Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Je kunt ook bij AliEx kijken. Dan hoef je niet naar een dropshipper. Wel even geduld hebben, natuurlijk. :roll:

https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... kaasschaaf

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je het niet kunnen kiezen van de juiste rode wijn als consumentenprobleem inkleedt, kan je er prima een topic over openen :wink:

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Lowieze schreef:
16 okt 2020 08:26
@mh73 Weet je zeker dat de school dit zo gaat berekenen, of is het alleen maar van horen zeggen?
Als de school dit zelf bekend heeft gemaakt, zou ik hierover zo snel mogelijk even contact opnemen (eventueel met haar mentor) en uitleggen wat je dwars zit.
Nee, daarom wacht ik even af. Het is tijdens de les zo gezegd, mijn dochter heeft daar nog een extra vraag over gesteld in de klas voor de zekerheid. Best kans dat er een stagiair voor de klas staat die dat soort zaken niet precies weet.
De info over het bijspijkertraject ontvingen wij als ouders ook pas toen ze al twee van die verplichte extra lessen had gehad. Communicatie is niet het sterkste punt van school.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
16 okt 2020 10:06
Voor wie geinteresseerd is: Côtes Catalanes Hornhead (2017) is momenteel mijn 'huiswijn' voor als er gasten komen. Dan weet ik dat ik altijd goed zit.
Ziet er prima uit.

Ik ben wel (voor de alledaagse slobberwijntjes) gecharmeerd van wijnhuis Arrogant Frog van wijnmaker Paul Mas. Prima prijzen, vaak per doos in de aanbieding bij de grote bekende slijter. Net weer een doosje van de Cabernet Sauvignon aangeschaft; prima algemene wegdrinker bij het eten of een borrelwijntje.

Ach... zoveel smaken, nog zoveel te proberen :D

En dat in een jaar waarin mijn handen meer alcohol krijgen dan mijn lever :lol: :lol:

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Ik heb gewoon te weinig drinkmomenten.

Dat kan i.d.d een serieus probleem zijn.
Ik doe het voor dagelijks gebruik nu even met een uit Spanje afkomstige Merlot,best lekker bij de warme hap.
En wat betreft kaas;liefst hele oude,en dan heb je geen schaaf nodig.
Gewoon een stuk afhakken of op de tegels van de keukenvloer laten vallen,heb je gelijk hapklare brokken :lol:
[/quote]

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat betreft de kaasschaaf, dat was er eentje van Fiskars, dus heb ik er weer eentje daarvan besteld. Een kaaswinkeltje hebben we bij ons al een aantal jaar niet meer en juist met die kaasschaven van de supermarkt en Blokker ging het niet goed.

Wat betreft rode wijn, blehh. Nee, dat vind ik echt niet te zuipen. Witte wijn overigens ook niet. Als ik met mijn beste maat een rustig avondje wil relaxen en een goed gesprek hebben, dan is dat meestal met een fles whisky of gewoon met flessen bier. Overigens gaan bepaalde soorten wodka er ook heel goed in bij mij en zelfs van een glaasje absint kan ik genieten. Die laatste is wel echt een specifiek merk, want er zit echt heel veel bocht tussen.

Overigens als ik gewoon een goedkope fles whisky wil hebben om makkelijk weg te drinken, dan heb ik altijd een paar flessen Glenfiddich 12 staan. Af en toe doen we dan wat duurders. Mijn favoriete wodka is overigens wel gemaakt van druiven, dat is Ciroc. Zeker met een smaakje erbij (hebben flessen met verschillende smaken) en uit de koelkast heel makkelijk weg te drinken, zodat je vergeet dat je wodka drinkt.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 okt 2020 10:35
Als ik met mijn beste maat een rustig avondje wil relaxen en een goed gesprek hebben, dan is dat meestal met een fles whisky of gewoon met flessen bier.
Eens!! Meestal starten met een paar speciaalbiertjes, van licht naar zwaarder, en dan hetzelfde met diverse whisky's. Uiteraard begeleid door hapjes. Dat zijn de betere avonden :wink:
Nijogeth schreef:
16 okt 2020 10:35
...en uit de koelkast heel makkelijk weg te drinken, zodat je vergeet dat je wodka drinkt.
... maar daar wordt je de volgende ochtend genadeloos aan herinnerd :D

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
16 okt 2020 10:35
Wat betreft de kaasschaaf, dat was er eentje van Fiskars, dus heb ik er weer eentje daarvan besteld. Een kaaswinkeltje hebben we bij ons al een aantal jaar niet meer en juist met die kaasschaven van de supermarkt en Blokker ging het niet goed.
.....
>>
Fiskars is een heel goed merk. Die verkopen ook scharen en die zijn echt perfect.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ken Fiskars met name van hun mooie kloofbijlen. Maar om daar nou oude kaas mee te snijden... :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig Moneyman, ben ik gezegend met een gouden lever en heb ik in mijn leven maar 1x een kater gehad. Op mijn 17e op vakantie in Griekenland. Sindsdien drink ik bij voorkeur geen Amstel meer (al denk ik niet dat het daar aan ligt, maar ja, bijgeloof is een dingetje).

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

mh73 schreef:
16 okt 2020 09:45
Nee, daarom wacht ik even af. Het is tijdens de les zo gezegd, mijn dochter heeft daar nog een extra vraag over gesteld in de klas voor de zekerheid. Best kans dat er een stagiair voor de klas staat die dat soort zaken niet precies weet.
De info over het bijspijkertraject ontvingen wij als ouders ook pas toen ze al twee van die verplichte extra lessen had gehad. Communicatie is niet het sterkste punt van school.
Ik zou het niet afwachten, maar gewoon even contact opnemen met de mentor of de (vaste) wiskundedocent. Hoe eerder dit misverstand uit de wereld is, hoe beter. Anders blijven jullie toch met een knagende stressfactor zitten.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met afstand de beste rode wijn die ik in huis heb gehad was Châteauneuf-du-Pape, Domaine de Beaurenard 2011. Afgelopen weekeinde helaas net de laatste fles uitgewrongen. Nu moet/mag ik weer verder met de Côtes du Rhône Villages uit Vinsobres; ook geen straf trouwens en een stuk betaalbaarder.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

fonsflons schreef:
16 okt 2020 10:43
(...)

Volgens mijn vrouw ben ik overigens in de midlife-crisis beland.
(...)
Ik wilde het niet zeggen, maar dat schoot ook al door mijn hoofd :lol:

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och, zolang het bij oude autootjes blijft, is het niet erg.😀

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door berndv »

Komkommer is nu dan toch echt kwamkwammer geworden :cry:

Rust in vrede

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oude autootjes, drank en jonge vrouwen is het toch? Goeie oude muziek, daar was ie al veel mee bezig.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Komkommertijd heeft ook wel in een paar dagen weer meer onzin de wereld ingebracht dan menig Amerikaans president heeft gedaan. Dus begrijpelijk is het wel.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

berndv schreef:
16 okt 2020 12:09
Komkommer is nu dan toch echt kwamkwammer geworden :cry:

Rust in vrede
Hoe komt u aan deze wijsheid. Zie het nergens staan.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zag het inderdaad, ik volg normaal gesproken heb corona topic niet

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Volgens mij heeft hij uitermate zijn best gedaan om de grens op te zoeken en over te gaan.
En om in F1 termen te spreken, dit keer ging hij te hard in de bandenstapel.

Plaats reactie