LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snijplankenset postcodeloterij

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Peterc
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 dec 2017 12:48

Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door Peterc »

In de postcodeloterij agenda van 2020 zit een bon voor de aankoop van een snijplankenset.
Deze zit in een van de eerste pagina,s van deze agenda.
Er staat in het rood dat de actie start op 18 november om 12.00.
Het hele jaar dus netjes gewacht.
Op 17 november s,avonds alvast geprobeerd .
Niet beschikbaar stond er.
Op 18 november 11.45 nogmaals en gelijk stond er uitverkocht.
Heel vervelend dat vond de postcodeloterij ook maar jammer en helaas daar moest ik het maar mee doen.
Er moeten toch meer mensen zijn die hier tegenaan gelopen zijn.?
Of is het dikke pech en komt de P L hiermee weg
Peter

sake1987

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door sake1987 »

Waarschijnlijk zijn er meer mensen geweest zoals u, maar hebben deze net iets eerder gereageerd. Dus dikke pech.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als de aktie start op 18 november, dan is dat nog niet op 17 november. Zeker bij goede akties is pas om 11.45 gaan kijken veel te laat. Als u kijkt wat voor een gekte er ontstaat bij fysieke winkels waar een goede aktie is, dan is dat online echt niet anders. Dat wil zeggen dus op tijd erbij zijn.

Als het op is op is, dan is het dus pech voor u. Iets verplichten kunt u ze dan niet.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeg die loterij op en u houd genoeg geld over om hem zelf helemaal aan te schaffen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vermoedelijk is hier sprake van een oneerlijke handelspraktijk:
Het aanbieden tegen een prijs waarvoor de handelaar zeer waarschijnlijk tijdelijk niet kan leveren, rekening houdend met het product, de gevoerde reclame en de prijs.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oneerli ... 20gepleegd.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
18 nov 2020 20:35
Vermoedelijk is hier sprake van een oneerlijke handelspraktijk:
Het aanbieden tegen een prijs waarvoor de handelaar zeer waarschijnlijk tijdelijk niet kan leveren, rekening houdend met het product, de gevoerde reclame en de prijs.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oneerli ... 20gepleegd.
Maar dan zal er wel bewijs van moeten zijn hoeveel voorraad er was. Met uw redenering nu zou ook een black friday aktie niet kunnen. Mensen staan in de rij, de deur van de winkel gaat open en binnen 2 minuten is de voorraad weg. Kom je pas uren later de winkel in, dan ben je simpelweg te laat. Het levert altijd leuke beelden op, maar een oneerlijke handelspraktijk is het dan niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daarom houd ik ook een slag om de arm. Het is arbitrair. Je zou het aan een rechter moeten voorleggen. Maar dat zal niemand doen omdat het sop de kool niet waard is.

Peterc
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 dec 2017 12:48

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door Peterc »

Ik hiervan wel geleerd.
De acties van de postcodeloterij zijn misleidend.
Bij mij is vanaf 18 november 12.00 zoals er in de aanbieding staat niet 17 november.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien leveren ze alleen aan bepaalde postcodes?

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door Moneyman »

@ TS: Maar blijkbaar heb je een jaar zónder die snijplanken gekund. Als ik hier kijk, kreeg je maar 11 euro korting op die set (de acties die ik tegenkom, zijn allemaal van dit set, dus ik ga daar maar even vanuit). De kans is vrij groot dat je dat zet gedurende het jaar al lang ergens anders voor die prijs had kunnen kopen. Hier of hier zijn dat soort sets nu voor maar een paar euro meer dan die aanbieding waar je een jaar op hebt gewacht te krijgen.

Ik zou me dus niet zinloos druk maken, maar gewoon kopen wat je nodig hebt (of niet, als je het blijkbaar niet zo hard nodig hebt).
Laatst gewijzigd door Moneyman op 19 nov 2020 09:59, 3 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door alfatrion »

Peterc schreef:
18 nov 2020 16:26
Er staat in het rood dat de actie start op 18 november om 12.00.
(...)
Op 17 november s,avonds alvast geprobeerd .
Niet beschikbaar stond er.
Op 18 november 11.45 nogmaals en gelijk stond er uitverkocht.
De verkoper moet zorgen voor voldoende aanbod dat aansluit bij de te verwachten vraag. Je zou een klacht kunnen indienen bij de Reclame Code Commissie.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door scontra »

Peterc schreef:
18 nov 2020 16:26
In de postcodeloterij agenda van 2020 zit een bon voor de aankoop van een snijplankenset.

Er staat in het rood dat de actie start op 18 november om 12.00.

Op 17 november s,avonds alvast geprobeerd .
Niet beschikbaar stond er.
Op 18 november 11.45 nogmaals en gelijk stond er uitverkocht.
Heel vervelend
U was te vroeg, aangezien de actie pas op de 18e november om 12.ooh van start ging.

Bij dit soort acties is er altijd slechts een beperkt aantal beschikbaar, ze kunnen alleen maar een inschatting maken hoeveel gegadigden er belangstelling zouden kunnen hebben voor een actie aanbieding.
En altijd vallen er gegadigden tussen wal en schip en ik kan mij bijna niet voorstellen dat er ergens in de kleinste lettertjes geen voorbehoud is gemaakt zoals bijv. "zolang de voorraad sterkt" of iets van dien aard.

Dan maar naar Blokker, kunt u gelijk meesparen voor aandelen Blokker, maar ook hier, 'pas op' dat u niet te vroeg bent, anders is deze actie van Blokker misschien nog niet van 'start' gegaan. :|

silvia.moonen
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2020 22:56

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door silvia.moonen »

Ik had wel “ het geluk” om deze te kunnnen kopen. Nav een email met aanbiedingen van de postcodeloterij. Maar of ik er blij mee ben ? Op de voorkant van de zilverkleurige verpakkingen op iedere snijplank staat de reclamevan de postcodeloterij ! Ikheb dezeset niet gekocht om er reclame mee te maken voorde postcode loterij. Ik heb ze betaald. Misschien zijn deze ooit als prijs toegekend aan de deelnemers en waren deze over !

sake1987

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door sake1987 »

silvia.moonen schreef:
21 nov 2020 14:40
Ik had wel “ het geluk” om deze te kunnnen kopen. Nav een email met aanbiedingen van de postcodeloterij. Maar of ik er blij mee ben ? Op de voorkant van de zilverkleurige verpakkingen op iedere snijplank staat de reclamevan de postcodeloterij ! Ikheb dezeset niet gekocht om er reclame mee te maken voorde postcode loterij. Ik heb ze betaald. Misschien zijn deze ooit als prijs toegekend aan de deelnemers en waren deze over !

Nou misschien wil TS ze wel van je overnemen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door Brahms »

alfatrion schreef:
19 nov 2020 09:50
De verkoper moet zorgen voor voldoende aanbod dat aansluit bij de te verwachten vraag. Je zou een klacht kunnen indienen bij de Reclame Code Commissie.
Gewoon op=op, zoals bij zoveel producten. Veel producenten produceren zelfs weinig van een bepaald product, om de prijs hoog en de snelle verkoop erin te houden.
Een klacht indienen heeft geen enkel nut in deze.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door sjohie »

Die Joseph Joseph producten komen ook meerdere keren per jaar voorbij op iBood, dus als je persé zoiets als dit wilt hebben, zou ik het daar even in de gaten houden. Persoonlijk vind ik een houten snijplank fijner, maar goed, dat is precies dat, persoonlijke smaak.

sake1987

Re: Snijplankenset postcodeloterij

Ongelezen bericht door sake1987 »

breien schreef:
23 nov 2020 08:21
Joseph Joseph snijplanken zijn ook bij Bol.com te koop. Daarvoor hoeft men dus geen abonnement op de Postcode loterij te hebben. Ze zijn op voorraad.
En zonder Postcode loterij logo.

Gesloten