroepen. Dergelijke klanten kunnen deze winkeliers wel missen als kiespijn.

Maar goed, u hebt herroepen en gewoon recht op het geld terug. De uitspraak is er al, dus nu naar een deurwaarder om het geld terug te halen.
Eén groot verschil: jij hebt het over annuleringen, nadat het product geleverd is, zoals vaak bij Zalando gebeurt. In dit geval gaat het om een annulering, voordat het product geleverd is. Dat is een relevant verschil. Zalando heeft al kosten gemaakt, terwijl Fast & Furious echt geen kosten gemaakt heeft. De levertijd was meer dan 2 maanden!

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Saf12 »

snuffel1 schreef:
26 sep 2020 14:09
Nadeel van een verstekvonnis is dat de zaak niet inhoudelijk wordt behandeld en de eiser met een hamerslag in het gelijk wordt gesteld. Er bestaat een wezenlijk verschil tussen annuleren en de koop ontbinden want annuleren betekent voor levering van de koop afzien en de koop ontbinden kan pas na aflevering als het gekochte niet voldoet of als het een spijt aankoop betreft. U heeft een aankoop gedaan en een deel aanbetaald dus ontstaat er plicht tussen beide partijen die zoals in de voorwaarden staat nagekomen dienen te worden de verkoper dient tijdig het gekochte te leveren en u dient het gekochte bij aflevering te betalen. De wettelijke bedenktijd voor online goederen aankopen gaat in zodra het gekochte daadwerkelijk aan u geleverd is en niet direct na het bestellen want dat zou oneerlijk voor u zijn omdat de verkoper die bedenktermijn in het voordeel kan gebruiken door het gekochte pas na verlopen van die bedenktermijn tot levering over te gaan. U heeft besloten een online aanschaf te doen betaald een deel aan en besluit toch niet tot aanschaf over te gaan dat is dan geen annulering maar éénzijdig het koopcontract ontbinden en dat betekent dat u in dit geval de aanbetaling niet terugbetaald krijgt. U heeft geluk gehad want als de verkoper wel ter zitting verschenen was had de uitspraak in uw nadeel uit kunnen vallen want het wetsartikel dat u aanhaalt betreft ontbinding na levering en niet gedurende de tijd tussen bestellen en leverdatum. Edoch de rechter heeft bij verstek een uitspraak in uw voordeel gedaan en is het innen van het aanbetaalde bedrag uw taak geworden en kan bij onwil tot betalen een deurwaarder ingeschakeld worden.
U heeft ongelijk. Ik ben zelf jurist. Zie art. 6:320o BW. De bedenktijd eindigt 14 dagen na levering. Wanneer begint deze? Vanaf het bestaan van een overeenkomst. Dit is meermaals bevestigd in de rechtspraak.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 sep 2020 11:31
Schijnbaar weet u hoeveel mensen er eerst gaan bestellen en daarna gaan annuleren. Kunt u dan eens met cijfers komen?
Als je twee seconden de tijd neemt om te googelen, dat weet je dat er legio soortgelijke klachten zijn (ook op dit forum). Wat boeien die cijfers dan? Welk relevant doel dient die vraag?
NeoDutchio schreef:
26 sep 2020 11:31
Even buiten de discussie of de winkel goed of fout bezig is, hebt u enig idee wat het kost om te herroepen? Menig grote webwinkel houdt bij wat er terug komt en legt een slot op afterpay als klanten te veel en te vaak herroepen. Dergelijke klanten kunnen deze winkeliers wel missen als kiespijn.
Ook hier: wat boeit het wat herroeping kost? En welk relevant doel dient deze vraag?

Dit soort reacties geven een ongevraagd en onnodig moreel waardeoordeel en voegen niets toe. De waarschuwing van TS is -ondanks de onjuiste woordenbrij van Snuffel- volkomen terecht.

@TS: heb je het vonnis al laten betekenen?

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Saf12 »

Moneyman schreef:
26 sep 2020 14:38
NeoDutchio schreef:
26 sep 2020 11:31
Schijnbaar weet u hoeveel mensen er eerst gaan bestellen en daarna gaan annuleren. Kunt u dan eens met cijfers komen?
Als je twee seconden de tijd neemt om te googelen, dat weet je dat er legio soortgelijke klachten zijn (ook op dit forum). Wat boeien die cijfers dan? Welk relevant doel dient die vraag?
NeoDutchio schreef:
26 sep 2020 11:31
Even buiten de discussie of de winkel goed of fout bezig is, hebt u enig idee wat het kost om te herroepen? Menig grote webwinkel houdt bij wat er terug komt en legt een slot op afterpay als klanten te veel en te vaak herroepen. Dergelijke klanten kunnen deze winkeliers wel missen als kiespijn.
Ook hier: wat boeit het wat herroeping kost? En welk relevant doel dient deze vraag?

Dit soort reacties geven een ongevraagd en onnodig moreel waardeoordeel en voegen niets toe. De waarschuwing van TS is -ondanks de onjuiste woordenbrij van Snuffel- volkomen terecht.

@TS: heb je het vonnis al laten betekenen?
Nog niet. Ik heb dit bedrijf met dit vonnis opnieuw verzocht tot betaling over te gaan. Ik wacht zijn reactie af.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Saf12 »

snuffel1 schreef:
26 sep 2020 15:15
Maar toch, in dit geval is het gekochte goed voor levering geannuleerd terwijl het wetsartikel slaat op ontbinding na levering. De verkoper mag bij aankoop een aanbetaling vragen maar die aanbetaling moet wel reëel zijn. De verkoper dient het gekochte te leveren en de koper is er aan gehouden om het gekochte af te nemen. Als de koper afziet van een aankoop die nog niet geleverd is maar door de verkoper wel in behandeling is genomen dan is annuleren niet meer mogelijk want zodra de bestelprocedure in gang is gezet kan die niet meer teruggedraaid worden. De bedenktijd van online aankopen die geen dienst maar goederen zijn gaat in zodra het goed geleverd en volledig betaald is.
Artikel 6:230o BW luidt:

De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.

Wat volgt uit dit artikel? Ontbinding is mogelijk tot een termijn van veertien dagen is verstreken na de dag van levering. De wet maakt geen onderscheid tussen annulering en ontbinding. De wet kent alleen de term ontbinding.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Saf12 »

snuffel1 schreef:
26 sep 2020 15:47
De termijn gaat in na de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen. In dit geval niet van toepassing want de koper heeft besloten de aankoop te annuleren en heeft er ook geen levering plaats gevonden. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn want de koper heeft de aankoop voor levering afgeblazen en kan de aanbetaling niet terug eisen omdat de verkoop voorwaarden dan van toepassing zijn.
Je leest toch echt dingen die er niet staan. Ik raad je aan een cursus wetsartikelen lezen te volgen.

Kijk ook eens op:

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd

"Hebt u spijt van uw aankoop? Dan hoeft u niet te wachten tot het product wordt geleverd en de termijn van 14 dagen ingaat. U kunt de verkoper dus ook voor die tijd al laten weten dat u gebruik maakt van uw bedenktijd. Laat de verkoper dan zo snel mogelijk weten dat u het product niet meer wilt ontvangen."

OF

https://www.acm.nl/nl/bedenktijd

"Consumenten mogen de koop ook ongedaan maken voordat ze het product in huis hebben. Dan hoeft u het product niet meer te versturen."

PJFJanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2020 09:21

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door PJFJanssen »

Ook wij hebben vreselijk slechte ervaring met dit bedrijf. Elektrische scooter werd uiteindelijk heel laat geleverd en bleek niet te werken. Wordt nu elke keer opgehaald (al 5x) en krijgen hem dan niet werkend retour. Als je contact probeert op te nemen sta je - zonder overdrijven - minimaal een half uur tot drie kwartier in de wacht op een betaalde informatielijn. Ondanks redelijke voorstellen vanuit onze kant om hem in te ruilen tegen een andere scooter, neemt de leverancier geen enkele verantwoordelijkheid over het geleverde NIET werkende product of we moeten 50% accepteren als retourwaarde van een dus splinternieuwe scooter die nog geen kilometer heeft gereden.

PJFJanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2020 09:21

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door PJFJanssen »

Fast Furious scooters leverde ons een elektrische scooter die niet werkt en blijft hem ophalen en stuk retour brengen. Het leveren van een product wat niet werkt geeft ons recht op reclamatie, maar de leverancier wilt dan slechts 50% van het geld retour geven. Hoewel wij ons in ons recht voelen staan hebben we gepoogd een goed voorstel te doen om hem in te ruilen voor een andere scooter bij de leverancier en daar €300 op in te leveren, maar daar wordt niet op ingegaan. In totaal zijn wij nu al 6 maanden met dit proces bezig waarbij de scooter nog geen 100 km gereden heeft.

Het vertrouwen is volledig weg bij onze dochter die er op rijd omdat ze steeds ergens in 'the middle of nowhere' stilstaat. Ze heeft hem gekocht van haar eigen spaargeld en is super verdrietig. Een echte miskoop bij een bedrijf wat pretendeert de grootste scooterleverancier te zijn. Het internet blijkt vol te staan met slechte reviews die ze handig weten te verbergen. En wat ook uiterst vervelend is, is dat ze zo goed als onbereikbaar zijn. Als je belt, dan sta je minimaal 30 minuten in de wacht. Hiervoor gebruiken ze ook een betaalde informatielijn. Ik heb begrepen van de werknemers daar dat de eigenaren 2 jonge honden zijn die handig zijn met internet en alleen maar uit zijn op snel geld verdienen. Hopelijk behoeden wij met dit bericht andere om daar een scooter te kopen. Wees gewaarschuwd!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Brahms »

PJFJanssen schreef:
05 nov 2020 09:37
Het internet blijkt vol te staan met slechte reviews die ze handig weten te verbergen.
De slechte reviews zijn toch zo te vinden op het internet. Zelf heb je er toch ook een geplaatst Patrick ?
Maar waarom bestellen zonder eerst even de reviews te lezen, binnen enkele minuten was je, en je dochter, veel wijzer geweest.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Saf12 »

Het programma Mr. Frank Visser: Wordt U Al Geholpen? heeft inmiddels een uitzending gewijd aan dit bedrijf.

begint bij 32:00:
https://www.kijk.nl/programmas/mr-frank ... o4Kp5o4JMr

janslagter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2016 02:07

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door janslagter »

Ik heb april vorig jaar een scooter gekocht online bij Fast & Furious Scooters, na 2 keer defect en 2 keer weg heb ik de koop ontbonden mede doordat hun een andere hebben geleverd dan dat ik heb besteld, en er een advocaat op gezet. Niet reageren op aangetekende brieven van een advocaat. Ze hebben hem 19 juli terug gebracht en vast gezet aan een lantaarnpaal voor mijn huis.
Ik heb een derde betaald (pay in 3) , sleutels heb ik een keer toegestuurd gekregen maar doordat ik de koop had ontbonden retour gedaan. Maar Slow & Furious doet niks en ik laat hem staan. Ze houden zich niet aan de wet en leveren zonder overleg een andere dus ik wacht af wat hun gaan doen. Volgens mij moeten we samen gaan werken om onze recht te kunnen krijgen. Jullie mogen mij berichten om ons sterk te maken. :o

Klant1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2021 09:00

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Klant1985 »

Dit is echt een dramatisch bedrijf ook de klantenservice is slecht en kost 0,35 per minuut terwijl je ze ook op dit nummer kan bellen +31 172 47 17 21
Ik had mijn bestelling binnen 24 uur geannuleerd en dat zou 250 euro kosten zij maken blijkbaar hun eigen wetten
Ik ben naar de winkel toe gegaan en heb ze duidelijk gemaakt dat ik dit niet accepteer en heb toen gelijk mijn geld terug gedad. Echt wat een naar bedrijf!

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom bestelt u een scooter en annuleert u die bestelling weer binnen 24 uur? Het is toch geen pakje boter?

Krimpen79
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2022 12:12

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Krimpen79 »

@TS ik ben heel benieuwd wat de uitkomst is geweest met dit scooterbedrijf.
@janslagter idem.
Hebben jullie alle netjes terug gekregen en hebben jullie kosten vergoed gekregen.

Ik heb zelf afgelopen donderdag een scooter besteld en hem 4 uur later geannuleerd, omdat ik maar geen bevestiging kreeg. Er was wel 2/3 van mijn bankrekening afgeschreven. Al wachtende op een bevestiging, ben ik gaan googelen en las ik dus alle horrorverhalen. Inmiddels heb ik hetzelfde probleem met dit bedrijf maar heb al juridische stappen gezet. Naast het feit dat ik benieuwd ben, hoe dit voor jullie heeft uitgepakt, vroeg ik me af of we de praktijken van dit bedrijf misschien collectief via een Tv-programma aan het licht kunnen brengen. Ik denk dat er nl veel mensen zijn die hun verlies rekenen, maar het kan toch niet zo zijn dat dit bedrijf op deze manier kan blijven handelen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Krimpen79 schreef:
10 jan 2022 19:33
Ik heb zelf afgelopen donderdag een scooter besteld en hem 4 uur later geannuleerd, omdat ik maar geen bevestiging kreeg. Er was wel 2/3 van mijn bankrekening afgeschreven. Al wachtende op een bevestiging, ben ik gaan googelen en las ik dus alle horrorverhalen. Inmiddels heb ik hetzelfde probleem met dit bedrijf maar heb al juridische stappen gezet.
Well, that escalated quickly... :D

Afgelopen donderdag gekocht, dezelfde dag (in de loop van de dag dus) alweer geannuleerd, en gisteren heb je al juridische stappen gezet? Er zitten nog niet eens 2 hele werkdagen tussen... :shock:

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door Saf12 »

Krimpen79 schreef:
10 jan 2022 19:33
@TS ik ben heel benieuwd wat de uitkomst is geweest met dit scooterbedrijf.
@janslagter idem.
Hebben jullie alle netjes terug gekregen en hebben jullie kosten vergoed gekregen.

Ik heb zelf afgelopen donderdag een scooter besteld en hem 4 uur later geannuleerd, omdat ik maar geen bevestiging kreeg. Er was wel 2/3 van mijn bankrekening afgeschreven. Al wachtende op een bevestiging, ben ik gaan googelen en las ik dus alle horrorverhalen. Inmiddels heb ik hetzelfde probleem met dit bedrijf maar heb al juridische stappen gezet. Naast het feit dat ik benieuwd ben, hoe dit voor jullie heeft uitgepakt, vroeg ik me af of we de praktijken van dit bedrijf misschien collectief via een Tv-programma aan het licht kunnen brengen. Ik denk dat er nl veel mensen zijn die hun verlies rekenen, maar het kan toch niet zo zijn dat dit bedrijf op deze manier kan blijven handelen.
Hey,

Inmiddels heb ik mijn geld terug na het vonnis betekend te hebben. Ik heb niet precies mijn aanbetaling van 250 euro terug, maar ongeveer 200 euro, omdat niet alle deurwaarderskosten op de verliezende partij verhaald kunnen worden. De deurwaarder had het geld uiteindelijk maar van de bankrekening van F&F gehaald, want het bedrijf was echt niet van plan mij uit eigen beweging terug te betalen. De eigenaar van F&F is een slechte ondernemer die van geld verdienen houdt, maar niet zo van alles wat daar bij komt kijken.

Een oplossing? Misschien het programma BOOS inschakelen ofzo? Daarnaast is mijn verwachting dat de Autoriteit Consument en Markt op een gegeven moment wel zal ingrijpen als de meldingen blijven binnenstromen.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

Ongelezen bericht door juliomariner »

En hoe moet ik dat voor mij zien: een deurwaarder die geld van andermans rekening haalt?

Plaats reactie