LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Arjen069
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2020 14:47

Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door Arjen069 »

21 september 2019 heb ik een Apple Watch bij bol.com bestelt op 21 aug zat ik tv te kijken en merkte dat het scherm van de Watch los zat
Dus heb ik direct de Watch terug gestuurd naar bol.com
Eerst ontvang ik een mail dat de Watch nog werd geblokkeerd door mijn Apple account waardoor relatie niet mogelijk zou zijn. Iets wat heel vreemd is want voor ik de Watch opstuurde heb ik de Watch leeg gemaakt en teruggezet naar de fabriek instellingen en volledig uit mijn Apple account verwijderd omdat ik niet wil dat andere aan mijn gegevens kunnen komen. Ondanks dat bleef het bedrijf volhouden dat de Watch nog door het account werd geblokkeerd toen ik daarna naar heel veel heen en weer gebel en gemail een screen stuurde dat de Watch uit mijn account was verwijderd kreeg ik bericht de Watch zou een losse conector hebben en daarom zou het buiten de garantie vallen.
Dus ik contact met bol opgenomen krijg ik een mail dat de Watch nog is geblokkeerd door het account maar dat daarna de Watch dan wel niet onder de appelgarantie zou vallen maar dat de reparatie onder de bol.com garantie alsnog gerepareerd zal worden. Dit is mij ook via een telefoon gespek mee gedeeld. De zelfde dag krijg ik echter van de klantenservice nog een mail eigenlijk exact een Copy van de eerste reparatie mail dat de Watch is gecontroleerd door Apple en dat volgens hun de reparatie buiten de garantie valt. Echter zit er een mail bij over de reparatie van dynafix in nuth een bedrijf met vele zeer slechte ervaringen en honderden. Klachten bij de diverse klant pannels en consumenten organisaties zo zou het bedrijf zelf hun garantie voorwaardes bepalen dus ik weer een mail naar bol. Com, waarop de klantenservice mij belt voor uitleg. Dus ik doe mijn verhaal en de klantenservice beweerd bij hoog en laag dat bol.com geen zaken doet met dynafix, waarop ik vraag hoe ze de mail dan kan verklaren.
Dat kon ze niet maar dat zou ze gaan uitzoeken maar ik moest mij geen zorgen maken, de Watch word onder de bol.com garantie gerepareerd.
En anders gewoon vervangen want de Watch is nog geen jaar oud en u heeft gewoon nog garantie bij ons.
Twee dagen later krijg ik een mail van de klantenservice dat ze achter hun reparateur staan en die geeft aan geen garantie. Ik kan me Watch ongeprepareerd terugkrijgen tegen betaling van de onderzoek kosten of afstand doen van de Watch en dan word die kosteloos vernietigd.
Niets geen garantie.
Zo zijn we een maand verder en de ene keer krijg ik te horen nee het is gewoon garantie en de andere zegt van niets te weten. Is maar net wie je bij de klantenservice van bol.com spreekt zo zijn er voor de zelfde reparatie al 14 verschillende cases en komt er geen oplossing want wanneer de ene medewerker mij garantie geeft mailt een andere medewerker mij dat ik geen garantie heb.
En zo gaat de soap maar door en natuurlijk wil ik geen 20 euro betalen voor een horloge wat niet eens gerepareerd is en nog geen 11 maanden oud was toen hij ter reparatie werd ingeleverd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het probleem is dus bekend, een losse connector. Maar wat is de oorzaak daarvan? Dat is namelijk bepalend of het wel of niet onder garantie zou vallen. Als de connector door gebruikersfout is los gegaan, dan is het geheel voor eigen rekening, als de montage slecht is geweest, dan valt het wel onder garantie. De taak aan u is dus om te achterhalen wat de oorzaak is. Pas daarna kan naar de oplossing gekeken worden.

Arjen069
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2020 14:47

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door Arjen069 »

De Watch werkte nog volledig alleen het scherm zat los de lijmlaag van het scherm was los gelaten en om erger
Te voorkomen heb ik de Watch naar bol.com opgestuurd de conector zat dus op het moment van opsturen helemaal niet los want het scherm
Werkte gewoon volledig alleen verschoof het scherm als je naar boven op het scherm veegte ik de Watch in gepakt in de originele verpakking en nu beweren
Hun dat er dus sprake is van een losse conector en wijgeren ze garantie te geven
Terwijl er op het net te lezen staat dat het scherm dus wel vaker los laat en dit een bekend probleem is bij de Apple Watch
En dat wanneer je nog garantie heb de reparatie gewoon onder de consumenten garantie valt zeker in het eerste jaar het scherm werkte gewoon normaal hoe kan de conector dan los zitten en ze spreken zig zelf tegen want bij onderzoek bleek de Watch eerst nog steeds te worden geblokkeerd door de fmi van mijn account conclusie het scherm moet het bij hun ook nog gewoon hebben gedaan
De fmi in mijn account is uitgeschakeld en toen kwamen ze met de dat de conector los zou zitten waardoor het volgens de monteur van Apple geen garantie zou wezen maar de monteur van Apple is geen monteur van Apple maar een medewerker van dynafix in nuth die dit geintje wel vaker blijkt uit te halen om zo
Onder garanties uit te komen en hoge reparatie te kunnen eisen
Hier zijn al honderden klachten van bekend een second opinie heeft geen zin want dan laten ze dat door het zelfde bedrijf uitvoeren en is het dus. Geen second opinie en zo weigeren ze dus garantie op de vraag of de reparateur je wil bellen krijg je dat ze dat hebben gevraagt maar bellen doen ze niet
Het zelfde geld voor de klachten afdeling van bol.com er is gevraagd of ik een leidinggevende te spreken kon krijgen mijn telefoonnummer is achtergelaten en ze zouden terug Bellen ook dat moet nog gebeuren dus je word als klant totaal niet serieus genomen

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

U heeft gelijk dat u geen realistische manier hebt om verhaal te halen, het is gewoon kiezen of kabelen. Er zijn natuurlijk ook zat mensen die schades wel zelf veroorzaakt hebben en dat gewoon glashard ontkennen maar van achter de pc is daar niets van te zeggen. Het is gewoon uw woord tegen hun woord en u trekt, zoals zovelen, dan aan het kortste eind.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kan dit u misschien verder helpen?

https://www.iculture.nl/tips/apple-watch-scherm-los/

Willem12

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door Willem12 »

Aan of op een Apple Watch zit geen connector. Je kunt nergens een stekker of iets dergelijks insteken.
Wel zitten er een Digital Crown (draaiknopje dat je ook in kunt drukken) en een zijknopje dat je in kunt indrukken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door hebra98 »

Willem12 schreef:
11 okt 2020 15:51
Aan of op een Apple Watch zit geen connector. Je kunt nergens een stekker of iets dergelijks insteken.
Wel zitten er een Digital Crown (draaiknopje dat je ook in kunt drukken) en een zijknopje dat je in kunt indrukken.
>>
Aan de binnenkant zit het scherm uiteraard aangesloten met een stekkertje..

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u zou ze eens voor kunnen leggen hoe het dan kan dat u horloge teruggezet heeft naar fabrieksinstellingen als er een connector los zat toen u hem opstuurde????

Dan kunt u namelijk ook niet veel meer met dat ding....

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
11 okt 2020 16:11
Aan de binnenkant zit het scherm uiteraard aangesloten met een stekkertje..
Is "uiteraard" niet een beetje kort door de bocht? Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat de display is aangesloten met een flexibel stripje (flex pcb) dat aan beide zijden (print en scherm) is gesoldeerd. Dat is vaak het geval bij compacte electronica.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het scherm is volgens onderstaande video aangesloten met 3 flat ribbons op 3 connectoren in de watch....

https://www.youtube.com/watch?v=fx0lnQcJUio

Ik denk daarom ook dat de hechting van het dubbelzijdige plakband slecht is en vervangen moet worden.
Niet echt een heel moeilijk verhaal, als je de tape kunt krijgen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aha, leuk filmpje!
Aan TS is verteld dat reparatie buiten de garantie valt omdat er een "losse connector" is gevonden. Maar hoe kan zo'n connector dan losraken door een actie van de gebruiker (anders dan hem te slopen zoals in het filmpje)?
Dat kan dan toch alleen als de oorspronkelijke verbinding niet helemaal goed was? Dan lijkt mij die falende verbinding juist wél een garantiezaak.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen garantie op Apple Watch van 11 maanden bij Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact mijn idee. Als er connectoren in de AW zitten, dan zitten die per definitie buiten bereik van de gebruiker. Het ligt dan voor de hand dat op z'n minst duidelijk gemaakt wordt hoe en waarom die losse connector gebruikersschade zou zijn. Als dat niet verder onderbouwd wordt met bijvoorbeeld externe schade, die zou wijzen op een harde klap of iets dergelijks, wijst een intern issue eerder op een product(ie)fout dan op gebruikersschade.

Gesloten