LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Markf74
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2020 08:27

Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door Markf74 »

Hallo!

Ik heb een heel vreemde ervaring bij bol.com over een Kobo Plus abonnement, waarvan ik graag hoor of iemand deze ervaring ook heeft.

Mijn partner heeft al wat jaren een Kobo Plus abonnement. € 9,99 voor lees- en luisterboeken. Super fijn. Niets aan de hand. Maar toen wilden we de automatische incasso overzetten naar mijn rekeningnummer. Dat bleek niet mogelijk. Dat kan alleen door het abonnement te stoppen en een nieuwe te starten op het nieuwe rekeningnummer. Wij hebben aangegeven dat dit niet de wens is, immers is dan je volledige boekenlijst weg.
Toen kregen we de bevestiging dat het account stopgezet ging worden ... :?

Na vele telefoontjes (ik bespaar jullie de details) beweerd bol.com dat we ermee ingestemd hebben (ze hebben een opname van het gesprek, die ze niet willen delen). Maar wat nog veel erger is: als je nu een abonnement opnieuw aangaat of je gaat je account her-activeren, dan betaal je € 12,99 voor dezelfde dienst. Alleen omdat je het op een ander rekeningnummer wilt hebben. Enige 'tegemoetkoming' die ons is aangeboden is eenmalig € 12,99 terug (dus maandje gratis wat je ook krijgt bij een nieuw abonnement).

Ja eens, t is € 3 in de maand ... maar het wordt echt een principe ding. Je gaat toch niet op deze manier om met langdurige klanten?!

Heeft iemand eenzelfde ervaring of een mening over dit verhaal?

Groet, Mark

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door berndv »

U bent niet de enige en het is ook geen probleem dat sinds kort bestaat:
https://www.klacht.nl/wijzigen-bankreke ... bonnement/
De geboden oplossing is niet te lezen, maar als ik de reactie van de klager lees, vermoed ik dat het antwoord hetzelfde is gebleven.

Ik vrees dat er maar weinig opties over blijven. Wat wel slecht is, is dat ze uw abonnement hebben opgezegd, zonder dat u dit heeft aangegeven. Maar hebben ze die opzegging niet tegen kunnen houden?

Ik hoop voor u dat Bol.com de opzegging kan tegenhouden/terugdraaien en u tegen het oude tarief gebruik kunt blijven maken, met incasso vanaf het oude rekeningnummer.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
02 okt 2020 09:55
Het lijkt mij volkomen logisch wat bol. com doet. Ze willen niet dat abonnementen steeds van persoon op persoon overgaat. Iedereen gaat een eigen abbonement aan. Met het wijzigen van rekeningnummer wijzigt ook de persoon die het abbonement aangaat in het algemeen.
Dat hoeft natuurlijk niet. Ook zonder van abonnementhouder te wisselen, kan je prima je rekeningnummer willen wijzigen. Als Bol.com dat volledig blokkeert, vind ik dat onjuist.

Als ze al willen voorkomen dat abonnementen van de ene persoon naar de andere overgaan, kunnen ze dat ook doen door simpelweg alleen andere rekeningnummers te accepteren als die op naam van de abonnee staan.

Los daarvan is het natuurlijk belachelijk dat het abonnement tegen de wil van de abonne wordt stopgezet en alleen tegen hogere kosten geactiveerd kan worden.

Markf74
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2020 08:27

Re: Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door Markf74 »

We wilden het rekeningnummer wijzigen, toen werd aangegeven dat dat niet kan, hebben we gevraagd de automatische incasso te stoppen. Meer hebben we niet gevraagd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door berndv »

Markf74 schreef:
02 okt 2020 14:50
gevraagd de automatische incasso te stoppen
Maar als ik zo lees op de site van Bol.com is de enige mogelijkheid om te betalen en dus een abonnement te hebben door automatisch incasso in te stellen. Andere betaalwijzen worden niet geaccepteerd.

Markf74
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2020 08:27

Re: Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door Markf74 »

En dus is het normaal dat je extra gaat betalen voor dezelfde dienst ... zuinig zijn op je bestaande klanten vinden we dus ernstig 2019?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U wilt dus niet alleen het rekeningnummer aanpassen, de naam van de incassant is ook anders. Dat kan een reden zijn om er niet aan mee te werken. Abonnementen overzetten doen ze niet en als de namen van de overeenkomst en de betaling niet overeenkomen kan er besloten worden om hier niet aan mee te werken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door berndv »

Markf74 schreef:
06 okt 2020 11:16
En dus is het normaal dat je extra gaat betalen voor dezelfde dienst ... zuinig zijn op je bestaande klanten vinden we dus ernstig 2019?
nee, ik zou niet zeggen dat ik het normaal vind. Maar wat ik ergens van vind heeft u weinig aan, aan mijn mening zijn geen rechten te ontlenen. Ik probeer alleen maar te verklaren hoe de huidige situatie is ontstaan, op basis van uw verhaal.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

staat dit nieuwe rekeningnummer op dezelfde naam of op een andere naam?

Oude naam dan mogen ze niet opzeggen andere naam dan nog is het aan u om op te zeggen maar abbo "overgeven" doen ze niet aan....

Markf74
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2020 08:27

Re: Kobo Plus abonnement via Bol.com - rekeningnummer wijzigen

Ongelezen bericht door Markf74 »

Nou ja, dat is dus precies het probleem. Men heeft ons verschillende berichten gegeven hierover ('dat hebben we fout gedaan' tot aan 'dat kan helemaal niet zoals u dat wilt'). Uiteindelijk hebben we aangegeven dat we het abonnement niet wilde opzeggen en dus het rekeningnummer maar zo te laten (met de incasso). Ze geven nu aan teruggeluisterd te hebben en tot de conclusie te komen dat wij gezegd hebben dat het abonnement stopgezet kan worden. Op ons verzoek dat geluidsmateriaal te delen, hebben ze besloten dat niet te doen. Dat vind ik onacceptabel! Hoe kan je nou melden dat je het bewijs hebt, zonder dat te delen?
Wat adviseren jullie te doen in deze situatie?

Gesloten