LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
rvr2005
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:59

Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door rvr2005 »

L.S.

Onlangs bestelde ik bij TVReus.nl een Samsung televisie genaamd The Frame die met een mooie lijst netjes als een schilderij op de muur aansluit. Echter bij levering bleek de lijst er niet bij te zitten. Deze moest op de website van Samsung gratis erbij besteld worden, wat logisch is omdat ze leverbaar zijn in verschillende kleuren. Echter nadat ik een account had angemaakt en allerlei bestelinformatie had doorgegeven bleek dat tvreus.nl niet meedoet aan deze actie en dat ik de lijst moet kopen voor 130 Euro.

Dit bevreemde mij ten zeerste aangezien de tvreus.nl de televisie adverteert met lijst eromheen en dat nergens vermeld staat dat de lijst niet erbij hoort ofdat je die nog los na moet bestellen.

Zijn er mensen met gelijke ervaringen en ook een moeizaam proces bij Samsung bij het verkrijgen van de lijst?

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05
Beste antwoord
Gekozen door rvr2005

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

door alfatrion » 25 nov 2020 13:11

16again schreef:
25 nov 2020 12:28
alfatrion schreef:
25 nov 2020 11:56
Er staat ook niet bij dat de televisie met stekker wordt geleverd, maar dat mag je toch echt wel verwachten.
Dat staat er juist weer wel!
Dankzij de One Connect Box verbind je de tv via 1 transparante kabel met het stopcontact
Daar staat dat je televisie met één kabel kan verbinden, niet dat de kabel bijgeleverd wordt.
16again schreef:
25 nov 2020 12:28
alfatrion schreef:
25 nov 2020 11:56
Het hele niet op vallen gebeuren is het verkooppunt van deze televisie. Het is onlogisch dat je dan een TV krijgt die wel opvalt en er nog iets bij moet kopen om de TV niet op te laten vallen.
Die lijst is iets persoonlijk: wit/zwart/licht of donker hout. Kun je verwachten, dat die er dan allemaal bijzitten?
Nee, je mag een standaard frame verwachten. Als je iets ander wilt dan moet je die kopen.
juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit ligt niet aan Samsung Nederland maar aan TV reus. Zij doen aan parallelimport. Samsung Nederland geeft ook geen garantie op deze tv's

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En wie heeft gezegd dat het frame er gratis bijbesteld kan worden? Sowieso geldt altijd bij acties (cashback, gratis toebehoren, enz) dat het bij een aangesloten dealer besteld moet zijn.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

U kunt het beste even controleren of u wel een Nederlands model heeft ontvangen.
De kans is groot dat ook u een Hongaars model heeft. Kijk even achterop uw tv en op de factuur voor de nummers tot het laatste deel iets als XXH of XXN

Daarbij moet u wel weten dat uw tv mogelijk niet goed werkt met smartcard en dat de APP's niet geheel voor de NL markt zijn
Ik weet bijna zeker dat uw TV niet meedoet omdat dit geen NL model is.

Daar gaat het volgende Topic helemaal over.
audio-video-foto-f55/tvreus-aangifte-ge ... 95412.html

The frame is er inderdaad in buitenlandse modellen
GQ50LS03TAUXZG tegenover QE50LS03TASXXN
Het is bijna niet te herkennen maar de eerste AUXZG is niet voor NL geschikt maar uiterlijk is het verschil alleen op de sticker, achterop de tv, zichtbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
24 nov 2020 19:29
U kunt het beste even controleren of u wel een Nederlands model heeft ontvangen.
De kans is groot dat ook u een Hongaars model heeft. Kijk even achterop uw tv en op de factuur voor de nummers tot het laatste deel iets als XXH of XXN
Betere tip is om te vragen wat er besteld is. Is er geselecteerd op een Ziggo model, of een willekeurige andere. Dat is namelijk de optie die je kan selecteren.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

NeoDutchio schreef:
24 nov 2020 20:23
hebra98 schreef:
24 nov 2020 19:29
U kunt het beste even controleren of u wel een Nederlands model heeft ontvangen.
De kans is groot dat ook u een Hongaars model heeft. Kijk even achterop uw tv en op de factuur voor de nummers tot het laatste deel iets als XXH of XXN
Betere tip is om te vragen wat er besteld is. Is er geselecteerd op een Ziggo model, of een willekeurige andere. Dat is namelijk de optie die je kan selecteren.
>>
Het belangrijkste is om te controleren wat op de bestelbevestiging en factuur staat qua modelnummer en te vergelijken met de sticker achterop de tv. Daarbij mag er geen buitenlands model worden geleverd als dit niet expliciet is vermeld bij de verkoop.
Bij de Tvreus kun je helemaal niet bestellen op een Nl of buitenlands model.
Probeer maar eens QE65LS03T in te vullen in het zoekvlak bovenin.
Dan zie je één NL (XXN) en over de 100 met alleen QE65LS03T
Als dit hetzelfde zou zijn stond er QE65LS03TASXXN met 110 voorraad.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
24 nov 2020 18:30
En wie heeft gezegd dat het frame er gratis bijbesteld kan worden? Sowieso geldt altijd bij acties (cashback, gratis toebehoren, enz) dat het bij een aangesloten dealer besteld moet zijn.
Is het niet juist kwalijker, dat verzwegen wordt dat het frame er NIET bij hoort?

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
24 nov 2020 20:59
Bij de Tvreus kun je helemaal niet bestellen op een Nl of buitenlands model.
Probeer maar eens QE65LS03T in te vullen in het zoekvlak bovenin.
Dan zie je één NL (XXN) en over de 100 met alleen QE65LS03T
Als dit hetzelfde zou zijn stond er QE65LS03TASXXN met 110 voorraad.
Als ik het typenummer ingeef krijg ik 1 hit met aan de linkerkant allerlei keuzemogelijkheden. En de onderste is of de tv voor Ziggo geschikt moet zijn. Dat is dus een Nederlandse, of eentje die aangepast is voor Nederland.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dat weten we alleen als TS kan kijken naar het modelnummer op de tv, die hij heeft ontvangen.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
24 nov 2020 21:51
NeoDutchio schreef:
24 nov 2020 18:30
En wie heeft gezegd dat het frame er gratis bijbesteld kan worden? Sowieso geldt altijd bij acties (cashback, gratis toebehoren, enz) dat het bij een aangesloten dealer besteld moet zijn.
Is het niet juist kwalijker, dat verzwegen wordt dat het frame er NIET bij hoort?
Je bevestigt eenvoudig een stijlvolle lijst om het slanke ontwerp.
Je kan EEN lijst bevestigingen. Er staat niet bevestig de bijgeleverde lijst. EEN lijst. Maar waar is die lijst dan? O, dat staat nergens. Moet je er dan van uitgaan dat er een lijst bij zit of zou je gaan informeren van goh TVReus, hoe zit dat met die lijst? Bij Bol staat er zelfs helemaal niets over een lijst. Bij Media Markt wordt er gezegd dat je er een lijst omheen kan doen, maar bij het overzicht wat je bij de tv krijgt staat deze er niet bij. Dus hoort deze er niet bij.

Er wordt bij nagenoeg geen enkele verkoper vermeld dat de lijst erbij zou horen. Waarom zou dat bij TVReus dan anders zijn? En als er bij voorbaat al onduidelijk is en je gaat verder kijken en je komt uit bij Samsung, dan staan daar de voorwaarden.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
24 nov 2020 22:00
Dat weten we alleen als TS kan kijken naar het modelnummer op de tv, die hij heeft ontvangen.
En dan nog weten we niet wat TS besteld heeft.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik "ziggo" invul in het zoekvak, verschijnen er anders wel tal van mogelijkheden, waaronder "ziggo gecertificeerd". Een willekeurige daarvan heb ik geselecteerd (Philips The One 65PUS7304/12) en bij dat model staat onder "extra informatie" toch ook een groen vinkje bij "Geschikt voor Ziggo".

Als ik QE65LS03T invul en de keuze "QE65LS03TASXXN" met 1 exemplaar selecteer, kom ik uit bij de (TV SAMSUNG The Frame QLED QE65LS03T 2020) en daar staat dat vinkje ook.
Selecteer ik de keuze "QE65LS03T 2020" met 109 exemplaren, dan krijg ik maar liefst vijftien verschillende modellen voorgeschoteld, waar overigens geen enkel QE65-model staat. Boeiend!

Bij het eerst gevonden leverbare model (LG UHD TV 55NANO866NA (2020)) staat ook het groene vinkje bij Ziggo.

Ik krijg de indruk dat de mogelijkheden die in het zoekvak getoond worden, gebaseerd zijn op eerder door anderen ingevulde zoektermen. Of er ook toestellen aangeboden worden zonder Ziggo-vinkje weet ik niet; im heb geen zin om dat uit te zoeken.

Wat mij in ieder geval duidelijk is, is dat je heel, heel goed moet opletten bij het gebruik van de zoekfunctie.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat hele ziggo-vinkje is überhaupt totaal,off-topic.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 nov 2020 22:10
16again schreef:
24 nov 2020 21:51
NeoDutchio schreef:
24 nov 2020 18:30
En wie heeft gezegd dat het frame er gratis bijbesteld kan worden? Sowieso geldt altijd bij acties (cashback, gratis toebehoren, enz) dat het bij een aangesloten dealer besteld moet zijn.
Is het niet juist kwalijker, dat verzwegen wordt dat het frame er NIET bij hoort?
Je bevestigt eenvoudig een stijlvolle lijst om het slanke ontwerp.
Je kan EEN lijst bevestigingen. Er staat niet bevestig de bijgeleverde lijst. EEN lijst. Maar waar is die lijst dan? O, dat staat nergens. Moet je er dan van uitgaan dat er een lijst bij zit of zou je gaan informeren van goh TVReus, hoe zit dat met die lijst? Bij Bol staat er zelfs helemaal niets over een lijst. Bij Media Markt wordt er gezegd dat je er een lijst omheen kan doen, maar bij het overzicht wat je bij de tv krijgt staat deze er niet bij. Dus hoort deze er niet bij.

Er wordt bij nagenoeg geen enkele verkoper vermeld dat de lijst erbij zou horen. Waarom zou dat bij TVReus dan anders zijn? En als er bij voorbaat al onduidelijk is en je gaat verder kijken en je komt uit bij Samsung, dan staan daar de voorwaarden.
Ach, bij de eerste de beste Samsung The Frame die ik bekijk, bij Coolblue, staat het er zeer duidelijk bij, inclusief instructies. Waarom zou TV-Reus dat niet kunnen? Het is primair de verantwoordelijkheid van de verkoper om een ondubbelzinnig aanbod te doen. TV-Reus slaagt daar (uiteraard) niet in.

En dat is uiteraard geen toeval: misleiding is immers een jarenlange, bestendige praktijk bij deze louche club.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij CoolBlue staat bij dit model The Frame overigens bij de plus- en minpunten (onder Bekijk alle plus enz.) dat je bij Samsung een lijst moet aanvragen wanneer je de tv ontvangen hebt.

Dat het toestel zonder de lijst geleverd wordt is kennelijk "normaal."

De zoekbrij bij TVreus vind ik overigens zodanig, dat ik daar nooit zou bestellen. Een volstrekt onoverzichtelijk gedoe, waarbij je steeds de typenummers moet spellen. Dat zal niet toevallig zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
24 nov 2020 22:21
Ach, bij de eerste de beste Samsung The Frame die ik bekijk, bij Coolblue, staat het er zeer duidelijk bij, inclusief instructies. Waarom zou TV-Reus dat niet kunnen? Het is primair de verantwoordelijkheid van de verkoper om een ondubbelzinnig aanbod te doen. TV-Reus slaagt daar (uiteraard) niet in.

En dat is uiteraard geen toeval: misleiding is immers een jarenlange, bestendige praktijk bij deze louche club.
Heel simpel, omdat CB wel een aangesloten verkoper is. Media Markt, Bol en TVReus niet. Waarom zouden zij dan een procedure moeten neerzetten die zij niet hebben? En hiermee zijn MM en Bol ook louche geworden?
En als wij dan toch bezig zijn, Amazon, El Vidas (die ook nog eens aangeeft uitsluitend met Europese modellen zegt te werken die geschikt zijn voor Nederland), Kamera express en Kijkshop zijn ook allemaal louche webshops? Omdat ze of niets zeggen over een lijst of dat er een lijst op kan? Maar geen enkele geeft aan dat er een lijst in het pakket zit.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het "unique selling point" van The Frame is natuurlijk die lijst. Het is kennelijk normaal dat je die achteraf bij Samsung moet bestellen. Als dat niet kan omdat het toestel bij TVreus gekocht is, en als TVreus dat weet, dan moeten ze de consument daarover vooraf informeren. Dat de deugnieten dat niet doen, deugt niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door grun »

NeoDutchio schreef:
24 nov 2020 21:52
Als ik het typenummer ingeef krijg ik 1 hit met aan de linkerkant allerlei keuzemogelijkheden. En de onderste is of de tv voor Ziggo geschikt moet zijn. Dat is dus een Nederlandse, of eentje die aangepast is voor Nederland.
Hij is niet voor Nederland geschikt als hij de fabriek verlaat, hij is ook niet voor Nederland bedoeld. De leverancier maakt hem geschikt voor Nederland door een foefje, een trucje. Dat zeggen ze niet van te voren tegen een koper.
Nu snap ik ook waarom je in de vele reviews zo vaak beschadigde verpakkingen tegenkomt. Om het foefje uit te kunnen halen, moet de tv uitgepakt worden en aangezet. En daarna weer ingepakt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Die informatie klopt niet helemaal. Ze kunnen dat doen maar dan vervalt meteen de gehele Samsung garantie. Mijn doos was ook niet eerder opengemaakt, maar wel was de model sticker van de doos weggehaald.
En dat heeft, eerlijk gezegd, geen invloed op het probleem welke TS hier meldt.
Onderdeel van de tv is een rand naar keuze, maar dat is alleen gratis voor NL modellen van "The Frame". Nu kost deze €129,- om los te bestellen. Omdat het geen NL model is en dit niet is aangegeven.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 nov 2020 22:45
Moneyman schreef:
24 nov 2020 22:21
Ach, bij de eerste de beste Samsung The Frame die ik bekijk, bij Coolblue, staat het er zeer duidelijk bij, inclusief instructies. Waarom zou TV-Reus dat niet kunnen? Het is primair de verantwoordelijkheid van de verkoper om een ondubbelzinnig aanbod te doen. TV-Reus slaagt daar (uiteraard) niet in.

En dat is uiteraard geen toeval: misleiding is immers een jarenlange, bestendige praktijk bij deze louche club.
Heel simpel, omdat CB wel een aangesloten verkoper is. Media Markt, Bol en TVReus niet. Waarom zouden zij dan een procedure moeten neerzetten die zij niet hebben? En hiermee zijn MM en Bol ook louche geworden?
En als wij dan toch bezig zijn, Amazon, El Vidas (die ook nog eens aangeeft uitsluitend met Europese modellen zegt te werken die geschikt zijn voor Nederland), Kamera express en Kijkshop zijn ook allemaal louche webshops? Omdat ze of niets zeggen over een lijst of dat er een lijst op kan? Maar geen enkele geeft aan dat er een lijst in het pakket zit.
Je moet dan toch maar even wat beter kijken. De eerste de beste Samsung The Frame die ik bij de Mediamarkt aanklik, geeft expliciet met grote letters aan:
CADEAU LIJST CADEAU + 10 JAAR GARANTIE
Inhoud Je ontvangt een lijst in kleur naar keuze t.w.v. € 199,- + 10 jaar garantie tegen inbranden via Samsung
Bij Bol.com (die overigens inmiddels heel erg helder is over Europese modellen of Benelux-modellen) is het iets minder duidelijk of je de lijst erbij krijgt, maar ook daar is expliciet aangegeven wat je geleverd krijgt (en daar staat de lijst niet bij).
Verpakkingsinhoud
De Samsung The Frame in 32" formaat wordt geleverd inclusief voet, muurbeugel, afstandsbediening (TM2050A White), netsnoer en batterijen. Voor de Samsung Art Store is een abonnement vereist met een proefperiode van 3 maanden.
Dan naar El Vidas. Ook daar is het duidelijk wat je er wel en wat je er niet bij krijgt.
Dankzij de lijst om de tv lijkt de tv op een kunstwerk. Er zijn lijsten verkrijgbaar in diverse kleuren voor de Samsung Frame QE32LS03T.
Design

Deze tv wordt geleverd met een strakke zwarte lijst. Deze kun je makkelijk bevestigen en verwijderen met magneten. De lijst geeft de tv een strakke en moderne uitstraling, hierdoor past de tv in elk interieur. De lijst is verkrijgbaar in meerdere kleuren.
Kortom; je standpunt overtuigt niet. TV-Reus is overduidelijk degene die het minst duidelijk is. Zelfs de partijen die jij zelf noemt ter onderbouwing van je standpunt, zijn evident duidelijker. En alweer: dat is geen toeval, dat past in het duidelijke beleid van misleiding waar TV-Reus om bekend staat.

Gesloten