LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LUVELLO.NL - Oplichters?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Xirilius
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 okt 2011 19:44

LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door Xirilius »

Beste lezers,

Ik heb een poosje geleden een impulsaankoop gedaan bij LUVELLO.NL

Doorgaans controleer ik altijd de reviews maar blijkbaar heb ik dat over het hoofd gezien,
ik ben vanaf de advertentie op de iPad wel naar de website LUVELLO.NL gegaan om e.e.a. te controleren, daar staat:

Klanten Reviews 9.6 / 10
:) :) :) :) :) (dit moeten 5 sterren zijn)
(4,136 Beoordelingen)


Dat is dus valse informatie!!!!!! er is helemaal geen koppeling met een webshop keurmerk of webshop vergelijker

Blijkbaar heb ik omdat ik mijn vrouw wilde verassen niet verder gekeken
70 euro foetsie, dom dom, dom...... :cry:

Op een webshopvergelijker zoals trustpilot staan duizenden negatieve beoordeling!!!!

https://nl.trustpilot.com/review/luvello.nl

Het zou fijn zijn als alle gedupeerden zo snel mogelijk:

- een klacht indienen https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

- aangifte doen https://www.digitaltrustcenter.nl/infor ... lding-doen

- de betaling rapporteren bij Mollie https://www.mollie.com/nl/consumers

- heeft u de betaling gedaan via een credit card? dan bent u meestal verzekerd, dien een klacht in en boek het bedrag terug!

---

Ik hoop iets van mijn geld terug te zien maar vooral dat de reclame snel (van de iPads) verdwijnt en deze mensen opgepakt worden.

En TROS RADAR, willen jullie a.u.b. iets doen tegen deze oplichters?

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Het is mij niet duidelijk wat je punt is. Je hebt iets gekocht en...

- Het is niet geleverd?
- Het is stuk?
- Je hebt een baksteen ontvangen?
- etc...

Wees even duidelijk in wat er mis is gegaan. En men kan reviews hebben zonder koppeling met een keurmerk of webshop vergelijker. Dus om daar al oplichting over te schreeuwen slaat nergens op.

Overigens zou ik nooit wat op deze website kopen want dat is de zelfde bende als Marktplaats Aanbieding en dat soort dingen.

En ik zal mijn mond maar houden over mensen die zich door advertenties laten verleiden.

sake1987

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zoek eens op dropshipper

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door berndv »

Xirilius schreef:
19 nov 2020 13:45
ik ben vanaf de advertentie op de iPad wel naar de website LUVELLO.NL gegaan om e.e.a. te controleren, daar staat:

Klanten Reviews 9.6 / 10
(dit moeten 5 sterren zijn)
(4,136 Beoordelingen)

Dat is dus valse informatie!!!!!! er is helemaal geen koppeling met een webshop keurmerk of webshop vergelijker
Xirilius schreef:
19 nov 2020 13:45
En TROS RADAR, willen jullie a.u.b. iets doen tegen deze oplichters?
Er is al meermaals aandacht aan besteed, wat wilt u dat ze nog meer doen? Zo lang mensen blijven kopen bij deze partijen, zullen deze partijen blijven bestaan. Het is hetzelfde verhaal zoals zo vaak, dropshipper, tussenpersoon, bemiddelaar. Oftewel, allemaal aliexpress bestellingen. Of het weggegooid geld is? Waarschijnlijk wel.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Xirilius schreef:
19 nov 2020 13:45
Het zou fijn zijn als alle gedupeerden zo snel mogelijk:

- een klacht indienen https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

- aangifte doen https://www.digitaltrustcenter.nl/infor ... lding-doen

- de betaling rapporteren bij Mollie https://www.mollie.com/nl/consumers

En TROS RADAR, willen jullie a.u.b. iets doen tegen deze oplichters?
En tegen wie gaat u dan een aangifte doen? In de algemene voorwaarden staat wel een adres, maar of ze in China onder de indruk zouden zijn van wat er hier gebeurd...

Xirilius
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 okt 2011 19:44

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door Xirilius »

"Het is mij niet duidelijk wat je punt is. Je hebt iets gekocht en..."

Oeps, dat heb ik inderdaad niet getypy zie ik nu: niets geleverd dus

Xirilius
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 okt 2011 19:44

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door Xirilius »

En waarom allemaal die negatieve reacties?

Ik doe tenminste iets, ik wil met mijn bericht andere mensen waarschuwen!!!!!

Natuurlijk begrijp ik dat het lastig is om iets te doen maar bijvoorbeeld een website blokkeren bij voldoende aangiftes is wel mogelijk.

Dat zou naar mijn mening binnen enkele uren moeten kunnen dat lijkt mij dé (enige) manier om dit type oplichters zoveel mogelijk dwars te zitten.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door Har45 »

Luvello geeft duidelijk aan dat het een bemiddelingsplatform (dropshipper) is.
Het aanbod van roerende zaken op Website wordt niet verkocht door Websitehouder, maar door Verkoper.
Bij aankoop van roerende zaken wordt daarom een contract gesloten tussen Koper en Verkoper.
Websitehouder is dus zelf geen partij bij deze verkoopovereenkomst.
Verder wordt er ook duidelijk gecommuniceerd dat de leveringstijd binnen 30 dagen, tenzij met Verkoper een andere termijn is afgesproken.
Vaker zie je op de dropshippers sites de slogan staan vandaag besteld is morgen verzonden en raken de kopers in het warretje en denken dat ze binnen 2 a 3 dagen de artikelen binnen hebben.
Zelfs waar u een klacht kunt indienen staat vermeld in de bemiddelingsvoorwaarden ( geschillencommissie van het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Tenslotte de identiteit van de verkoper :

Shen Zhen Transctego Technology Co., Limited
China, Guang Dong, Shen Zhen, Long hua xin qu, Qing hu ke ji yuan, C dong, room 1027-1029
Bezoekadres, indien dit afwijkend van het vestiginsadres;
E-mailadres; [email protected]

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Helaas is TS erg oppervlakkig over informatie als wanneer besteld en wat er besteld is.
Het kan natuurlijk iets van een "impuls" zijn wat gekocht is maar dat lijkt me niet. :twisted:

Ook zet TS in de informatie dat deze een rating heeft gezien van 9,6 ?
Maar dat staat op de website van de verkoper zelf, zonder enige link die dit kan onderbouwen?
Natuurlijk zal deze website niet zelf zetten dat hun rating minder is en daarmee niet te vertrouwen is.

Ik denk dat u het beste even kunt wachten of er nog iets aankomt.

Maar de SIDN records zijn niet echt in uw voordeel.
Dit domein bestaat pas één maand en zal wellicht nog maar een maand bestaan.
Dan is de winst er wel uit en vervolgens met de noorderzon vertrokken.
Domeinnaam luvello.nl
Status actief
Houder Q E-commerce, EcomQN8
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Tucows.com Co. 96 Mowat Ave. ON M6K 3M1 Toronto Canada
Technische contactpersoon
[email protected]
DNSSEC nee
Domeinnaamservers
ns-cloud-a1.googledomains.com
ns-cloud-a2.googledomains.com
ns-cloud-a3.googledomains.com
ns-cloud-a4.googledomains.com
Registratiedatum 2020-10-20
Datum laatste wijziging 2020-10-20
Administratie door NL Domain Registry

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als je een impuls aankoop wilt doen, zet het dan in het winkelmandje en slaap er eens een nachtje over.
9 van de 10 keer koop je het dan niet meer :D

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Xirilius schreef:
19 nov 2020 14:28
Ik doe tenminste iets, ik wil met mijn bericht andere mensen waarschuwen!!!!!
Wat heeft u gedaan met de meer dan 150 mensen voor u die bijna dagelijks gewaarschuwd hebben voor dropshippers? Met allemaal hetzelfde verhaal, eerst kopen, daarna pas kijken en dan anderen willen waarschuwen.
Het is Nobel van u om te waarschuwen, maar dat is echt tegen dovemansoren. Drie jaar geleden is er een heel mediacircus geweest vanwege malafide webshops. Sinds die tijd wordt er al gewaarschuwd waar men op moet letten bij het online kopen. Dit jaar wordt Nederland overspoeld met dropshippers en de een na de ander koopt er blind.

Sorry hoor, maar een website met 7 producten die ook nog eens niets met elkaar te maken hebben. Vage algemene voorwaarden, lange levertijden en een genoemd adres zonder huisnummer en een adres in China. Geen KVK en geen telefoonnummer. Waarom zou je überhaupt daar willen bestellen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door berndv »

Xirilius schreef:
19 nov 2020 14:28
En waarom allemaal die negatieve reacties?
niet zozeer negatief, wel kritisch.
Xirilius schreef:
19 nov 2020 14:28
Ik doe tenminste iets, ik wil met mijn bericht andere mensen waarschuwen!!!!!
En dat is ook heel goed. Echter wordt hier al maanden, zo niet langer, voor gewaarschuwd op verschillende media. Zowel het item dropshipper als het item controleer met wie je zaken doet is in verschillende media al vaak aan bod geweest. uw topic is prima, maar zeker niet op zichzelf staand. Er komt bijna dagelijks een topic als dit bij hier op het forum, allemaal met hetzelfde doel, namelijk anderen waarschuwen. En het zal zeker helpen, niemand hier kan zien wie op basis van de geplaatste waarschuwing de webshop links heeft laten liggen natuurlijk, en daarom is het ook prima om te waarschuwen. Maar daarom wordt hier ook kritisch gereageerd, want ondanks de vele waarschuwingen, blijven mensen er in trappen.
Xirilius schreef:
19 nov 2020 14:28
Natuurlijk begrijp ik dat het lastig is om iets te doen maar bijvoorbeeld een website blokkeren bij voldoende aangiftes is wel mogelijk.

Dat zou naar mijn mening binnen enkele uren moeten kunnen dat lijkt mij dé (enige) manier om dit type oplichters zoveel mogelijk dwars te zitten.
Dat zou wel mooi zijn. Maar waar zit die grens? 10 aangiftes? Binnen hoeveel tijd? Aangifte doen is wellicht stap 1, maar voordat de aangifte behandeld wordt, is de webshop sowieso al uit de lucht, want zo lang blijven ze niet onder dezelfde naam handelen. De personen achter de webshop zijn vaak niet of moeilijk te achterhalen, dus een persoon aanpakken is ook al lastig.

De oplossing kan wellicht gezocht worden in externe partijen, politie, internetproviders, betaalproviders en ga zo maar door. Maar de echte oplossing ligt bij de mensen die er in trappen. Die mensen houden deze handel namelijk interessant, want als er geen mensen meer gebruik maken van dergelijke diensten, is het voor hen ook niet meer interessant om zoiets op te zetten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
19 nov 2020 15:51
Beter die 70 euro pleite dan je vrouw foetsie :twisted:
Ik ken mensen die daar anders over denken :wink:

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En mocht het toch nog geleverd worden dan heeft u nog kans op een rekening voor de import omdat de totaal kosten boven de 22 euro zijn

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Xirilius schreef:
19 nov 2020 13:45

Blijkbaar heb ik omdat ik mijn vrouw wilde verassen niet verder gekeken
70 euro foetsie, dom dom, dom...... :cry:
Duur doosje lucifers.... :mrgreen:

(sorry, kon het even niet laten)

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door hebra98 »

v.d.Heyden schreef:
19 nov 2020 21:47
Xirilius schreef:
19 nov 2020 13:45

Blijkbaar heb ik omdat ik mijn vrouw wilde verassen niet verder gekeken
70 euro foetsie, dom dom, dom...... :cry:
Duur doosje lucifers.... :mrgreen:

(sorry, kon het even niet laten)
>>
Dat is wel erg... :twisted: :twisted: :twisted:
Maar wel grappig idd.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door Revoked »

Morganlefay schreef: Blijkbaar heb ik omdat ik mijn vrouw wilde verassen niet verder gekeken
70 euro foetsie, dom dom, dom......
Beter die 70 euro pleite dan je vrouw foetsie :twisted:
Het doel van een vrouw verassen is toch juist dat ze foetsie gaat?

Deefke
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2020 20:33

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door Deefke »

[ongefundeerde bewering door moderator verwijderd] Heb 34.95 euro betaald aan Winterwinkelen.nl (handelsnaam van Luvello.nl) maar helemaal niks ontvangen.
Blijkbaar hebben ze tientallen andere handelsnamen waar ze hetzelfde product(en) verkopen. Btw nummer is niet geldig en kvk bestaat niet. Verder het pand waar het statutair gevestigd moet zijn staat te huur en is leeg. Geen communicatie via mail en of telefoonnummer(s). Er zijn tientallen mss honderden gedupeerden, website en FB is jongstleden nog gewijzigd in Winterwinkelen ipv Winterwinkelen.nl. Op dit moment gebruiken ze meerdere emailadressen van @gmail.com en nep trackrecord via post. Niet te vertrouwen, pas op je bent je geld kwijt!!! :evil:
Laatst gewijzigd door Radar op 22 nov 2020 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerde bewering door moderator verwijderd

sake1987

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Deefke schreef:
22 nov 2020 08:12
[ongefundeerde bewering door moderator verwijderd] Heb 34.95 euro betaald aan Winterwinkelen.nl (handelsnaam van Luvello.nl) maar helemaal niks ontvangen.
Blijkbaar hebben ze tientallen andere handelsnamen waar ze hetzelfde product(en) verkopen. Btw nummer is niet geldig en kvk bestaat niet. Verder het pand waar het statutair gevestigd moet zijn staat te huur en is leeg. Geen communicatie via mail en of telefoonnummer(s). Er zijn tientallen mss honderden gedupeerden, website en FB is jongstleden nog gewijzigd in Winterwinkelen ipv Winterwinkelen.nl. Op dit moment gebruiken ze meerdere emailadressen van @gmail.com en nep trackrecord via post. Niet te vertrouwen, pas op je bent je geld kwijt!!! :evil:
Hun groothandel is AliExpress. Dezelfde als alle andere dropshippers op de sociale media.
Dus al die honderden gedupeerden, als ze via AliExpress voor jullie hebben besteld, komt het wel binnen, maar kan even duren.
Je hebt zeker een keer teveel betaald.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LUVELLO.NL - Oplichters?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Deefke schreef:
22 nov 2020 08:12
Heb 34.95 euro betaald aan Winterwinkelen.nl (handelsnaam van Luvello.nl) maar helemaal niks ontvangen.
Blijkbaar hebben ze tientallen andere handelsnamen waar ze hetzelfde product(en) verkopen. Btw nummer is niet geldig en kvk bestaat niet. Verder het pand waar het statutair gevestigd moet zijn staat te huur en is leeg. Geen communicatie via mail en of telefoonnummer(s). Er zijn tientallen mss honderden gedupeerden, website en FB is jongstleden nog gewijzigd in Winterwinkelen ipv Winterwinkelen.nl. Op dit moment gebruiken ze meerdere emailadressen van @gmail.com en nep trackrecord via post. Niet te vertrouwen, pas op je bent je geld kwijt!!! :evil:
Als u dat allemaal wist, waarom daar dan bestellen? O nee, u bent natuurlijk ook pas gaan googelen nadat u besteld hebt. Tja, verkeerde volgorde.

Gesloten