LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquête afstudeeronderzoek Praag

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
AlyDV
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2020 19:11

Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door AlyDV »

Hallo allemaal,

Voor mijn afstudeer onderzoek ben ik op zoek naar mensen die in Praag zijn geweest.
Bent u hier geweest en zou u mijn enquête willen invullen? Het kost slechts twee minuten van uw tijd.
Vraag 1 graag met ja beantwoorden.

Bedankt!

https://nhlhogeschool.eu.qualtrics.com/ ... CMG22PZEIB

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar ben je opgegroeid, in Urk of elders? Wat is de logica daarvan? Worden de mensen van Urk anders beoordeeld dan anderen? Daarbij snap ik de vragen niet. Praag ligt in Tsjechië, maar Tsjechië is niet Praag. De vragen gaan over het algemeen over Tsjechië, niet over Praag.

Wat beschouw ik als storend gedrag? Als ik de antwoorden lees gaat het over eigen gedrag, niet van gedragingen van anderen. Ik vind dronken over straat lopen niet storend. Wel als andere dat doen. Daarna wilt u het vergelijk aangaan tussen verschillende culturen. Maar als u mijn cultuur niet kent, welke informatie kunt u er dan uithalen? Als mijn cultuur een voorbeeld zou zijn, weet u dan welk cultuur en waarom?

AlyDV
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2020 19:11

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door AlyDV »

Hallo,

Het is een heel specifiek onderzoek naar culturele intelligentie en culturele sensitiviteit van Nederlandse respondenten.
Urk is geselecteerd als de meest homogene culturele omgeving van Nederland. Deze respondenten worden vergeleken met overige respondenten, om te kijken of de hypothese hierover correct is.
Praag is puur ter geografische afbakening en het feit dat Praag worstelt met de negatieve gevolgen van over toerisme de afgelopen vijf jaar. Uiteraard is elke vraag zorgvuldig geformuleerd op basis van literatuur en verschillende modellen.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.

Vriendelijke groeten,

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door Revoked »

Urk is " de meest homogene culturele omgeving"? Wie heeft dat onderzocht, waar kan ik dat terugvinden en waarom is het percentage drugsgebruikende jongeren daar niet in meegenomen?
TietjeExtraDeel en Retranchement zijn veel homogener cultureler omgevingen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door kuklos »

Leuk, dit soort onderzoeken waar je in kunnen vullen dat je 1.000 jaar oud bent.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben idd in Praag geweest, maar dat is een redelijk grote én toeristische stad.
In Praag rondlopen zegt mij daarom niet écht veel over de Tsjechische cultuur.
Dan moet ik met de locals in een meer besloten kleine plaats spreken of daar te gast zijn.

Wanneer ik in de Randstad loop geeft dat een totaal ander beeld dan wanneer ik bv in Drenthe of Twente loop.
Zo zal Tsjechië ook onderling grote verschillen kennen, net als dat je een Fries niet kunt vergelijken met een rasechte Limburger .
Dus....wat is de Tsjechische cultuur ?

Ik heb de enquête bekeken, maar niet verzonden.

AlyDV
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2020 19:11

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door AlyDV »

Hallo,

Het onderzoek gaat dan ook specifiek over de culturele intelligentie en culturele sensitiviteit van de bezoeker. :)
Praag is slechts een geografische afbakening.

Vriendelijke groet,

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door moederslink »

AlyDV schreef:
10 nov 2020 20:14
Het onderzoek gaat dan ook specifiek over de culturele intelligentie en culturele sensitiviteit van de bezoeker.
Ik snap denk ik wat je zegt en hoe je dit bedoelt ...🤔
Wanneer Jan in Praag alleen op zoek is naar " friet van Piet " zegt dat dan iets over zijn culturele intelligentie 🙃 etc?

Maar dat is toch altijd zo? Eenieder snuift de sfeer , cultuur , de vibes toch op zijn eigen manier op?
Door wat je bv in je opvoeding hebt meegekregen of door studie of door vrienden of door boeken te lezen van te voren ?

Maar is dan bv Jakarta niet een betere geografische afbakening?
Praag is toch nog steeds Europa , maar goed het is jouw project! Veel succes gewenst!
Ik heb hem ingevuld 😁

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

breien schreef:
10 nov 2020 22:55
Waar ik mij in het buitenland het meest aan stoor is het gebrekkige Nederlands van de inwoners.
Daar stoor ik me in het binnenland ook aan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door Brahms »

Vaak genoeg in Praag geweest, prachtige en gezellige stad met vriendelijke sfeer. Maar die vreemde vragen, kan er weinig mee.
Dus niet ingevuld.
Overigens in Urk nog nooit geweest, is dat leuk om eens te doen ?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Enquête afstudeeronderzoek Praag

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Brahms schreef:
11 nov 2020 10:24
Overigens in Urk nog nooit geweest, is dat leuk om eens te doen ?
In Urk komt ook niemand. Op Urk wel. Vandaar dat ze ook apart benoemd worden.

Gesloten