LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
Jos van der Lubbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2020 20:51

KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door Jos van der Lubbe »

Bij KoopjeDeal een televisie besteld en betaald op 30-8-2020 en die moest gestuurd worden naar mijn toenmalige adres. De televisie werd bezorgd en die was bedoeld voor mijn nieuwe adres. Pas op 16-10-2020 ging ik verhuizen en kort daarna installeerde ik de televisie en kwam tot de ontdekking dat er alleen een engelse gebruiksaanwijzing bijzat. Ik heb daarover ettelijke mailtjes uitgewisseld met KoopjeDeal en uiteindelijk kreeg ik mijn zin en mocht de televisie terugsturen. Ik toog naar het postkantoor en betaalde € 7,50 en kreeg een verzendbewijs. Uiteraard zat ik in de drukte van de verhuizing en op enig moment las ik in mijn mail dat KoopjeDeal het aan mij verschuldigde bedrag had betaald op mijn Raborekening. Toen heb ik het verzendbewijs weggegooid in de veronderstelling dat het bedrag op mijn rekening zou komen. Er kwam echter een bedrag van een andere retourzending op mijn rekening dus mailde ik de kwestie naar KoopjeDeal. Die vroegen mij naar het verzendbewijs en dat had ik niet. Ondanks dat ik alle gegevens van de bestelling aan KoopjeDeal heb doorgegeven kunnen zij de teruggestuurde telvisie niet vinden en krijg ik dus mijn geld niet terug. Wat moet ik hiermee????

(Moderator: privéadressen werden uit dit bericht gehaald.)

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oei, da's niet handig. Je hebt dus geen bewijs meer. Die mail die je had gehad, ging dan waarschijnlijk ook over die andere retourzending, neem ik aan? Je hebt nu dus je enige bewijs weggegooid voordat je het geld terug had, en staat daarmee met lege handen.

Los daarvan: waarom heb je niet gewoon even een Nederlandstalige handleiding gedownload, in plaats van de complete TV te retourneren vanwege een Engelstalige handleiding?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door hebra98 »

Heeft u geen bewijs in de vorm van tracking informatie welke u in een app van postnl kunt oproepen?
Of heeft u deze destijds niet in de app ingevoerd?
Als hierin is aangegeven dat het pakket is bezorgd, kunt u hiermee wel bewijzen dat de TV is ontvangen bij koopjedeal.

Misschien kunt u anders de informatie nog wel opvragen bij PostNL ?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik denk niet dat de zending bij PostNL is terug te vinden.
Duur leergeld.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou ze heel lief aankijken en hopen dat ze een onderzoek willen starten of gewoon even afwachten. Misschien duurt het even. Voortaan geen bewijs meer weggooien. Koop een map bij de Hema of elders en bewaar daar alle bewijzen in.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Of maak een foto met je telefoon van het bewijs.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is een mooie aanvulling maar geen vervanging. Als je mobiel stuk gaat dan baal je.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

alfatrion schreef:
26 nov 2020 14:30
Dat is een mooie aanvulling maar geen vervanging. Als je mobiel stuk gaat dan baal je.
Bij deze mobieltjes kun je foto's en bestanden automatisch in de Google drive of Icloud laten zetten

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als je die middelen hebt (PC / Tablet / Smartphone oid) is het gewoon handig om elke verzending even in een app te volgen.
Die blijft daar een tijdje in de lijst staan en kan je redelijk lang terughalen.

Gewoon de tracking van het verstuurde pakket en wel de Postcode van de ontvanger invoeren.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
26 nov 2020 14:30
Dat is een mooie aanvulling maar geen vervanging. Als je mobiel stuk gaat dan baal je.
Sorry dat ik het zeg, maar voor elke oplossing is wel een probleem te verzinnen. Een geprint bonnetje kan vervagen, of de verschillende bonnetjes kunnen aan elkaar plakken. Dan heb je ook geen leesbaar bewijs meer.
Je kan het bonnetje ook inscannen, moet alleen niet je harde schijf crashen.
Je kan het bonnetje ook in de fruitschaal leggen, moet je het fruit er niet te lang inliggen dat het gaat lekken.
Je kan het bonnetje ook in je portemonnee doen, moet je alleen niet gerolt worden.
Je kan het bonnetje ook in een ordner in de kast zetten, moet er geen brand uitbreken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door berndv »

En dat zijn allemaal hele leuke bonnetjes, maar het zegt alleen dat er een pakket van ts naar koopjedeal gestuurd is, maar het zegt nog helemaal niets over de inhoud. Kennelijk had ts meerdere zendingen die retour gestuurd zijn naar koopjedeal
Jos van der Lubbe schreef:
25 nov 2020 21:04
Er kwam echter een bedrag van een andere retourzending op mijn rekening
Dus ergens in de afgelopen periode heeft ts meerdere keren bij koopjedeal iets gekocht en ook meerdere keren iets teruggestuurd.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 14:52
alfatrion schreef:
26 nov 2020 14:30
Dat is een mooie aanvulling maar geen vervanging. Als je mobiel stuk gaat dan baal je.
Sorry dat ik het zeg, maar voor elke oplossing is wel een probleem te verzinnen. Een geprint bonnetje kan vervagen, of de verschillende bonnetjes kunnen aan elkaar plakken. Dan heb je ook geen leesbaar bewijs meer.
Je kan het bonnetje ook inscannen, moet alleen niet je harde schijf crashen.
Je kan het bonnetje ook in de fruitschaal leggen, moet je het fruit er niet te lang inliggen dat het gaat lekken.
Je kan het bonnetje ook in je portemonnee doen, moet je alleen niet gerolt worden.
Je kan het bonnetje ook in een ordner in de kast zetten, moet er geen brand uitbreken.
Dat je over iets heel simpels zo moeilijk doet. De verzendbewijzen vervagen overigens niet.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
26 nov 2020 15:17
NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 14:52
alfatrion schreef:
26 nov 2020 14:30
Dat is een mooie aanvulling maar geen vervanging. Als je mobiel stuk gaat dan baal je.
Sorry dat ik het zeg, maar voor elke oplossing is wel een probleem te verzinnen. Een geprint bonnetje kan vervagen, of de verschillende bonnetjes kunnen aan elkaar plakken. Dan heb je ook geen leesbaar bewijs meer.
Je kan het bonnetje ook inscannen, moet alleen niet je harde schijf crashen.
Je kan het bonnetje ook in de fruitschaal leggen, moet je het fruit er niet te lang inliggen dat het gaat lekken.
Je kan het bonnetje ook in je portemonnee doen, moet je alleen niet gerolt worden.
Je kan het bonnetje ook in een ordner in de kast zetten, moet er geen brand uitbreken.
Dat je over iets heel simpels zo moeilijk doet. De verzendbewijzen vervagen overigens niet.
Vreemd, als ik een verzendbewijs krijg is dit echt van thermisch papier. En laat nu thermisch papier extra snel vervangen als je dit in een plastic hoesje doet: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... oopbonnen/

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door scontra »

Jos van der Lubbe schreef:
25 nov 2020 21:04
Ik toog naar het postkantoor en betaalde € 7,50 en kreeg een verzendbewijs.
Vreemd, Postnl kent geen verzendkosten van € 7,50 !

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Misschien vergist TS en bedoelde € 7,25. U gaat toch niet voor €0,25 spijkers op laag water zoeken?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door moederslink »

Jos van der Lubbe schreef:
25 nov 2020 21:04
(...)
Ik heb daarover ettelijke mailtjes uitgewisseld met KoopjeDeal en uiteindelijk kreeg ik mijn zin en mocht de televisie terugsturen. Ik toog naar het postkantoor en betaalde € 7,50 en kreeg een verzendbewijs
Hoe kun je een TV bij een postkantoor laten verzenden voor slechts € 7,50 ?

sake1987

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door sake1987 »

moederslink schreef:
26 nov 2020 19:57
Jos van der Lubbe schreef:
25 nov 2020 21:04
(...)
Ik heb daarover ettelijke mailtjes uitgewisseld met KoopjeDeal en uiteindelijk kreeg ik mijn zin en mocht de televisie terugsturen. Ik toog naar het postkantoor en betaalde € 7,50 en kreeg een verzendbewijs
Hoe kun je een TV bij een postkantoor laten verzenden voor slechts € 7,50 ?
Kleine televisie

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door moederslink »

Zelfs niet met een kleine tv betaal je zo weinig .😉

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KoopjeDeal: tv teruggestuurd, verzendbewijs weggegooid, geld niet terug

Ongelezen bericht door berndv »

moederslink schreef:
26 nov 2020 20:03
Zelfs niet met een kleine tv betaal je zo weinig .😉
Postnl pakket tot 10 kg is 7,25 :roll:

Een 32" tv weegt inclusief voet nog geen 5 kilo. Een 43" wordt wat krapper, die weeg zo'n 9 kilo. Maar een 43" valt dan ook niet echt onder de noemer "kleine tv".

Gesloten