LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Oude' Monuta Polis: kinderen meeverzekerd, maar voor laag bedrag

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
B. Brugman
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2020 19:54

'Oude' Monuta Polis: kinderen meeverzekerd, maar voor laag bedrag

Ongelezen bericht door B. Brugman »

Goedenavond forum Leden,

Ik loop onverwachts tegen het volgende probleem aan met mijn Monuta polis.

Jaren geleden heb ik een polis afgesloten voor mij en mijn vrouw.
Op dat moment werden door mijn verzekeringsagent van destijds, mijn kinderen automatisch meegenomen op de polis.
Wat hij echter nooit heeft verteld, is dat dit toen maar voor een bedrag van max 2500 euro was !
Nu hoor ik u denken, dat had je dan toch kunnen weten?
Uiteraard is dat idd zo echter ben ik te goed van vertrouwen geweest en heb daar nooit aandacht aan geschonken.

Onlangs kwam ik er achter, dat mijn oudste dochter van nu 20 jaar oud, helemaal niet meer meeverzekerd is.
Ik ontdekte dit, omdat ik voor het eerst eens een directe mail mbt mijn verzekeringen ontvang van Monuta zelf.
Van mijn verzekerings tussenpersoon had ik al zeker 10 jaar niets meer vernomen naar een Fallissement en zijn doorstart !!
Ik had ook nooit meer aangedacht dat deze monuta polis nog onder hem viel!
Afijn, in de polissen vond ik, door de melding van monuta, deze beperkte dekking voor mijn jongste dochter van 17.

Ik ben direct in de telefoon geklommen en ben gaan bellen met monuta.
De persoon aan de telefoon gaf aan dat het al lang zo was dat de kinderen ondertussen tot het max bedrag van de polis zijn meeverzekerd ipv die 2500 euro.
Ik gaf aan dat ik dat dan ook wel graag op de polis wilde zien.
Vanaf toen zijn ze dat gaan uitzoeken en blijkt volgens monuta dat mijn oude polis idd nog wel klopt en niet aangepast kan worden, zoals met andere polissen wel konden doen ?
Jullie begrijpen dat er vanaf toen meerdere telefoontjes over en weer zijn gegaan, echter zonder enige progressie.
Grappig hierbij is, dat alle personen die ik heb gesproken bij monuta, het zelf ook niet snappen waarom dit zo is, en het zelf ook niet zouden accepteren?

Wat naast dit ook heel bijzonder is, is dat monuta op hun site de volgende tekst gebruikt voor kinderen op dezelfde polis :

Uw kind aanmelden
Heeft u al een uitvaartverzekering bij Monuta? Dan kunt u uw kind gratis meeverzekeren op uw eigen polis. Aanmelden is heel eenvoudig. U kunt de gegevens van uw zoon of dochter doorgeven via uw Mijn Monuta-account. Heeft u nog geen account? Maak dan eenvoudig online een Mijn Monuta-account aan.


M.a.w. wanneer ik mijn dochter destijds niet had opgegeven om bijgeschreven te worden op die "oude" polis, had ik haar nu wel kunnen bijschrijven voor die hogere dekking.

Met dit alles wetende was mijn opmerking naar monuta, om dan mijn dochter van 17 jaar dan maar apart te laten verzekeren.
Jullie snappen het al, ook dit was niet mogelijk omdat mijn dochter nog geen 18 is.....?!
Het advies van een monuta medewerker was dan ook, om dan voor een kleine jaartje ergens anders maar een verzekering te gaan afsluiten.

Na alles hierboven, wil ik aan jullie vragen, wat jullie hiervan vinden en of iemand dit zelfde relaas heeft met monuta!
Ook is elk advies hieromtrent welkom.
Zelf overweeg ik om dit voor te gaan leggen aan mijn rechtsbijstand echter weet ik niet hoever ik daarmee zal gaan komen.

Alvast veel dank

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Oude' Monuta Polis: kinderen meeverzekerd, maar voor laag bedrag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begrijp nietwaar u zich zo druk over maakt.

U kijkt in ieder geval 20 jaar niet naar een polis en nu bent u verbaasd dat het anders is dan u dacht?

Zet zelf de premie op een spaarrekening.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: 'Oude' Monuta Polis: kinderen meeverzekerd, maar voor laag bedrag

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Als ik uw verhaal goed begrijp dan wilt u voor de premie van uw vrouw en uzelf ook nog 2 kinderen meeverzekerd hebben voor een uitvaart.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 'Oude' Monuta Polis: kinderen meeverzekerd, maar voor laag bedrag

Ongelezen bericht door kweenie »

B. Brugman schreef:
11 nov 2020 20:16

Uw kind aanmelden
Heeft u al een uitvaartverzekering bij Monuta? Dan kunt u uw kind gratis meeverzekeren op uw eigen polis. Aanmelden is heel eenvoudig. U kunt de gegevens van uw zoon of dochter doorgeven via uw Mijn Monuta-account. Heeft u nog geen account? Maak dan eenvoudig online een Mijn Monuta-account aan.


M.a.w. wanneer ik mijn dochter destijds niet had opgegeven om bijgeschreven te worden op die "oude" polis, had ik haar nu wel kunnen bijschrijven voor die hogere dekking.
Dat is nog maar de vraag. Dat is namelijk afhankelijk van de polisvoorwaarden van de door jou afgesloten polis. Er staat namelijk ook dat kinderen
in de meeste gevallen* verzekerd voor het gelijke bedrag of pakket waar u voor verzekerd bent.
Waarbij dus geldt:
Er kunnen afwijkende voorwaarden zijn op uw polis. Wilt u weten welke dekking geldt voor uw kindje, neem dan contact met ons op, wij informeren u graag.

Grote kans dus dat kinderen ook bij latere aanleiding gewoon volgens de toen geldende voorwaarden maar tot 2500 meeverzekerd zouden zijn. (Wat niet ongebruikelijk was, trouwens.)

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: 'Oude' Monuta Polis: kinderen meeverzekerd, maar voor laag bedrag

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Wat ook een mogelijkheid is, dat is een uitvaartverzekering tegen eenmalige koopsom.
Dan betaald U niet jarenlang per maand, maar eenmalig een bedrag, waarmee die polis
het verdere leven van die persoon premie vrij is. als het ooit eenmaal zo ver is, dan komt
er een vrij besteedbaar bedrag vrij. Het voordeel is, dat U vrij bent om te kiezen wat er
gaat gebeuren, Voor hetzelfde geld komen er de komende jaren nieuwe mogelijkheden,
die de nabestaanden dan graag zouden willen. Af te sluiten vanaf 18 jaar.
Waar??? Google levert U het antwoord.

Gesloten