LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal niet te bereiken

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bartzuid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:58

Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door Bartzuid »

Mijn paypal account is gehackt. Het wachtwoord is veranderd plus het telefoonnummer. Account kan je niet meer in om dit te melden.Het telefoonnummer van Paypal is bereikbaar, maar nadat je een aantal malen via keuzetoetsen bent doorverwezen, krijg je uiteindelijk te horen, dat de klantenservice gesloten is in verband met corona. Dit betekent, dat je complete saldo in de tussentijd opgenomen kan worden door de hacker, zonder dat je hier nog iets aan kunt doen.

Marian Keizer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2020 10:29

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door Marian Keizer »

**** man. Maar wat is hun telefoonnummer dan? Dat vind ik niet eens. Alleen 0044 nummer.
Staat er veel op?

Ik probeer ze ook te bereiken omdat ik mijn account wil sluiten, maar dat gaat niet omdat er nog 0,30 cent staat op mijn paypal saldo. Dat staat het systeem kennelijk niet toe. Dan probeer ik mijn bankrekening te koppelen, zodat die 0,30 teruggestort kan worden naar mijn IBAN maar in dat koppelproces geeft het systeem aan dat ik niet juist geïdentificeerd kan worden en de koppeling niet door gaat. Dus ik loop vast.

Via de chat wordt niet gereageerd.

Ik las op de website van de consumentenbond dat PayPal een toeslag van €12 per jaar gaat rekenen voor inactieve rekeningen. Nu weet ik niet hoe ze dat denken te innen als ik mijn bankrekening niet kan koppelen maar goed. Ik wil iig van ze af.


Ook heb ik net een grote oplichterszaak aan de telefoon gehad! Een partij die claimt je te kunnen helpen bij PayPal problemen. Ze hebben een website, zie hieronder. Zogenaamd een klantenservice. Ik belde ze om te kijken hoe ik PayPal kon bereiken. Maar ze willen meteen je computer overnemen (remote) en dan lekker met je inloggen. Toen ik zei dat ik dat geen goed idee vond, hingen ze op. Het was een Engels sprekende vent, Indiaas accent.

https://klantenservicenederland.co/paypal/
+31202414836

Ik weet ook niet hoe ik dit verder kan aanpakken.

Bart, ik zou wel melding voor je willen maken bij PayPal via de chat, maar ze reageren dus niet. Anders kan ik jouw case aankaarten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door hebra98 »

Is dit iets?

https://www.google.com/search?q=paypal+ ... e&ie=UTF-8

Of zal ik Elon ff een appje sturen, waar hij nu helemaal mee bezig is ?

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
18 nov 2020 16:02
Is dit iets?

https://www.google.com/search?q=paypal+ ... e&ie=UTF-8

Of zal ik Elon ff een appje sturen, waar hij nu helemaal mee bezig is ?
>>
Elon heeft PayPal toch al in 2002 verkocht? Hij is nu met heel andere dingen bezig, hoofdzakelijk op het gebied van transport (o.a. Tesla, Hyperloop, SpaceX).

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door hebra98 »

Erthanax schreef:
18 nov 2020 17:26
hebra98 schreef:
18 nov 2020 16:02
Is dit iets?

https://www.google.com/search?q=paypal+ ... e&ie=UTF-8

Of zal ik Elon ff een appje sturen, waar hij nu helemaal mee bezig is ?
>>
Elon heeft PayPal toch al in 2002 verkocht? Hij is nu met heel andere dingen bezig, hoofdzakelijk op het gebied van transport (o.a. Tesla, Hyperloop, SpaceX).
>>>
Nee hé, heeft dat boefje zomaar PP verkocht aan Ebay.. Zal hem daarvoor nog even bedanken dat hij mij dat niet heeft verteld.. :twisted:

calopter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2020 16:08

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door calopter »

Ik heb ooit eens een Paypal account genomen, maar dit vrijwel nooit gebruikt. Nu kreeg ik ook dat bericht dat ik zou moeten betalen voor mijn account, omdat ik dat niet gebruik. Een goede reden om dat account eens op te zeggen. Maar helaas: tegenwoordig heb je een tweetraps identificatie nodig om bij je account te kunnen, maar daarvoor moet ik een code ontvangen op een telefoonnummer dat ik al tien jaar niet meer heb, en dat waarschijnlijk niet eens meer bestaat. Maar dat nummer kan ik niet wijzigen, ik kan ook geen contact met Paypal krijgen, want voor al dat soort handelingen moet ik eerst die tweetraps identificatie doorlopen, zelfs voor het versturen van een bericht, wat dus niet kan. Catch 22!

Ik heb overal op Internet gezocht en op sites klachten ingediend, maar overal krijg je te horen "Paypal reageert hier niet op". Lees ook maar eens commentaren over Paypal op Trustpilot, die spreken boekdelen. Misschien dat de Consumentenbond hier eens aandacht aan kan besteden, al vrees ik dat ook deze machteloos zal staan tegenover een bedrijf als Paypal.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door berndv »

calopter schreef:
23 nov 2020 16:31
Nu kreeg ik ook dat bericht dat ik zou moeten betalen voor mijn account, omdat ik dat niet gebruik.
vreemd, ik gebruik al jaren paypal, maar nog nooit hoeven te betalen voor mijn account.
calopter schreef:
23 nov 2020 16:31
tegenwoordig heb je een tweetraps identificatie nodig om bij je account te kunnen
ook zo raar. Ik heb al zo'n 10 jaar paypal, maar nog nooit 2-traps verificatie nodig gehad.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zie het artikel van de Radar-redactie:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/p ... ekeningen/

Mijn emailadres is door een wildvreemde in de VS gebruikt. Met dat emailadres is een een Paypal account aangemaakt. En tweestaps authentificatie ingesteld met een Amerikaans telefoonnummer. Ik krijg in mijn mailbox nu allemaal Engelstalige berichten van Paypal. Mijn emailadres was niet gehackt of iets dergelijks. Degene die dit gedaan heeft had natuurlijk een mailtje moeten krijgen van Paypal met een weblink om het emailadres te verifiëren. Dan had dit niet kunnen gebeuren. Maar die stuurt Paypal niet.

Ook dat is onmogelijk op te lossen. Heb zelfs Paypal in de VS op Twitter benaderd hierover in het Engels.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door sylvesterb »

berndv schreef:
23 nov 2020 16:51
calopter schreef:
23 nov 2020 16:31
Nu kreeg ik ook dat bericht dat ik zou moeten betalen voor mijn account, omdat ik dat niet gebruik.
vreemd, ik gebruik al jaren paypal, maar nog nooit hoeven te betalen voor mijn account.
Het bericht is waarschijnlijk phishing want Paypal is gratis en ook als je het nooit gebruikt.
berndv schreef:
23 nov 2020 16:51
calopter schreef:
23 nov 2020 16:31
tegenwoordig heb je een tweetraps identificatie nodig om bij je account te kunnen
ook zo raar. Ik heb al zo'n 10 jaar paypal, maar nog nooit 2-traps verificatie nodig gehad.
Paypal heeft zelf nooit proactief tweetraps identificatie ingesteld, dit moet je zelf al gebruiker instellen. Dit is zelf een groot verwijt naar Paypal dat ze dit niet hebben gedaan. Het is ook zeer onverstandig om het niet in te stellen omdat je account dan erg kwetsbaar is voor criminelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Koppel nooit je bankrekening aan je PP account. En al helemaal niet wanneer je geen 2FA hebt ingesteld.

calopter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2020 16:08

Re: Paypal niet te bereiken

Ongelezen bericht door calopter »

sylvesterb: "Het bericht is waarschijnlijk phishing want Paypal is gratis en ook als je het nooit gebruikt"

Het bericht wordt door Radar bevestigd:

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/p ... ekeningen/

Gesloten