LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn oom heeft gisteren dus een telefoontje van de longarts gekregen om scans te laten maken. Deze is er namelijk heilig van overtuigd dat zijn longontsteking in januari (waardoor hij in quarantaine lag en die ze niet konden duiden) het coronavirus was.

Overigens een toevoeging aan mijn mening over het vaccineren van risicogroepen en zorg medewerkers. Persoonlijk vind ik het goed dat deze als eerst gevaccineerd worden, maar dan wel met de toevoeging dat de maatregelen daarbij ook verdwijnen. Anders moeten ze gewoon beginnen bij de mensen in de zorg en de groepen die de economie gaande houden.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Per 1 december de mondkapjesplicht, de vvd en d66 willen daar bovenop een indirecte vaccinatieplicht. Premier Rutte ook alhoewel De Jonge daar (vooralsnog?) anders over denkt. Volgende stap een verplichte chip in je hand met je personalia en overige gegevens plus of je lid bent van clubs die de boven ons gestelden minder leuk vinden (FvD, SP) enz enz. En Kasja Olengren zag dat het goed was...

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@deltoer

Quote
“Volgende stap een verplichte chip in je hand met je personalia en overige gegevens plus of je lid bent van clubs die de boven ons gestelden minder leuk vinden (FvD, SP) enz enz. En Kasja Olengren zag dat het goed was” quote

Onzin.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lowieze schreef:
19 nov 2020 08:23
D34M0N schreef:
19 nov 2020 01:37
Bij mij op het werk zijn een paar mensen aan het zeuren dat ze vinden dat iedereen een mondkapje zou moeten dragen, maar vervolgens staan wel een paar van hen dichtbij elkaar, op nauwelijks een meter afstand van elkaar. Dit vond ik een mooi voorbeeld van de zinloosheid van mondkapjes en de schijnveiligheid die ze bieden.

Ook als het dragen van mondkapjes in publieke ruimtes verplicht zou worden zie ik nog niet zoveel redenen om er eentje te dragen. Gewoon eentje op zak hebben en die op doen als er ergens wordt gehandhaafd.
U gaat de confrontatie opzoeken i.p.v. u aan de regels houden, neem ik dan aan? Zo krijg je dus steeds meer agressie in de openbare ruimtes.
Waaruit blijkt dat ik de confrontatie aan wil gaan? Ik wil de confrontatie juist vermijden door een mondkapje in mijn jaszak of broekzak te stoppen als ik de deur uit ga en die op te doen als bv winkelpersoneel moeilijk zou doen als ik zonder mondkapje naar binnen wil lopen.

Maar zolang mij niet ergens de toegang wordt geweigerd zie ik geen reden om een mondkapje te dragen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

D34M0N schreef:
19 nov 2020 17:05

Waaruit blijkt dat ik de confrontatie aan wil gaan? Ik wil de confrontatie juist vermijden door een mondkapje in mijn jaszak of broekzak te stoppen als ik de deur uit ga en die op te doen als bv winkelpersoneel moeilijk zou doen als ik zonder mondkapje naar binnen wil lopen.

Maar zolang mij niet ergens de toegang wordt geweigerd zie ik geen reden om een mondkapje te dragen.
Waarom zadelt u het winkelpersoneel daarmee op terwijl u nu al weet dat het per 1 december verplicht wordt?
Dwarsliggen omdat het kan?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

hebra98 schreef:
19 nov 2020 08:35
Dat men nu regelmatig dicht bij elkaar staat heeft eigenlijk geen verband met wel of niet een mondkapje dragen. Dat heeft met de mensen te maken die blijkbaar een mondkapje als vrijbrief zien om dicht bij elkaar te kunnen komen. Dan kan je niet zeggen dat het mondkapje niet werkt maar dat de mensen achter het kapje niet begrijpen dat het extra beveiliging is op 1,5 meter afstand.
Dat niet-medische mondkapjes niet tot nauwelijks bescherming bieden is uit onderzoek gebleken, daar was bijvoorbeeld een paar weken geleden bij Kassa aandacht aan besteed. Maar doordat veel mensen in de waan zijn dat mondkapjes wel bescherming bieden, denken sommigen dat ze andere voorschriften niet meer hoeven te volgen.
Ik blijf ook nog steeds van mening dat het niet wijs is om elkaar te groeten met de elleboog, aangezien je daarin niest en hoest. En natuurlijk als je in je elleboog niest blijft het niet alleen aan de binnenkant zitten. Maar met de aanraking van elleboog tegen elleboog draag je het virus over waar de ontvanger de volgende keer niest (en het zo dus overgedragen / binnen krijgt)
Dan zou een boks nog beter zijn, want je handen was je met regelmaat, toch?
Dat ben ik met je eens. Ik snap totaal niet waarom dat elleboog geven zo'n dingetje is geworden, er zijn genoeg manieren om anderen contactloos te begroeten, zoals zwaaien.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

@D34MON,

Ik ben het met Radar niet eens. Ik denk dat ze daarbij geen goed onderscheid maken voor wie het bescherming biedt.
Een mondkapje die ik draag, biedt volgens mij bescherming tegen verspreiding door mij.

Ik denk niet dat het mij bescherming biedt. Ik draag het dus voor een ander.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
19 nov 2020 17:01
@deltoer

Quote
“Volgende stap een verplichte chip in je hand met je personalia en overige gegevens plus of je lid bent van clubs die de boven ons gestelden minder leuk vinden (FvD, SP) enz enz. En Kasja Olengren zag dat het goed was” quote

Onzin.
Gelukkig, nu ben ik gerustgesteld.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Jose2501 schreef:
19 nov 2020 09:13
Ik heb zelf hele grote moeite met alle maatregelen. En begrijp eigenlijk niet waarom zoveel mensen slaafs hier achter deze regeringsaanpak blijven staan.
Is geen kwestie van slaafs doen wat de overheid zegt, maar een kwestie van niet willen riskeren om zelf flink ziek te worden of anderen flink ziek te laten worden.

Persoonlijk vind ik diverse maatregelen best wel fijn. Ben nogal gesteld op mijn persoonlijke ruimte en vind het heerlijk om geen mensen binnen anderhalve meter hoef te dulden. Ook vind ik het fijn dat ik bij verjaardagen en andere bijeenkomsten niet een hoop mensen hoef af te gaan om handje te schudden.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

hebra98 schreef:
19 nov 2020 17:29
@D34MON,

Ik ben het met Radar niet eens. Ik denk dat ze daarbij geen goed onderscheid maken voor wie het bescherming biedt.
Een mondkapje die ik draag, biedt volgens mij bescherming tegen verspreiding door mij.

Ik denk niet dat het mij bescherming biedt. Ik draag het dus voor een ander.
Maar als je een mondkapje draagt komen andere juist dichter bij je dan als je er geen draagt.. dus daarmee bescherm je een ander juist door er geen te dragen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lowieze schreef:
19 nov 2020 17:20
Waarom zadelt u het winkelpersoneel daarmee op terwijl u nu al weet dat het per 1 december verplicht wordt?
Dwarsliggen omdat het kan?
Regels zijn nutteloos zonder handhaving. Als ik hinder ondervind van het opvolgen van een bepaalde regel en er niet wordt gecontroleerd, niet wordt ingegrepen of als de gevolgen van het overtreden van een regel verwaarloosbaar zijn, zie ik geen reden om die regel te volgen.

Mooi voorbeeld: de DMZ in Korea. Toen ik daar kwam tijdens een vakantie zei de gids dat fotograferen verboden was. Maar het enige gevolg van het negeren van het fotoverbod was dat een soldaat zei dat het niet mag. Dus ging ik vrolijk verder met foto's maken zodra die soldaat zich had omgedraaid.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

D34M0N schreef:
19 nov 2020 17:49


Regels zijn nutteloos zonder handhaving. Als ik hinder ondervind van het opvolgen van een bepaalde regel en er niet wordt gecontroleerd, niet wordt ingegrepen of als de gevolgen van het overtreden van een regel verwaarloosbaar zijn, zie ik geen reden om die regel te volgen.

Mooi voorbeeld: de DMZ in Korea. Toen ik daar kwam tijdens een vakantie zei de gids dat fotograferen verboden was. Maar het enige gevolg van het negeren van het fotoverbod was dat een soldaat zei dat het niet mag. Dus ging ik vrolijk verder met foto's maken zodra die soldaat zich had omgedraaid.
Wat een kleutergedrag.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lowieze schreef:
19 nov 2020 17:53
Wat een kleutergedrag.
:lol:

Overigens was ik als kleuter altijd heel braaf, maar in loop der jaren werd het mij steeds duidelijker dat je meer bereikt in het leven als je je niet zo makkelijk tegen laat houden.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

In feite zijn we (dan) allemaal kleuters. Iedereen vertoont dergelijk gedrag in meer of mindere mate.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 16:15
(...) Volgende stap een verplichte chip in je hand met je personalia en overige gegevens plus of je lid bent van clubs die de boven ons gestelden minder leuk vinden (FvD, SP) enz enz. (...)
Die chip krijg ik toch in mijn arm, tegelijk met de vaccinatie? Zo heb ik het tenminste begrepen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
19 nov 2020 17:20
D34M0N schreef:
19 nov 2020 17:05
Maar zolang mij niet ergens de toegang wordt geweigerd zie ik geen reden om een mondkapje te dragen.
Waarom zadelt u het winkelpersoneel daarmee op terwijl u nu al weet dat het per 1 december verplicht wordt?
Dwarsliggen omdat het kan?
Simpel, omdat het nog niet verplicht is.
Deze week nog winkelpersoneel rond zien lopen met "half face shield" , dat plaatje plastic voor de kin. Waarom zadelen zij daar klanten mee op? Ze weten nu al dat 1 december .....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Laten we blij zijn dat het 1 december is en niet al vanaf 1 april.
De verwarring zou enorm zijn😂

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Erthanax schreef:
19 nov 2020 18:08
J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 16:15
(...) Volgende stap een verplichte chip in je hand met je personalia en overige gegevens plus of je lid bent van clubs die de boven ons gestelden minder leuk vinden (FvD, SP) enz enz. (...)
Die chip krijg ik toch in mijn arm, tegelijk met de vaccinatie? Zo heb ik het tenminste begrepen.
Nee, zover zijn we in Nederland nog niet. Alles gaat met kleine stapjes...iedere keer weer een beetje vrijheid afpakken, dan weer wat opleggen, dan weer wat angst zaaien, dan roept het volk weer om hardere maatregelen, dan weer wat afpakken enz enz.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
19 nov 2020 18:50
Lowieze schreef:
19 nov 2020 17:20
D34M0N schreef:
19 nov 2020 17:05
Maar zolang mij niet ergens de toegang wordt geweigerd zie ik geen reden om een mondkapje te dragen.
Waarom zadelt u het winkelpersoneel daarmee op terwijl u nu al weet dat het per 1 december verplicht wordt?
Dwarsliggen omdat het kan?
Simpel, omdat het nog niet verplicht is.
Deze week nog winkelpersoneel rond zien lopen met "half face shield" , dat plaatje plastic voor de kin. Waarom zadelen zij daar klanten mee op? Ze weten nu al dat 1 december .....
U geeft antwoord op iets wat ik aan iemand anders vraag?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Iemand anders kan niet precies dezelfde overweging hebben?

Gesloten