LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
07 okt 2020 22:56
Top Tip: Sinds ik ongeschoren, in mezelf mompelend en met een boodschappentas met lege bierflesjes loop, houdt iedereen zeer ruime afstand!
En als dat niet helpt: een kuchje doet wonderen :wink:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewoon een week niet douchen. Scheelt nog water en gas ook.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, gewoon het hele jaar door carnaval vieren. Allemaal een masker op met ingebouwd mondkapje.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
07 okt 2020 22:45
Famke? Het zou toch treurig zijn als het van zo’n warhoofd en geldwolf zou afhangen.
Sowieso vind ik het een wat schrale bedoeling, ik bedoel als je kijkt wie ons voor moeten gaan in de revolutie, zie je alleen influencers met gespoten lippen en borsten, een gesjeesde salsadanser die geld inzamelt voor kansloze rechtszaken via een eigen, volledig ontransparante, stichting, en als de accu van de bakfiets niet leeg is, staat er nog wel eens een wollige sojaschroot-antivaxxer huismoeder uit een vinexwijk bij, maar dat is het dan ook wel. :shock:

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jose2501 schreef:
08 okt 2020 10:53
Lady1234 schreef:
07 okt 2020 21:41
Jose2501 schreef:
07 okt 2020 21:39


Uw reacties op Nijogeth begrijp ik niet. Hij provoceert maar daar hoeft u toch niet steeds op te reageren?
Uw reacties op mij begrijp ik niet. Ik reageer op wie ik wil.
Natuurlijk. Maar niet reageren op een provocatie bespaart je zelf ergernis en de ander heeft er geen lol aan.
Als je mijn post leest, weet ik al van tevoren dat er van 1 of 2 bepaalde personen een reactie op gaat komen, wetende dat deze komen van mensen die zelf geen ideeën durven te proberen over hoe het wel moet. Dat zegt in mijn ogen al genoeg, dat is een beetje zoals Geert Wilders die roept dat buitenlanders weg moeten, maar geen idee heeft hoe dat moet gebeuren.

Ik neem ze daarom ook niet echt serieus, als het van mensen komt die zelf verder geen inbreng durven hebben dan de inbreng van anderen afkraken.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nijogeth schreef:
08 okt 2020 10:59
Geert Wilders die roept dat buitenlanders weg moeten,
Buitenlanders? Wanneer heeft hij dat geroepen?

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, niet alle buitenlanders, maar hij heeft het wel over Niet-westerse remigratie gehad. Daarbij zei hij 'hoe meer ..... hoe beter'. Dat is toch een tijd geleden. Verder is ook bekend dat hij wil dat mensen die hier zijn geboren en een dubbel paspoort hebben, het Nederlanderschap kan worden afgepakt, waarna ze worden uitgezet, zodra ze de wet hebben overtreden.

Je hoeft echt geen blinde te zijn om niet tussen de regels door te kunnen lezen. Dat er wat dat betreft een probleem is, daar kan ik in mee, maar dat er een oplossing ligt bij Geert Wilders, dat zie ik niet. Die vent roept maar wat, maar komt nooit met concrete oplossingen. En dat laatste was hetgeen ik bedoelde. Mijn overgeneralisatie was niet hetgeen wat uit mijn reactie gehaald moest worden.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jose

Die bemoeizucht van u wordt wel vervelend bij wie op wie mag reageren bij een serieus onderwerp als corona.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is allemaal offtopic ook nog, dat gehak op elkaar.
Laat het toch eens! :evil:

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Even een gedachte over het gebruik van de APP.

Als je de app installeert en vervolgens een melding krijgt dat je in de buurt van een besmet persoon bent geweest, moet je in zelfquarantaine.
Waarom zou je dit dan willen weten en wat dan als je de app niet hebt en je bent in dezelfde omgeving van deze persoon geweest?
Ik zie geen enkel voordeel bij het gebruiken van de app en kan je alleen problemen geven als je hem gebruikt en niet aan deze regels voldoet..(mijn vooruitziende blik)
Want, hoe kan je in de buurt komen van een "bekende" besmetting? Die kan daar toch niet zijn, want de app weet zelfs dat deze besmet is.
Dus iedereen in zijn buurt, kan melden dat deze persoon toch "ergens is" waar hij niet kan of mag zijn?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
08 okt 2020 12:58
Het is allemaal offtopic ook nog, dat gehak op elkaar.
Laat het toch eens! :evil:
Als ik op Nijogeth wil reageren is het niet aan Jose om te schrijven dat ik dat niet zou mogen doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:00
Even een gedachte over het gebruik van de APP.

Als je de app installeert en vervolgens een melding krijgt dat je in de buurt van een besmet persoon bent geweest, moet je in zelfquarantaine.
Waarom zou je dit dan willen weten en wat dan als je de app niet hebt en je bent in dezelfde omgeving van deze persoon geweest?
Ik zie geen enkel voordeel bij het gebruiken van de app en kan je alleen problemen geven als je hem gebruikt en niet aan deze regels voldoet..(mijn vooruitziende blik)
Want, hoe kan je in de buurt komen van een "bekende" besmetting? Die kan daar toch niet zijn, want de app weet zelfs dat deze besmet is.
Dus iedereen in zijn buurt, kan melden dat deze persoon toch "ergens is" waar hij niet kan of mag zijn?
De app weet niks, die kent alleen anonieme sleutels (zesletterige codes). Wat gebeurd is dat als jij, of iemand anders, na testen besmet blijkt, een GGD medewerker dat resultaat koppelt, aan jouw anonieme, maar wel unieke, sleutel. Die moet jij zelf als gebruiker opzoeken in de app, en doorgeven aan die medewerker. Die kunnen ze niet uitlezen op afstand, en dat doorgeven kan niemand anders doen, je kan dus niet om zeg het systeem te saboteren, jezelf of een ander een "besmet" vinkje geven ofzo.

Het systeem achter de app, zal na die actie van de GGD in de overzichten zien welke andere anonieme sleutels (dus telefoons/personen) langer dan 15m dichtbij zijn geweest, en die sleutels, een bericht sturen. Daarin staat alleen een dag en tijd, en dan kan jij zelf rechercheren hoe en wat, en wat meer opletten op symptomen, etc etc.

Verder staat expliciet in de app-wet, wat iets anders is dan "de" corona wet, dat het gebruik strikt vrijwillig is, en kent deze wet forse straffen voor bedrijven of instanties die het in hun kop halen om het gebruik te verplichten aan medewerkers. De app heeft geen regels ofzo, de GGD weet niet wie van de personen die ze testen, de app wel of niet geïnstalleerd hebben. En dat weet ik redelijk zeker, aangezien ik in een van de originele testregio's woon, de app al sinds het uitkomen gebruik, én een keer getest ben. Op geen enkel moment in dat proces, heeft de GGD medewerker iets gevraagd of geëist over die app. Ze kunnen die ook niet op afstand uitlezen ofzo, het hele systeem is zo anoniem als het te maken is, dit is ook uitvoerig getest door de Autoriteit persoonsgegevens, en onafhankelijke experts, die de beschikking hebben over de open source broncode.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik ga niet wachten op het moment dat het anonieme appje registreert dat ik mij buiten mijn huis begeef en dit in strijd is met de regels.
Want heeft iemand er ooit over nagedacht, dat als je in de nacht, met je anonieme nummertje wel heel lang verblijft op één plek, dagen achter elkaar, dat je daar wel eens zou kunnen wonen?

Nog vreemder, hoe dicht in de buurt is het dat de 15 min tellen (volgens andere info is dat trouwens 5min) en als ik 10 keer langs een persoon in een winkel loop en maar 10 minuten in de winkel was. Dan kan ik niet besmet zijn geraakt?

Wat een kolder.

En ik was in de buurt, dus ik zal dan ook wel besmet zijn?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Ik ga niet wachten op het moment dat het anonieme appje registreert dat ik mij buiten mijn huis begeef en dit in strijd is met de regels.
Dat moment komt gelukkig niet. Je hoeft dus niet bang te zijn.
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Want heeft iemand er ooit over nagedacht, dat als je in de nacht, met je anonieme nummertje wel heel lang verblijft op één plek, dagen achter elkaar, dat je daar wel eens zou kunnen wonen?
En dus?
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Nog vreemder, hoe dicht in de buurt is het dat de 15 min tellen (volgens andere info is dat trouwens 5min) en als ik 10 keer langs een persoon in een winkel loop en maar 10 minuten in de winkel was. Dan kan ik niet besmet zijn geraakt?
Wat is je argument met deze niet-lopende zin?
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Wat een kolder.
Jij zegt het.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
08 okt 2020 14:40
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Ik ga niet wachten op het moment dat het anonieme appje registreert dat ik mij buiten mijn huis begeef en dit in strijd is met de regels.
Dat moment komt gelukkig niet. Je hoeft dus niet bang te zijn.
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Want heeft iemand er ooit over nagedacht, dat als je in de nacht, met je anonieme nummertje wel heel lang verblijft op één plek, dagen achter elkaar, dat je daar wel eens zou kunnen wonen?
En dus?
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Nog vreemder, hoe dicht in de buurt is het dat de 15 min tellen (volgens andere info is dat trouwens 5min) en als ik 10 keer langs een persoon in een winkel loop en maar 10 minuten in de winkel was. Dan kan ik niet besmet zijn geraakt?
Wat is je argument met deze niet-lopende zin?
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Wat een kolder.
Jij zegt het.
>>
Jouw geruststelling is overduidelijk van "nihil" waarde voor mij.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

GGD komt met nieuwe app die coronapatiënten gegevens van contacten laat delen

Binnenkort komt de GGD met een nieuwe app die coronapatiënten in staat stelt om contactgegevens van mensen met wie men in contact is geweest te verzamelen en met de GGD te delen. Zo moet ook deze tweede digitale oplossing, met als werktitel 'Oplossing 2', het bron- en contactonderzoek van de GGD ondersteunen. Dat laat minister De Jonge van Volksgezondheid aan de Tweede Kamer weten.

Volledig artikel https://www.security.nl/posting/673466/ ... laat+delen

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
08 okt 2020 14:49
Jouw geruststelling is overduidelijk van "nihil" waarde voor mij.
Dat snap ik, want hij houdt gelijke tred met de kwaliteit van jouw argumentatie.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

hebra98 schreef:
08 okt 2020 14:49
Moneyman schreef:
08 okt 2020 14:40
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Ik ga niet wachten op het moment dat het anonieme appje registreert dat ik mij buiten mijn huis begeef en dit in strijd is met de regels.
Dat moment komt gelukkig niet. Je hoeft dus niet bang te zijn.
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Want heeft iemand er ooit over nagedacht, dat als je in de nacht, met je anonieme nummertje wel heel lang verblijft op één plek, dagen achter elkaar, dat je daar wel eens zou kunnen wonen?
En dus?
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Nog vreemder, hoe dicht in de buurt is het dat de 15 min tellen (volgens andere info is dat trouwens 5min) en als ik 10 keer langs een persoon in een winkel loop en maar 10 minuten in de winkel was. Dan kan ik niet besmet zijn geraakt?
Wat is je argument met deze niet-lopende zin?
hebra98 schreef:
08 okt 2020 13:26
Wat een kolder.
Jij zegt het.
>>
Jouw geruststelling is overduidelijk van "nihil" waarde voor mij.

Dat is dan evenveel als dat nietszeggende epistel is voor mij.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

#Doeslief

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb zelfs de ingebouwde optie van mijn Iphone IOS14.. "blootstellingsmeldingen" uitgezet.
Ik ren gewoon door de winkel zodat ik NOOIT 15 minuten in de directe omgeving kan zijn geweest.
Dan is besmetting toch niet mogelijk? 8)

En iedereen ontwijken tijdens mijn "steeplechase". :shock: :arrow:

@ZeerPrivé
Het is dus de bedoeling dat je iedereen "aangeeft" die je mogelijk hebt kunnen besmetten?
Moet je dan niet het 6 cijferig nummer van die personen ergens kunnen vinden?
En, als je "aangegeven" bent, moet je dan de app installeren?
Of is het anonieme pas nadat je daadwerkelijk getest bent en wel (of niet) besmettelijk blijkt te zijn?

Het is maar goed dat ik, gezien mijn leeftijd en fysieke gesteldheid weinig last zal hebben van Corona.
Wellicht heb ik het al gehad, maar kan dit niet bewijzen omdat ze die test niet afnemen.

Gesloten