Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Yep, goed punt, topic is verwijderd!

Groeten, Radar^SK

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jark »

Zo maar even tussendoor over Trump. In het AD van vandaag staat een prentje
over Trump die zegt. "I will disappear.....It's a miracle" :D

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@Moneyman: uw reactie dat mijn opmerking "intrigerend is" lijkt een regelrechte uitnodiging om te reageren en nee ik overschat uw intelligentie niet, integendeel . Deze rubriek is echter niet geschikt voor dit soort vragen en antwoorden , ik stuur u spoedig een pb, met uw welbevinden uiteraard

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Graag. Ik ben oprecht benieuwd naar je overwegingen achter je reacties.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

Radar schreef:
07 nov 2020 12:13
Yep, goed punt, topic is verwijderd!

Groeten, Radar^SK
Ik vind het jammer dat dit topic is verwijderd.

Het overnemen van afbeeldingen van het internet, en het claimen van vergoedingen hiervoor is best een vervelende praktijk, met verschillende invalshoeken . Misschien komen er nog andere TS die met dezelfde problematiek te maken hebben.
Laatst gewijzigd door omega19 op 08 nov 2020 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
07 nov 2020 12:05
Het topic over het schenden van het auteursrecht is gesloten door de mods.

1) TS is teruggekomen met een iets andere nickname;

2) Sluit dit soort topics niet als TS niet meer terugkomt, maar verwijder ze.
>>
Niet alleen jammer, het is gedaan op onzinnige gronden.

De nickname was niet verandert.. De naam was nog exact hetzelfde.
Alleen was het misschien met een ander account (wellicht lukt inloggen niet meer en is een nieuwe aangemaakt)
En TS heeft wel degelijk gereageerd alleen met zijn tweede account.

En TS is natuurlijk niet een account maar het persoon achter een account.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
08 nov 2020 08:38
De nickname was niet verandert.. De naam was nog exact hetzelfde.
Alleen was het misschien met een ander account (wellicht lukt inloggen niet meer en is een nieuwe aangemaakt)
Een punt tussen de naam maakt het een andere nickname.
hebra98 schreef:
08 nov 2020 08:38
En TS heeft wel degelijk gereageerd alleen met zijn tweede account.
Gereageerd is nogal betwistbaar in deze. TS plaatste nieuwe berichten, maar ging niet tot nauwelijks in op vragen. Het doel van het forum is natuurlijk niet alleen maar zenden, doch ook ontvangen en daarna zenden op basis van hetgeen ontvangen is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
08 nov 2020 10:15
hebra98 schreef:
08 nov 2020 08:38
De nickname was niet verandert.. De naam was nog exact hetzelfde.
Alleen was het misschien met een ander account (wellicht lukt inloggen niet meer en is een nieuwe aangemaakt)
Een punt tussen de naam maakt het een andere nickname.
hebra98 schreef:
08 nov 2020 08:38
En TS heeft wel degelijk gereageerd alleen met zijn tweede account.
Gereageerd is nogal betwistbaar in deze. TS plaatste nieuwe berichten, maar ging niet tot nauwelijks in op vragen. Het doel van het forum is natuurlijk niet alleen maar zenden, doch ook ontvangen en daarna zenden op basis van hetgeen ontvangen is.
>>
Dat er een punt tussen zit, maakt de naam niet anders.. De naam was altijd (herkenbaar) dezelfde. En als TS geen goede reden had, waarom zou hij dan exact dezelfde naam gebruiken met alleen een punt ertussen. Hij had elke naam kunnen kiezen maar ook alleen kunnen lezen. Daarvoor is een lidmaatschap niet nodig.
En dat de persoon op bepaalde vragen niet reageert, is zijn eigen vrije keuze. Dan kan een topic wellicht niet verder, maar maakt het topic niet slecht of dat het Topic gesloten moet worden.
Maar op dit Forum gaat iedereen altijd iets verder, ook als vragen niet worden beantwoord. Dat is niet de fout van TS.
Vele zullen hier, na plaatsing van een topic, wel meelezen maar vervolgens helemaal niet meer reageren.
Dat is iets wat we al regelmatig aangeven, je bereikt meer als je niet meteen iemand op het hakblok legt of verwelkomt met KKT informatie. :shock:
Daar komt bij dat TS, volgens mij, zijn echte naam had gebruikt wat opties gaf om "dingen" te vinden.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
08 nov 2020 10:29
Dat er een punt tussen zit, maakt de naam niet anders.. De naam was altijd (herkenbaar) dezelfde.
Het maakt wel dat het een andere nickname is. En ict technisch gezien zal jan.jansen anders gezien worden als janjansen.
Doch zoals ik in mijn eerste reactie op het sluiten al aangaf was TS wel degelijk terug gekomen.

hebra98 schreef:
08 nov 2020 10:29
En dat de persoon op bepaalde vragen niet reageert, is zijn eigen vrije keuze.
In deze zeg ik: ja en nee. Het is inderdaad een eigen keuze, maar als je op inhoudelijke vragen weigert in te gaan, ben ik van mening dat je hier dan ook geen recht hebt op een topic.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
08 nov 2020 10:42
hebra98 schreef:
08 nov 2020 10:29
Dat er een punt tussen zit, maakt de naam niet anders.. De naam was altijd (herkenbaar) dezelfde.
Het maakt wel dat het een andere nickname is. En ict technisch gezien zal jan.jansen anders gezien worden als janjansen.
Doch zoals ik in mijn eerste reactie op het sluiten al aangaf was TS wel degelijk terug gekomen.

hebra98 schreef:
08 nov 2020 10:29
En dat de persoon op bepaalde vragen niet reageert, is zijn eigen vrije keuze.
In deze zeg ik: ja en nee. Het is inderdaad een eigen keuze, maar als je op inhoudelijke vragen weigert in te gaan, ben ik van mening dat je hier dan ook geen recht hebt op een topic.
>>
Dit is niet een ICT technische vraag, maar wellicht meer een "kan niet meer inloggen" en maak dus even nieuw account. Maar dat kan nooit dezelfde zijn, want die andere bestaat al. Maar de kans dat er nog iemand met dezelfde naam is, is bij deze TS naam klein.

Dus jij bent van mening dat iemand altijd alles moet vertellen als hem dat gevraagd wordt?
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Al denk ik wel dat je meer kans van slagen hebt als je zoveel mogelijk informatie wilt vrijgeven als nodig is om het Topic duidelijk te houden.
Ik denk dat het krijgen van informatie een balans is tussen vragen stellen aan TS en pas verder reageren als op deze vragen een reactie of uitleg komt. Als iemand niet reageert op vragen die ik stel, dan kan ik niet verder helpen en reageer ik (meestal) ook niet meer. Tenzij ik kan uitleggen waarom ik bepaalde vragen stel. Want het kan ook zijn dat een vraag niet relevant lijkt te zijn (voor TS)

En als ik, en meerdere met mij, iemand meteen aanval dan slaat een Topic voor TS direct dood. De TS zal niet snel meer terugkomen omdat de toon gezet is en TS het gevoel krijgt dat hij zich moet verdedigen tegen een overmacht van aanvallen.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als een TS stapsgewijs, traag en mondjesmaat informatie geeft, komt men hier natuurlijk nooit verder dan de hoofdregel: gebruik nooit zonder toestemming andermans materiaal.

Wel jammer dat de discussie over het wapperen nu weg is. Die vond ik inhoudelijk interessant en on-topic.

En waarom zou iemand een tweede account moeten aanmaken?
Je hebt een ongeldig wachtwoord opgegeven. Controleer je wachtwoord en probeer het nogmaals. Als je problemen blijft houden, neem dan contact op met de forumbeheerder.
Wie drie weken kan wachten met reageren, kan nog wel een dagje wachten op een reactie van de forumbeheerder, dunkt me.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
08 nov 2020 11:05
kuklos schreef:
08 nov 2020 10:42
hebra98 schreef:
08 nov 2020 10:29
Dat er een punt tussen zit, maakt de naam niet anders.. De naam was altijd (herkenbaar) dezelfde.
Het maakt wel dat het een andere nickname is. En ict technisch gezien zal jan.jansen anders gezien worden als janjansen.
Dit is niet een ICT technische vraag, maar wellicht meer een "kan niet meer inloggen" en maak dus even nieuw account. Maar dat kan nooit dezelfde zijn, want die andere bestaat al. Maar de kans dat er nog iemand met dezelfde naam is, is bij deze TS naam klein.
Lees en begrijp nu eens wat er staat!
Dat jan.jansen en janjansen dezelfde naam zijn is niet de discussie. De discussie is dat het een andere nickname of als je wilt een andere handle is. Jij en ik als mensen herkennen dit wel als behorend tot dezelfde persoon, een computer niet.
En als de moderators enkel hebben gezocht op de nickname janjansen dan hebben ze jan.jansen niet gevonden en daarmee de conclusie getrokken dat TS niet meer teruggekomen is.
hebra98 schreef:
08 nov 2020 11:05
Dus jij bent van mening dat iemand altijd alles moet vertellen als hem dat gevraagd wordt?
Met gebruik van het woord dus trek je een conclusie. Eentje die ik niet trek.
Ook heb ik nergens de term alles gebruikt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Erthanax schreef:
08 nov 2020 11:15
Als een TS stapsgewijs, traag en mondjesmaat informatie geeft, komt men hier natuurlijk nooit verder dan de hoofdregel: gebruik nooit zonder toestemming andermans materiaal.

Wel jammer dat de discussie over het wapperen nu weg is. Die vond ik inhoudelijk interessant en on-topic.

En waarom zou iemand een tweede account moeten aanmaken?
Je hebt een ongeldig wachtwoord opgegeven. Controleer je wachtwoord en probeer het nogmaals. Als je problemen blijft houden, neem dan contact op met de forumbeheerder.
Wie drie weken kan wachten met reageren, kan nog wel een dagje wachten op een reactie van de forumbeheerder, dunkt me.
>>
Stel, TS had helemaal niet gereageerd? Was het Topic dan ook weggehaald?
Wat je nu aanspoort is dat iemand een tweede account (om welke reden dan ook) nooit laat lijken op zijn oude account.

Ik blijf van mening dat het topic had kunnen blijven staan met reacties die aansluiten op de gegeven informatie.
En een slotje als er geen "relevante" informatie meer bijkomt.
Niet dat iedereen door blijft tikken, zonder voldoende informatie. (dat laat iedereen speculeren)
Want als TS bepaalde info niet geeft, beperkt het wellicht de hulp. Niet de waarde van het Topic.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
08 nov 2020 11:05
(...) En als ik, en meerdere met mij, iemand meteen aanval dan slaat een Topic voor TS direct dood. De TS zal niet snel meer terugkomen omdat de toon gezet is en TS het gevoel krijgt dat hij zich moet verdedigen tegen een overmacht van aanvallen.
>>
Als iemand op basis van de forumnaam van een nieuw lid op zoek gaat, de url van een website geeft (die TS niet genoemd had), en dan vraagt "is het deze, is het deze?", dat komt misschien ook niet prettig over.

En er vielen helemaal geen "dingen te vinden" die waren immers alleen kortstondig in een testomgeving zichtbaar geweest.

En hoe weet u dat TS zijn echte naam gebruikt heeft? Het kan een toevallige overeenkonst zijn, bet kan gaan om een lelijke trol die iemand een loer wil draaien, en het kan de echte naam van de vragensteller zijn. Maar is dat laatste dan een uitnodiging "om dingen te vinden"? Dat vindt ik nogal curieus.

Wat die "aanvallen" betreft: acht keer hetzelfde antwoord is inderdaad weinig zinvol, en de toon kan vaak wel wat vriendelijker, dat ben ik met u eens.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Ik moet bekennen dat ik iets te vluchtig heb gekeken naar dat topic over het al dan niet schenden van het auteursrecht. In het profiel van de topicstarter staat namelijk de volgende info:

Lid geworden op:
14 okt 2020 21:20

Laatst actief:
14 okt 2020 21:24

Op basis daarvan dacht ik eigenlijk 'ja, kijk, dit gaat nergens heen zo, laat ook maar', maar ik had gewoon beter op moeten letten, dan had ik gezien dat er ook een tweede account van de topicstarter was. Topic staat weer op z'n plek, ik zou zeggen 'veel plezier ermee'. Als het nergens toe leidt, kan het later eventueel alsnog wel weg als daar goede redenen voor zijn.

Groeten! Radar^SK

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, de rode balk over het scherm is weg en vervangen door een blok in de menubalk. Dank, veel dank daarvoor!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik heb zelfs twee blokjes 'live' in de menubalk. Stukken beter zo. Ben er blij mee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

jullie zijn mij net voor! Yep, beter zo😃 , er is naar ons geluisterd...

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
09 nov 2020 20:11
Klopt, ik heb zelfs twee blokjes 'live' in de menubalk. Stukken beter zo. Ben er blij mee.
Dat had ik ook, maar nu is het er nog maar één. Er wordt naar "ons" geluisterd "as we speak" :D. Het is een mooie avond!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb er inmiddels ook nog maar eentje. Mooi om opnieuw te ervaren dat onze opmerkingen serieus worden genomen.

Gesloten