Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik ben amateur belastingontduiker volgens vele Nederlanders... Ex landgenoten!

Maar wel ervaring in aanbrengen extra pontons onder scheve woonboten, dat is snorkel werk, geen echt duik werk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door berndv »

Ik heb mij grotendeels buiten deze discussie gehouden, maar hier wil ik toch even op reageren
Jablan schreef:
13 okt 2020 20:13
omdat ik ervan uitga dat hier volwassen mensen met een normaal functionerend verstand aanwezig zijn, die in staat zijn om zelf op onderzoek uit te gaan
Dit is zo'n dooddoener. Ik kom het op verschillende social media vaak tegen van vooral complotdenkers. Die planten vaak hun ongezouten expertise, die nergens op gebaseerd is, met als enige onderbouwing, zoek maar op google.

Dat is niet onderbouwen. Onderbouwen doe je met argumenten. Onderbouwen doe je niet door anderen maar naar de argumenten voor je stelling te laten zoeken. Daarnaast is het ook nog eens tegen de forumregels. Een stelling dient onderbouwd te worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Jablan schreef: ↑
13 okt 2020 20:13


omdat ik ervan uitga dat hier volwassen mensen met een normaal functionerend verstand aanwezig zijn, die in staat zijn om zelf op onderzoek uit te gaan

Elke Nederlander en ook die hier niet geboren is mag hier hulp en advies vragen.
Naast VWO en Universitair opgeleide is ook elke niet afgemaakte VMBOer van harte welkom.

Verder is de grens tussen beginnende vergeetachtigheid tot Dementie moeilijk een grens te stellen.

Verder nog generatie verschillen, van ouderen uit de 60er jaren die Topless normaal vonden tot Pubers die wegens hun smartphone niets meer willen tonen...

Verder nog vele slecht lezende consumenten, die denken bij Garantie op draaiende delen.....
Dan is motor ruitenwisser gedekt maar heen en weer gaande wis armpje juist niet!

Net als een handelaar die onder Bovag Voorwaarden garantie gaf, en laat daar nu een prijsgrens van €4500,- in staan dus 0,0% garantie roept hij na afloop omdat alle er ruim onder zaten!
Dan kunnen onze Radar huis juristen roepen, garantie = garantie maar Bovag voorwaarden, dat vergeten ze dan!

En normaal denkende? Ik vind mezelf normaal, weet al jarenlang niet beter, en ik mag alles op een andere manier benaderen!
Zo mag je een Politie agent pesten door bij 50km/h maar 30 te gaan rijden... maximale is geen verplichte te halen snelheid!
Ik bepaald zelf mijn snelheid en brandstof verbruik en geniet van bollenvelden in voorjaar!

Zo schreef een wijkagent ook je mag maar 2 glaasjes alcohol houdende drinken, maar één glaasje met schroefdop dan?

Dus wat is het nieuwe Normaal?
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 15 okt 2020 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beter laten gaan. 😁

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na 1 maand Radar Vakantie zoveel dubieuze zooi langs zien komen, ik ben niet onmisbaar!

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd schreef:
15 okt 2020 12:08
Na 1 maand Radar Vakantie zoveel dubieuze zooi langs zien komen, ik ben niet onmisbaar!
Mwah, over dat laatste zijn de meningen verdeeld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door berndv »

Komkommertijd schreef:
15 okt 2020 12:08
ik ben niet onmisbaar!
Ik denk dat er niemand hier op dit forum is die dat zal ontkennen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik hier alle dubieuze zooi van 10 september tot 8 oktober zou plaatsen, is dat vele uren/dagen werk en forum vervuiling!

Ervaren mensen die op de Man spelen en elkaar roet vegen geven... perse gelijk willen hebben of half citeren en zo dingen uit zijn
verband halen?

Als ik vraag om geen onzin in Feedback te geven en zie wat ze daar op plaatsten!
Pure Feedback is voor Moderators en een discussie hoeft daar niet.
Een 2e huiskamer en de goed bedoelde Feedback functie verliest zijn nut en word nauwelijks serieus gelezen omdat er wel eens iets tussen kan staan!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hap.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

berndv schreef:
15 okt 2020 11:04
Dit is zo'n dooddoener. Ik kom het op verschillende social media vaak tegen van vooral complotdenkers.
Complotdenkers komen juist met vage bronnen en ... trekken alles en iedereen in twijfel.
In het geval van de ontslagen was het de slotregel van een persoonlijk voorbeeld, die uit de context is getrokken.
Bij de deuren is het een algemene observatie, alleen Nijogeth heeft veldonderzoek gedaan.
Het meest storende is het weigeren om andere vragen te beantwoorden. Zonder antwoorden kom je niet verder bij mij en juist het herhaaldelijk weigeren roept eerder de gedachte op, dat de ander helemaal niet geïnteresseerd is in een antwoord met bewijs, argumenten, onderbouwing, alleen in de eigen mening.

Dit vind ik overigens ook niet kunnen:
Barbara7 schreef:
14 okt 2020 17:29
Misschien eerder door mijn achternaam. Die niet bepaald Nederlands is
kuklos schreef:
14 okt 2020 18:43
Ah, probleem opgelost. Het zijn racisten. :roll:
Brahms schreef:
14 okt 2020 19:57
Daar gaan we helaas weer, de discriminatiekaart wordt weer eens getrokken..........
Dit is een voorbeeld van direct inkleuren, direct oordelen en ook dit type reacties zorgt ervoor, dat mensen hier niet terugkomen met een ander probleem. De eerste ondersteund door Komkommertijd, Brahms, PietertjeTwee, Dorfje en juliomariner; de tweede door juliomariner en PietertjeTwee.
Barbara zal de ervaring hebben, dat haar achternaam vragen oproept. De anderen kunnen zich er niets bij voorstellen. Dit soort reacties laat ook zien hoe ver iedereen uit elkaar leeft. Waarom heeft niemand gereageerd met 'waarom denk je dat je achternaam een rol speelt?'

breien schreef:
15 okt 2020 19:51
Mijn hele dagindeling is weer door de war gegooid door Mark. Ik nam iedere ochtend twee bekertjes koffie met een koekje bij de foodcorner van de gele supermarkt. Dat kan nu niet meer. Ik mis vooral mijn koekje, het enige lekkers dat ik per dag at.
Jammer. Gaan je kerkdiensten nu wel door of moet je die de komende tijd missen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@breien

En waarom kan dat dan niet meer?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Brahms »

Jablan schreef:
15 okt 2020 20:02
Barbara zal de ervaring hebben, dat haar achternaam vragen oproept. De anderen kunnen zich er niets bij voorstellen. Dit soort reacties laat ook zien hoe ver iedereen uit elkaar leeft.
Dus serieus, door haar buitenlandse achternaam staat het bedrijf wel voor de deur, maar belt niet aan en loopt omzet mis ? Hoe wereldvreemd wil je het hebben Jablan ?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
15 okt 2020 20:02
Zonder antwoorden kom je niet verder bij mij...
Mét antwoorden helaas evenmin - want dan weiger jij te antwoorden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor de rechtbank is het beste antwoord vaak; Ik beroep me op zwijgen.....

Maar een rechter werd gek van mijn, Uh, ja uh... weet het niet meer,
ik weet geen grens tussen beginnen dingen te vergeten en dementie,
ik zocht die grens maar kan niet nergens vinden.
Jablan lijkt hier ook wel eens die kant op te gaan....

Zo werd ik laatst aangehouden in de auto....
Meneer U reed te hard.
O, maar nu niet meer, ik sta nu stil...
nee, te hard.....
nee te langzaam, U had voldoende tijd om mijn aan te houden... als ik sneller was geweest had je te laat geweest.
Hij riep dat je maar 50 km mag op dit stuk!
Maar zou U dan niet even dat bordje met 80 erop weg willen halen, want zo word alles geseponeerd!

Toch leuk als de gemeente borden aanpast en de plaatselijke Politie niets vertelde!
Wie is hier nu gek, ik of de Politie?

En ik kom dit soort ongeloofwaardige dingen wel vaker tegen... vroeger kon ik die naar Hoe Bestaat Het sturen en zo...

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
15 okt 2020 20:33
Jablan schreef:
15 okt 2020 20:02
Zonder antwoorden kom je niet verder bij mij...
Mét antwoorden helaas evenmin - want dan weiger jij te antwoorden.
Even kijken of ik dit snap
Vragen hebben een antwoord nodig.
Antwoorden hebben geen antwoord meer nodig want ze zijn het zelf al.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn antwoorden roepen vaak juist extra vragen op!

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Komkommertijd schreef:
15 okt 2020 20:54
Mijn antwoorden roepen vaak juist extra vragen op!
>>
Hoe bedoel je?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
15 okt 2020 20:53
Even kijken of ik dit snap
Vragen hebben een antwoord nodig.
Antwoorden hebben geen antwoord meer nodig want ze zijn het zelf al.
Ik help je wel even, want blijkbaar is het lastig te bedenken dat antwoorden op een forum vaak ook een vraag in zich hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zoek nog een geboren Rotterdammer die mijn kan vertellen of ik een dakterras mag maken op ex winkel pand met bovenwoningen....
Er is daar ruimte voor Pa & Neel en dat 120x en ook nog 30 meters dakterras met uitzicht voor alle bewoners op de Hef en € Mast!
Hoe streng is de gemeente met handhaven daar?

Ja, ik kon dat ooit niet verkopen en dan maar verhuren.... ben dus tevens Huisjesmelker van oude zooi die nu minder slecht is gemaakt.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wij zitten thuis dus altijd te vechten met de kaasschaaf. We hebben eigenlijk 1 kaasschaaf die het goed doet en 3 die mijn moeder mee heeft gebracht nadat we klaagden over de andere die ze mee had gebracht (de kaas brokkelt af en zo). Nu ben ik dus zo slim geweest het merk van die ene goede kaasschaaf op te zoeken en een vergelijkbare te bestellen. En daar hebben we jaren mee zitten kloten, waarom heeft niemand bij ons dat eerder bedacht?

Plaats reactie