LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
29 nov 2020 13:55
Brahms schreef:
29 nov 2020 12:39
supermarkten geven nu al aan niet te gaan handhaven vanaf 01/12.
Is dat hun taak dan?
Heel duidelijk: nee. Ze zijn daar niet voor opgeleid, niet capabel voor en niet op ingericht. Handhaving hoort bij officiële, daartoe opgeleide en bevoegde instanties thuis, niet bij een vakkenvuller.
Lowieze schreef:
29 nov 2020 14:35
Je moet het als klant gewoon niet willen om, door geen mondkapje te dragen, het personeel daarmee lastig te vallen.
Er werd vanaf het begin van de maatregelen geroepen dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moest nemen door die maatregelen op de juiste manier op te volgen.
Dan kun je nu niet ineens zeggen dat het personeel hiervoor verantwoordelijk is.
Dit dus. Laat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid nemen - dan zijn we er.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Juist! Ga er maar rustig van uit dat deze hele Corona ellende nog wel eens tot halverwege 2021 gaat duren, en ook wereldwijd.
Hou je aan de maatregelen, neem je verantwoordelijkheid t.o.v je medemens en berust er verder in.
Ga niet uit vd ander , maar pas jezelf aan. Ik hou zeker afstand , dat is één, ik vermijd drukke winkelstraten , dat is twee en ben voorzichtig daar waar ik ook kom.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
29 nov 2020 16:19
Juist! Ga er maar rustig van uit dat deze hele Corona ellende nog wel eens tot halverwege 2021 gaat duren, en ook wereldwijd.
Hou je aan de maatregelen, neem je verantwoordelijkheid t.o.v je medemens en berust er verder in.
Ga niet uit vd ander , maar pas jezelf aan. Ik hou zeker afstand , dat is één, ik vermijd drukke winkelstraten , dat is twee en ben voorzichtig daar waar ik ook kom.
Ik zou willen dat iedereen dit deed, dan zou het virus beter onder controle komen. Als je die volle winkelstraten ziet , vraag ik mij wel eens af of volwassen mensen alles voorgekauwd moet worden.
Ze kunnen toch zelf wel bedenken dat die drukte verlenging van de corona regels gaat worden??

Zo jammer dit. Zeer onvolwassen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je zou denken dat ze gisteren in al die steden die stampvol zaten met duizenden mensen dan ook duizenden boetes hebben uitgeschreven. Maar daar heb ik dan weer niets over gehoord. Wel dat er ergens in een pand 70 jongeren zijn bekeurd die een feestje hadden. Wel heel selectief is dat dan weer.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
29 nov 2020 16:58
. Maar daar heb ik dan weer niets over gehoord. Wel dat er ergens in een pand 70 jongeren zijn bekeurd die een feestje hadden. Wel heel selectief is dat dan weer.

Als je er niks over hebt gehoord, dan ben jij zelf heel selectief bezig. Jij weet toch niet of er wel of niet bekeurd is, want omdat jij niks hebt gehoord wil dat nog niet zeggen dat het niet zo is.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, echt zielig voor die jongeren. 😡

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
29 nov 2020 16:58
Je zou denken dat ze gisteren in al die steden die stampvol zaten met duizenden mensen dan ook duizenden boetes hebben uitgeschreven. Maar daar heb ik dan weer niets over gehoord. Wel dat er ergens in een pand 70 jongeren zijn bekeurd die een feestje hadden. Wel heel selectief is dat dan weer.
Waarom zouden die mensen die buiten lopen een boete moeten krijgen?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet niet of je beelden hebt gezien, maar anderhalve meter afstand houden was er op bepaalde plekken niet bij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat klopt, en dan te bedenken dat men in den beginne steeds werd beboet , op kleedjes in parken etc etc.
Daar is niet veel meer van te merken :evil:

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
29 nov 2020 17:50
Ja, echt zielig voor die jongeren. 😡
Ja, ik moet zeggen dat ik dat wel zielig vind. Ze zijn de dupe van de maatregelen, terwijl het voor hen niets meer is dan een griep (en ja, ook aan de griep sterven jaarlijks jongeren, maar de kans is net zo minimaal). Dan moet je creatief zijn, iets wat we eigenlijk horen aan te moedigen, maar dan word je daar keihard voor afgestraft.

En voor iemand zegt dat dit geen tijden zijn om een feestje te houden. Fout, dit zijn juist de tijden voor de thuisfeestjes, omdat de horeca niet open mag. Dan moet je alternatieven zoeken, zeker als de regering alle leuke dingen maar blijft afschaffen. Zoals men heeft besloten dat vuurwerk schijnbaar corona kan verspreiden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
29 nov 2020 18:27


En voor iemand zegt dat dit geen tijden zijn om een feestje te houden. Fout, dit zijn juist de tijden voor de thuisfeestjes, omdat de horeca niet open mag. Dan moet je alternatieven zoeken, zeker als de regering alle leuke dingen maar blijft afschaffen. Zoals men heeft besloten dat vuurwerk schijnbaar corona kan verspreiden.
Vuurwerk is afgeschaft vanwege de verwachte gewonden die door een stel idioten elk jaar wordt veroorzaakt. ( doe je huiswerk).

je kan wel klagen over het feit dat er nu niks kan/mag.......moet je je aan de regels houden, dan kan het sneller weer.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat laatste is volledige onzin, aangezien het virus niet verdwijnt als we ons aan de regels houden.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

16again schreef:
29 nov 2020 09:32
Daar plaats ik wel vraagtekens bij
-Zijn die voorschriften echt voldoende, als 100 man dicht op elkaar zit, en dezelfde deurknoppen trapleuningen etc aanraakt?
In ruimte met slechte lucht voorziening etc.
-Misschien is er niemand besmet geraakt, niet door de geweldige naleving van voorschriften, maar simpelweg doordat er niemand besmettelijk was ! Dan had je evengoed zonder voorschriften kunnen feesten, zonder iemand te besmetten.
Het feest was buiten, dus van deurklinken, trapleuningen en slechte luchtvoorziening was geen sprake. Daarnaast was alles ruim opgezet, zodat iedereen goed afstand kon houden, dus van dicht op elkaar zitten was ook geen sprake (ik zei ook niet voor niets dat iedereen zich aan de voorschriften hield).

Of niemand besmettelijk was weet ik niet, wat ik wel weet is dat iedereen zich aan de voorschriften hield en niemand besmet is geraakt, wat ik ook weet is dat de meeste mensen die besmet zijn geraakt zich niet aan de voorschriften hielden.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
29 nov 2020 19:27
Dat laatste is volledige onzin, aangezien het virus niet verdwijnt als we ons aan de regels houden.
Domme uitspraken aan het verzamelen vandaag?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Nijogeth schreef:
29 nov 2020 19:27
Dat laatste is volledige onzin, aangezien het virus niet verdwijnt als we ons aan de regels houden.
De maatregelen zijn niet zozeer bedoeld om het coronavirus te laten verdwijnen, maar om te zorgen dat de situatie onder controle is, totdat er een vaccin is ontwikkeld.

10 coronapatiënten zijn geen probleem voor een ziekenhuis, bij 1000 coronapatiënten wordt dat toch iets anders. Om maar even een voorbeeld te noemen.

En bovendien: hoe moeilijk kan het zijn om enkele maanden lang geen andere mensen te betasten of te bespugen?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je zegt precies wat ik bedoel. We houden ons aan de maatregelen, maar het virus verdwijnt niet. Het aantal mensen in het ziekenhuis wordt wel minder, de maatregelen worden terug geschroefd. Vervolgens lopen de ziekenhuizen weer vol en worden de maatregelen weer strenger. Het is een vicieuze cirkel.

Maar de uitspraak klopt dus niet, dat als we ons aan de regels houden, dat het sneller weer kan. Want het virus verdwijnt niet, dus we blijven voorlopig gewoon maatregelen houden, waar ongeveer 30% van de bevolking het niet mee eens is.

Gelukkig gaat een groot deel van de horeca op 12 januari weer open, aldus Koninklijke Horeca Nederland.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
29 nov 2020 19:27
Dat laatste is volledige onzin, aangezien het virus niet verdwijnt als we ons aan de regels houden.
Sterker, het virus is volgens mij zelfs eerder weg, als we ons juist niet aan de regels houden!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
29 nov 2020 17:50
Ja, echt zielig voor die jongeren. 😡
Zo zielig, dat je zou wensen dat de 18 maanden militaire dienstplicht weer zal worden ingesteld.
Daar maken ze van de zichzelf zielig vindende mietjes wel echte vrouwen en mannen.
Maar ja, dat kunnen de tere zieltjes waarschijnlijk toch niet aan. :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
26 nov 2020 22:02
Nog meer voer om vaccinaties te weigeren. AstraZeneca gaat onderzoek overdoen. Wie kritisch is tov vaccins zal dit als bewijs zien dat het veel te snel gaat. Anderhalve dosis gaf betere resultaten dan dubbele dosis. En misschien wel belangrijkste punt van kritiek, uit de groep met de beste resultaten was niemand ouder dan 55 jaar. En gezond. Logisch dat deze groep weinig last had. Dat hebben ze zonder vaccin ook in het algemeen.
Ik zie hier eerder een aanleiding in de eenmaal toegelaten vaccins wel te vertrouwen.
Het is een grote blunder van AstraZeneca om met een persbericht naar buiten te komen, terwijl de onderliggende gegevens andere uitkomsten aangeven. Goede kans, dat het nu een tijdlang stil blijft rond dit bedrijf en ergens in het 2e kwartaal van 2021 het vaccin opeens wordt toegelaten. Prima. De lage prijs maakt dit vaccin voor een groter deel van de wereldbevolking bereikbaar dan de vaccins van de concurrenten (en er zijn nog vele andere kandidaten).


Staatsschulden. De Duitse Wikipedia heeft een overzicht op basis van cijfers van het IMF. Van 2019 naar 2020 zie je wereldwijd een toename, bijna overal wordt meer geld uitgegeven dan er binnenkomt.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Nijogeth schreef:
29 nov 2020 19:57
Je zegt precies wat ik bedoel. We houden ons aan de maatregelen, maar het virus verdwijnt niet. Het aantal mensen in het ziekenhuis wordt wel minder, de maatregelen worden terug geschroefd. Vervolgens lopen de ziekenhuizen weer vol en worden de maatregelen weer strenger. Het is een vicieuze cirkel.

Maar de uitspraak klopt dus niet, dat als we ons aan de regels houden, dat het sneller weer kan. Want het virus verdwijnt niet, dus we blijven voorlopig gewoon maatregelen houden, waar ongeveer 30% van de bevolking het niet mee eens is.

Gelukkig gaat een groot deel van de horeca op 12 januari weer open, aldus Koninklijke Horeca Nederland.
Grondbeginsel van de voorschriften is afstand houden. Dat kan prima bij feestjes en in de horeca, als iedereen een beetje meewerkt. Maar als het aantal besmettingen weer flink oploopt, dan worden de maatregelen weer aangescherpt, zodat het makkelijker wordt om afstand te houden. Als iedereen zich nou gewoon aan de voorschriften zou hebben gehouden, zou de horeca gewoon open zijn tijdens de feestdagen, in plaats van dat alles misschien op 12 januari weer open kan.

Daarnaast blijft mijn vraag: hoe moeilijk kan het zijn om enkele maanden lang geen andere mensen te betasten of te bespugen?
Hoe moeilijk is het nou om eventjes een beetje solidariteit te tonen in plaats van alleen maar te denken: "Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke."

Gesloten