LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
s_slegers
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2020 11:53

Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door s_slegers »

Beste mensen,

Mijn vader die op leeftijd is, maar nog zeer vitaal was, is 3 weken geleden bij de Nettorama in Sittard ten val gekomen.
Dit gebeurde toen hij zelf bij de kassa aangegeven had om een potje HAK worteljes/erwtjes te gaan ruilen, omdat in het traytje van 6 een potje door een andere klant verkeerd was teruggezet. Hij wilde het zelf doen en wilde niet een medewerk(st)er lastigvallen hiervoor.

Zo gezegd, zo gedaan. Hij liep met het potje in zijn hand via de laatste kassa van de Nettorama door het toegangspoortje en komt net voor de ingang van dat poortje lelijk ten val. Hij is voor zijn leeftijd nog zeer behendig (hij heeft ook al maanden de zorg voor mn moeder die haar rechterpols gebroken had door een val midden in de nacht op hun slaapkamer, gezien haar diepere slapen. Normaliter is zij een slechte slaapster, maar met behulp van gegeven oefeningen, was ze een keer goed in slaap en wat half slaapdronken).

Mijn vader grijpt zich vast aan het poortje maar valt dus toch, laat het potje allen en maakt zelf een spagaat en valt op zijn knie.
Een medewerker komt eraan en vraagt of het gaat. Hij zegt dat het gaat en rekent zijn boodschappen af en verlaat de winkel.

Een paar dagen later heeft hij toch dusdanig last en meldt zich bij de spoedpoli in het ziekenhuis in Heerlen, daar wordt door een traumachirurg een brace aangelegd en krijgt Tramadol mee. Maandag blijkt het niet te helpen en belt het ziekenhuis op. Afspraak voor die donderdag bij traumachirurg. De dagen tot die dag veel pijn. Lees, ondraaglijk, mijn vader is geen zeur! Donderdag in ziekenhuis, wordt foto ook van voet gemaakt, geen afwijkingen maar toch veel last.

Om lang verhaal kort te maken: uiteindelijk hoog-laagbed in huis geplaatst, thuiszorghulp, poetshulp ingeschakeld. Huisartsenpost in weekend gebeld. Die komt met een ambulancebroeder en constateert ook ernstige blaasontsteking, hevige koorts en wondroos.

Hij heeft antibiotica voorgeschreven, koorts blijft toch nog, tramadol zorgt voor zeer vervelende bijwerkingen. Maandag komt eigen huisarts, zegt kijk het aan, antibiotica moet 2 dagen doen voor deze zal werken. Dinsdag toch andere huisarts in dezelfde praktijk laten komen, vertrouwt het niet en regelt opname in ziekenhuis in Sittard middels ambulancevervoer, ook met oog op mogelijke coronabesmetting en longen die een ruisje laten horen. Ook was er sprake van jicht maar die bestond al wat langer.

Nettorama is door mij 2 keer gebeld en directiesecretaresse had totaal geen oren naar het verhaal en reageerde ijskoud, zonder enige empathie: 'Ik ben ook wel eens gevallen in een supermarkt over doosjes die er stonden en de Nettorama in Sittard is volgens de reportages het allerschoonste filiaal'. Ik geef aan dat er nu niet goed geveegd was en mijn vader dit overkomen is. Totaal geen enkele reactie. Ik heb de manager van filiaal Sittard ook alles verteld, maar reageert: 'het hoofdkantoor moet dit oplossen. Wij doen niets!'

Ik heb zelf jaren in de klantenservicebranche gewerkt en de grote organisaties bij wie ik werkte gingen toch heel anders met dit soort zaken om. Mijn vader is al meer dan 20 jaar een vaste klant, ook kennissen van hen komen regelmatig bij dit filiaal, evenals mijn vader ook nog regelmatig bij AH komt.

Kortom, mijn vaderś coronatest was gelukkig negatief, maar hij ligt nu nog in het ziekenhuis en er is gisteravond een MRI-scan gemaakt. Hij heeft antibiotica-infuus gehad, is geheel rolstoelafhankelijk, kan niet op zijn benen staan, de tibiafractuur, het scheurtje erin wordt ook behandeld/moet genezen, maar de koorts is nu weg maar hij zal moeten revalideren en dat zal zijn tijd nodig hebben.

Ik heb een andere mevrouw ook twee keer gesproken. Zij reageerde eerst empathischer, maar nu vandaag toen ik gisteren nogmaals belde omdat zij mij had aangegeven dit met haar collega op te nemen, maar ik hoorde niets meer. Ik belde dus gisteren haar collega op, maar die leek van niets te weten en was weer zo ijskoud! Ik ben nogal verbaasd door deze houding van de Nettorama.

Al hadden ze bij wijze van een paar appels voor mijn vader gebracht/laten brengen maar om helemaal niets te doen. Mijn vader doet altijd alles voor anderen, is zeer zorgzaam, oudste zoon uit een gezin van 6 in de jaren 50 grootgebracht en nu dan zo benaderd te worden.

Ik als dochter zijnde van hem, vind dit beneden alle peil en ben hier zeer teleurgesteld over en hij ook natuurlijk, maar zal dit niet zo uiten als ik. Maar ik ken hem langer dan vandaag. Het is zeer triest dat we in Nederland soms zo omgaan met mensen.
Ik hoop dat mijn vader nog zal meemaken dat dit opgelost wordt of aangekaart door Radar want dit is toch wel erg zuur. De gevolgen van een val in een supermarkt. Het hele leven van mijn ouders op zijn kop!

Hartelijke groeten en bij voorbaat dankzeggend, Sandra Slegers

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door Lowieze »

Waardoor is uw vader nou uiteindelijk gevallen bij het poortje?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door crazyme »

Lang verhaal, maar precies wat lowieze zegt : wat is uw bewijs dat de winkel nalatig is geweest ?

De rest is allemaal erg vervelend, maar voor bovenstaande vraag niet relevant.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door gosewijn »

Gelukkig is het potje nog heel .

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door Moneyman »

Phoe wat een verhaal. Hele vervelend voor je vader. Beterschap.

Maar... wat is nou precies je bedoeling? Ik lees nergens dat er sprake is van nalatigheid of verwijtbaarheid van Nettorama (en zelfs als er bijvoorbeeld vuil lag of het iets vochtig was, is dat niet gelijk nalatigheid of verwijtbaar). Zeker niet in de herfsttijd, waarin een beetje nattigheid en viezigheid er nu eenmaal bijhoren.

Ik mis volledig wat er nu precies aan de hand is, hoe al die omschreven ellende concreet te wijten is aan die val en waarom Nettorama daar verantwoordelijk voor zou zijn.

Ik kan me ook wel voorstellen dat men, als je meermaals gebeld blijft worden met hetzelfde verhaal (meermaals de directiesecretaresse, de filiaalmanager, een andere mevrouw en diens collega), er ook wel een keer klaar mee is.

Ik zie in dit verhaal geen enkele reden waarom Radar zich ergens mee zou moeten bemoeien. Het enige wat beter had gekund, is de empathie - maar die hangt ook wel heel erg af van hoe het verhaal gebracht wordt. De medewerkster die zich gelijk over je vader ontfermde, werd weggestuurd omdat er niets aan de hand was, en de volgende stap die je noemt is een herhaald belletje naar een directiesecretaresse. Dat roept op z'n minste vragen op, zeg maar.

Als je nou het verhaal nóg een keer weergeeft, maar dan zonder alle irrelevante toevoegingen, en mét de relevante informatie die je nu weglaat, wordt het misschien nog een duidelijker verhaal.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door berndv »

s_slegers schreef:
19 nov 2020 12:13
Ik hoop dat mijn vader nog zal meemaken dat dit opgelost wordt
Misschien een hele rare vraag hoor, maar wat moet er in uw ogen opgelost worden?

Als ik het verhaal zo lees spelen er een aantal zaken. U heeft het ergens een keer over "de tibiafractuur", daar wordt in het voorgaande nergens over gerept, maar als ik dat zo lees, heeft hij mogelijk bij de val zijn scheenbeen gebroken?

Later wordt er opeens over koorts, wondroos en blaasontsteking gesproken. Wat het verband is met de val mis ik even. Wondroos zou kunnen ontstaan door een mogelijk wondje, maar aangezien u heel veel zegt, maar niets over de daadwerkelijke "schade" is dat lastig te achterhalen. Wat die blaasontsteking er bij doet, snap ik nog steeds niet.

Als u al iets wilt kunnen beginnen als het gaat om letselschade, moet u in ieder geval aantonen dat het letsel ontstaan is door nalatigheid van de winkel. En ik denk dat dat al een onbegonnen zaak is.

In ieder geval veel beterschap gewenst voor uw vader en ik hoop oprecht dat die er snel weer bovenop is.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door Arizonakid »

vervelend voor je vader, maar wat is nu de schuld van de winkel in deze?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind het zielig voor je vader , maar dat er ook andere dingen aan het licht zijn gekomen , wondroos, blaasontsteking heeft met die val niets van doen, maar , wél een zeer goede bijkomstigheid, want dan kan dat gelijk ook behandeld worden .
Een ' verwaarloosde ' blaasontsteking is op oudere leeftijd niet mis!

En ouderen kunnen raar vallen en zomaar iets breken.
Maar tegelijkertijd : je vader is wél gewoon opgestaan en de winkel uit gegaan en naar huis kunnen gaan. Dan denk je dus ook niet gelijk aan iets ernstigs.
Na het moment vd val ' leek er ogenschijnlijk ' dus amper iets aan de hand te zijn.
Wat zou je bij Nettorama willen reclameren dan?

Een fruitmand oid zou een aardig gebaar zijn natuurlijk , maar is Nettorama iets te verwijten?
En niet iedereen heeft de gave om empathisch te reageren . En misschien was u ook wat bozig in het gesprek?

In ieder geval ook namens mij veel sterkte en een spoedig herstel gewenst.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Sterkte voor u en uw vader verder. En Nettorama Sittard, daar zal ik nooit een stap binnen zetten. !!
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 19 nov 2020 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door juliomariner »

U woont te ver uit de buurt?

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
19 nov 2020 19:15
U woont te ver uit de buurt?
Dat ook, maar vooral om deze zaak zwaar te boycotten Dat zal ze leren.

Wisten jullie dat dit bedrijf onderdeel is van Albert Heijn? Misschien dat appie bij hun dochterbedrijf eens stevig orde op zaken moet stellen

sake1987

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door sake1987 »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 19:59
juliomariner schreef:
19 nov 2020 19:15
U woont te ver uit de buurt?
Dat ook, maar vooral om deze zaak zwaar te boycotten Dat zal ze leren.

Wisten jullie dat dit bedrijf onderdeel is van Albert Heijn? Misschien dat appie bij hun dochterbedrijf eens stevig orde op zaken moet stellen
Wat voor orde op zaken dan? Wat is er nu precies gebeurd? TS komt niet met een verduidelijking.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 19:59
juliomariner schreef:
19 nov 2020 19:15
U woont te ver uit de buurt?
(...) Wisten jullie dat dit bedrijf onderdeel is van Albert Heijn? (...)
Nee, dat wist ik niet. Weet Albert Heijn dat zelf wel? Op de website van Ahold staat Nettorama niet bij hun merken in Nederland.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Scherp. Ik heb het even nagezocht, u heeft gelijk. Hier ben ik dus abuis en is hetgeen wat ik zeg dus onzin.
Mijn excuses.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

#Nettodrama

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Er is uit de brei die in de openingspost werkelijk niet te herleiden waardoor meneer gevallen is en op welke wijze Nettorama dat had moeten voorkomen.

Ja, er zou misschien geveegd moeten worden. Maar had het dan zo'n verschil gemaakt? Normaal gesproken valt iemand die zich rustig voortbeweegt niet door wat zand of misschien een paar herfstbladeren die op de vloer liggen.
Wel kan dat vuil er voor zorgen dat iemand die om een andere reden "al vallende" is zich moeilijker kan corrigeren en verder onderuit glijdt. Of iemand die al rennende een bocht wil maken, kan er over uitglijden.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door omega19 »

Een beetje tussen de regels lezen kan geen kwaad. ( ik meen dat een "vooraanstaand" forumlid dit eerder interpreterend lezen noemde)

Wat je nu moet doen is dit formeel melden aan Nettorama met een aangetekende brief, en dat je je alle rechten op eventuele schadevergoeding voorbehoudt. Je kunt gerust aangeven dat het gebrek aan emphatie je grootste grief is richting Nettorama, tenslotte is je vader een gewaardeerde klant Of je hun ook aansprakelijk kan stellen is op basis van de posting niet te beoordelen. Dat hangt af van de specifieke omstandigheden van het geval. ( in de titel spreek je over een niet schoongemaakte toegang maar dat zul je concreet moeten maken)

sake1987

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door sake1987 »

Gebruikersstatistieken

Lid geworden op:
19 nov 2020 11:53
Laatst actief:
19 nov 2020 12:13
Aantal berichten:
1 | Zoek gebruikers berichten
(0.00% van alle berichten / 1.00 berichten per dag)

Een lang en onduidelijk verhaal geschreven in frustratie, om niet meer terug te keren.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
20 nov 2020 18:25
Een beetje tussen de regels lezen kan geen kwaad.
Een openingspost voorzien van die informatie die nu juist cruciaal is kan nóg minder kwaad. Raadspelletje zijn niet zo zinvol. Zeker niet als nu juist die informatie die nodig is om een gefundeerd oordeel te geven, toevallig niet in het topic te vinden is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Val in Nettorama Sittard door niet-schoongemaakte toegang

Ongelezen bericht door moederslink »

Je kunt ook alleen maar zinvol reageren als de OP duidelijk is.
We weten nu alleen dát deze vader is gevallen, maar hoe en waardoor?
Vader is ook opgestaan en de winkel " gewoon " uit gelopen.
TS is slechts 20 minuten online geweest, hoop boosheid geuit jegens Nettorama en dat is het dan.
Er zijn vragen gesteld die ook niet beantwoord zijn.

Dus hou maar op dan, schei maar uit , dan is zo.n topic n.m.m zinloos.

Gesloten