LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
03 okt 2020 19:45
En gesprek gehoord op radio 1 met hoogleraar Michaela Meeuwes?
Hoogleraar, aan welke universiteit? In welk vakgebied? Heb je een link naar haar op de pagina van de universiteit waar ze aan vebronden is?

Jose2501 schreef:
03 okt 2020 19:45
En dat er wereldwijd wel 170 miljoen mensen onder de armoedegrens komen en veel daarvan aan honger zullen doodgaan als er niet snel iets gebeurd?

En dat wereldwijd het onderwijs aan kinderen op z'n gat komt te liggen?

En dat wereldwijd 100 miljoen banen verloren gaan?
Allemaal heel erg. Maar wat heeft dat te maken met het Nederlandse coronabeleid?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

@Jose2501, wauw een hoogleraar in de psychologie. Dus geen medicus, geen medisch onderzoeker. Maar ze doet wel een uitspraak over medische zaken.
Ze blijkt een pagina op de Erasmus Universiteitssite te hebben. Gepromoveerd in de psychologie en nu werkzaam als professor op de Rotterdam School of Management, vakgroep Technology and Operations Management. Hoogopgeleid deze dame, maar geen medicus, geen medisch onderzoeker.

En dan is de vraag wat de andere zaken die je opnoemde te maken hebben met het Nederlandse coronabeleid. Aangezien dat zaken buiten Nederland betrof.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb vandaag genoten. Een leuke avond in de stamkroeg, gevolgd door een paar uur bij een maat van me. Uiteraard weten we dat we niet met 10 bij elkaar mogen zijn, maar who gives a ****. Dat deden we eerst ook niet.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
04 okt 2020 01:35
Ik heb vandaag genoten. Een leuke avond in de stamkroeg, gevolgd door een paar uur bij een maat van me. Uiteraard weten we dat we niet met 10 bij elkaar mogen zijn, maar who gives a ****. Dat deden we eerst ook niet.
Precies waarmee al die verhalen over hoe goed er aan de maatregelen werd gehouden door het putje kunnen.
En nog enig medeleven met hoe zwaar men het heeft en hoe erg het biertje gemist wordt?
Neuh, dacht het niet.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
04 okt 2020 01:35
Ik heb vandaag genoten. Een leuke avond in de stamkroeg, gevolgd door een paar uur bij een maat van me. Uiteraard weten we dat we niet met 10 bij elkaar mogen zijn, maar who gives a ****. Dat deden we eerst ook niet.
Trump had laatst ook genoten op een feestje, weet je nog? O nee, je was aan het feesten, dat heb je natuurlijk niet meegekregen.

Dat mensen massaal de regels negeren en die onderzoekjes dat 80% of zoiets zich aan de regels houdt is flauwekul. Kijk om je heen, met je ogen open, en je ziet het zo wel. Daar is geen onderzoek voor nodig.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

U zult wel denken, :Na mij de zondvloed.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Tijdens een zware griep golf overlijden er ook meer mensen dan aan het COVID.
Het verschil is dat de dood door COVID gruwelijker er aan toe gaat met meer IC opnames.

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Als je kijkt naar het aantal mensen wat overlijdt, zitten sommige landen nog steeds in de eerste golf:
https://ourworldindata.org/coronavirus- ... erSort=asc

Het verloop in grote delen van Europa ziet er heel anders uit, en is tot nu toe redelijk stabiel te noemen:
https://ourworldindata.org/coronavirus- ... erSort=asc

Mondiaal daalt het aantal doden/dag, al 2 maanden op rij:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

NoNo123 schreef:
04 okt 2020 12:42
Als je kijkt naar het aantal mensen wat overlijdt, zitten sommige landen nog steeds in de eerste golf:
https://ourworldindata.org/coronavirus- ... erSort=asc
Handiger is natuurlijk een grafiek, die ipv cumulatieve waarde, het aantal sterfgevallen per week of per dag laat zien. (voor de wiskundigen , dit is de afgeleide)
Op
https://www.ft.com/content/a2901ce8-5eb ... df5b386938
is 2e golf niet terug te zien bij diverse landen , hooguit in de VS

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
03 okt 2020 23:10
Punt 1. Natuurlijk zeggen IC opnames iets. Daar ligt de druk.
Punt 4. Er is volgens haar geen wetenschappelijk bewijs dat een maatregel werkt. Als jij het bewijs wel hebt kun je dat misschien aan haar sturen?
Punt 8 ook in Nederland loopt de werkeloosheid sterk op. Omdat de overheid nu nog helpt valt het in Nederland relatief nog mee. Maar als dit zo doorgaat vallen er grote klappen.
Bij de opnames: Jij hebt verteld over je contacten met het Erasmus. Wij worden door een ander ziekenhuis bij ons herstel gevolgd. Het doel is hetzelfde: meer leren over de ziekte, zodat de behandelmethoden verbeteren. Het heeft o.a. geleid tot mensen zo lang mogelijk op een gewone ziekenhuisafdeling houden, met normaal verkrijgbare medicijnen sommige symptomen tegengaan en pas wanneer hart of longen echt 'stotteren', dan pas naar de IC.

Tja, de roep om wetenschappelijk bewijs. Jaap van Dissel wilde ook keihard, duizend procent waterdicht bewijs over de inzet van mondmaskers. Het is er niet en dat betekent, dat we (de bevolking) nu het live-studie-object zijn om de effecten van allerlei maatregelen te onderzoeken. Teruggrijpen op de ervaringen van de laatste pandemie kan niet, de Spaanse Griep is te lang geleden.

Werkloosheid zal nog verder oplopen. Toch is het zaak om goed te kijken waar de klappen vallen en jezelf erbij af te vragen of het nu direct een gevolg van de maatregelen is of de maatregelen eerder de extra aanleiding zijn, omdat het type bedrijf toch al op zijn retour was, minder vraag naar het product als gevolg van de opkomst van nieuwe oplossingen. Online vergaderen in plaats van reizen en de mensen live zien, als eerste voorbeeld. Zet het online ontmoeten door, dan krijgen alle soorten vervoer met een krimp te maken.
snuffel1 schreef:
04 okt 2020 11:50
...maar doordat het aantal testen is opgevoerd en meer mensen in eerste instantie positief getest worden en blijkt bij een tweede test dat de test negatief is. Ik met alle wijs of domheid maak daar uit op dat het lichaam zelf antistoffen aan maakt want het covid19 virus werd als dodelijk beschouwd en hoe kan het dan dat het virus het lichaam na een week of tien dagen verlaat alsof die nooit aanwezig is geweest.
Bij de meeste mensen verloopt Covid19 mild. Dan is het normaal om al na korte tijd geen virus meer aan te kunnen tonen in een test, helemaal als de tweede test ook een PCR-test is met wattenstaaf door keel en neus. De PCR-tests zijn op zich goed, maar de uitkomst staat of valt met een goede omgang met de wattenstaaf. Heb je op het testmoment zelf weinig slijm, wordt het moeilijker om voldoende materiaal voor de test te verzamelen. Bij een tweede keer testen, na tien dagen, hoort bij een mild verloop het virus ook uit neus en keel te zijn verdwenen, het zit dan dieper in je lichaam.

Ideale volgorde is eerst een test op het virus, dan een test op antistoffen en later een T-cellen-onderzoek.
Nijogeth schreef:
04 okt 2020 01:35
Ik heb vandaag genoten. Een leuke avond in de stamkroeg, gevolgd door een paar uur bij een maat van me. Uiteraard weten we dat we niet met 10 bij elkaar mogen zijn, maar who gives a ****. Dat deden we eerst ook niet.
Moet kunnen, jij hebt het al gehad en als ik mij niet vergis, minstens het halve dorp.
Voor de buitenwereld volgen we ook de regels en iets meer dan dat: wij zijn wat enthousiaster met de mond-neus-bescherming, omdat we geen zin hebben in een volgende infectieziekte via deze route. Privé zijn we juist relaxter met de regels, want een tweede keer besmet raken, vinden wij extreem onwaarschijnlijk.

Alleen was ik de afgelopen week even teleurgesteld. Een vaccin zal wel tegen de Sars-virussen werken, misschien ook bij Mers, maar niet tegen de reguliere verkoudheidsvirussen uit dezelfde groep. Daarvoor zijn de verschillende virussen te verschillend. Jammer.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Was Spaanse griep de laatste pandemie?
Vergeten we dan het Aids Virus in de 80 er jaren?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door omega19 »

Ik geloof echt helemaal niks van de zorgvuldig geregisseerde berichten over de gezondheid van Trump.

Het zou mij persoonlijk niet verbazen als hij de komende weken naar de IC moet, of komt te overlijden.

Of is dit nu complot denken?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, complot tegen wie of wat en waarom?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eerder whisfull thinking, als ik sommige berichten op de social media lees.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door omega19 »

Lady1234 schreef:
04 okt 2020 19:33
Maar ja, complot tegen wie of wat en waarom?
Complot van de amerikaanse regering tegen de amerikaanse burgers om onrust zo vlak voor de verkiezingen te voorkomen

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, eerst was het alleen uit voorzorg, net zoals bij een zekere prime-minister uit Groot-Brittanië. Nu pas blijkt dat mr. President toch aan de zuurstof heeft gelegen, wat eerst ontkent werd. Net zoals de zekere prime-minister ineens op het randje blijkt te hebben gelegen. Echt geloofwaardig is het niet nee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Die man is oersterk! En heeft een legertje ( lijf) artsen tot zijn beschikking.
De verkiezingen gaan gewoon ook door.
Kijk naar Boris in Engeland, draait ook weer volledig mee.
Er zal heus niet over Trumps toestand gelogen worden? Met welk doel?
We moeten niet gaan doorslaan :wink:

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

omega19 schreef:
04 okt 2020 19:48
Lady1234 schreef:
04 okt 2020 19:33
Maar ja, complot tegen wie of wat en waarom?
Complot van de amerikaanse regering tegen de amerikaanse burgers om onrust zo vlak voor de verkiezingen te voorkomen
En wat doet de regering met zijn lijk? Of zetten ze een duplicaat in?

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je moet er toch niet aan denken dat er een kloon rondloopt van die man.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Arme Melania.

Gesloten