LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Radar »

Pluimveebedrijf De Kloeke Kip is de winnaar van de Liegebeestverkiezing 2020. De Kloeke Kip is het hier niet mee eens en nodigt iedereen uit om een kijkje te nemen op de kippenboerderij. Fons Hendriks grijpt zijn kans en gaat langs bij de kippenboer om met eigen ogen te zien hoe het er aan toe gaat bij de Kloeke Kip in Radar checkt.

Meer over dit onderwerp: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Oei gevaarlijke opmerking breien gezien de banden van de presentatrice met allerlei dierenrechten organisaties.
Ik heb hier een duidelijke mening over maar die hou ik ff voor mij.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Geld van de Postcodeloterij aan Wakker Dier met terugwerkende kracht terugvorderen.

Clubje valt in de categorie krakers, Oxfam en hulpclubje Plan.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De pcl is opgericht door hetzelfde kliekje Fritz.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke firma schrijft op hun eigen website hoe geweldig ze zichzelf vinden!
Zelfs ik had dat... ik vond mezelf zeer goed en perfect.

Elke Dealer mag schrijven dat hun Auto's schoon en zuinig zijn op papier.
Dat er later een Sjoemel Affaire komt is niet zijn probleem..

Ik voel me ook een beetje kip, ik druk op knop, spoel weg en laat een ander mijn **** opruimen!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Informatie van dit bedrijf over minimale normen voor dierenwelzijn heb ik niet kunnen vinden.

De Dierenbescherming heeft daar een prima sterrensysteem voor bedacht. Maar daar doet de Kloeke Kip niet aan mee. Één ster halen ze al niet. Zouden ze die ster wél halen, dan zouden ze meteen meedoen aan dit systeem. Dat vlees levert namelijk veel meer geld op dan "plofkip". In de winkel betalen consumenten tientallen procenten extra.

Het zou helpen als ze zelf openheid van zaken zouden geven. Maar dat doen ze niet. Ze houden een kwart miljoen kippen en willen doorgroeien naar 1 miljoen. Begrijpelijk want dat levert schaalvoordelen op waarmee de productprijs gedrukt kan worden.

Je kan je afvragen of we dit soort megastallen wel willen hebben in ons land.

Zo ziet de moderne kip er uit. De Ross 308 van Aviagen: http://www.sigurdfandango.no/blog/2014/1/21/ross-308

Dat ziet er toch anders uit dan die losse kippen op het boerenerf

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door sjohie »

De enige gedreven medewerker bij "kloeke kip" is de PR persoon, want nergens op de site staat iets over dierenwelzijn, alleen wat omfloerste termen als "integraal duurzame keten" en meer van dat soort dingen. En dat de stal CO2 neutraal is, betekent natuurlijk niet dat hun hele vleeskuikenfok dat ook is. Verder lees ik nik over onafhankelijk toetsen van hun beweringen, zo hebben ze geen enkele beter leven ster, laat staan een skal certificering voor echt biologisch. Nee, ik ben het als 3e generatie slagerszoon lang niet altijd eens met Wakker Dier en hun zienswijzen, maar in dit geval hebben ze 110% gelijk. (ik heb ook "voor" dit bedrijf gestemd)

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door 16again »

Dat optreden van die Anne Hilhorst in die uitzending vond ik niet zo sterk. Er werd mij niet duidelijk gemaakt wat het bedrijf nu fout deed.
Enige plofkippie die in de uitzending gezien heb, was overigens die mevrouw Hilhorst.

sake1987

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door sake1987 »

16again schreef:
13 okt 2020 08:37
Dat optreden van die Anne Hilhorst in die uitzending vond ik niet zo sterk. Er werd mij niet duidelijk gemaakt wat het bedrijf nu fout deed.
Enige plofkippie die in de uitzending gezien heb, was overigens die mevrouw Hilhorst.
Dat ben ik helemaal met je eens, er kwam niet echt iets zinnigs uit deze vrouw kon alleen maar op hun website reageren dat ze dit niet goed deden.
Makkelijk om op basis hiervan een bedrijf af te kraken.
Vond wel sportief dat de eigenaar Radar binnen liet zonder afspraak.
Maar persoonlijk voor mij geen kip uit zulke fabrieken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Plofkip uit kipfabriek. Het is wat het is. De groene diervriendelijke marketingsaus van de Kloeke Kip maakt dat niet anders.

Daarom hebben ze de Wakker Dier Liegebeest-verkiezing terecht gewonnen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Brahms »

Toch hebben die kippen het niet zo slecht denk ik, je hoort immers nooit dat hele groepen kippen asiel aanvragen bij andere stallen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan heb je Chicken Run nog niet gezien https://youtu.be/9QyCCSenjp8

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door kweenie »

Een mooi voorbeeld dat 'milieuvriendelijk' en veel gezonde dieren niet meteen gelijk staat aan diervriendelijk.

Als ik het even verplaats naar mensen en de huidige corona tijd, als iedereen 24 uur per dag thuis zou zitten, dan zou niemand dit virus (of bv griep) kunnen oplopen. Dus je zou de 'gezondste' mensen krijgen als je iedereen permanent, jaar in jaar uit, 24 uur per dag thuis laat zitten.. Maar als ik de reacties op maatregelen tegen corona zoe, dan zien de meeste mensen dat toch niet zitten en wordt dat toch niet als mensvriendelijk gezien.

Als je dan ook iedereen in een klein kamertje in één groot en compact energiezuinig flatgebouw laat wonen, dan ben je ook nog veel milieuvriendelijker bezig dan met ruime eengezinswoningen. Zorg vervolgens ook voor een gezonde standaard maaltijd met precies de juiste voedingsstoffen uit de schijf van vijf en je bent helemaal gezond en zonder verspilling bezig.

Je zou dat dus als de ideale samenleving kunnen zien: milieuvriendelijk, weinig ziektes en iedereen volgens de juiste BMI. Maar is dat werkelijk de beste manier om te leven voor de mensen...?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Zou het Corona virus niet kunnen worden overgebracht van de mens op een kip?
Want dan zou het "onaangekondigd bezoekje" nog wel verleende gevolgen kunnen hebben.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Kijkt, als de hele linkse kliek ,Groen Links (met de zo wijselijke Halsema) SP PvdA D66 VVD CDA CU FvD PVV Partij voor de Dieren Ouderenpartijen en overige ****, inclusief wakkerdier, Greenpeace en weet ik wie, nu eens de ware toedracht zou noemen waardoor er plofkippen zijn ontstaan met alle andere dierenleed, dan hebben ze bij mij een gehoor. Maar nee, ik hoor nooit de oorzaak benoemen, namelijk dat er veel te veel mensen op deze bol zijn en zeker in Nederland. Nog erger, ze wakkeren het juist aan. Wat klaag je dan, zou ik zeggen. Hoe meer mensen hoe meer vreugd? Kom ik toch weer bij de theorie dat er meer mensen (qua volume) zijn op deze wereld dan insecten en misschien zelfs qua volume oerbos. De andere dieren kan je allang buiten beschouwing laten. De meesten staan al op de nominatie dat ze gedag kunnen zeggen op hun bestaan. Of zijn al uitgestorven. En maar debacle'n over de arme allochtonen, die nu mede verantwoordelijk worden voor de uitbraak van enge ziekten, zoals Corona (wat eigenlijk een bio-warfare is wel te verstaan, net als Aids en eBola), omdat ze zogenaamd niet kunnen, of liever gezegd, niet willen meedraaien in de Westerse samenleving. Maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat jij als autochtoon hiervoor moet sterven! Als u dat wel vindt, geweldig offer voor niets! Gaat zo door en de insecten overleven het wel hoor.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Revoked »

Grappig om te zien dat de boeren de schuld krijgen van de erbarmelijke levensstijl van de slachtkippen. Voor een hele kip krijgen ze nog geen euro. Ze willen wel meer vragen, maar dat feestje gaat niet door. De prijzen worden gedicteerd. En als een boer dan ook nog eens een normaal inkomen wenst te hebben...dan mòet hij/zij wel een fokfabriek hebben.
En aangezien mijn barbaarse smaakpapillen geen verschil merken tussen plof of vrijloop...hou ik het gewoon bij de goedkoopste. Die linkse deugmensen moeten eens ophouden met die fratsen. Ze drijven de consumentenprijzen op, nergens mag er nog gerookt worden, maar ondertussen zuipen ze zich lam op kosten van de belastingbetaler tijdens een "vergadering". Die stikstof crisis hebben we ook aan ze te danken. Ze dachten namelijk rijk te worden door zoveel mogelijk natuur te labelen als Natura2000-gebied. Subsidie binnenhalen, blabla...nu dit. Koeienvoer, moest ook maar eens aangepast worden. Want 1(!) persoon DACHT dat dat wel eens minder uitstoot kon betekenen. Voor €150.000 heeft ie een uurtje gegoogeled. "Onderzocht", me reet. Zakken vullen. Nepotisme ten top. Eigenlijk zijn ze allemaal corrupt. En wie is de Sjaak? Jan Modaal. Kan niet eens meer een nieuwe Kadett betalen, maar in Den Haag denken ze dat een gemiddeld inkomen op €100.000 ligt. Hoe ver staan die mensen van de realiteit? Lichtjaren. En nu moet er geld worden stukgeslagen zodat boeren nòg minder verdienen, kippen met 16 ipv 17 in een hok zitten èn de grootgrutters zich nog meer kunnen verrijken met dividend-spelletjes. Want ze doen niet meer aan bonussen...

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Kippenboer geeft netjes een rondleiding, zonder dat daar van tevoren een afspraak voor gemaakt moet worden. Wakker dier zegt alleen maar dat ze zich baseren op de website van de kippenboer zonder enige moeite te doen om te controleren of het waar is.
Lijkt mij niet moeilijk om te concluderen wie van de twee het liegebeest is. Zijn duidelijk gewoon ongefundeerde beschuldigingen van die bomenknuffelaars.

Beetje offtopic, maar moet zeggen dat ik veel respect heb voor AH, omdat zij die club zo negeren. Die radiospotjes van Wakker Dier zijn zo grappig, de frustratie druipt er vanaf. :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Veel respect voor AH? Ze zijn de trotse winnaar van de Liegebeest 2019 verkiezing
https://www.parool.nl/nieuws/ah-weer-li ... ~b5a547bc/

Een paar maanden later zijn ze door de Reclame Code Commissie wegens diezelfde kip klantenmisleiding op de vingers getikt
https://www.distrifood.nl/ondernemen/ni ... -101131610

Het is maar voor wie je respect hebt.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Bob Schurkjens schreef:
18 okt 2020 19:43
Veel respect voor AH? Ze zijn de trotse winnaar van de Liegebeest 2019 verkiezing
https://www.parool.nl/nieuws/ah-weer-li ... ~b5a547bc/

Een paar maanden later zijn ze door de Reclame Code Commissie wegens diezelfde kip klantenmisleiding op de vingers getikt
https://www.distrifood.nl/ondernemen/ni ... -101131610

Het is maar voor wie je respect hebt.
Waar ik respect voor heb is dat ze niet toegeven aan de lastercampagne van WD. Iets met ruggengraat tonen.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit soort instanties zijn totaal ondemocratisch, ze proberen hun manier van leven op te dringen en als het niet goedschiks gaat zijn er ook een aantal van dit doort organisaties die het dan maar kwaadschiks doen. Deze moeten veel harder worden aangepakt.
Inbraak van demonstranten in stallen maar de politie staat erbij en kijkt ernaar.

Gesloten