LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC: open verpakking, niet geaccepteerd

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lora1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 21:32

BCC: open verpakking, niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Lora1978 »

Wij zijn al maanden bezig met een product dat aan ons geleverd is met open verpakking. Geschiedenis: paar maanden geleden hebben wij een fohn besteld die niet aan onze eisen voldeed.
BCC wilde het product vanwege hygiënische redenen niet accepteren. Hierop heeft BCC het product met open verpakking aan ons geretourneerd, om deze reden konden wij het product vanwege hygiënische redenen niet accepteren. Deze kwestie loopt al maanden. BCC gaf aan eerst het voordeel van de twijfel te geven en nu krijgen we geen reactie meer. Het product ligt al maanden bij BCC. BCC wil ook geen foto van de verpakking aan ons sturen. Wij hopen dat jullie ons kunnen helpen.
Met vriendelijke groet
Lora Ivanova

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: BCC: open verpakking, niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Har45 »

BCC zegt hierover:

Hierbij nog even een opsomming van onze retourvoorwaarden:

Je hebt 30 dagen de tijd om de overeenkomst te herroepen. Zonder reden. Dat is jouw ‘herroepingsrecht’. Binnen de zichttermijn kun je het artikel rustig bekijken zoals je in een winkel ook zou doen.

Volgens BCC valt een föhn dus NIET onder hygiënische of gezondheidsredenen, dus of u hem nou wel geopend of niet geopend heeft ontvangen is m.i. niet relevant u mag hem (geopend) retourneren.

Van onderstaande producten moet de verzegeling WEL gesloten blijven.

Baardtrimmers Beauty accessoires Bodygroomers Electrische dekens Electrische tandenborstels Epilators
Gezichtsverzoring Heteluchtborstels Koptelefoons - oortjes Krultangen Ladyshavers Manicure/ pedicure sets
Massageapparaten Monddouches Mondverzorging accessoires Neushaartrimmers Ontharingssystemen Oor thermometers
Scheer accessoires Scheerapparaten Spierstimulatie Stijltangen Tondeuses Verzorgingsaccessoires

Link: https://www.bcc.nl/klantenservice/retou ... oorwaarden en https://www.bcc.nl/klantenservice/retou ... -producten

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: BCC: open verpakking, niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door omega19 »

BCC zegt ook hierover :

Originele verpakking, of de binnen verpakking ter bescherming van het product ontbreekt of is zwaar beschadigd
Je krijgt 90% terug van de aanschafwaarde


https://www.bcc.nl/klantenservice/retou ... j-retouren

Ik vraag me wel af of dit een rechtsgeldige bepaling is. Immers bij veel gebruikte blister verpakkingen moet je de verpakking kapot maken om het artikel uberhaupt te proberen.


berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BCC: open verpakking, niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door berndv »

Is het alleen en uitsluitend een fohn? Of valt deze in de categorie van heteluchtborstels? Is het een fohn met opzetstukken als borstels? Die zijn zo te zien wel uitgesloten van retour namelijk.

Het volgende snap ik niet helemaal:
Lora1978 schreef:
10 nov 2020 21:35
BCC wilde het product vanwege hygiënische redenen niet accepteren. Hierop heeft BCC het product met open verpakking aan ons geretourneerd, om deze reden konden wij het product vanwege hygiënische redenen niet accepteren.
Als ik dit zo lees, heeft u de zending naar BCC gestuurd, deze kon dit niet accepteren en heeft het vervolgens aan u teruggestuurd, en u heeft die zending aan de deur geweigerd? Lees ik dat zo goed?

sake1987

Re: BCC: open verpakking, niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door sake1987 »

berndv schreef:
12 nov 2020 08:28
Is het alleen en uitsluitend een fohn? Of valt deze in de categorie van heteluchtborstels? Is het een fohn met opzetstukken als borstels? Die zijn zo te zien wel uitgesloten van retour namelijk.

Het volgende snap ik niet helemaal:
Lora1978 schreef:
10 nov 2020 21:35
BCC wilde het product vanwege hygiënische redenen niet accepteren. Hierop heeft BCC het product met open verpakking aan ons geretourneerd, om deze reden konden wij het product vanwege hygiënische redenen niet accepteren.
Als ik dit zo lees, heeft u de zending naar BCC gestuurd, deze kon dit niet accepteren en heeft het vervolgens aan u teruggestuurd, en u heeft die zending aan de deur geweigerd? Lees ik dat zo goed?
Zoals ik het lees heeft TS , de föhn geopend ontvangen en terug gestuurd.
Echter, BCC accepteert geopend niet.
Mijn vraag aan TS heeft u gelijk bij ontvangst gemeld dat het product geopend was?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC: open verpakking, niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:
12 nov 2020 08:28
Lees ik dat zo goed?
Dat haal ik er wel uit. BCC accepteert geen retour vanwege hygiënische redenen, en vervolgens accepteert de TS het ding niet om dezelfde hygiënische redenen, terwijl ze hem zelf open heeft gemaakt.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BCC: open verpakking, niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het klinkt me vooral als een beetje flauwe principekwestie in de oren. Nooit de handigste maniëristen een probleem op te lossen :wink:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BCC: open verpakking, niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door berndv »

sake1987 schreef:
12 nov 2020 08:38
Zoals ik het lees heeft TS , de föhn geopend ontvangen en terug gestuurd.
Daar begint de OP wel mee, maar in de 2e zin zegt ts dat de fohn niet aan de eisen voldeed. Dat kan je dan inderdaad lezen in de trant van dat de verpakking geopend was en daarom niet aan de eisen voldeed, maar ik kan het ook anders lezen.

Gesloten