LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Je kunt filteren op kwaliteit, maar dat slaat alleen op "comfort", dwz geïsoleerde deuren.
Bij filteren op prijs is er geen indeling in prijs-of kwaliteitklassen.

Hoe dan ook, voor elk type zijn ook de duurste deuren gewoon leverbaar bij de Praxis. Dat kan iedereen in een paar klikken vaststellen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door omega19 »

Misschien heb ik iets gemist, wat de reageerders wel weten, gezien de stellige reacties.

Wat is er nu precies niet goed aan deze deur??

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
08 okt 2020 07:07
Misschien heb ik iets gemist, wat de reageerders wel weten, gezien de stellige reacties. Wat is er nu precies niet goed aan deze deur??
Ik heb, met jouw reactie in m'n achterhoofd, nog eens door het topic gelezen. Welke reacties zijn er nu precies zo stellig dat ze dit statement logisch maken? Of uberhaupt je reactie - want de vraag die jij vervolgens stelt, is in de allereerste post ook al gesteld.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door JozJan »

Ik heb het idee dat je de ondertoon in het bericht van Omega mist MM.

De stellige reacties gaan over het al dan niet bestaan van 3 kwaliteitsklassen bij Cando en de verkrijgbaarheid daarvan bij (bv) Praxis.

Wat er mis is met de deur heeft Omega vast ook wel gelezen.

Of ik zit er helemaal naast natuurlijk

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
08 okt 2020 08:59
Wat er mis is met de deur heeft Omega vast ook wel gelezen. Of ik zit er helemaal naast natuurlijk
Dat denk ik, want wat er mis is met de deur staat uberhaupt niet in het topic :wink:

Ik lees de twee zinnen van omega uiteraard in onderling verband, en dan is de vraagstelling niet logisch en in ieder geval niet duidelijk.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door JozJan »

Wat ik lees:
'Iedereen weet weer eens beter welke kwaliteit deuren Cando levert en waar je die kunt kopen. Maar die discussie gaat niet over de vraag van TS'

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
08 okt 2020 09:01
JozJan schreef:
08 okt 2020 08:59
Wat er mis is met de deur heeft Omega vast ook wel gelezen. Of ik zit er helemaal naast natuurlijk
Dat denk ik, want wat er mis is met de deur staat uberhaupt niet in het topic :wink:

Ik lees de twee zinnen van omega uiteraard in onderling verband, en dan is de vraagstelling niet logisch en in ieder geval niet duidelijk.


Ik heb dat al een paar keer eerder geschreven. Als er geen aanknopinspunten zijn om te reageren, reageer dan niet of vraag TS om verduidelijking.

Nu zijn er 2 pagina's vol geschreven met zaken die er helemaal niet toe doen. Het type deur is onderzocht , de producttypes inclusief de categorie schuurdeuren, de kwaliteitsklasses zijn bepaald of op zijn minst gesuggereeerd, en niemand weet wat er mis is met de deur van TS.

We kunnen wel speculeren (soms hier ook contextueel lezen genoemd), maar dat brengt allemaal niks.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
08 okt 2020 09:07
Wat ik lees: 'Iedereen weet weer eens beter welke kwaliteit deuren Cando levert en waar je die kunt kopen. Maar die discussie gaat niet over de vraag van TS'
Zo kan je 'm inderdaad ook uitleggen. Hetgeen gelijk bevestigt dat het helpt om gewoon concreet te zijn in de reacties in plaats van multi-interpretabele statements te maken.
omega19 schreef:
08 okt 2020 09:10
We kunnen wel speculeren (soms hier ook contextueel lezen genoemd), maar dat brengt allemaal niks.
Het brengt in ieder geval meer dan een metadiscussie over de discussie.

De vraag welke type deuren er zijn en waar die geschikt voor zijn hangt natuurlijk nauw samen met de stelling van TS dat Karwei beroerde Cando-deuren levert en dat je beter geen Cando kunt kopen. Dat het los daarvan nuttig is om meer te weten over de exacte klachten is logisch, daarom is die vraag direct al gesteld.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Hier wordt inderdaad heel veel noodzakelijke informatie weggelaten.

Allereerst is MDF gewoon een aanduiding voor een heel breed scala van geperst plaatmateriaal waarvan de kwaliteit van heel laagwaardig (veredeld karton) tot prima geschikt voor buitengebruik gaat (MDF Exterieur is te herkennen aan een donkerbruine kern en gaat mits correct behandeld veel langer mee dan een aantal echte houtsoorten).

Gezien de titel van deze tekst kan op zijn minst gesteld worden dat TS in ieder geval niet weet wat er nou precies als basismateriaal is toegepast.

Vervolgens zou het wel handig zijn om te weten wat precies de klachten zijn, alhoewel de juiste MDF plaat (zou overigens ook niet mijn voorkeur voor een veelgebruikte voordeur zijn) prima geschikt is voor buitengebruik stelt het wel behoorlijke eisen aan de voorbehandeling (vaak worden dit soort deuren al geprimerd aangeleverd). Type Kit en te gebruiken aflak maken het verschil tussen een hoop ellende en een product dat een behoorlijke tijd meegaat (maar dat geldt ook voor de duurdere niet afgewerkte deuren) .

Anyway mag verwachten dat de hele deur (mits goed/correct behandeld) een redelijke tijd meegaat. Met Candoor heeft hij in principe niet en hij zal het met de verkoper af moeten handelen (waarbij de bewijslast - hoe oud is de deur?- wel bij hem ligt en die zal lastig zijn wellicht is er een geschillencommissie)

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
08 okt 2020 09:14
omega19 schreef:
08 okt 2020 09:10
We kunnen wel speculeren (soms hier ook contextueel lezen genoemd), maar dat brengt allemaal niks.
Het brengt in ieder geval meer dan een metadiscussie over de discussie.
meer niks dan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
07 okt 2020 21:50
Zoals je overduidelijk kunt zien, heb ik dat gedaan.
Merkwaardig. Heb je de configurator gebruikt?

Drie keer een voordeur met in de bovenste helft 2x glas:
ML660 met satijn block glas: Massief hardhout; grijs gegrond + Panelen van watervast exterieur-MDF + Inclusief weldorpel Arnhem + Slotgat, brievensleuf, driepuntssluiting en tochtvaldorpel mogelijk + Levertijd circa 2 weken
ML855/865 met ISO mat block glas: Isolerende hardhouten multiplex plaat met 2 aluminium tussenlagen + Grijs gegrond + Isolatieglas los meegeleverd + Inclusief weldorpel + Slotgat, brievensleuf, driepuntssluiting en tochtvaldorpel mogelijk + Levertijd circa 2 weken
De verschillen gaan nog verder, kun je het beste in showopstelling zien. Het topsegment is maatwerk, alleen op bestelling.

Dan is er nog een site als Alles over MDF
njmburger schreef:
06 okt 2020 21:51
Waardeloze Cando hardhouten buitendeur met mdf panelen verkocht door Praxis in Monster.
Klacht ingediend bij Praxis en kreeg de melding dat ik deze niet goed heb behandeld. Ik heb de buitendeur goed gekit bij de panelen volgens de voorschriften van Cando. 2 x in de grondverf gezet en afgelakt met Sikkens buitenverf. Volgens de bedrijfsleider kan je voor 563 euro geen goede kwaliteit verwachten. Terwijl ze hem aanbieden voor een hardhouten buitendeur.
Iedereen die dit leest. Koop geen producten van Cando die geen service bied en naar garantie kan je fluiten.
Mij zal je nooit meer zien als klant bij de Praxis. :evil:
Panelen kitten? Grondverf? Wat is er mis gegaan?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
08 okt 2020 23:43
Moneyman schreef:
07 okt 2020 21:50
Zoals je overduidelijk kunt zien, heb ik dat gedaan.
Merkwaardig. Heb je de configurator gebruikt?

Drie keer een voordeur met in de bovenste helft 2x glas:
ML660 met satijn block glas: Massief hardhout; grijs gegrond + Panelen van watervast exterieur-MDF + Inclusief weldorpel Arnhem + Slotgat, brievensleuf, driepuntssluiting en tochtvaldorpel mogelijk + Levertijd circa 2 weken
ML855/865 met ISO mat block glas: Isolerende hardhouten multiplex plaat met 2 aluminium tussenlagen + Grijs gegrond + Isolatieglas los meegeleverd + Inclusief weldorpel + Slotgat, brievensleuf, driepuntssluiting en tochtvaldorpel mogelijk + Levertijd circa 2 weken
De verschillen gaan nog verder, kun je het beste in showopstelling zien. Het topsegment is maatwerk, alleen op bestelling.

Dan is er nog een site als Alles over MDF
Zeer wetenswaardig. Maar ik herhaal mezelf maar even, voordat de doelpalen weer teveel verplaatst worden:
Moneyman schreef:
07 okt 2020 21:07
En hoe rolt daar onderstaande conclusie uit?
Jablan schreef:
07 okt 2020 19:50
Cando hanteert 3 kwaliteitsklassen. Bouwmarkten als Praxis, Karwei, Gamma hebben vooral de basiskwaliteit in het assortiment. Speciaalzaken bieden de midden- en topkwaliteit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door berndv »

Jablan schreef:
08 okt 2020 23:43
Panelen kitten? Grondverf? Wat is er mis gegaan?
De instructie van cando:

https://www.cando.eu/application/files/ ... ren_LR.pdf
Geen idee of ts afgeweken is van het voorschrift van cando. Die adviseren minstens 3 tot 4 lagen verf. En afkitten panelen en beglazing tussen de voorlaatste en laatste laag. Ook geven ze nog aan dat het lakken dient te gebeuren met een terpentine-gedragen verf óf een goedgekeurde watergedragen verf. Welke goedgekeurd heb ik zo niet kunnen vinden, maar zal wellicht te achterhalen zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
09 okt 2020 08:55
En hoe rolt daar onderstaande conclusie uit?
Jablan schreef:
07 okt 2020 19:50
Cando hanteert 3 kwaliteitsklassen. Bouwmarkten als Praxis, Karwei, Gamma hebben vooral de basiskwaliteit in het assortiment. Speciaalzaken bieden de midden- en topkwaliteit.
Die kwaliteitsklassen heb ik aangegeven. Bij Praxis-Karwei-Gamma geldt voor het hele assortiment, dat het op 'consumentenkwaliteit' is. Nijogeth heeft de rest al aangegeven: wil je iets beters, dan moet je naar de groot-/vakhandel. Bij Cando zie je nog een ander verschil: Praxis biedt de deuren als 'bouwpakket' aan: elk onderdeel is een apart artikel (deur, glas, toebehoren) met een eigen prijs. Bestel je via de vak-/groothandel, dan is het altijd een complete deur met alles erop en eraan.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan, ook de duurste Cando deuren zijn gewoon via de bouwmarkt leverbaar. En die drie kwaliteitsklassen zijn niet terug te vinden op de website van Cando. Cando levert diverse buitendeuren in diverse modellen met diverse extra's, maar van een herkenbare indeling in drie kwaliteitsklassen is geen sprake.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar bij de vakhandel zal je ook moeten zeggen welke scharnieren je wilt hebben, welk glas, welke knop of brievenbus.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
12 okt 2020 11:50
En die drie kwaliteitsklassen zijn niet terug te vinden op de website van Cando.
Merkwaardig, dat zowel zoon als vakman binnen 2 minuten de kwaliteitsverschillen gevonden hadden, toen we op het punt zaten 'welke deuren willen we'. Overigens komen de nieuwe deuren niet bij dit bedrijf vandaan, want bij ons is alles echt maatwerk :wink:

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
12 okt 2020 13:10
Erthanax schreef:
12 okt 2020 11:50
En die drie kwaliteitsklassen zijn niet terug te vinden op de website van Cando.
Merkwaardig, dat zowel zoon als vakman binnen 2 minuten de kwaliteitsverschillen gevonden hadden, toen we op het punt zaten 'welke deuren willen we'. Overigens komen de nieuwe deuren niet bij dit bedrijf vandaan, want bij ons is alles echt maatwerk :wink:
Als het hen binnen 2 minuten lukt, waarom lukt het jou dan zelfs in 5 dagen niet om je onderstaande stelling aan te tonen?

Of was je slechts weer de discussie bij het bestreden standpunt weg aan 't draaien?
Jablan schreef:
07 okt 2020 19:50
Cando hanteert 3 kwaliteitsklassen. Bouwmarkten als Praxis, Karwei, Gamma hebben vooral de basiskwaliteit in het assortiment. Speciaalzaken bieden de midden- en topkwaliteit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
12 okt 2020 13:34
Als het hen binnen 2 minuten lukt, waarom lukt het jou dan zelfs in 5 dagen niet om je onderstaande stelling aan te tonen?
Omdat ik de afgelopen dagen andere dingen te doen had?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Cando waardeloze buitendeur met mdf-panelen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Jablan schreef:
12 okt 2020 13:10
Erthanax schreef:
12 okt 2020 11:50
En die drie kwaliteitsklassen zijn niet terug te vinden op de website van Cando.
Merkwaardig, dat zowel zoon als vakman binnen 2 minuten de kwaliteitsverschillen gevonden hadden, toen we op het punt zaten 'welke deuren willen we'. Overigens komen de nieuwe deuren niet bij dit bedrijf vandaan, want bij ons is alles echt maatwerk :wink:

Wat noem jij maatwerk ?

Gesloten