LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ralph.browne
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2020 12:51

Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door ralph.browne »

Op Facebook kan onder het bovengenoemde onderwerp de oplichting praktijken van Seats en Sofa's worden gevonden. Wij zijn hier ook de dupe van geworden. Het betreft hier een schreinend verslag van meer dan 200 gedupeerden dat Radar aan de kaak zou moeten stellen. Bij calamiteiten over de aankopen bij Seats en Sofa's verschuilt deze firma zich achter twijfelachtige constructies en weigert problemen omtrent slechte of kapot opgeleverde producten op te lossen en zelfs op aangetekende brieven geen reactie te geven.

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door Ray173 »

ralph.browne schreef:
04 nov 2020 13:15
Op Facebook kan onder het bovengenoemde onderwerp de oplichting praktijken van Seats en Sofa's worden gevonden. Wij zijn hier ook de dupe van geworden. Het betreft hier een schreinend verslag van meer dan 200 gedupeerden dat Radar aan de kaak zou moeten stellen. Bij calamiteiten over de aankopen bij Seats en Sofa's verschuilt deze firma zich achter twijfelachtige constructies en weigert problemen omtrent slechte of kapot opgeleverde producten op te lossen en zelfs op aangetekende brieven geen reactie te geven.
Zo te lezen is dit een lastig verhaal aan het worden. Wat natuurlijk erg vervelt is voor u. We een over nagedacht om gewoon terug naar de winkel te gaan en een leidinggevende aan te spreken. Ik zou er nog geen lampje kopen bij die zaak. Heb nooit het gevoel of je daar nu iets van kwaliteit kunt kopen. Maar ik hoop dat uw probleem wordt opgelost, misschien krijgt u wel goede tips hier van iemand. Succes

davidstraten91
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2020 15:03

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door davidstraten91 »

Vervelend dat u er last van heeft gehad, maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen bij S&S iets zouden gaan kopen!

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door Ray173 »

davidstraten91 schreef:
04 nov 2020 17:06
Vervelend dat u er last van heeft gehad, maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen bij S&S iets zouden gaan kopen!
Kom op zeg ! wat een onzin opmerking vind ik dit. Kan jij in iemand zijn portemonnee kijken. En dit is toch de vraag niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is S&S opgelicht, of voelt u zich opgelicht? Dat je er niet moet gaan kopen is al jaren bekend. En toch bestaan ze alweer 25 jaar.
Maar waarom zou Radar dit aan de kaak moeten stellen? Hebt u enig idee hoe vaak S&S al voorbij gekomen is in de laatste 25 jaar? Hoeveel items moeten er nog over gemaakt worden voordat mensen er niet meer gaan kopen? Inderdaad, mosterd na de maaltijd, maar zo lang mensen eerst doen en daarna pas kijken veranderd daar niets aan.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door mahadma »

Dit bedrijf heeft "snelle" levering, echter, de service houdt direct na de drempel op als je het gekochte meeneemt. Dit is al 25 jaar bekend, ergo in die periode zult u zeker en vast wel eens ergens iets gelezen hebben. van zéér slecht tot gemiddeld, goed zal je als je eerlijke reviews hebt niet vaak tegenkomen. Maar dit zal nooit stoppen als dit bedrijf nog klanten heeft ......... Ze kunnen tegenwoordig zelfs tv spotjes betalen ............ Persoonlijk snap ik dit niet. Ik koop liever in een kringloop als bij S & S.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door omega19 »

Dit is een variant op een vorig topic: ik heb op faecebook gezien.......
ALs TS iets wil zal ze gewoon haar eigen zaak moeten aangeven, wat er is gebeurd en wat zij wil, dat er nu gebeurt

sake1987

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als het op Facebook staat is het waar, dat is de Trent tegenwoordig.
Zelf kom ik ook niet graag bij S&S vind de verkoop methode vreselijk.
Toch is het een bedrijf die met heel veel filialen al meer dan 25 jaar bestaat.
Toch blijft het al 25 jaar het probleem dat mensen het niet als een cash en Carry maar als een volwaardige meubelzaak zien.
Ze maken er geen geheim van dat jezelf voor vervoer, zo wel ophalen als bij problemen terug brengen moet zorgen.
Toch hoor je veel de klacht ik heb problemen en nu moet ik hem zelf brengen.
Dit had je kunnen weten.
Koop je de goedkoopste stofgroep ja dan heb je geen echte kwaliteit waar kinderen en honden over kunnen rennen.
Koop je de duurste stof groep, heb je gewoon een goed product.
Als S&S echt zo slecht was bestonden ze echt niet al 25 jaar.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door Shivers »

sake1987[/quote schreef:
op Facebook staat is het waar, dat is de Trent tegenwoordig.
Zelf kom ik ook niet graag bij S&S vind de verkoop methode vreselijk.
Toch is het een bedrijf die met heel veel filialen al meer dan 25 jaar bestaat.
Toch blijft het al 25 jaar het probleem dat mensen het niet als een cash en Carry maar als een volwaardige meubelzaak zien.
Ze maken er geen geheim van dat jezelf voor vervoer, zo wel ophalen als bij problemen terug brengen moet zorgen.
Toch hoor je veel de klacht ik heb problemen en nu moet ik hem zelf brengen.
Dit had je kunnen weten.
Koop je de goedkoopste stofgroep ja dan heb je geen echte kwaliteit waar kinderen en honden over kunnen rennen.
Koop je de duurste stof groep, heb je gewoon een goed product.
Als S&S echt zo slecht was bestonden ze echt niet al 25 jaar.
Eindelijk een logisch nadenkend persoon hier, velen lopen alleen maar achter de o zo zielige consument aan.
S&S heeft gewoonweg dezelfde banken als diverse andere winkels worden allemaal in lage lone landen gemaakt.
Je kiest zelf voor goedkope stof of duurdere is allemaal heel transparant, alleen de gemiddelde consument ziet alleen korting en cadeaus etc niet wat ze kopen.
Ook kies je er zelf voor bij een cash en carry te kopen dwz zelf halen en heb je problemen zelf terugbrengen daar is de prijs ook naar.

Dit is nu hetzelfde dat mensen een wasmachine gaan kopen bij de goedkoopste internet shop en dan verwachten dat ze hem ook nog even installeren op 6 hoog voor dat bedrag.
Ga je naar de lokale witgoedboer toe komen ze hem brengen en aansluiten en nemen je oude ook nog mee maar ja die was € 70 euro duurder ja daar kies je zelf voor.

Als je bij een iets duurdere zaak bv Piet Klerkx of een andere woonwinkel gaat voor een bank staat de goedkoopste ook in de showroom wil jij andere stof betaal je ook alleen heb je er daar ook bij die bezorgen thuis terwijl anderen dat niet doen.

Service kost gelde en dat zit in de verkoopprijs zolang consumenten dat niet snappen blijf je dit soort topics krijgen.

En ja S&S bestaat al 25 jaar waarom omdat ze goedkoop zijn, en de gemiddelde consument schijnbaar geen school heeft genoten en de voorwaarden pas lezen op het moment dat ze ze nodig hebben, maar als je tijdens het kopen gewoon opgelet had, was alles je duidelijk geweest.
Laatst gewijzigd door Shivers op 04 nov 2020 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ray173 schreef:
04 nov 2020 17:08
davidstraten91 schreef:
04 nov 2020 17:06
Vervelend dat u er last van heeft gehad, maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen bij S&S iets zouden gaan kopen!
Kom op zeg ! wat een onzin opmerking vind ik dit. Kan jij in iemand zijn portemonnee kijken. En dit is toch de vraag niet.
Je mist het punt. Voor de prijzen die je bij S&S betaalt, kan je prima elders slagen - maar dan zonder het beroerde concept van S&S.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door Shivers »

Je mist het punt. Voor de prijzen die je bij S&S betaalt, kan je prima elders slagen - maar dan zonder het beroerde concept van S&S.
Het concept is niet beroerd maar gewoon wat de consument zelf wil, immers zo goedkoop mogelijk met veel korting en dan ook nog wat cadeaus erbij omdat je zo'n lieve klant bent die S&S weer kan verwelkomen.

Ze houden het al 25 jaar vol met flink wat filialen dat geeft toch aan dat er vraag is naar dit concept.

Dit is nu hetzelfde als consumenten die klagen dat je bij Ikea alles zelf in elkaar moet zetten en het zelf ook mag ophalen, dat is van te voren ook duidelijk maar ja als je alleen kijkt naar de prijs en verder niet ja dan vraag je erom.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door 16again »

Shivers schreef:
04 nov 2020 19:50
Je mist het punt. Voor de prijzen die je bij S&S betaalt, kan je prima elders slagen - maar dan zonder het beroerde concept van S&S.
Het concept is niet beroerd maar gewoon wat de consument zelf wil, immers zo goedkoop mogelijk met veel korting en dan ook nog wat cadeaus erbij omdat je zo'n lieve klant bent die S&S weer kan verwelkomen.

Ze houden het al 25 jaar vol met flink wat filialen dat geeft toch aan dat er vraag is naar dit concept.
De levenslijn zal wel gevormd worden door jaarlijks een nieuwe lichting aspirant kopers, die hun eerste huis inrichten.
Klachten betreffen vrijwel altijd baggerkwaliteit van de producten, en niet het concept (waar ik zelf ophalen etc onder versta).

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door Ray173 »

Moneyman schreef:
04 nov 2020 19:38
Ray173 schreef:
04 nov 2020 17:08
davidstraten91 schreef:
04 nov 2020 17:06
Vervelend dat u er last van heeft gehad, maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen bij S&S iets zouden gaan kopen!
Kom op zeg ! wat een onzin opmerking vind ik dit. Kan jij in iemand zijn portemonnee kijken. En dit is toch de vraag niet.
Je mist het punt. Voor de prijzen die je bij S&S betaalt, kan je prima elders slagen - maar dan zonder het beroerde concept van S&S.
Ok top uitleg Thx.

sake1987

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door sake1987 »

16again schreef:
04 nov 2020 20:10
Shivers schreef:
04 nov 2020 19:50
Je mist het punt. Voor de prijzen die je bij S&S betaalt, kan je prima elders slagen - maar dan zonder het beroerde concept van S&S.
Het concept is niet beroerd maar gewoon wat de consument zelf wil, immers zo goedkoop mogelijk met veel korting en dan ook nog wat cadeaus erbij omdat je zo'n lieve klant bent die S&S weer kan verwelkomen.

Ze houden het al 25 jaar vol met flink wat filialen dat geeft toch aan dat er vraag is naar dit concept.
De levenslijn zal wel gevormd worden door jaarlijks een nieuwe lichting aspirant kopers, die hun eerste huis inrichten.
Klachten betreffen vrijwel altijd baggerkwaliteit van de producten, en niet het concept (waar ik zelf ophalen etc onder versta).
Heb een keer tweede hands leren bank gekocht die ontzettend goed is bevallen.
Toen we hem afdankten omdat we wat anders wilden, kwamen we erachter dat hij van S&S kwam.
Het is maar net in welke stofgroep je koopt.
Wat ik vreselijk aan dit bedrijf vind, is dat je niet gewoon even rustig kan kijken, dat er gelijk een verkoper op je nek zit.
En zeg je dan ik red me wel, blijven ze je ongevraagd advies geven.

Ook bij andere meubelzaken kun je bagger kwaliteit kopen.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door Shivers »

De levenslijn zal wel gevormd worden door jaarlijks een nieuwe lichting aspirant kopers, die hun eerste huis inrichten.
Klachten betreffen vrijwel altijd baggerkwaliteit van de producten, en niet het concept (waar ik zelf ophalen etc onder versta).
Verwacht jij nu echt dat je een hoekbank voor 600 euro koopt van uitstekende kwaliteit.
Het is allemaal goedkoop hout met vulling en veren voor normaal gebruik met duurdere stof goed geschikt maar niet voor bv gezinnen met opgroeiende kinderen.

Maar daar is de prijs ook naar ik heb hier thuis 3 leren banken staan een 3-2-1 die bank is onderhand al 20 jaar oud en zit nog als vroeger ook met kinderen die erop springen etc.

Alleen die bank is massief grenen hout met leren kussens de poten zijn al 4x dikker dan een bank van S&S de balken waar de kussens op rusten is ook massief grenen die 1 zits weegt net zo zwaar dan een complete hoekbank van S&S maar ja de prijs was ook ruim 5x duurder dan S&S.

Kwaliteit kost geld zolang de consument alleen kijkt naar het kostenplaatje en niet wat men eigenlijk koopt blijf je dit soort klachten houden.

En inderdaad wat Sake1987 al zegt je kan er goed kopen mits je niet voor het goedkoopste gaat en niet de goedkoopste stoffen pakt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door berndv »

Ik heb ook wel mijn bedenkingen bij deze winkelketen, maar ik wil toch ook benoemen dat mijn schoonouders hier een zeer positieve ervaring hadden, die mij ook enigszins verbaasde. Ze hebben hier nieuwe meubels gekocht voor hun woonkamer, toen ze binnen waren ben ik mee geweest om dit op te halen, en ja, je moet zelf voor een aanhanger zorgen en het zelf inpakken, maar dat is iets waar ze ook open en eerlijk over zijn.

Maar bij de verkoop was ook gezegd dat deze meubelen zonder problemen door de deur zouden passen. Helaas. Dat ging niet lukken. De bank ging op geen enkele mogelijkheid door een gewone standaard deur. Mijn schoonvader heeft gebeld naar de vestiging, de verkoper gesproken en het was geen enkel probleem om de bank terug te brengen en iets anders uit te zoeken. Mijn mond viel open van verbazing, aangezien ik ze vooral kende vanwege de vele topics hier. De complete set werd zonder problemen teruggenomen, mijn schoonouders hebben iets anders uitgezocht en er werd totaal niet moeilijk gedaan. Ik was stomverbaasd.

Het is niet uitsluitend kommer en kwel met deze firma, maar je moet wel de juiste verwachtingen hebben. En als je hier wat gaat kopen en vervolgens de service verwacht zoals je die kent van een lokale meubelspeciaalzaak, dan kan je van een koude kermis thuis komen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
04 nov 2020 20:10
Klachten betreffen vrijwel altijd baggerkwaliteit van de producten, en niet het concept (waar ik zelf ophalen etc onder versta).
Voor mij valt de prijs/kwaliteit/service-verhouding nu juist bij uitstek onder "het concept".

sake1987

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
05 nov 2020 12:02
16again schreef:
04 nov 2020 20:10
Klachten betreffen vrijwel altijd baggerkwaliteit van de producten, en niet het concept (waar ik zelf ophalen etc onder versta).
Voor mij valt de prijs/kwaliteit/service-verhouding nu juist bij uitstek onder "het concept".
En toch kan je er goede kwaliteit kopen, echter zijn dit nu juist de banken die vaak niet gelijk mee kunnen.
En betaal je daar de gangbare prijs voor .
Het is net wat BernV zegt het zijn vaak
verkeerde verwachtingen.
En ikzelf verfoei deze winkel, maar als je al meer dan 25 jaar met heel veel filiaals bestaat, doe je toch niet alles verkeerd

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt hoor, er zijn ook goede meubels te kopen. Maar dan kom je in een prijssegment waarvoor ik dan toch liever naar een andere winkel ga. Want ook als je dure meubels koopt, heb je soms service nodig.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats en Sofa's opgelicht en gedupeerden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 nov 2020 12:02
16again schreef:
04 nov 2020 20:10
Klachten betreffen vrijwel altijd baggerkwaliteit van de producten, en niet het concept (waar ik zelf ophalen etc onder versta).
Voor mij valt de prijs/kwaliteit/service-verhouding nu juist bij uitstek onder "het concept".
Dan verschillen we van mening over de abstracte term concept.
Wat ik onder concept versta is te lezen op hun homepage:
Door de unieke Giant Take Away formule hoeft u niet altijd meer weken op uw nieuwe bankstel te wachten, maar kunt u deze direct uit voorraad meenemen.
En de koper weet dan dat hij zelf vervoer dient te regelen, niet dat het baggerkwaliteit is.

Gesloten