LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen gratis loten van LOTTO

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
damian.strijbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2020 13:19

Geen gratis loten van LOTTO

Ongelezen bericht door damian.strijbos »

LOTTO B.V, onderdeel van De Nederlandse Loterij, is misleidend en niet transparant bezig. Dit volgende bericht heb ik geplaatst op klachtenkompas van de consumentenbond (als LOTTO B.V. reageert, dan zal ik u op de hoogte brengen) en via o.a. dit forum van RADAR.

Op FACEBOOK kwam er een advertentie voorbij van LOTTO B.V. over "Win tot 45 gratis loten als je NU automatisch mee gaat spelen met Lotto." Let u op het woordje NU, want daar klopt niks van.

Ik heb mij aangemeld en kreeg een mail dat ik 10 gratis loten heb gewonnen en dat ik daar meer over te horen zou krijgen. Na de eerste maandelijkse incasso geen bericht ontvangen, dus ik bellen. De medewerker van de afdeling LOTTO gaf aan dat ik er bericht over zou ontvangen na de tweede maandelijkse incasso. (Dat is dus niet NU.)

Ik afwachten en na de tweede maandelijkse incasso wederom gebeld met LOTTO. Een andere medewerker gaf aan dat ze nog 4 dagen de tijd hadden om mij te berichten. Dus wederom wachten. En u raad het al, anders had ik dit niet allemaal uitgetypt, géén bericht en géén gratis loten. Dus ik weer bellen en ja hoor...

"Als u nou doorspeelt, dan krijgt u bij de derde incasso bericht over de gouden bal en uw gratis loten." - Ik heb per direct mijn abonnement opgezegd. De promotie is misleidend, want er staat nergens in de mail die ik heb ontvangen over de gouden bal en nergens in de advertentie dat je MINIMAAL 3 MAANDEN MOET HEBBEN BETAALD. Zelfs op de website staat: "Win tot 45 gratis loten als je NU automatisch mee gaat spelen met Lotto." Let u op het woordje NU, want daar klopt dus niks van.

Niet transparant en erg misleidend, maar het zou wel mogen van de wet. Het is ten slotte een bedrijf van de Nederlandse Staat. Ik ben er echter wel klaar mee, na het afwachten, bellen, verschillende toezeggingen, informatie en meer. Dag, LOTTO... LOT-NO.

Wat vindt u hiervan en wat zijn uw ervaringen met LOTTO B.V. van De Nederlandse Loterij (en dus van de Nederlandse Staat)?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geen gratis loten van LOTTO

Ongelezen bericht door hebra98 »

Mijn LOTTO verhaal is iets anders, maar deels vergelijkbaar.
Ik had me ook aangemeld bij LOTTO en had 5 loten extra "gekregen" om inderdaad ook "NU" mee te spelen.
Vervolgens kreeg ik na aanmelden meteen een bevestigingsmail, dat het binnen 10 dagen :shock: :shock: geregeld zou zijn.
Dus NU is voor LOTTO binnen 10 dagen?

Mijn aanmelden was op 19 juni....
En, hierna niets meer van vernomen.
Nog eenmaal geïnformeerd via mail hoe het er voor stond, maar geen enkele reactie.
Ze willen gewoon niet dat je mee doet...
Het verschil is wel dat er bij mij niets is afgeschreven en gewoon helemaal niets meer heb gehoord.

Misschien is het wel mijn geluk dat ik niet mee hoef te spelen... :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen gratis loten van LOTTO

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tot 45 gratis loten?

0 gratis is ook tot 45 gratis en alles wat minder is!
Als we massaal aanmelden en om deze reden na 1 maand boos weglopen, dan hebben ze veel werk voor nauwelijks geld.
De Administratie is duurder.
Ook zullen ze jarenlang reclame blijven sturen, en die sturen is ook niet gratis....
Hoe verspil je veel geld en komt er minder bij goede doelen......

Ik doe maar met 1 loterij mee en die noem ik Bitcoin, je weet vandaag niet hoeveel er morgen nog over is!

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Geen gratis loten van LOTTO

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Er staat niet dat u NU gratis loten krijgt, maar dat u gratis loten krijgt als u NU gaat meespelen.

Lees ook de actievoorwaarden https://goudenbal.nederlandseloterij.nl/voorwaarden

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen gratis loten van LOTTO

Ongelezen bericht door berndv »

Wat stond er in de actievoorwaarden van de desbetreffende actie? Ik kan nu alleen de gouden bal actie vinden, dat is een andere actie met andere voorwaarden.

Daarnaast, zoals taxikemperman ook aangeeft, er staat niet dat u nu de loten ontvangt, u ontvangt de loten als u nu mee gaat spelen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geen gratis loten van LOTTO

Ongelezen bericht door hebra98 »

Op de website van lotto staat nog dezelfde actie..
Win tot 45 gratis loten
als je nu automatisch mee gaat spelen met Lotto.
Daar staat niet als je je aanmeld om binnen 10 dagen mee te gaan spelen...

Ik ging er dan ook vanuit, toen ik me die vrijdag aanmeldde, dat ik de opvolgende zaterdag al zou meespelen.
Geen drama dat dit niet zo bleek te zijn. Het drama is iets anders.
In 38 dagen zie ik nog geen enkele actie en/of reactie van Lotto.

Wat nu als het blijkt dat er een prijs is gevallen in op mijn nummers terwijl LOTTO zich niet aan zijn eigen afspraak houdt?
Want binnen 10 dagen zou LOTTO mij informatie sturen.
Mijn gekozen nummers staan immers vast vanaf mijn aanmelding.

Maar, ik speel nog niet mee terwijl mijn nummers wel kunnen winnen..

Na het installeren van de APP wordt ik er nu nog wel regelmatig op gewezen welke kansen ik maak en moet controleren of ik gewonnen heb.

sabralemke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2020 06:05

Re: Geen gratis loten van LOTTO

Ongelezen bericht door sabralemke »

Bovendien schrijven ze het extra geld automatisch af, terwijl ze enkel toestemming hebben 15,- per maand af te schrijven, daar heb ik toendertijd immers voor getekend. Dit kan toch niet zomaar!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen gratis loten van LOTTO

Ongelezen bericht door berndv »

sabralemke schreef:
20 okt 2020 06:16
Bovendien schrijven ze het extra geld automatisch af, terwijl ze enkel toestemming hebben 15,- per maand af te schrijven, daar heb ik toendertijd immers voor getekend. Dit kan toch niet zomaar!
Vaak is zo'n incassotoestemming wel iets breder dan alleen een vastgelegd bedrag. Meestal iets in de trant van "verschuldigde bedragen" en niet letterlijk het bedrag, dan zou voor iedere verhoging van de prijzen bijvoorbeeld opnieuw een machtiging verleend moeten worden.

Gesloten