LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jud_th
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2020 20:31

Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Ongelezen bericht door Jud_th »

Beste forumgebruikers,

Graag hoor ik jullie mening over het volgende:

Ik heb bij een Nederlandse webshop een product besteld. Deze wordt rechtstreeks geleverd vanuit China (maar wel tegen Nederlandse prijzen). Ik wil de producten retour sturen en maak daar via de mail melding van. Ik krijg een Chinees postadres om de producten naar terug te sturen. In de retourvoorwaarden staat niets vermeld dat producten (soms) retour moeten naar een buitenlands adres. Bij navraag blijkt er geen Nederlands adres te zijn.

Mag een Nederlands bedrijf dit zo regelen zonder dat dit in de voorwaarden staat vermeld?

Groeten Judith

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is de website van de verkoper? Niet alle bedrijven die Nederlands lijken zijn ook Nederlands.


sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Ongelezen bericht door sjohie »

Een Nederlandstalige webshop, betekent niet dat het ook een Nederlands bedrijf is. Maar los daarvan, wat is het probleem met een Chinees in plaats van Nederlands adres? Dat zal vml wel langer duren, maar goed, dat is hoe het werkt als je zaken doet met een dropshipper. Of je dat helemaal door had, kunnen we het lang en breed over hebben, maar het is wat het is. Ik heb ook wel eens iets ter reparatie moeten sturen naar België, omdat daar de reparateur van keuze zat, van een Nederlands bedrijf.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Ongelezen bericht door berndv »

officieel zou een Nederlandse webshop ook een Nederlands retouradres moeten hebben. Maar officieel dient een Nederlandse webshop ook aan bepaalde andere regels te voldoen, en ook daar voldoen ze vaak niet aan. Het lastige is vaak dat ze nergens hun identiteit vrijgegeven, oftewel, je hebt geen flauw idee met wie je zaken doet, en erger nog, wie je moet "aanpakken" als er iets niet goed gaat. Zoals nu het geval is met het retourneren.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Ongelezen bericht door grun »

sjohie schreef:
30 sep 2020 11:17
Een Nederlandstalige webshop, betekent niet dat het ook een Nederlands bedrijf is. Maar los daarvan, wat is het probleem met een Chinees in plaats van Nederlands adres?
De kosten. Een pakje binnen NL via PostNL kost tegenwoordig 7,25 euro, hetzelfde pakje naar China kost 29,30 euro.

sake1987

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Jud_th schreef:
29 sep 2020 20:54
Beste forumgebruikers,

Graag hoor ik jullie mening over het volgende:

Ik heb bij een Nederlandse webshop een product besteld. Deze wordt rechtstreeks geleverd vanuit China (maar wel tegen Nederlandse prijzen). Ik wil de producten retour sturen en maak daar via de mail melding van. Ik krijg een Chinees postadres om de producten naar terug te sturen. In de retourvoorwaarden staat niets vermeld dat producten (soms) retour moeten naar een buitenlands adres. Bij navraag blijkt er geen Nederlands adres te zijn.

Mag een Nederlands bedrijf dit zo regelen zonder dat dit in de voorwaarden staat vermeld?

Groeten Judith
Je hebt op alle punten gelijk, maar krijgt het niet.
Zie het als leergeld.
Kopen bij een echte Nederlandse webshop en alles wat op het sociale medium voorbij komt gewoon zelf bij Ali bestellen.

Gesloten