LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
henk-jan.heikamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2020 19:30

Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door henk-jan.heikamp »

In februari heb ik bij landal een reservering gemaakt voor een huisje in november (lang weekend). Na veel pogingen heb ik in september eindelijk iemand aan de lijn gekregen en heb ik kunnen omboeken naar november 2021 (vanwege corona omstandigheden). Aanbetaling hadden we in februari al gedaan maar nu moet ik opeens het resterende bedrag ook al betalen terwijl we pas over een jaar gaan. Opnieuw is Landal onbereikbaar en kan nu niet met hun van gedachten wisselen hierover. Ik vind het raar dat een jaar vooraf al de volledige reissom betaald moet worden. Kan dat zomaar? Ondertussen sturen ze wel herinneringen.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2020 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk, gezien het feit dat de eerste boeking in november was, de betalingsverplichting niet aangepast is, waar dit wel had gemoeten, volgensmij hanteren ze 4 of 6 weken voor aankomst betaling van het volledige bedrag. Dat lijkt mij tenminste de meest logische verklaring. Dus een administratief foutje. Maar ja, dan moet je ze wel aan de lijn kunnen krijgen om dit aan te passen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zou het spel omdraaien. Zij kunnen dit jaar niet leveren wat is afgesproken en u bent zo vriendelijk geweest om de boeking een jaar te verschuiven. Ik zou gewoon aangeven dat ik de boeking annuleer met restitutie van het aanbetaalde bedrag. Nu betalen voor de vakantie die pas over een jaar plaatsvindt zou ik nooit doen. Daarnaast vraag ik mij af of een volledig aanbetaling wel wettelijk is toegestaan. Volgens mij mogen ze dat wel vragen maar kunnen ze dat niet eisen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ik_weet_niet_alles schreef:
23 okt 2020 13:31
Ik zou het spel omdraaien. Zij kunnen dit jaar niet leveren wat is afgesproken en u bent zo vriendelijk geweest om de boeking een jaar te verschuiven.
Landal is gewoon geopend, dus geen idee hoe dit advies gaat werken, ze kunnen dus gewoon leveren.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik had het gelezen dat Landal niet kon leveren vanwege corona maar het kan natuurlijk ook zijn dat TS zelf niet kan/wil vanwege corona. Dan is mijn oplossing inderdaad niet juist.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk dat het meest verstandige is om te zorgen dat er contact komt met Landal, zoals ik al aangaf lijkt het mij eerder dat de boeking wel vooruitgeschoven is, maar de betaaltermijn niet, aangezien de initiele boeking in november 2020 was. We kunnen er wel van alles bij halen wat je wel en niet mag vragen aan aanbetaling en wanneer je dit wel of niet kunt vragen. Maar als ik het verhaal van ts zo lees, vermoed ik dat het hier om een misverstand gaat en dat iemand bij het verplaatsen van de boeking niet de betaaldatum mee verplaatst heeft.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarom zou je niet in november kunnen?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door Brahms »

Niet relevant voor de vraag van Topicstarter. Deze vraagt slechts iets over een aanbetaling voor een reis in november 2021.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door jhogaarts »

reageren via Messenger en niet meer bellen.

Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door Paul123 »

Brahms schreef:
24 okt 2020 00:52
Niet relevant voor de vraag van Topicstarter. Deze vraagt slechts iets over een aanbetaling voor een reis in november 2021.

Toch wel relevant. Als op aangeven van Landal het verblijf niet doorgaat lijkt het me vrij onredelijk nu wel volledige betaling te eisen. Als Landal wel kan leveren is het immers slechts coulance dat er wordt meegewerkt aan het verzoek te verplaatsen, en lijkt het ook meer voor de hand te liggen dat de oorspronkelijke betaaltermijn gehandhaafd wordt.


witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Omgeboekt verblijf vakantiehuisje: Landal wil volledige reissom voor verblijf in november 2021

Ongelezen bericht door witte angora »

jhogaarts schreef:
26 okt 2020 18:34
reageren via Messenger en niet meer bellen.
Of een mail sturen. Als er binnen 14 dagen niet gereageerd wordt een tweede er achter aan.

Dat ze telefonisch slecht bereikbaar zijn zou kunnen vanwege Corona; veel mensen werken thuis, of men wil even telefonisch niet bereikbaar zijn omdat momenteel niet ieder gesprek zachtjes en zoetjes zal verlopen.

Dat er twee reserveringen door elkaar lopen (het verzoek om te betalen zou dan de eerste betreffen) zou zomaar kunnen. Ik heb iets vergelijkbaars onlangs ook meegemaakt met een bestelling: zou twee keer geleverd worden, terwijl ik toch echt één keer besteld heb. De tweede 'bestelling' was echter een wijziging op de eerste. Waarbij het bedrijf telefonisch ook onbereikbaar was. Dan lopen mensen een beetje langs elkaar heen. Het vele thuiswerken kan een verklaring zijn.

Gesloten