LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Op zondagavond via internet een buffetkast besteld bij Leen Bakker. Voor de prijs van € 389,00.
Ik kreeg geen bestelbevestiging dus maandagmorgen gebeld met de klantenservice.
Terwijl ik aan de telefoon zat te wachten zag ik op de site van Leen Bakker dat dezelfde kast 25% was afgeprijsd. Nu kost deze kast € 330,65. Een verschil van € 58,35.
Daar wilde ik het ook even met de klantenservice over hebben.

Een bestelbevestiging konden ze niet meer sturen maar ik kreeg een schermfoto van de gegevens op de computer van de medewerker.
Ik hoop dat het straks volstaat bij een garantieclaim.

Ook aan het prijsverschil wat binnen 10 uur is ontstaan wilde ze niets doen want de korting geldt voor alle kasten uit de serie Finn en niet voor een enkele kast uit die serie.
Met andere woorden: Ik moet de gehele serie kopen om voor korting in aanmerking te komen. Gekkenhuis! En ik heb al twee artikelen uit die serie. Wat moet ik met drie tv kasten?
Dat staat in het folder, wist de dame mij te vertellen. Dus niet. Er staat niets over de korting op de gehele Finn serie in het folder.

Leen Bakker wil dus niets doen en ik moet gewoon de volledige prijs betalen, zonder korting. Ze mogen ze wel slordig zijn in het niet sturen van een bestelbevestiging en liegen over de inhoud van het folder maar voor de rest willen ze de klant niet tegemoet komen.

Terugsturen heeft geen zin want de kosten voor het terugsturen zijn bijna net zo hoog als de korting. Annuleren kan niet want het pakket is al bij Postnl.

Laat ik het maar lesgeld noemen. Ik bestel dus nooit meer iets via de site van Leen Bakker en mocht ik ooit nog iets in de winkel willen gaan kopen zal ik wachten tot het in de aanbieding komt. Duurt dat te lang? Dan ga ik ergens anders kopen. Ik zit niet vast aan Leen Bakker. Sterker nog, deze aankoop was mijn eerste ervaring met deze zaak. Volgende keer weer Ikea.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door witte angora »

Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Op zondagavond via internet een buffetkast besteld bij Leen Bakker. Voor de prijs van € 389,00.

[...]

En ik heb al twee artikelen uit die serie. Wat moet ik met drie tv kasten?

[...]

Sterker nog, deze aankoop was mijn eerste ervaring met deze zaak. Volgende keer weer Ikea.
Ik begrijp wel vaker iets niet geloof ik.

- Je bestelt één buffetkast bij Ome Leen
- Je had al twee artikelen uit die serie, kennelijk twee tv-kasten, omdat je een derde zou moeten bestellen.
- Dit is je eerste aankoop bij Ome Leen

Maar waar komen die eerste twee tv-kasten dan vandaan?

Overigens, het is vandaag inderdaad een nieuwe folder met nieuwe (andere) aanbiedingen. Reden voor mij om gisteren nog even gauw zeil te bestellen, want wat er deze week in de aanbieding is, is niet de kwaliteit die ik zou willen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op maandag gaat er, om de 2 weken, een nieuwe folder. Als u op zondag besteld, dan is dat voor de prijs die op dat moment weergegeven wordt. Dat diezelfde kast maandag in de aktie komt is dan pech voor u. U bent akkoord gegaan met de getoonde prijs.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door berndv »

Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Terwijl ik aan de telefoon zat te wachten zag ik op de site van Leen Bakker dat dezelfde kast 25% was afgeprijsd. Nu kost deze kast € 330,65. Een verschil van € 58,35.
Lijkt me toch geen probleem? U bestelt via internet, heeft herroepingsrecht, dus kwestie van annuleren van de lopende order en nieuwe order plaatsen. Dat ze zeggen dat het al bij postnl ligt is raar, de levertijd is volgens de site standaard 3 tot 5 werkdagen.
Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Ook aan het prijsverschil wat binnen 10 uur is ontstaan wilde ze niets doen want de korting geldt voor alle kasten uit de serie Finn en niet voor een enkele kast uit die serie.
Met andere woorden: Ik moet de gehele serie kopen om voor korting in aanmerking te komen. Gekkenhuis! En ik heb al twee artikelen uit die serie. Wat moet ik met drie tv kasten?
Dat staat in het folder, wist de dame mij te vertellen. Dus niet. Er staat niets over de korting op de gehele Finn serie in het folder.
Wat een onzinverhaal. Ik heb net in de webshop de bewuste kast in het winkelmandje geplaatst, en ik krijg gewoon de aangegeven korting, ook zonder toevoeging van andere kasten uit die serie, of welke andere serie dan ook.
Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Een bestelbevestiging konden ze niet meer sturen maar ik kreeg een schermfoto van de gegevens op de computer van de medewerker.
Ik hoop dat het straks volstaat bij een garantieclaim.
waarom zou dat niet volstaan? Garantie is onderdeel van de overeenkomst, garantie wordt niet gegeven op basis van een papiertje.
Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Terugsturen heeft geen zin want de kosten voor het terugsturen zijn bijna net zo hoog als de korting. Annuleren kan niet want het pakket is al bij Postnl.
Sterk verhaal, dat de kast die u gisteravond bestelde nu al bij PostNL ligt. Maar ook al ligt die daar al wel, u kunt het pakket ook gewoon weigeren aan de deur, dan gaat het pakket retour afzender.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Rinustp »

berndv schreef:
28 sep 2020 12:16
Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Terwijl ik aan de telefoon zat te wachten zag ik op de site van Leen Bakker dat dezelfde kast 25% was afgeprijsd. Nu kost deze kast € 330,65. Een verschil van € 58,35.
Lijkt me toch geen probleem? U bestelt via internet, heeft herroepingsrecht, dus kwestie van annuleren van de lopende order en nieuwe order plaatsen. Dat ze zeggen dat het al bij postnl ligt is raar, de levertijd is volgens de site standaard 3 tot 5 werkdagen.

REACTIE: Herroepen is wel een probleem want terugsturen is voor eigen rekening € 45,00. Restant is dan € 14,00. Opnieuw bestellen kost weer € 30,00 verzendkosten. Omdat ik de materialen niet uit de winkel kan halen ben ik afhankelijk van verzending.
Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Ook aan het prijsverschil wat binnen 10 uur is ontstaan wilde ze niets doen want de korting geldt voor alle kasten uit de serie Finn en niet voor een enkele kast uit die serie.
Met andere woorden: Ik moet de gehele serie kopen om voor korting in aanmerking te komen. Gekkenhuis! En ik heb al twee artikelen uit die serie. Wat moet ik met drie tv kasten?
Dat staat in het folder, wist de dame mij te vertellen. Dus niet. Er staat niets over de korting op de gehele Finn serie in het folder.
Wat een onzinverhaal. Ik heb net in de webshop de bewuste kast in het winkelmandje geplaatst, en ik krijg gewoon de aangegeven korting, ook zonder toevoeging van andere kasten uit die serie, of welke andere serie dan ook.

REACTIE: Goed lezen is ook een kunst. Ik schrijf dat ik de kast gisteren besteld heb en dat de korting vandaag is ingegaan. Vandaar dat jij die korting wel ziet op de site.
Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Een bestelbevestiging konden ze niet meer sturen maar ik kreeg een schermfoto van de gegevens op de computer van de medewerker.
Ik hoop dat het straks volstaat bij een garantieclaim.
waarom zou dat niet volstaan? Garantie is onderdeel van de overeenkomst, garantie wordt niet gegeven op basis van een papiertje.

REACTIE: Bij Garantie moet aangetoond worden wanneer je wat gekocht hebt. Op een leeg papiertje wordt geen garantie gegeven.
Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Terugsturen heeft geen zin want de kosten voor het terugsturen zijn bijna net zo hoog als de korting. Annuleren kan niet want het pakket is al bij Postnl.
Sterk verhaal, dat de kast die u gisteravond bestelde nu al bij PostNL ligt. Maar ook al ligt die daar al wel, u kunt het pakket ook gewoon weigeren aan de deur, dan gaat het pakket retour afzender.
REACTIE: Aan de deur weigeren is de enige mogelijkheid.
De kast wordt morgen bezorgd dus was vanochtend toen ik belde al bij Postnl aangemeld.
Tijdens mijn telefoongesprek kwam de bevestiging van postnl binnen.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Rinustp »

witte angora schreef:
28 sep 2020 11:33
Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Op zondagavond via internet een buffetkast besteld bij Leen Bakker. Voor de prijs van € 389,00.

[...]

En ik heb al twee artikelen uit die serie. Wat moet ik met drie tv kasten?

[...]

Sterker nog, deze aankoop was mijn eerste ervaring met deze zaak. Volgende keer weer Ikea.
Ik begrijp wel vaker iets niet geloof ik.

- Je bestelt één buffetkast bij Ome Leen
- Je had al twee artikelen uit die serie, kennelijk twee tv-kasten, omdat je een derde zou moeten bestellen.
- Dit is je eerste aankoop bij Ome Leen

Maar waar komen die eerste twee tv-kasten dan vandaan?

Overigens, het is vandaag inderdaad een nieuwe folder met nieuwe (andere) aanbiedingen. Reden voor mij om gisteren nog even gauw zeil te bestellen, want wat er deze week in de aanbieding is, is niet de kwaliteit die ik zou willen.
Probeer het eerst eens goed te lezen voordat je reageert.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt ook gewoon de vraag beantwoorden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door crazyme »

Rinustp schreef:
28 sep 2020 17:25

Probeer het eerst eens goed te lezen voordat je reageert.
Dat is ook erg flauw.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Rinustp »

witte angora schreef:
28 sep 2020 17:28
Je kunt ook gewoon de vraag beantwoorden.
Ik schrijf nergens dat ik twee tv kasten heb.
Ik schreef:
Met andere woorden: Ik moet de gehele serie kopen om voor korting in aanmerking te komen. Gekkenhuis! En ik heb al twee artikelen uit die serie. Wat moet ik met drie tv kasten?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sorry Rinus, maar wat je schrijft roept wel de vraag op die WA stelt. Wellicht moet je zelf iets duidelijker zijn en/ of niet zo geprikkeld reageren.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit is wat je zelf schrijft, en waar ik op reageer. Je moet er één uit die serie bestellen, je hebt er dan drie, dus dan moet je er al twee hebben staan. Dat is geen kwestie van lezen, maar rekenen 1e klas lagere school.

De andere vraag heb je overigens ook niet beantwoord.

Maar laat maar, mede gezien reacties van anderen denk ik dat dit geen serieus topic is.
Rinustp schreef:
28 sep 2020 11:19
Wat moet ik met drie tv kasten?
Laatst gewijzigd door witte angora op 28 sep 2020 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Moneyman schreef:
28 sep 2020 19:12
Sorry Rinus, maar wat je schrijft roept wel de vraag op die WA stelt. Wellicht moet je zelf iets duidelijker zijn en/ of niet zo geprikkeld reageren.
Ik reageer geprikkeld omdat voorbij wordt gegaan aan de kern van mijn verhaal. Blijkbaar zijn details, die als voorbeeld dienen, veel belangrijker dan de boodschap die in mijn ervaring zit.
Als je naar de site van Leen Bakker gaat dan zie je hoe ik aan drie tv kasten kom. Daarbij zit er een verschil tussen artikelen en tv kasten.
Als in een serie drie tv kasten zitten en ik de hele serie moet kopen om voor korting in aanmerking te komen, heb ik dus automatisch drie tv kasten.

Eigenlijk wil ik niet zo over dit soort futiliteiten hebben. Dus ik hou erover op. Als mijn topic niet serieus genomen wordt heeft het verder ook geen zin.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het wordt steeds onbegrijpelijker.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
28 sep 2020 20:52
Het wordt steeds onbegrijpelijker.
Je trekt me de woorden uit het toetsenbord. Ik nok met dit topic, dit heeft geen nut.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rinustp schreef:
28 sep 2020 20:39
Ik reageer geprikkeld omdat voorbij wordt gegaan aan de kern van mijn verhaal.
Nee hoor, u hebt iets besteld voor een prijs waar u het voor wilde hebben. En daarmee is de kous af. Dat een dag later een aktie is in gegaan heeft niets te maken met uw bestelling. Tenzij u ook graag had willen bijbetalen als binnen 10 uur de kast duurder was geweest. Of mag het alleen van 1 kant komen?

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Rinustp »

NeoDutchio schreef:
28 sep 2020 22:14
Rinustp schreef:
28 sep 2020 20:39
Ik reageer geprikkeld omdat voorbij wordt gegaan aan de kern van mijn verhaal.
Nee hoor, u hebt iets besteld voor een prijs waar u het voor wilde hebben. En daarmee is de kous af. Dat een dag later een aktie is in gegaan heeft niets te maken met uw bestelling. Tenzij u ook graag had willen bijbetalen als binnen 10 uur de kast duurder was geweest. Of mag het alleen van 1 kant komen?
Ik belde eigenlijk omdat ik geen bestelbevestiging had gekregen. Terwijl ik in de wacht hing zag ik op de site dat de prijs verlaagd was.
Is het zo erg dat ik dan vraag of ik het voor die prijs mag hebben?
Moet de klantenservice dan van die smoesjes maken om dat verzoek af te wijzen? Waarom liegen over het folder? Dat is toch niet nodig?

Nee, ik ben wel zo eerlijk om te bekennen dat als het duurder was geweest ik er niet over gesproken zou hebben.
Daarbij heeft Leen Bakker eerder in vergelijkbare zaken het verschil aan de klant wel terug betaald.
Mag ik dat dan ook proberen?

Dit is dus de kern van het verhaal. Begrijpen jullie het nu?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ach , eindelijk snap ik het , er is geen probleem . Dat betekent, het probleem wat er niet was , is opgelost . :roll:

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:
28 sep 2020 22:59
Ach , eindelijk snap ik het , er is geen probleem . Dat betekent, het probleem wat er niet was , is opgelost . :roll:
Een probleem dat er niet is kan ook niet opgelost worden.

@ Geip Suusje: wat voegt jouw bijdrage dan inhoudelijk toe aan dit topic?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leen Bakker erg flauw over korting liegt over inhoud folder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rinustp schreef:
28 sep 2020 20:39
Ik reageer geprikkeld omdat voorbij wordt gegaan aan de kern van mijn verhaal. Blijkbaar zijn details, die als voorbeeld dienen, veel belangrijker dan de boodschap die in mijn ervaring zit.
Tsja, dat is het effect van het opleuken van een verhaal met (voor jou blijkbaar achteraf irrelevante) details. Als die details vragen oproepen en niets verhelderen, dat sneeuwt automatisch de boodschap onder. Maar dat moet je niet de ontvanger verwijten, maar de zender.

Gesloten