LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 16:21
Hebt u wel eens een tablet gekocht? Wat verstaat u onder een globale oriëntatie?
Als je onderscheid maakt tussen:
- A of B merk
- Instapmodel, middensegment, topsegment.

Dan heb je m.i. voldoende georiënteerd.
HansdenVB schreef:
16 nov 2020 16:38
In plaats van een lange discussie kunnen jullie beter de eerder door mij gedeelde link even gebruiken en alles daar doorlezen dan zien jullie dat MM zeker 1080x het product voor die 99 euro heeft geleverd en ze dus niet anderen opeens niet kunnen leveren.
Uit het feit dat er 1080 keer geleverd volgt niet dat er ook daadwerkelijk geleverd moet worden. MM zou 1080 keer recht op teruggave kunnen hebben.

HansdenVB

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Dat zou kunnen maar ze zijn al rond 21 oktober verkocht dan zou MM toch allang zijn overgegaan tot terugvorderen.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is een ondersteund argument, maar niet een argument dat op zichzelf beslissend is. Overigens mag MM ook 1080 keer leveren en de 1081e keer niet, mits ze daadwerkelijk een beroep kan doen op de oneigenlijke dwaling.

HansdenVB

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door HansdenVB »

alfatrion schreef:
16 nov 2020 16:46
Het is een ondersteund argument, maar niet een argument dat op zichzelf beslissend is. Overigens mag MM ook 1080 keer leveren en de 1081e keer niet, mits ze daadwerkelijk een beroep kan doen op de oneigenlijke dwaling.
Ik heb nog even verder gezocht en denk inderdaad dat u gelijk heeft en ze niet hoeven leveren want ik zag dat de prijsfout door MM binnen 10 minuten was hersteld.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Even snel googelen op 'Samsung tablet 10 inch' levert al een resultaat op van minder dan 125 euro. Een 10,1 inch Samsung Galaxy Tab A.

Laat ik voorop stellen dat ik totaal niets geef om tablet en al helemaal niet om producten van Apple en Samsung, dus ik heb geen idee hoe die in de markt staan. Maar als ik een Samsung tablet wil en ik zoek daarop en er staat er eentje voor 125 en eentje voor 99, dan ga ik niet meteen denken dat die 99 euro een onrealistische prijs is.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

HansdenVB schreef:
16 nov 2020 16:50
Ik heb nog even verder gezocht en denk inderdaad dat u gelijk heeft en ze niet hoeven leveren want ik zag dat de prijsfout door MM binnen 10 minuten was hersteld.
Ik denk dat ze in het geval van TS gewoon moeten leveren. Ten eerste, omdat er in deze casus voldoende aanleiding is om te denken MM dit wilde. Ten tweede, omdat er in de prijs niet zo'n dramatisch verschil is als er in de andere zaken was (factor 7 a 10). Maar goed, zoals ND steeds verteld is dit geen juridisch forum, dus misschien pak dat bij de rechter dan wel anders uit.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 nov 2020 16:54
Even snel googelen op 'Samsung tablet 10 inch' levert al een resultaat op van minder dan 125 euro. Een 10,1 inch Samsung Galaxy Tab A.

Laat ik voorop stellen dat ik totaal niets geef om tablet en al helemaal niet om producten van Apple en Samsung, dus ik heb geen idee hoe die in de markt staan. Maar als ik een Samsung tablet wil en ik zoek daarop en er staat er eentje voor 125 en eentje voor 99, dan ga ik niet meteen denken dat die 99 euro een onrealistische prijs is.
Dat dus. En zeker in combinatie met de kortingsacties die MM hanteert en hanteerde én het meermaalse menselijke contact maakt de casus sterk. De verschillen met de bekende casussen zijn ook overduidelijk.

ND gaan we hier tóch niet overtuigen, maakt hopelijk heeft TS er wel iets aan.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
16 nov 2020 16:54
Even snel googelen op 'Samsung tablet 10 inch' levert al een resultaat op van minder dan 125 euro. Een 10,1 inch Samsung Galaxy Tab A.
Laat ik voorop stellen dat ik totaal niets geef om tablet en al helemaal niet om producten van Apple en Samsung, dus ik heb geen idee hoe die in de markt staan. Maar als ik een Samsung tablet wil en ik zoek daarop en er staat er eentje voor 125 en eentje voor 99, dan ga ik niet meteen denken dat die 99 euro een onrealistische prijs is.
Een Twingo is ook goedkoper dan een Espace. En toch is het allebei Renault, hebben ze 4 wielen en ramen.
Als ik zoek op Samsung tablet 10 inch, https://www.google.nl/search?q=samsung+ ... uw0IpAUoAg, krijg ik eerst de gereviseerde te zien. De nieuwe zijn echt een stuk duurder. Als ik zoek op Galaxy Tab a krijg ik 1 hit, vanaf €239,-.
Moneyman schreef:
16 nov 2020 17:08
ND gaan we hier tóch niet overtuigen, maakt hopelijk heeft TS er wel iets aan.
U hoeft mij ook niet te overtuigen. Wel kunt u open staan voor reacties van anderen. Uw kant hoeft niet te waarheid te zijn en het waarschuwen naar TS dat het dus ook anders kan uitpakken is niet verkeerd te noemen.
De enige manier om erachter te komen wie er gelijk heeft zal TS er een zaak van moeten maken. En tot die uitspraak kan het beide kanten op. Uw mening heeft net zo veel waarde als die van een ander. U mag het vanuit uw kant bekijken, ik vanuit de mijne. Met uw advies kan TS voor grotere kosten komen te staan, in mijn geval valt er niets te verliezen. Maar, zoals al gezegd, als u wilt instaan voor het verlies kan TS rustig de zaak aanhangig maken. U meent immers het gelijk aan uw kant te hebben.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:35
Moneyman schreef:
16 nov 2020 17:08
ND gaan we hier tóch niet overtuigen, maakt hopelijk heeft TS er wel iets aan.
U hoeft mij ook niet te overtuigen. Wel kunt u open staan voor reacties van anderen. Uw kant hoeft niet te waarheid te zijn en het waarschuwen naar TS dat het dus ook anders kan uitpakken is niet verkeerd te noemen.
De enige manier om erachter te komen wie er gelijk heeft zal TS er een zaak van moeten maken. En tot die uitspraak kan het beide kanten op.
Ik sta open voor reacties voor anderen, als die hout snijden en overtuigend onderbouwd zijn. Dat zie ik hier niet.
NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:35
Uw mening heeft net zo veel waarde als die van een ander. U mag het vanuit uw kant bekijken, ik vanuit de mijne. Met uw advies kan TS voor grotere kosten komen te staan, in mijn geval valt er niets te verliezen.
Met alle respect, maar de ene mening heeft niet evenveel waarde als de ander. Een mening die aansluit bij het heersend recht en de jurisprudentie weegt zwaarder dan een mening die gebaseerd is op aannames en morele waardeoordelen, om maar eens een voorbeeld te geven.

Bovendien heeft TS in jouw scenario wel degelijk iets te verliezen: namelijk het recht op nakoming van de overeenkomst.
NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:35
Maar, zoals al gezegd, als u wilt instaan voor het verlies kan TS rustig de zaak aanhangig maken. U meent immers het gelijk aan uw kant te hebben.
Ben je die kinderachtige dooddoener zelf ook nog niet zat?

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 nov 2020 18:40
NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:35
Moneyman schreef:
16 nov 2020 17:08
ND gaan we hier tóch niet overtuigen, maakt hopelijk heeft TS er wel iets aan.
U hoeft mij ook niet te overtuigen. Wel kunt u open staan voor reacties van anderen. Uw kant hoeft niet te waarheid te zijn en het waarschuwen naar TS dat het dus ook anders kan uitpakken is niet verkeerd te noemen.
De enige manier om erachter te komen wie er gelijk heeft zal TS er een zaak van moeten maken. En tot die uitspraak kan het beide kanten op.
Ik sta open voor reacties voor anderen, als die hout snijden en overtuigend onderbouwd zijn. Dat zie ik hier niet.
Dat mijn onderbouwing u niets doet wil niet zeggen dat er geen onderbouwing is. Zelfs compleet met prijzen. Maar als je daar niet voor open staan, dan zie je ze inderdaad niet.
Sterker, zelfs de onderbouwing dat de actie na 10 minuten is aangepast, door HansdenVB ingebracht, is voor u niet overtuigend? Waarom hebben ze dan na 10 minuten die prijs al aangepast?
Moneyman schreef:
16 nov 2020 18:40
NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:35
Uw mening heeft net zo veel waarde als die van een ander. U mag het vanuit uw kant bekijken, ik vanuit de mijne. Met uw advies kan TS voor grotere kosten komen te staan, in mijn geval valt er niets te verliezen.
Met alle respect, maar de ene mening heeft niet evenveel waarde als de ander. Een mening die aansluit bij het heersend recht en de jurisprudentie weegt zwaarder dan een mening die gebaseerd is op aannames en morele waardeoordelen, om maar eens een voorbeeld te geven.
Vreemd, heersend recht? Omdat uw mening is dat de prijs wel zou kunnen kloppen? En dat is echt een mening van u en heeft niets met heersend recht te maken.
Moneyman schreef:
16 nov 2020 18:40
Bovendien heeft TS in jouw scenario wel degelijk iets te verliezen: namelijk het recht op nakoming van de overeenkomst.
TS had voor die tijd geen tablet en na die tijd ook niet. Alles blijft dus zoals het was.
Moneyman schreef:
16 nov 2020 18:40
NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:35
Maar, zoals al gezegd, als u wilt instaan voor het verlies kan TS rustig de zaak aanhangig maken. U meent immers het gelijk aan uw kant te hebben.
Ben je die kinderachtige dooddoener zelf ook nog niet zat?
Iemand die zo overtuigd is moet toch staan voor zijn eigen woorden? U bent er zo van overtuigd dat u niet eens "ja" kan zeggen. Of het nu tot een zaak komt of niet, u kan dat niet. "Ja, ik sta in voor de kosten, want....".

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zucht. Je reageert totaal niet op de meermaals gegeven argumentatie die, anders dan Jouw reacties, juist expliciet op wet en jurisprudentie gebaseerd zijn. Daar doen jouw verhandelingen over de prijs niet aan af. Blijkbaar herken je de argumenten niet eens als zijnde een uitleg van geldend recht.

Dat de prijs na 10 minuten al aangepast was, is totaal niet relevant: toen was het aanbod immers al aanvaard en de koopovereenkomst gesloten.

Met je “TS gaat er niet op achteruit want hij had en heeft geen tablet” marcheer je wel heel opzichtig om de realiteit heen: namelijk dat TS een overeenkomst heeft die hij in jouw zienswijze kwijtraakt. Flauw.

Ik laat het hierbij, ik heb geen zin in het zoveelste eindeloze wedstrijdje met jou. Je reactie op mijn laatste alinea zegt wat dat betreft helaas genoeg. De vraag van TS is inmiddels in alle volledigheid behandeld, dus die kan zijn conclusies wel trekken. En zo niet, volgt er vanzelf een vraag waar dan gericht antwoord op gegeven kan worden.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Neodutchio, E-Global Central staat op google shopping met een prijs van 123,49. Als je die tegenkomt, dan snap ik dat je 99 euro geen overdreven lage prijs zal vinden. Nu weet ik wat E-Global Central is, maar de meeste mensen zullen er niet naar kijken wie zo'n product voor zo'n lage prijs aanbiedt.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:51
Moneyman schreef:
16 nov 2020 18:40
NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:35
Maar, zoals al gezegd, als u wilt instaan voor het verlies kan TS rustig de zaak aanhangig maken. U meent immers het gelijk aan uw kant te hebben.
Ben je die kinderachtige dooddoener zelf ook nog niet zat?
Iemand die zo overtuigd is moet toch staan voor zijn eigen woorden? U bent er zo van overtuigd dat u niet eens "ja" kan zeggen. Of het nu tot een zaak komt of niet, u kan dat niet. "Ja, ik sta in voor de kosten, want....".
We hadden afgesproken dat jij iedere keer dat je dit zou roepen € 100,- in de pot zou leggen en wij daar dan aan het einde van het jaar iets leuks zouden doen. Heb jij een suggestie voor iets?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je mag aan het einde van het jaar helemaal geen leuke dingen doen. Etentje, avondje stappen, vuurwerk afsteken, festivalletje, concert, voetbalwedstrijd meepikken, mag allemaal niet. Dat wordt dus een lange vakantie volgend jaar voor jullie 2 samen.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wij = de forumleden.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 nov 2020 19:01
Zucht. Je reageert totaal niet op de meermaals gegeven argumentatie die, anders dan Jouw reacties, juist expliciet op wet en jurisprudentie gebaseerd zijn. Daar doen jouw verhandelingen over de prijs niet aan af. Blijkbaar herken je de argumenten niet eens als zijnde een uitleg van geldend recht.
Dat de prijs na 10 minuten al aangepast was, is totaal niet relevant: toen was het aanbod immers al aanvaard en de koopovereenkomst gesloten.
Het otto arrest bestaat niet volgens u? Aangezien u alleen uw eigen mening als juridisch de enige echte waarheid neemt. En dat de aanbieding na 10 minuten aangepast was duidt overduidelijk op een foute prijs.
Nijogeth schreef:
16 nov 2020 19:06
Neodutchio, E-Global Central staat op google shopping met een prijs van 123,49. Als je die tegenkomt, dan snap ik dat je 99 euro geen overdreven lage prijs zal vinden. Nu weet ik wat E-Global Central is, maar de meeste mensen zullen er niet naar kijken wie zo'n product voor zo'n lage prijs aanbiedt.
De Galaxy tab a7 kost vanaf € 185,99 bij E-global central. Als zelfs China nog niet zo goedkoop is, waarom hier dan wel?
alfatrion schreef:
16 nov 2020 19:17
We hadden afgesproken dat jij iedere keer dat je dit zou roepen € 100,- in de pot zou leggen en wij daar dan aan het einde van het jaar iets leuks zouden doen.
Wie is we? Edit, ach de forumleden. We hadden ook afgesproken dat als u voor elke letter die u hier typt u €1,- in mijn spaarpot zou doen. We is in dit geval mijn huishouden. Oftewel, over anderen is het makkelijk praten. Helaas voor u bent ik daar nooit in meegegaan.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hé, even iets anders. Heb jij MediaMarkt vandaag gebeld met de mededeling dat jij heel graag garant wil staan voor hun proceskosten in deze zaak?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Voor de volledigheid hieronder nog goede trouw en misbruik van recht.”

Ik vraag me af waar “gezond verstand” besproken wordt.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:
16 nov 2020 19:34
Hé, even iets anders. Heb jij MediaMarkt vandaag gebeld met de mededeling dat jij heel graag garant wil staan voor hun proceskosten in deze zaak?
Geen reactie. Het antwoord is vast nee. Ook wel logisch als je bedenkt dat dit soort oproepen vrijwel altijd gedaan worden door mensen die zwak staan. En als je zwak staat dan durf je zo iets niet aan.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tablet van MediaMarkt wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
16 nov 2020 22:36
alfatrion schreef:
16 nov 2020 19:34
Hé, even iets anders. Heb jij MediaMarkt vandaag gebeld met de mededeling dat jij heel graag garant wil staan voor hun proceskosten in deze zaak?
Geen reactie. Het antwoord is vast nee. Ook wel logisch als je bedenkt dat dit soort oproepen vrijwel altijd gedaan worden door mensen die zwak staan. En als je zwak staat dan durf je zo iets niet aan.
Misschien ook even handig om aan te geven aan wie u die vraag stelt. Hé roep ik naar een bekende op straat of naar een hond die moet komen. Wie zou zich hier dan aangesproken moeten voelen op uw vraag?

Gesloten