LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
shd68
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2014 17:52

MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door shd68 »

Niet kopen!! Als er iets mee is houden ze je aan het lijntje met standaard (copy/paste) antwoorden maar er wordt niks opgelost. Je bent je geld gewoon kwijt, ze reageren op den duur niet meer en volgens mij hopen ze dat je afhaakt.
Recensies die ik op hun website plaats worden niet getoond, ze laten alleen maar positieve recensies zien.
Verder onderzoek naar het bedrijf Moonpods heb ik het adres gevonden van ze maar helaas stond het huis op Funda te koop en is verkocht op 28 februari 2020. Het lijkt erop dat ze op een adres geregistreerd staan waar ze dus helemaal niet gevestigd zijn. Ze zijn echt oplichters!

Door influencer FellineHoi heb ik de Moonpods gekocht, ze was er erg enthousiast over.
Ik had na 3 weken wachten eindelijk de Moonpods ontvangen maar er bleek er eentje defect te zijn, dit heb ik direct gemaild naar support, ik heb zeker 20 keer gemaild en steeds kreeg ik een standaard antwoord dat ik moest wachten want er moest overlegd worden! Eindelijk kreeg ik een antwoord dat ze nieuwe zouden opsturen maar na een maand niks had ik nog steeds niks ontvangen en toen heb ik mijn geld teruggeëist. Eindelijk een mail met een normaal antwoord waarin ze voorstelden mijn geld terug te storten en vroegen ze om mijn rekeningnummer. Deze had ik ondertussen ook al 5x gemaild maar ik had het nogmaals gemaild. Hierop hebben ze nooit meer gereageerd. Ik heb ze echt nog tig mailtjes gestuurd waar mijn geld blijft maar ik krijg geen antwoord meer en het geld is nooit teruggestort. Ik heb 39,98 euro betaald voor de Moonpods en ben dus dat bedrag kwijt!

Ik had influencer FelineHoi doorgeven wat ik heb ervaren en dat ze geen garantie geven als er iets aan de hand is, mailtjes niet of raar beantwoorden en geen geld teruggeven of nieuwe opsturen, ondanks dat ik haar had doorgeven dat er iets niet klopt met dit bedrijf heeft ze de Moonpods voor een 2de keer aangeprezen. Heel erg verkeerd van Felinehoi en ze reageerde dat ze alleen maar positieve reacties had ontvangen. Dat was het. Heel slecht dat influencers geen onderzoek doen naar het bedrijf dat het product verkoopt waar ze reclame voor maken.

LET OOK OP! Ze zijn nu ook MoonCases gaan te verkopen, een siliconen case voor de Moonpod! Ze vragen daar 25,90 Euro voor. Ik ben verder gaan zoeken en op AliExpress kosten exact dezelfde in alle kleuren rond 1 Euro zelfs nog met een extra haak!! Dus koop ook geen siliconen cases bij ze want je betaald daar een mega hoofdprijs voor! Echt oplichters!

Ik vind dat de influencers mede verantwoordelijk zijn dat wij dit product kopen bij een dubieus bedrijf, ze hebben geen idee dat ze een product aanprijzen dat alleen om geld draait maar geen service en garantie geven, en je wordt met de standaard antwoord mailtjes compleet aan het lijntje gehouden. Het gaat om zoveel mogelijk verkopen!


KVK 70650454
Vestigingsnr. 000038898632
Lokhorst 161
2352KE Leiderdorp

Funda: https://www.funda.nl/koop/verkocht/leid ... horst-161/

Verantwoordelijke influencers die met het dubieuze bedrijf in zee zijn gegaan en positief de Moonpods hebben aangeprezen zijn:
@ziggykrassenbergofficial
@felinehoi
@noortjewolthuis
@mk.lief
@tessameester
@estellehagen
@sophieousri
@donnyroelvink
@janiceblok
@jannesheuvelmans
@dee
@fabiola_volkers
@dutchperformante

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door berndv »

Wat ik tegewnoordig als eerste doe als ik overweeg om iets te kopen bij een webshop, is naast de controle van kvk gegevens, de verzend en leveringsinformatie bekijken. En als ik daar dan iets tegenkom met deze strekking, ga ik gauw weg:
Doordat wij de producten direct vanuit de leverancier naar jou toesturen kunnen wij enorm besparen op transport- en opslagkosten. Dit zorgt ervoor dat we je bijna altijd een lagere prijs kunnen bieden dan de concurrent. De keuze om direct vanuit de leverancier te verzenden brengt daardoor een iets langere levertijd met zich mee.

(...)

De gemiddelde levertijd van onze producten bedraagt 7-14 werkdagen in Nederland
shd68 schreef:
20 okt 2020 13:35
Door influencer FellineHoi heb ik de Moonpods gekocht, ze was er erg enthousiast over.
Die influencers worden maar enthousiast van 1 ding. En dat is geld. En hoe meer geld je ze geeft, hoe enthousiaster ze worden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door hebra98 »

Mag ik even een vraag stellen?
Is de verpakking van deze moonpods heel erg gelijkend aan de echte AirPods pro van Apple?

Of zitten ze in een zg TWS verpakking?

shd68
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2014 17:52

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door shd68 »

Oja, op KVK hebben ze zich als naar ingeschreven A.Commerce... dan ben je toch echt wel een boefje als je dat doet!

shd68
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2014 17:52

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door shd68 »

hebra98 schreef:
20 okt 2020 13:41
Mag ik even een vraag stellen?
Is de verpakking van deze moonpods heel erg gelijkend aan de echte AirPods pro van Apple?

Of zitten ze in een zg TWS verpakking?
Volgens mij wel, geen idee wat een TWS verpakking is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door berndv »

shd68 schreef:
20 okt 2020 13:44
Oja, op KVK hebben ze zich als naar ingeschreven A.Commerce... dan ben je toch echt wel een boefje als je dat doet!
Waarom? De naam waarmee de onderneming bij de kvk ingeschreven staat hoeft niet overeen te komen met de handelsnaam. En er geldt ook geen verplichting om die handelsnaam te registreren. Het wordt wel geadviseerd. Dus dat is geen indicatie van "boefje".

Het is al heel wat dat ze een kvk nummer in de voorwaarden vermelden. Dat is overigens wel een wettelijk vereiste.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door hebra98 »

shd68 schreef:
20 okt 2020 13:45
hebra98 schreef:
20 okt 2020 13:41
Mag ik even een vraag stellen?
Is de verpakking van deze moonpods heel erg gelijkend aan de echte AirPods pro van Apple?

Of zitten ze in een zg TWS verpakking?
Volgens mij wel, geen idee wat een TWS verpakking is.
>>
Dan staat er geen Apple of Apple logo op, maar iets als TWS12 airpods.
Als er Apple op staat is de verkoper in overtreding voor het verkopen van Apple Clones.
Dit komt extreem veel voor op Facebook.

Deze (onderstaande link) mogen nooit in een doosje van Apple zitten en u ziet waarvoor ze worden ingekocht.

https://nl.aliexpress.com/item/10050015 ... web201603_

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Door influencer FellineHoi heb ik de Moonpods gekocht, ze was er erg enthousiast over.

Nee, ze deed er erg enthousiast over, dat is echt heel wat anders. Die rommel ligt trouwens ook voor een paar centen bij de Action.

Neem aan dat je AA Commerce bedoeld, dat is een bekende dropshipper.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk is een influencer enthousiast over wat hij of zij aanprijst, dat is zijn boterham.

Verstandiger is om te kijken of er reviews zijn van wat u wil kopen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door berndv »

ZeerPrivé schreef:
20 okt 2020 13:56
Door influencer FellineHoi heb ik de Moonpods gekocht, ze was er erg enthousiast over.

Nee, ze deed er erg enthousiast over, dat is echt heel wat anders. Die rommel ligt trouwens ook voor een paar centen bij de Action.

Neem aan dat je AA Commerce bedoeld, dat is een bekende dropshipper.
Zou kunnen, maar bij de kvk staat toch echt A.Commerce als bedrijfsnaam vermeld. De bedrijfsactiviteiten komen niet echt overeen met het voeren van een webshop.

Wat ik wel kan vinden is dat afgelopen juli de bedrijfsnaam is gewijzigd, tot 23 juli was de bedrijfsnaam "Alexander Ancher Promotions".

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

berndv schreef:
20 okt 2020 14:05
ZeerPrivé schreef:
20 okt 2020 13:56
Door influencer FellineHoi heb ik de Moonpods gekocht, ze was er erg enthousiast over.

Nee, ze deed er erg enthousiast over, dat is echt heel wat anders. Die rommel ligt trouwens ook voor een paar centen bij de Action.

Neem aan dat je AA Commerce bedoeld, dat is een bekende dropshipper.
Zou kunnen, maar bij de kvk staat toch echt A.Commerce als bedrijfsnaam vermeld. De bedrijfsactiviteiten komen niet echt overeen met het voeren van een webshop.

Wat ik wel kan vinden is dat afgelopen juli de bedrijfsnaam is gewijzigd, tot 23 juli was de bedrijfsnaam "Alexander Ancher Promotions".

OK. Dan lijkt het er op dat hij mee wil liften op de bekende naam van AA Commerce.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry hoor maar deze zogenaamde influencers raken alleen maar enthousiast over een product als ze er zelf voordeel bij hebben (of in geld of in goederen of in een aandeel on het bedrijf. Naar mijn mening zijn deze mensen net zo slecht of nog slechter dan dropshitters. Het zijn gewoon aasgieren die het goedgelovige volk bij de benen nenen.
Als een product door een zogenaamde BNer of influencer wordt aangeprezen is dat voor mij reden nr.1 om het niet te kopen.
Het is zelfs zo erg dat sommige bedrijven en restaurants door deze influencers worden gechanteerd (als ik niet gratis mag komen eten brand ik je restaurant af in mijn blog en op Twitter Facebook en Insta)

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je iets koopt omdat een influencer dat aanraadt, is het defecte product niet je echte probleem hoor.

sophiedlange
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2020 09:06

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door sophiedlange »

Hoi, ik heb exact dezelfde ervaring met Moonpods. Zojuist ook een review achtergelaten op Trustpilot, op hun eigen site laten ze alleen maar positieve reviews zien.

Een tijd geleden heb ik de Moonpods Pro besteld met een kortingscode van YouTuber Felinehoi. Het duurde ontzettend lang voordat deze binnen kwamen en toen ik ze eenmaal had, bleken de oortjes gelijk al defect.

Ik heb meteen contact opgenomen met Moonpods (per mail, er is geen telefoonnummer) en ik kreeg een reactie in het Engels (??) terug. Ik werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd en heb toen een beroep gedaan op mijn herroepingsrecht.
Moonpods eist dat je het product ongeopend terug stuurt. Maar dat is in strijd met de wet, een consument heeft het recht om het product eerst te testen, en daarvoor moet natuurlijk de verpakking worden opengemaakt! Inmiddels al twee weken niks meer op de mail gehoord. Mijn geld ga ik niet meer terugkrijgen helaas.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door hebra98 »

Wellicht is het goed om een melding bij ACM te doen?
https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door berndv »

sophiedlange schreef:
21 okt 2020 09:10
Moonpods eist dat je het product ongeopend terug stuurt. Maar dat is in strijd met de wet, een consument heeft het recht om het product eerst te testen, en daarvoor moet natuurlijk de verpakking worden opengemaakt!
Als u zich beroept op het herroepingsrecht hebben ze volledig gelijk. Oordopjes vallen onder de hygiene-uitzondering, maar daarvoor dienen de oordopjes wel in een verzegelde verpakking geleverd zijn en moet u conform de voorwaarden op de hoogte zijn gebracht dat het herroepingsrecht niet geld omdat de hygiene-uitzondering wordt aangehaald.

Maar goed, een product moet natuurlijk wel conform zijn. Zomaar herroepen op grond van een defect kan in de meeste gevallen wel, maar oordopjes vallen daar, mits aan de randvoorwaarden voldaan, niet onder.

Ik zou het als ik u was op non-conformiteit gooien. Als zij dan voorstellen om te vervangen, want reparatie zie ik niet gauw gebeuren, dan krijgt u een nieuwe set toegestuurd, in een gesloten verpakking, welke u dan natuurlijk wel conform het herroepingsrecht zou kunnen retourneren. Als de verkoper voorstelt om een vervangend setje te sturen, heeft u ze eigenlijk op de plek waar u ze wilt hebben, want op dat moment kunt u aangeven daarna gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht met gesloten verpakking. Ik zou dan voorstellen om direct het geld terug te storten en het onnodig heen en weer sturen over te slaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door berndv »

hun voorwaarden om non-conformiteit voldoen ook niet aan de geldende wetgeving:
Indien een product defect is bevonden door zowel de koper als verkoper keren wij het bedrag terug in de vorm van een cadeaukaart die te gebruiken is in onze webshop.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door Methusalah »

Waarom luister je dan ook in hemelsnaam naar werkeloze kinderen die betaald worden om producten aan te prijzen. Gebruik je boerenverstand.

Leer social media 100% te negeren en je leven wordt er alleen maar beter door.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Zodra ik het volgende lees
"Doordat wij de producten direct vanuit de leverancier naar jou toesturen kunnen wij enorm besparen op transport- en opslagkosten. Dit zorgt ervoor dat we je bijna altijd een lagere prijs kunnen bieden dan de concurrent."
en
"De gemiddelde levertijd van onze producten bedraagt 7-14 werkdagen in Nederland en 10-15 werkdagen in België."
Dan weet ik al voldoende, gewoon een dropshipper, waarschijnlijk met een beetje zoekwerk vind je deze dopjes voor 20% van de prijs op een chinese site

davidstraten91
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2020 15:03

Re: MoonPods (pods) is een dubieus bedrijf, koop er nooit iets!

Ongelezen bericht door davidstraten91 »

Helaas zie je dat steeds vaker van dit soort dubieuze bedrijven, zeker nu met de Corona tijd. De meeste dingen koop ik gewoon bij de grote webwinkels, omdat ik die vertrouw!

Gesloten