LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben toch regelmatig in supermarkten waar op dat moment meer personeel is dan klanten. Het is kennelijk maar net hoe laat je gaat. En waar je woont.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jark »

Ik hoorde vandaag van een deskundige bij de BBC dat vaccinaties vol zitten met allerlei metalen en andere rotzooi waardoor je hersenen worden aangetast en je daardoor dement kunt worden. Artsen die corona patiënten behandelen en die
doodgaan daarvoor een extra beloning krijgen. Ook artsen die chemo voorschrijven extra beloond worden....dat is toch niet mogelijk in ons land of word ik gek. Wat is wel en wat is niet waar.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, wat is 'deskundig'?

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jark schreef:
24 nov 2020 02:19
Ik hoorde vandaag van een deskundige bij de BBC dat vaccinaties vol zitten met allerlei metalen en andere rotzooi waardoor je hersenen worden aangetast en je daardoor dement kunt worden. Artsen die corona patiënten behandelen en die
doodgaan daarvoor een extra beloning krijgen. Ook artsen die chemo voorschrijven extra beloond worden....dat is toch niet mogelijk in ons land of word ik gek. Wat is wel en wat is niet waar.
Ik vraag me af hoe die zijn deskundigheid heeft verworven. Misschien is ie wel een ervaringsdeskundige. Dat zou dan ook meteen een reden zijn hem niet meer te geloven, want dan zouden zijn hersens niet fatsoenlijk werken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
23 nov 2020 22:29
Niet zo overdrijven.
Sinds wanneer is observeren overdrijven?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
24 nov 2020 07:14
Sja, wat is 'deskundig'?
Die vraag is moeilijk. Maar de BBC lijkt me geen fake news platvorm.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
24 nov 2020 08:08
Lady1234 schreef:
23 nov 2020 22:29
Niet zo overdrijven.
Sinds wanneer is observeren overdrijven?
Sinds ene Jablan het doet!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 nov 2020 08:21
witte angora schreef:
24 nov 2020 07:14
Sja, wat is 'deskundig'?
Die vraag is moeilijk. Maar de BBC lijkt me geen fake news platvorm.
Een deskundige die iets bij de BBC vertelt is niet een deskundige VAN de BBC.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jark schreef:
24 nov 2020 02:19
Ik hoorde vandaag van een deskundige bij de BBC dat vaccinaties vol zitten met allerlei metalen en andere rotzooi waardoor je hersenen worden aangetast en je daardoor dement kunt worden. Artsen die corona patiënten behandelen en die
doodgaan daarvoor een extra beloning krijgen. Ook artsen die chemo voorschrijven extra beloond worden....dat is toch niet mogelijk in ons land of word ik gek. Wat is wel en wat is niet waar.
Bij de BBC? Op welke zender was dat? BBC1, 2, World, Radio 4? En hoe laat werd dat programma uitgezonden?
Dan kan ik het even terugkijken of terugluisteren. Ik ben razend benieuwd naar die "deskundige" namelijk.

In afwachting van uw antwoord heb ik uw bericht maar gemeld als aperte onzin en kwalijk nepnieuws, want dat is wat het is.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zoals Jark het brengt lijkt me een geval van ergens de klok horen luiden....
Aluminium wordt inderdaad vaak gebruikt in vaccins, maar toe nu toe is niet bewezen dat dit schadelijk kan zijn.
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/alu ... in-vaccins

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 nov 2020 08:31
16again schreef:
24 nov 2020 08:21
Die vraag is moeilijk. Maar de BBC lijkt me geen fake news platvorm.
Een deskundige die iets bij de BBC vertelt is niet een deskundige VAN de BBC.
Dat beweer ik toch niet ! (Sterker: Ben je echt deskundig op dat gebied, dan ga je natuurlijk niet bij de BBC werken)
Maar ik ga er wel van uit dat BBC niet zomaar een podium biedt aan alle complotdenkers.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 nov 2020 08:51
Maar ik ga er wel van uit dat BBC niet zomaar een podium biedt aan alle complotdenkers.
Op zich: eens. Maar het hangt natuurlijk wel heel erg van het type programma af. Als je iemand als deskundige in een programma binnenhaalt, heb ik een ander verwachtingspatroon dan wanneer je iemand binnenhaalt in een discussieprogramma, waarbij het juist ook draait om tegengestelde meningen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 nov 2020 08:51
angel1978 schreef:
24 nov 2020 08:31
16again schreef:
24 nov 2020 08:21
Die vraag is moeilijk. Maar de BBC lijkt me geen fake news platvorm.
Een deskundige die iets bij de BBC vertelt is niet een deskundige VAN de BBC.
Dat beweer ik toch niet ! (Sterker: Ben je echt deskundig op dat gebied, dan ga je natuurlijk niet bij de BBC werken)
Maar ik ga er wel van uit dat BBC niet zomaar een podium biedt aan alle complotdenkers.
Maar de BBC heeft toch ook gewoon allerlei soorten programma's? Incl comedy, minder serieuze onderwerpen en discussies idd. Jij gaat er nu blijkbaar vanuit dat een complotdenker een podium heeft gehad, maar waar baseer je dat op?
Puur op basis van een post die meldt dat iets op de BBC is geweest? En dan nog is het de vraag wat dat zegt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jark schreef:
24 nov 2020 02:19
Ik hoorde vandaag van een deskundige bij de BBC [...] dat is toch niet mogelijk in ons land of word ik gek. Wat is wel en wat is niet waar.
Dit is overduidelijk niet waar. De exacte samenstelling van de vaccins is nog niet gepubliceerd, dat komt nog, want het is onderdeel van de toelating en tot die tijd mogen de farmaceuten er niet over praten, vanwege concurrentie en beursnoteringen. Niemand kan dit weten.

In het algemeen is een vloeibaar vaccin vrij simpel opgebouwd: een stukje dood virus of nieuw, nieuw, nieuw ... kunstmatig verkregen RNA. Dit wordt ingepakt in een vetcel, zodat het stabiel blijft. De rest is water en een paar hulpstoffen om de opname in het lichaam makkelijker te maken. Het doel is het trainen van geheugencellen, verder mag het geen schade opleveren voor de persoon, ergo: het hele vaccin moet uiteindelijk door het lichaam worden afgebroken. Gebeurt niet altijd, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar zolang als de kans op complicaties verwaarloosbaar klein is, geldt een vaccin als veilig.

Corona is een onderwerp, dat slecht past in radio- en tv-formaten. Het vraagt meer tijd dan 8 minuten discussie in een talkshow of 4 minuten inleiding op de radio, waarna luisteraars mogen bellen. Dit creëert ruis.
Podcastreeks van de wetenschapsredactie van de NDR over Corona is hier een goed voorbeeld. In de eerste afleveringen (25 minuten) allerlei basisdingen zoals een uitleg wat een virus nu precies is; tegenwoordig duren de gesprekken anderhalf tot twee uur. Zoveel tijd is nodig om de zin van de onzin te scheiden en elke ontwikkeling binnen een context te plaatsen. Tip: zoek je een echt betrouwbare bron, volg die en negeer de rest.

@Nijogeth: zou de deskundige het verloren familielid van Lange Frans en Thierry B. zijn?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 nov 2020 09:00
16again schreef:
24 nov 2020 08:51
Maar ik ga er wel van uit dat BBC niet zomaar een podium biedt aan alle complotdenkers.
Jij gaat er nu blijkbaar vanuit dat een complotdenker een podium heeft gehad, maar waar baseer je dat op?
Integendeel.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 nov 2020 09:13
angel1978 schreef:
24 nov 2020 09:00
16again schreef:
24 nov 2020 08:51
Maar ik ga er wel van uit dat BBC niet zomaar een podium biedt aan alle complotdenkers.
Jij gaat er nu blijkbaar vanuit dat een complotdenker een podium heeft gehad, maar waar baseer je dat op?
Integendeel.
Je antwoord op: 'waar baseer je dat op' is 'integendeel' ?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
24 nov 2020 08:41
In afwachting van uw antwoord heb ik uw bericht maar gemeld als aperte onzin en kwalijk nepnieuws, want dat is wat het is.
Waarom gemeld? De inhoud mag weliswaar onzin zijn (of lijken), het is onderdeel van de brede discussie over Corona. Dat zie je in de discussie die nu is ontstaan. Fakenews is er nu eenmaal, er zijn aardig wat mensen die het geloven - de enige manier om dat de kop in te drukken is door de discussie met feiten aan te gaan.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onzin en leugenachtig nepnieuws verdient in mijn ogen geen platform. Afgezien van de onzinnige geruchten die in het bericht genoemd worden, is ook de bron volgens mij gelogen. Daarom vraag ik naar het specifieke programma, al verwacht ik niet dat daar een duidelijk antwoord op komt.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dit is toch geen platform? Het is een forum waar gediscussieerd kan worden.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Jark schreef:
24 nov 2020 02:19
Ik hoorde vandaag van een deskundige bij de BBC dat vaccinaties vol zitten met allerlei metalen en andere rotzooi waardoor je hersenen worden aangetast en je daardoor dement kunt worden. Artsen die corona patiënten behandelen en die
doodgaan daarvoor een extra beloning krijgen. Ook artsen die chemo voorschrijven extra beloond worden....dat is toch niet mogelijk in ons land of word ik gek. Wat is wel en wat is niet waar.
Weet je ook waarom artsen een beloning krijgen voor coronapatiënten die doodgaan? Dat is omdat de mensen van de mensen van de regering dode coronapatiënten gebruiken voor satanische rituelen. Ze doen dat allemaal om te zorgen dat de slangenmensen makkelijker de boel over kunnen nemen.

Maar even serieus: als je iets op Facebook leest, kun je er vanuit gaan dat het niet waar is.

Gesloten