LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
03 okt 2020 12:57
Lady1234 schreef:
03 okt 2020 12:48
Er zijn nu genoeg vrouwen die die implantaten bij voorbaat willen laten verwijderen, vóórdat ze klachten krijgen.
Dat is een persoonlijke afweging. Net zo goed als dat iemand besluit te stoppen met roken. Kun je ook betaalde hulp bij krijgen.
Maar het is jammer genoeg niet zo dat alle klachten zeker te weten verdwijnen na verwijdering van de implantaten. Dus sommigen willen dat voor zijn.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lowieze schreef:
03 okt 2020 09:32
Als je er geen (medische) problemen mee hebt, hoeven ze ook niet vervangen of verwijderd te worden.
Ik ben van mening dat je na x jaar moet gaan vervangen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
03 okt 2020 16:45
Lowieze schreef:
03 okt 2020 09:32
Als je er geen (medische) problemen mee hebt, hoeven ze ook niet vervangen of verwijderd te worden.
Ik ben van mening dat je na x jaar moet gaan vervangen.
Maar ja, als een verzekering moet gaan betalen omdat een patiënt graag iets wil zonder medische klachten te hebben dan is het eind zoek.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind dat je plaatsing zelf moet betalen, tenzij er iets speelt als borstkanker. Ik vind dat verwijdering vergoed moet worden, vervanging dan weer niet. Verder vind ik dat er vergoeding met zijn als ze voortijdig gaan lekken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door hebra98 »

alfatrion schreef:
03 okt 2020 16:58
Ik vind dat je plaatsing zelf moet betalen, tenzij er iets speelt als borstkanker. Ik vind dat verwijdering vergoed moet worden, vervanging dan weer niet.
>>
Ik denk ook dat het daarbij kan uitmaken of je de risico's wist (goed geïnformeerd was) toen je eraan begon.
Daar komt natuurlijk wel bij dat het (nu al een tijdje) een ondeugdelijk product blijkt te zijn.
Als je dit niet wist en je wil, waarom dan ook, van de implantaten af dan moet het eveneens duidelijk zijn of de informatie wel bekend was bij de instantie die ze plaatste. Als dit zo is en dit niet is aangegeven zouden de kosten verhaald moeten worden op die partij die niet eerlijke informatie heeft gegeven voor plaatsen.
Anders via verzekering.

Maar, alleen verwijderen volgens mij nooit op kosten van de gedupeerde.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

hebra98 schreef:
03 okt 2020 17:05
Daar komt natuurlijk wel bij dat het (nu al een tijdje) een ondeugdelijk product blijkt te zijn.
In dat geval kan er bij de verkoper worden aangeklopt.
alfatrion schreef:
03 okt 2020 16:58
Als je dit niet wist en je wil, waarom dan ook, van de implantaten af dan moet het eveneens duidelijk zijn of de informatie wel bekend was bij de instantie die ze plaatste. Als dit zo is en dit niet is aangegeven zouden de kosten verhaald moeten worden op die partij die niet eerlijke informatie heeft gegeven voor plaatsen.
Anders via verzekering.
De verzekeraar kan de kosten ook verhalen.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
03 okt 2020 19:11
@16again PIMPEN? jij hebt wel een raar beeld van vrouwen heb ik het idee.
Integendeel. Het zijn juist die vrouwen met een raar ideaalbeeld, waar ze koste wat kost aan denken te moeten voldoen.
Onderweg naar de kunstborsten nemen ze nog even wat lip fillers en gebitsblekingen af.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
04 okt 2020 01:49
Jose2501 schreef:
03 okt 2020 19:11
@16again PIMPEN? jij hebt wel een raar beeld van vrouwen heb ik het idee.
Integendeel. Het zijn juist die vrouwen met een raar ideaalbeeld, waar ze koste wat kost aan denken te moeten voldoen.
Onderweg naar de kunstborsten nemen ze nog even wat lip fillers en gebitsblekingen af.
Die fillers en gebleekte tanden doen hier niet terzake.
Het komt er dus op neer dat mensen, die zelf graag een borstvergroting willen en daar op den duur medische klachten door krijgen, het verwijderen zelf zouden moeten betalen.
Maar wat met vrouwen die heel ongelijke borsten hebben, of die nog minder dan cup AA hebben, transgenders die protheses willen? Is toch ook allemaal niet echt noodzakelijk, maar alleen voor het zicht (en hun zelfvertrouwen)? Zij zouden ook eventueel uitwendige protheses kunnen gebruiken?
Waar ligt dan de grens?

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door 16again »

Die fillers en gebleekte tanden dienden alleen als voorbeelden van het door commercie ingegoten schoonheidsideaal.
Maar bij complicaties worden kosten evengoed op basisverzekering (en dus basisverzekerden !) afgewenteld.

Genoeg zaken die je noemt kunnen wat mij betreft uit "basis"verzekering, ik heb de grootste aversie tegen die transgenderingrepen....op onze kosten.

Pipilotta
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2020 18:34

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Pipilotta »

Zijn de dames in de uitzending van maandag 28 september ineens niet meer onzeker over het niet hebben van een bepaald cup maat?
Daar werd in de uitzending niet over gesproken wat ik heel erg jammer vond. Deze dames zijn alleen maar blij dat de implantaten eruit zijn of verdrietig dat ze er nog uit gaan.
Ik heb mijn implantaten nu ruim 22 jaar en ben er nog steeds van overtuigd dat dit het beste is wat ik ooit heb laten doen.
Als ik deze uitzending zie wordt ook ik erg onzeker en denk na over alle pijntjes en ongemakken die er in mijn bijna 60 jarige leven zijn.
Desalniettemin blijf ik optimistisch en overtuigd dat deze borsten bij mij horen en wil ik ze ook nooit meer kwijt.
Ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik deze kans ooit kreeg, het heeft in mijn leven veel onzekerheden weg genomen.
Net zoals Katja Schuurman ooit zei, "Ik ben een echt borsten mens en ze zijn hierboven vergeten ze mij te geven".
Dit geld precies zo voor mij, al ben ik in grootte iets bescheidener geweest dan Katja.
Uiteraard heb ik alle begrip voor de dames in de uitzending en waarschijnlijk heb ik erg veel geluk gehad dat het bij mij nog steeds erg goed gaat.
Wel denk ik dat Radar het geheel enorm overdrijft door de mevrouw met de geamputeerde ledematen te filmen en niet omdat ik deze mevrouw niet geloof maar meer omdat dit denk ik een incidenteel geval zal zijn.
Ik zou dus meer hebben willen weten over hoe de dames in de uitzending nu om gaan met het niet meer hebben van hun niet ontwikkelde borsten want dat was toch ooit het probleem.

Btabant1957
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2020 21:26

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Btabant1957 »

Beste kizz,
Nee zo is het nu net niet, als gevolg van chemobehandeling moet ik medicijnen slikken die tot voor enkel jaren terug in het vergoedingen pakket zaten. Nu moet ik die zelf betalen. Ik heb die financiele ruimte maar er zijn een groot aantal mensen die dat niet kunnen. Daar zit het probleem. Het kan niet zo zijn dat men vergoedingen gaat geven voor “vrijwillige medische behandelingen.

Btabant1957
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2020 21:26

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Btabant1957 »

@jose2501,
Nee zo is het niet dan snap je de hele boodschap niet. Beslist niet laagdunkend over vrouwen denkend. Wel laagdunkend over het gemak waarbij men dit over de ruggen van de gemeenschap wil verhalen. Om naar de auto te verwijzen, dan verhaal ik de schade ook op de leverancier en niet op de bovag o.i.d. Daar zit het verschil. We moeten het probleem aanpakken waar het ligt dat is bij de leverancier en niet de zorgverzekering.

Dat heeft niks te maken met laagdunkend over vrouwen te denken, verre van zelfs. Schandalig dat je het verhaal dusdanig leest dat je niet op wil komen voor al die vrouwen die, als gevolg van borstkanker implantaten hebben gekregen. Deze vrouwen moeten dit soort schades direct vergoed krijgen van de leverancier zo simpel is dat. Als jou buurman mij iets flikt hoef ik ook niet bij je aan te kloppen. Simepl is dat.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Paracetamol en maagzuurremmers zitten niet in het basispakket.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
05 okt 2020 21:04
Paracetamol en maagzuurremmers zitten niet in het basispakket.
Maagzuurremmers voor chronisch gebruik worden nog steeds vergoed.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij Kruidvat kost paracetamol 1,09 voor 50 tabletten (500 mg). Bij 8 tabletten per etmaal, normaal gesproken de maximale dosering, gaat het om 8 x 30 = 240 tabletten per maand. Kosten: € 5,23 per maand (of natuurlijk € 5,45 voor vijf volle doosjes).

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
05 okt 2020 21:17
Bij Kruidvat kost paracetamol 1,09 voor 50 tabletten (500 mg). Bij 8 tabletten per etmaal, normaal gesproken de maximale dosering, gaat het om 8 x 30 = 240 tabletten per maand. Kosten: € 5,23 per maand (of natuurlijk € 5,45 voor vijf volle doosjes).
Precies, dat kost je de kop niet. Dit wordt voor niemand meer vergoed juist omdat iedereen die kosten wel zelf kan dragen.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En Nemix is een maagzuurremmer

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
05 okt 2020 21:17
Lady1234 schreef:
05 okt 2020 21:04
Paracetamol en maagzuurremmers zitten niet in het basispakket.
Maagzuurremmers voor chronisch gebruik worden nog steeds vergoed.
Bij Paracetamol heb je geen maagzuurremmers nodig. Zou de Ts dat bij een ander medicijn voorgeschreven hebben gekregen, wordt het vergoed.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
05 okt 2020 21:41

Bij Paracetamol heb je geen maagzuurremmers nodig. Zou de Ts dat bij een ander medicijn voorgeschreven hebben gekregen, wordt het vergoed.
TS krijgt chemo en daar krijg je vaak maagzuurremmers bij voorgeschreven.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met borstimplantaten: wie moet de kosten dragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, heb ik gelezen. Dus wonderlijk dat hij dat zelf moet betalen.

Gesloten