LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is maar gelukkig dat u weet hoe het in elkaar zit.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Lady1234 schreef:
17 okt 2020 18:24
Het is maar gelukkig dat u weet hoe het in elkaar zit.
"Jammer" dat ie zo alleen staat.
Continue maar de ernst van de situatie bagatelliseren...

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
17 okt 2020 18:24
Het is maar gelukkig dat u weet hoe het in elkaar zit.
Als je dat maar weet!

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
17 okt 2020 18:24
Het is maar gelukkig dat u weet hoe het in elkaar zit.
Volgens mij sabel je alleen maar iemand persoonlijk neer, zonder inhoudelijk op standpunten, cijfers of wat dan ook in te gaan.
Feitelijk juist dat er nu minder mensen op de IC liggen (373), dan voorspeld (400-700):
https://www.nporadio1.nl/binnenland/257 ... an-vandaag
https://www.youtube.com/watch?v=xlWywM0BWGQ

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach, ruim 8.000 nieuwe besmettingen, is natuurlijk helemaal niets.

En Kuipers is professor doctor.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
17 okt 2020 20:45
Ach, ruim 8.000 nieuwe besmettingen, is natuurlijk helemaal niets
Hoe relevant is dat getal? Hoe meer je test, hoe meer je vindt. Aantal ziekenhuis- en IC-opnames is wellicht een zinvoller getal, wat vrijwel onafhankelijk is van het aantal uitgevoerde tests.
Lady1234 schreef:
17 okt 2020 20:45
En Kuipers is professor doctor.
Als iemand een voorspelling doet, is het wat mij betreft belangrijker of die voorspelling uitkomt, dan met welke titels ik die persoon moet aanspreken. En als iemand er met titels naast zit.... :)

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als iemand met titels er naast zit, kunt u beter naar Nijogeth luisteren.

Die heeft er tenslotte voor doorgeleerd.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
17 okt 2020 21:55
Als iemand met titels er naast zit, kunt u beter naar Nijogeth luisteren.
Ook dit is een foute conclusie. Juiste conclusie: Ook iemand die ervoor heeft doorgeleerd moeten we niet klakkeloos geloven, maar kritisch benaderen.
Zo waren de deskundigen ook aan het jojo-en over het nut van mondkapjes

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Nijogeth schreef:
17 okt 2020 17:51
Overigens denk ik dat er wel een goede reden is voor de stijgende cijfers sinds begin september. Aangezien nu blijkt dat al op meer dan de helft van de middelbare scholen corona is ontdekt, denk ik dat het openen van de scholen een natuurlijke werking heeft gehad op de verspreiding van Corona. De jeugd onderling verspreidt het dan op school, krijgen geen klachten, nemen het mee naar huis, ouders krijgen lichte klachten en laten zich testen. Of ouders nemen het mee naar hun werk en verspreiden het daar verder. Op die manier kom je ook wel op het overgrote deel besmettingen thuis en op het werk.

Overigens is het in dat geval wel risicovol dat juist diezelfde jongeren vaak ook de vakken vullen in de supermarkt.
Dat zei ik pas ook al, dat juist de scholieren voor een flink deel 'schuldig zijn' aan de verspreiding van het virus. In ieder geval bij ons in de regio, veel scholen met veel zieken, zowel onder personeel als leerlingen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, kritisch benaderen, maar dan moet u wel weten waar u het over hebt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
17 okt 2020 21:55
Als iemand met titels er naast zit, kunt u beter naar Nijogeth luisteren.

Die heeft er tenslotte voor doorgeleerd.
Je bedoelt: Die heeft er tenslotte voor doorgezopen met zijn maatjes. :wink:

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
17 okt 2020 22:59
Lady1234 schreef:
17 okt 2020 21:55
Als iemand met titels er naast zit, kunt u beter naar Nijogeth luisteren.

Die heeft er tenslotte voor doorgeleerd.
Je bedoelt: Die heeft er tenslotte voor doorgezopen met zijn maatjes. :wink:
Tja, als iemand terechte kritische kanttekeningen maakt wordt hij op deze manier neergesabeld.
Maar wel met zijn allen blijven zingen in het kerkje....halleluhjah...want dat is een grondwettelijk recht.

Sorry hoor, maar covid 19 stopt niet voor de deuren van het kerkje, hoe hard je ook gelooft.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

J. Deltoer schreef:
17 okt 2020 23:29
Maar wel met zijn allen blijven zingen in het kerkje....halleluhjah...want dat is een grondwettelijk recht.
Sommige doen er werkelijk alles aan om de 10.000 besmettingen op één dag ook in Nederland te halen en zingen en bidden ervoor.
Het is eigenlijk te bizar dat de kerkbesturen zelfs boven God zijn uitgestegen en hun onderdanen oproepen om vooral op de Coronadiensten met grote getalen te komen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Brahms schreef:
17 okt 2020 23:39
Het is eigenlijk te bizar dat de kerkbesturen zelfs boven God zijn uitgestegen en hun onderdanen oproepen om vooral op de Coronadiensten met grote getalen te komen.
Bizar? Ik denk vooral aan Darwin.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
17 okt 2020 22:04
Lady1234 schreef:
17 okt 2020 21:55
Als iemand met titels er naast zit, kunt u beter naar Nijogeth luisteren.
Ook dit is een foute conclusie. Juiste conclusie: Ook iemand die ervoor heeft doorgeleerd moeten we niet klakkeloos geloven, maar kritisch benaderen.
Zo waren de deskundigen ook aan het jojo-en over het nut van mondkapjes
Ach, we weten ondertussen allemaal wel dat Lady in dit topic altijd op de persoon speelt, zelfs als er feiten worden genoemd. Ik deel mijn mening en geef aan op welke feiten ik die baseer. Die feiten kloppen. Het is namelijk lang niet zo erg als ze willen doen geloven, want we hebben nog lang niet zoveel mensen op de IC liggen als er 2 weken geleden hadden moeten liggen, volgens de zogenaamde expert die ervoor geleerd heeft. Daar presenteer ik in dit geval gewoon de cijfers bij.

Maar Lady springt meteen in het harnas als er iemand ook maar iets anders denkt dan zijzelf als het om Corona gaat. Maar een eigen mening zal ze nooit en te nimmer geven. En ja, dat gebeurt al maandenlang, daar leer je mee omgaan.

Nogmaals de feiten liggen als volgt:
Ernst Kuipers verwachtte 2 weken geleden al 400-700 mensen op de IC. Dat aantal is nu nog niet bereikt. Het is dus feitelijk al niet zo erg als verwacht en de zogenaamde expert zit er meer dan 2 weken langs. Dit is dezelfde man die een week na de vorige maatregelen riep dat de IC binnen een maand vol zou liggen. Dat gaan we zien, dat is over 2 weken.

Mijn persoonlijke schatting is dat met de huidige stijging (die af zou moeten nemen met de maatregelen) de IC met kerst ongeveer vol zou liggen.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@Nijogeth: fijn dat je je niets aantrekt van de voortdurende zure reacties van die "Lady". Ik ben het niet altijd eens met je opvattingen maar kan je vastberadenheid wel waarderen. Je zienswijze is in elk geval verfrissend en nodigt uit tot nadenken...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

De IC liggen dan .misschien iets minder vol, de ziekenhuizen hebben zo veel corona patiënten landelijk binnen de muren dat de gewone zorg drastisch moet worden afgeschaald. Dat is zeer ernstig te noemen en dat bagatelliseren is erg fout Nijogeth !

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
17 okt 2020 23:29
witte angora schreef:
17 okt 2020 22:59
Lady1234 schreef:
17 okt 2020 21:55
Als iemand met titels er naast zit, kunt u beter naar Nijogeth luisteren.

Die heeft er tenslotte voor doorgeleerd.
Je bedoelt: Die heeft er tenslotte voor doorgezopen met zijn maatjes. :wink:
Tja, als iemand terechte kritische kanttekeningen maakt wordt hij op deze manier neergesabeld.
Maar wel met zijn allen blijven zingen in het kerkje....halleluhjah...want dat is een grondwettelijk recht.

Sorry hoor, maar covid 19 stopt niet voor de deuren van het kerkje, hoe hard je ook gelooft.
Dan moet je niet bij mij wezen, Jules. Bij ons zijn de deuren al sinds maart gesloten, alles gaat online.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wat hoor ik nu, China heeft een mogelijk vacin, maar omdat Nederland hier niet in investeert gaat men hier geen gebruik van maken? 😧😷

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

sake1987 schreef:
18 okt 2020 08:59
Wat hoor ik nu, China heeft een mogelijk vacin, maar omdat Nederland hier niet in investeert gaat men hier geen gebruik van maken? 😧😷
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/chi ... -bij-veil/

It’s all ‘bout the money ......

Gesloten