LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »


Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kromme gedachte. Alsof de boeken van andere geloven niet vol staan met fictieverhalen, maar een geloof dat daar de draak mee steekt, mag dan geen geloof genoemd worden. Volgens mij is die rechter voorbij gegaan aan wat een geloof inhoudt en dat een geloof ook een reactie op een ander geloof kan zijn, door te zeggen 'wij kunnen dat beter'. Dat is toch ook de grondslag van de stromingen uit het protestantisme?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
07 okt 2020 18:58
Kromme gedachte. Alsof de boeken van andere geloven niet vol staan met fictieverhalen, maar een geloof dat daar de draak mee steekt, mag dan geen geloof genoemd worden.
Dat is niet krom, dat is eenvoudig weg niet niet het criterium/ toetsingskader.
Nijogeth schreef:
07 okt 2020 18:58
Volgens mij is die rechter voorbij gegaan aan wat een geloof inhoudt.....
Juist niet: "Onvoldoende ernst en samenhang; satirische karakter overheerst
Naar het oordeel van de Afdeling bestuursrechtspraak overheerst het satirische element van het pastafarisme zodanig dat deze stroming niet voldoet aan de criteria van "overtuigingskracht, ernst, samenhang en belang". Deze criteria stelt het Europees Hof voor de Rechten van de Mens aan een samenstel van opvattingen, willen die opvattingen als een godsdienst kunnen worden aangemerkt. In het bijzonder ontbreekt het in het pastafarisme aan de vereiste ernst en samenhang. Daarom kan deze stroming naar de huidige stand van zaken niet als godsdienst worden aangemerkt.
"
Nijogeth schreef:
07 okt 2020 18:58
... en dat een geloof ook een reactie op een ander geloof kan zijn, door te zeggen 'wij kunnen dat beter'. Dat is toch ook de grondslag van de stromingen uit het protestantisme?
Nee, zeker niet. De grondslag van dergelijke kerken is de Bijbel. De verschillen in uitleg en toepassing zorgen slechts voor de nuanceverschillen tussen de diverse stromingen.

EDIT: ik realiseer me dat dit hier inmiddels aardig offtopic is ;)

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik begrijp het wel, maar ik ben het er niet mee eens. Het blijft allemaal leuk dat samen, maar uiteindelijk treft dat veel meer mensen dan wanneer je eens wat beter rond kijkt en op de feiten reageert.

Als je ziet hoe hard de economie geraakt wordt, dan ga je toch denken dat de maatregelen ons land harder raken dan het virus zelf. En dan kan minister de Jonge blijven zeggen dat we geen groepen gaan isoleren, maar die man heeft maar 1 ding in zijn kop. Als die ooit minister van economische zaken wordt, kunnen we ons land na 4 jaar een derdewereldland noemen. Zoals al vaker gezegd kun je makkelijk iedereen van 40- vrijheid geven en dan bijvoorbeeld lichte maatregelen voor 40-70 en daarboven wat meer geïsoleerd houden. Dat begint bijvoorbeeld al met de risicogroepen herkenbaar maken in het openbaar (zodat ze opvallen en mensen ook afstand kunnen bewaren) en bij de personen in de risicogroep zelf, die zelf afstand moeten proberen te houden tot de rest.

Maarja, dat wordt hier niet graag gelezen door sommigen, dus ik zal wel weer commentaar krijgen, zonder dat men zegt hoe ze dan graag zelf de economische schade willen beperken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Eigenlijk helemaal niet zo.n gek idee : de kwetsbare ouderen met kwalen een geel hesje omdoen , " houdt svp afstand van mij " 😁

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
07 okt 2020 20:33
(...) Dat begint bijvoorbeeld al met de risicogroepen herkenbaar maken in het openbaar (zodat ze opvallen en mensen ook afstand kunnen bewaren) en bij de personen in de risicogroep zelf, die zelf afstand moeten proberen te houden tot de rest. (...)
Een soort herkenningsteken dat op de kleding genaaid moet worden soms?
Of met een ratel over straat, al roepende "Onrein, onrein!"?

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
07 okt 2020 20:40
Nijogeth schreef:
07 okt 2020 20:33
(...) Dat begint bijvoorbeeld al met de risicogroepen herkenbaar maken in het openbaar (zodat ze opvallen en mensen ook afstand kunnen bewaren) en bij de personen in de risicogroep zelf, die zelf afstand moeten proberen te houden tot de rest. (...)
Een soort herkenningsteken dat op de kleding genaaid moet worden soms?
Of met een ratel over straat, al roepende "Onrein, onrein!"?
Nee, ik heb die grap van dat herkenningsteken op kleding naaien al eens gemaakt en daar kreeg ik een waarschuwing voor, dus ik ga hem niet nog eens maken. Maar inderdaad iets dat zegt 'Ja, ik zit in de risicogroep'.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
07 okt 2020 20:33
Ik begrijp het wel, maar ik ben het er niet mee eens. Het blijft allemaal leuk dat samen, maar uiteindelijk treft dat veel meer mensen dan wanneer je eens wat beter rond kijkt en op de feiten reageert.

Als je ziet hoe hard de economie geraakt wordt, dan ga je toch denken dat de maatregelen ons land harder raken dan het virus zelf. En dan kan minister de Jonge blijven zeggen dat we geen groepen gaan isoleren, maar die man heeft maar 1 ding in zijn kop. Als die ooit minister van economische zaken wordt, kunnen we ons land na 4 jaar een derdewereldland noemen. Zoals al vaker gezegd kun je makkelijk iedereen van 40- vrijheid geven en dan bijvoorbeeld lichte maatregelen voor 40-70 en daarboven wat meer geïsoleerd houden. Dat begint bijvoorbeeld al met de risicogroepen herkenbaar maken in het openbaar (zodat ze opvallen en mensen ook afstand kunnen bewaren) en bij de personen in de risicogroep zelf, die zelf afstand moeten proberen te houden tot de rest.

Maarja, dat wordt hier niet graag gelezen door sommigen, dus ik zal wel weer commentaar krijgen, zonder dat men zegt hoe ze dan graag zelf de economische schade willen beperken.
Geel jasje? Doet mij ergens aan denken.

Groepen onder de 40 meer vrijheid? Prima, maar krijgen ze corona dan ook niet komen “zeuren” over behandelen, ziekenhuisopname enzovoort

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jose

Lees de reactie van Nijogeth.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar waarom niet? Je zou dan juist plek ervoor moeten hebben, omdat er veel minder mensen in de ziekenhuizen komen, dan wanneer we alles door elkaar laten struinen.

Je hebt nu veel meer overlap tussen mensen die geen of bijna geen risico lopen en mensen die in de risicogroep vallen. Die overlap moet je proberen eruit te halen en het aantal mensen in de ziekenhuizen worden een heel stuk minder. Je krijgt het nooit meer voor elkaar dat de jongeren zich allemaal netjes aan de maatregelen gaan houden, daarvoor duurt het al te lang, is er geen goed vooruitzicht en lopen ze te weinig risico. Die maken zich drukker om hun sociale leven en geestelijke gemoedstoestand dan om een 'verkoudheidje' (en dat zeg ik zo, omdat het voor degenen in die groep die er last van krijgen in 95% van de gevallen niet meer is dan dat).

Het is eigenlijk heel simpel, we moeten het allemaal samen doen, maar we zijn niet allemaal hetzelfde en daar moet ook rekening mee worden gehouden. Dan kun je ieders belang een beetje redden en de economie zou daarin een leidende rol moeten hebben, want dat is in ieders belang. De bestrijding van het virus, daar merkt de jeugd persoonlijk namelijk heel weinig van, zij worden er toch niet ziek of amper ziek van (op de enkele uitzondering na).

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth, wat zeurt u eigenlijk nog? U kunt na de kerk naar de kroeg en dan naar huis en feesten.

Zet hem op jongen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
07 okt 2020 21:39
Lady1234 schreef:
07 okt 2020 20:57
@jose

Lees de reactie van Nijogeth.
Uw reacties op Nijogeth begrijp ik niet. Hij provoceert maar daar hoeft u toch niet steeds op te reageren?
Uw reacties op mij begrijp ik niet. Ik reageer op wie ik wil.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Die herkenningstekens zijn er toch al?

Grijze haren = op leeftijd, risicogroep
Maatje meer = risicogroep

Als je dat weet hou je toch gepaste afstand? Als degenen uit de risicogroep tenminste een beetje meewerken, al te vaak zijn het niet meewerkende lijdende onderwerpen.

Over de mondkapjes: vanmorgen snel wat broodjes in de super gehaald, had nog wat mondkapjes bij me, doe je er een op, wordt ik me toch een partij raar aangekeken... Hier in de bollenstreek gaat het echt niet hard met die dingen, met de besmettingen des te meer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
07 okt 2020 21:59
Die herkenningstekens zijn er toch al?

Grijze haren = op leeftijd, risicogroep
Maatje meer = risicogroep

Als je dat weet hou je toch gepaste afstand?
Haha, grijze haren en maatje meer , risicogroep, maar even zo goed zijn er ook grijze bolletjes en met een maatje meer , die helemaal geen kwalen hebben , zelfs nog geen ene pil slikken.
Ik ga morgen bij de Jumbo vragen of zij voor mij zo.n hesje hebben , alleen dat " ik help u graag " zal ik maar even laten😄

Overigens : opvallend veel méér mondkapjes in allerlei winkels en in het straatbeeld.
Steeds méér!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Grappig, zag vandaag mijn broer en schoonzus na weer een lange tijd. Ze vroegen of ik mijn haar geverfd had, omdat het zo donker was. Nog nooit gedaan. Ook geen maatje meer dan 10 jaar geleden.

Dan maar dat gele herkenningsteken van Nijogeth? Voor veel gevallen handig. Lekker onderscheidend.

Niet meewerkende lijdende onderwerpen? Schandalig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien moeten er nu zolangzamerhand vaker gedragswetenschappers aan de tafel komen zitten.
De virologen, microbiologen , artsen etc krijgen het niet voor elkaar om het gedrag te kenteren.
En die influencers kunnen jongeren aanspreken én beïnvloeden.
Famke? 🤭
Het gedrag van de Nederlander moet vwb Corona veranderen.
Zo gaat het niet goed in ieder geval en Rutte blijft maar voorzichtig en verplicht vooralsnog bijna niets.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Famke? Het zou toch treurig zijn als het van zo’n warhoofd en geldwolf zou afhangen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Zeg dat wel, maar ze heeft wel 1 miljoen volgers of zoiets.
Dat betekent dat ze een groot bereik onder jongeren heeft.
Het ( Famke ) is van mij ook niet echt serieus bedoeld , ik wil er alleen mee zeggen dat een " invloedrijke " (🤣 ) influencer mogelijk wél de jongeren kan beïnvloeden om het gedrag aan te passen opdat Corona minder gaat huishouden onder jongeren.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

De leprozenratel lijkt me dan een betere keuze. Onrein zijn de risicolopers niet. Misschien kunnen ze dan beter "boomer, boomer" roepen.

Top Tip: Sinds ik ongeschoren, in mezelf mompelend en met een boodschappentas met lege bierflesjes loop, houdt iedereen zeer ruime afstand!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

🤣😂 ik zal een Middeleeuwse hoepeljapon aantrekken of een Halloween outfit misschien?
Flink wat bruine bonen en uien en knoflook eten helpt ook! 😂
Laatst gewijzigd door moederslink op 07 okt 2020 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten