Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
16 okt 2020 08:23
moederslink schreef:
15 okt 2020 23:13
Het valt mij op dat Jablan wel erg onder vuur ligt en door een aantal forummers steeds aangepakt wordt. Of je negeert hem of houdt hier mee op. Dit is zo op de man spelen en ik vind het langzamerhand behoorlijk kwalijk en stuitend.
Sorry ML, maar dit is gewoon niet waar. In de discussie met Jablan wordt vooral juist op de inhoud gespeeld - zij het dat die inhoud steeds vakkundig ontweken wordt en dat de discussie dan juist door Jablan teruggedraaid wordt op de (kwalificaties en/of kennis van) de persoon.

Ik snap best dat je het vervelend vindt, maar deze weergave is gewoon feitelijk en voor iedereen controleerbaar onjuist.
Wanneer iets onjuist wordt geponeerd is het uiteraard prima dat dat wordt weerlegd.
Waar ik mij vooral aan stoor is dat dat niet door een of twee wordt gedaan , maar er gelijk meerdere " aan meedoen" .
Dan stel ik mij een schoolplein voor waar 1 jongetje een duw van een ander krijgt en dan komen er gelijk 4 -5 andere jongetjes bij die ook zo nodig een duw moeten geven.
Dan gaat het gepeste jongetje misschien huilen of geeft een grote b** en dan komen er nog meer ' pesters ' bij , ( net als in het ' echte ' leven ) . Ik vind dat kwalijk en schadelijk.

NB : ik realiseer mij dat het woord " pesten " in deze niet correct is.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
16 okt 2020 12:37
Wanneer iets onjuist wordt geponeerd is het uiteraard prima dat dat wordt weerlegd.
Waar ik mij vooral aan stoor is dat dat niet door een of twee wordt gedaan , maar er gelijk meerdere " aan meedoen" .
Hoeveel mensen mogen dan maximaal iets zeggen? En omdat een ander al iets gezegd zou ik bijvoorbeeld niks meer mogen zeggen?
Soms ben ik het met Moneyman eens, vaak ook niet. In deze ben ik het volledig met hem eens. Het was een discussie op inhoud. Maar dat mag blijkbaar ook al niet meer.
moederslink schreef:
16 okt 2020 12:37
Dan stel ik mij een schoolplein voor waar 1 jongetje een duw van een ander krijgt en dan komen er gelijk 4 -5 andere jongetjes bij die ook zo nodig een duw moeten geven.
Dan gaat het gepeste jongetje misschien huilen of geeft een grote b** en dan komen er nog meer ' pesters ' bij , ( net als in het ' echte ' leven ) . Ik vind dat kwalijk en schadelijk.

NB : ik realiseer mij dat het woord " pesten " in deze niet correct is.
Ik stel me meer een soort Sheldon voor. Stronteigenwijs,, nooit eens het ongelijk toegeven en roepen dat anderen dom zijn.
Sheldon uit The Big Bang Theory dus.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Iedereen heeft het volste recht om te reageren, uiteraard.
Soms is het wijs om niet te reageren en het maar te laten.
Ook bij ' gewone ' topics zien we zo vaak nagenoeg dezelfde reacties.
Voor mij altijd een reden om vóórgaande reacties ook goed te lezen, dat voorkomt nagenoeg dezelfde reacties en vind ik het niet nodig om ' ook nog extra een duit in het zakje te doen ' en reageer dus dan niet.

PS : er werd ook geschreven dat hij mogelijk een trol is, dat is niet op de inhoud, maar op de man.
Hier wil ik het bij laten, ok? Goed weekend!

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
16 okt 2020 12:52
Soms is het wijs om niet te reageren en het maar te laten.
In de basis: eens. Maar als iemand in een topic van een hulpzoekende op het gebied van een werkgerelateerd probleem de onjuiste stelling poneert dat (kort samengevat) iedereen een pester kan ontslaan, en dat doet met als opening "goed om te weten:", dan is dat een ronduit gevaarlijk advies. Iemand zal het maar opvolgen... dat kost je zélf je baan! Daar wordt dan dus ook stevig tegen geageerd, en terecht. Als iemand dan blijft weigeren om de onjuistheid toe te geven en zich in duizend bochten gaat wringen, tsja, dat helpt dan niet natuurlijk. Maar er werd uitdrukkelijk op de inhoud gediscussieerd - tot Jablan zélf het persoonlijk maakte. En zelfs toen gingen de anderen in de discussie daar niet in mee.

Ik vind je verwijt en conclusie dus niet terecht dit keer :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
16 okt 2020 13:01
Ik vind je verwijt en conclusie dus niet terecht dit keer :wink:
Begrijpelijk.
Ik reageer op het punt van ' pesten ' wellicht extra ( over) gevoelig .
Mijn zoon, een fantastisch integer mens, is op de hele lagere school door meerderen gepest , één begon en al rap kwamen " de meelopers " aangesneld. Daar was hij niet tegenop gewassen en ging clownesk gedrag vertonen om dan maar de lachers op zijn hand te krijgen.

Mijn kinderen zijn een kwart buitenlands " gekleurd " , daarbij heeft mijn zoon ADD.
Ook is hij bovengemiddeld intelligent en werd hem vaak betweterigheid verweten .
Tot op de dag van vandaag heeft dat pesten van toen invloed op hem.
Hij reageert niet in allerlei bochten , maar houdt zich stil en rustig.

Dat betekent voor mij wél dat ik het sowieso al heel snel voor de underdog zal opnemen. Misschien terecht, misschien onterecht.
Ook in de echte wereld.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
16 okt 2020 13:20
Dat betekent voor mij wél dat ik het sowieso al heel snel voor de underdog zal opnemen. Misschien terecht, misschien onterecht. Ook in de echte wereld.
Dat snap ik, en is overigens ook een prima eigenschap.

Ik zou in dit geval alleen niet zo zeer spreken over een underdog - in tegendeel :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
16 okt 2020 13:50
Ik zou in dit geval alleen niet zo zeer spreken over een underdog - in tegendeel :wink:
Misschien niet , maar ik denk dat ook hij het nodige te verstouwen heeft gekregen, bv door zijn geaardheid en hun omstandigheden waardoor hij reageert zoals hij reageert.
Ik respecteer ook hem ook al ben ik het niet altijd met hem eens en zie ik ook wat er gebeurt op het forum.
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is ( geworden? ).

Nu laat ik het er echt bij .... Fijn weekend! En no hard feelings :D

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

As we speak nog even wat whisky en wodka gehaald bij de slijter in het dorp. Blijken we vanavond naar een maat te gaan met een groepje, kan ik nog eens naar de supermarkt om bier te gaan halen, want hij heeft geen auto en is pas rond 7u thuis van het werk. Ach ja, hebben we wat te doen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door omega19 »

PietertjeTwee schreef:
16 okt 2020 17:35
Betekent het feit dat veel forumleden moeite hebben met de houding van Jablan dan niet dat daar het probleem ligt? Of gaat deze redenering alleen op als het voor jou gunstig uitpakt?
Hoe kom je hier toch bij? Ik zie helemaal niet dat er veel foumleden zijn die moeite hebben met de houding van Jablan, in tegendeel zelfs

En ja, kort en bondig fomulieren is een vaardigheid, dan past alles tenminste wel in 1 posting
Laatst gewijzigd door omega19 op 16 okt 2020 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

PietertjeTwee schreef:
16 okt 2020 18:08
Oke omega! Mand!
Jongens en meisjes,zo kan die wel weer!
Dit is toch die gezellige huiskamer?
Nou,nu effe niet dus.
Of ben ik verdwaald op het forum?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
16 okt 2020 19:07
Dit is toch die gezellige huiskamer?
Nou,nu effe niet dus.
Of ben ik verdwaald op het forum?
Nou... ik ben al enkele dagen nauwelijks aanwezig, maar heb het idee dat ik niet zoveel mis. Komkommer is definitief kwamkwammer, dat heb ik meegekregen, maar wat hier gebeurt laat ik liever aan me voorbij gaan.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
16 okt 2020 19:34
Voor de liefhebbers.
Tijdens een MRI-scan krijgt men experimentele muziek te horen. Helaas is het niet op cd verkrijgbaar.
Maar misschien wel op Soundcloud of een ander platform. Heb je ook een naam of titel? Ik ben wel benieuwd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Radar »

We grijpen niet graag in de Huiskamer in, maar wanneer de naam van één forumgebruiker steeds opnieuw valt, dan moeten we op een gegeven moment wel op pauze drukken – we hebben lang gewacht.

Als je problemen hebt met een of meerdere berichten van een forumgebruiker, dan vragen we je om het aan de moderatie te laten weten en niet zelf op de man te spelen. We nemen alle berichten en meldingen met aandacht door. We vragen jullie om dit nu te laten rusten en vertrouwen te hebben in de moderatie.

Het kan hier net heel gezellig zijn! We hopen dat snel terug te zien. ^JS

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Radar »

Is het niet te laat voor koffie?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

breien schreef:
16 okt 2020 19:34
Voor de liefhebbers.
Tijdens een MRI-scan krijgt men experimentele muziek te horen. Helaas is het niet op cd verkrijgbaar.
>>
Wat bedoel je precies met experimenteel ?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:
16 okt 2020 20:08
Is het niet te laat voor koffie?
Nee hoor, ik heb het eten er net in zitten. Met een kwartiertje is het koffietijd. Eerst nog wat afwassen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

breien schreef:
16 okt 2020 20:18
Het was het geluid van de MRI-scan. Negatief kan men het beoordelen als kabaal. Positief kan men het beoordelen als experimentele muziek.
Volgens mij is het niet echt gecomponeerd door een wereldberoemde artiest,
>>
Wel erg eentonige muziek, toch? :mrgreen: :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
16 okt 2020 20:18
Het was het geluid van de MRI-scan. Negatief kan men het beoordelen als kabaal. Positief kan men het beoordelen als experimentele muziek.
Volgens mij is het niet echt gecomponeerd door een wereldberoemde artiest,
Een soort van Elo? Als jochie vond ik het prachtig, maar toen ik het een aantal jaren geleden weer eens hoorde... Brrrr...

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

@WA. Wat kun je nu wel waarderen?

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

PietertjeTwee schreef:
16 okt 2020 19:18
Volgens mij snap je de verwijzing niet:
https://www.dumpert.nl/item/6534871_b1e662d8
Als dat voor mij bedoeld is:de link werkt niet.
Zoniet,voor wie dan wel?

Plaats reactie